X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game of the Year 2017


Svar
jaesjaesSkrevet 16/01-18 20:39 
Nedenstående site er meget sjovt at kigge lidt på hvert år, synes jeg, da de samler "årets spil" via en lang række internationale, professionelle sites samt brugervurderinger.

Top 5:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 163
The Critics' Picks - 126
The Readers' Picks - 37

Horizon Zero Dawn - 40
The Critics' Picks - 24
The Readers' Picks - 16

Super Mario Odyssey - 23
The Critics' Picks - 21
The Readers' Picks - 2

NieR: Automata - 10
The Critics' Picks - 8
The Readers' Picks - 2

Persona 5 - 9
- ikke opdelt

Resten:
https://gotypicks.blogspot.com/2017/09/2017-game-of-year.html
WehnerWehnerSkrevet 16/01-18 21:03 
Mit bliver Horizon Zero Dawn, men jeg spiller ikke længere nok spil til at lave lister. Til gengæld spiller jeg dem meget :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 16/01-18 21:07 
Samme her :)

SMO, BotW, AC:O og YZ er også højt på min liste. NieR og P5 fik jeg ikke spillet men det kan vel nås...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-18 21:09 
PersonYEAH!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/01-18 22:47, rettet 16/01-18 22:53 
Det her er mine favoritter i tilfældig rækkefølge, bortset fra EDF5 der er min klare vinder:

Crash Bandicoot N-Sane Trilogy
Yooka-Laylee
Voodoo Vince Remastered
Steamworld Dig 2
Sonic Mania
Wipeout Omega Collection
X-Morph Defense
Hollow Knight
Immortal Redneck
Earth Defense Force 5

Har ikke fået spillet det nye Mario og Zelda og kan ikke forstille mig en verden, hvor de ikke også falder lige i min smag. EDF har jeg kun haft en måneds tid og der er så meget indhold og små ændringer fra sidste udgave, der alligevel viser sig at påvirke utroligt meget, at jeg ikke helt kan bedømme, hvordan det står i forhold til resten af serien, men at det på sin egen måde er helt fantastisk, er der ikke tvivl om. Glæder mig hver gang jeg starter en co-op session i det og forventer det bliver mit mest spillede spil de næste fem år - eller hvornår de nu får sig snøvlet sammen til at lave en efterfølger - som forgængeren var det før det.

Er der nogen der har spillet nogle mindre kendte spil, som er værd at fremhæve? Der udkommer så ufattelig meget, at ligegyldigt hvor godt man følger med, kan man ikke undgå at misse noget og en GOTY tråd, virker som et godt sted at fremhæve den slags. Selv endte jeg med at være ret begejstret for X-Morph Defense, der er en blanding af shmup og tower defense. Vurderet hvert for sig er delene ikke specielt godt udført. Tower defense delen har for få tårne og strategiske muligheder, mens skydedelen har et dårligt perspektiv og fjendernes kugleregn kan drukne i baggrundsgrafikken. Kombinationen af dem virker dog ret godt. Grundopsætningen fungerer sådan, at man har et rumskib, frem for en curser, som man bruger til at bygge tårne med eller skyde efter fjenderne, men når man går i bygge-mode, bliver man usårlig og kan samtidigt samle penge fra døde fjender sammen, men man kan ikke skyde igen. Ideelt set holder man sig hele tiden i bygge-mode, for at få så mange penge til flere tårne som muligt, men på de højere sværhedsgrader tvinges man hele tiden ud af den, da der altid ender med at være et eller andet sted, rumskibets skydeevne er påkrævet, for at forhindre fjende bølgerne i at nå frem. Og det er den tilstræbelse af balance mellem bygge/indsamler-mode og skyde-mode, der er spillets drivkraft. Det har co-op split-screen, men desværre ikke nogen online mode, og lidt mere production value end man normalt forventer fra et tower defense. Det sidste er ikke ren overflade, men påvirker også selve spillet, da man ofte kan ødelægge objeker på banen, som påvirker fjendernes rute.

Trailer her: https://youtu.be/ARGi0n0CXlE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/01-18 05:52 
Mit GOTY er resident evil 7
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/01-18 08:06 
Resident Evil 7 fik jeg aldrig spillet færdigt. Kunne godt lide det, men det blev kedeligt henad vejen. Bliver det meget bedre efter man kommer af skibet igen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/01-18 15:17, rettet 18/01-18 16:01 
Mit GOTY er også Resi 7. Det var ikke det bedste spil, men imod alle odds løftede det Resi tilbage. Det er MEGET mere værd :D
j/k
SumezSumezSkrevet 18/01-18 15:39 
Det kan man i hvert fald ikke komme udenom. Har aldrig set det interessante i serien, men på vejne af de fans den har, og spilmediet som helhed, er jeg glad for at se den tilbage på sporet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig