X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LG 2017 OLED korrekte settings


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-18 23:40, rettet 19/02-19 00:17 
Hermed mine settings på mit LG C7 OLED fra 2017 da en del herinde har købt eller køber disse TV og der blev vist interesse i settings fra flere.

De tre profiler burde dække alle behov. Alt er indstillet efter testpatterns og på mit eget har jeg tilmed brugt et i1 Display Pro colormeter for at få et så objektivt korrekt og perfekt billede som muligt. Desværre er ingen paneler ens og ... Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
273 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 20:09 
Der vil nok også være noget lag ved bluetooth.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 20:12 
Ja.
Teste musik først.
Det var det sammen.

Men der er lag med video med lyd. :/

Tester AUX vs optisk imorgen, for at se om de er tæt på hinanden.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 21:02 
Med mindre din soundbar kan lave et eller andet ud fra Dolby Digital og/eller DTS-signaler, så er der nok ikke den store forskel.

Hovedtelefon-forstærkeren (AUX-udgangen) kunne godt påvirke lyden negativt hvis den var af ringe kvalitet, men det er nok ikke tilfældet på så dyre TV.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 21:53 
Du har ret.

Der er Dolby Digital via optisk.

Så må jeg leve med 2 Remotes mere :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-18 21:58, rettet 27/11-18 21:58 
PJeg har et par aktive stereo højtalere jeg bruger i mit setup hvor alt også bliver brugt: Optisk 1 til TV, Optisk 2 til Minidisc, AUX til kassettebånd og bluetooth til pladespiller. Hvis jeg står lige op af den kan jeg hører fra nålen hvor voldsomt meget lag der er på lyden, så til spil er kablet tilslutning helt sikkert at foretrække. :)
JmogJmogSkrevet 28/11-18 14:33 
Og lydkvalitet via bt er markant dårligere end kablet lyd.
NaieraNaieraSkrevet 28/11-18 16:13 
Bluetooth fra PLADESPILLER? Dét er da godt nok noget af det mest fjollede jeg nogensinde har hørt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/11-18 16:15 
Det er heller ikke sådan et audiofilt setup, men lyder fint nok for mit vedkommende.
NaieraNaieraSkrevet 28/11-18 17:05 
Men det der med Blåtand fra en grammofonpladeafspiller er altså helt hen i vejret. Du konverterer analog til _komprimeret_ digital, for så at konvertere til analog igen henne i højttalerne. Er der ikke noget andet du kan bruge bluetooth til?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 29/11-18 00:40 
Du burde virkelig lave en test en dag for at høre forskellen. Vi er langt LANGT fra audiofilitet mht at kunne høre forskel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-18 19:29, rettet 04/12-18 19:35 
Nu hvor tråden alligevel er blevet så off topic:

Dem der har købt C8-fjernsyn (eller dyrere modeller), bør opdatere firmwaren, for at rette en HDR brightness bug.

https://www.youtube.com/watch?v=TthtKfCOzmU&feature=youtu.be

Personligt har jeg aldrig haft held med at downloade firmwares direkte fra mit C7, så det kan være nødvendigt at downloade herfra og installere via USB:

https://www.lg.com/dk/support/support-product/lg-OLED55C8PLA
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/12-18 20:25, rettet 04/12-18 20:26 
Hentet igår via tv :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-18 21:20 
Super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-18 00:48, rettet 05/12-18 00:49 
Her er en super god gennemgang af de forskellige settings på C8, med visuelle forklaringer. Kan også langt hen ad vejen bruges til sidste års modeller:
https://www.youtube.com/watch?v=IyII6Z80unY&feature=youtu.be

Synes det er lidt sjovt at han siger at man kan vælge farve-temperatur efter personlig præference, men samtidig siger at Warm2 er den mest korrekte. Det er lidt modstridende synes jeg :p

MPEG noise reduction på Low giver (kun på C8 og opefter, gælder ikke 2017-modellerne) bedre color gradiation, altså mere glidende overgange mellem farverne. Han glemmer desværre at nævne at det også kan fjerne nogle små detaljer i billedet, som filmgrain og detaljer i hud og sårn.
Ikke så heldig implementering af smooth gradiation når det er på bekostning af detaljer, men jeg tænker at mange alligevel vil foretrække at have det på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 05/12-18 09:13 
Den har jeg også set igennem tidligere. Fin at tage udgangspunkt i.

Det er vel ikke modstridende. "Warm2" gælder hvis man skal følge det tætteste på et resultat af en kalibrering, og det andet gælder, hvis man synes, det er bedre for en selv.

Jeg har ikke rigtig leget med "MPEG noise reduction" indstillingen. Men jeg streamer for det meste også kun HD.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-18 09:40, rettet 05/12-18 09:42 
“Hvis man synes, det er bedre for en selv” giver bare ingen mening når man ser sådan en video for at få det bedste resultat ud af ens tv. Man kan jo se at farverne lander forkert i test-mønsteret når man vælger andet.
Der er sikkert også mange der synes at skarpheden skal skrues op på 100, for så laver tv’et jo på magisk vis opløsningen 8k og man ser detaljer som slet ikke er i videosignalet.

https://youtu.be/WwnI0RS6J5A

MPEG noise reduction på low, altså smooth gradiation er ikke kun begrænset til streaming. Hvorfor implementeringen er så underlig. Det burde have været en separat valgmulighed som ikke havde haft noget med MPEG artifacts at gøre, som f.eks. Sony altid har gjort det, hvor funktionen fungerer virkelig godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 05/12-18 09:59 
Ja, Sony plejer at have to indstillingsmuligheder. Det havde mine forrige tv - som alle har været Sony.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 06/12-18 09:29 
Hvis man bare ikke forstår det, så er der nu hjælp at hente, fra instruktøren selv. Og Tom Cruise.

https://www.empireonline.com/movies/news/tom-cruise-shares-video-top-gun-maverick-set/

Spred videoen, så også Hr og Fru Danmark kan være med.
enfenenfenSkrevet 06/12-18 12:28 
Fra Mr. Tom Cruise himself?. Vildt.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 15:38 
Jeg køre med.

OLED 100

Contrast 1000

Ellers har jeg sat via guide.
Jeg syntes billedet var for mørkt il spil. Især pvp. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-18 16:06, rettet 06/12-18 16:08 
Hvis du sætter kontrasten så højt i SDR vil du formegentlig miste detaljer i de allerlyseste dele af billedet (såfremt det virker som 2017-modellerne altså).

Med de settings bør du også være opmærksom på at risikoen for permanent burn-in også stiger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 30/12-18 11:03 
Hvad er jeres erfaringer med burn-in på OLED? Vil helst ikke risikere noget med mit nye B8, som jeg modtager her efter nytår.

Jeg spiller en del spil med HUD og ser TV med logo, når jeg en gang imellem bruger DR's app.
Ellers går det meste af tiden med serier på Netflix, HBO osv, som jo for det meste er helt uden faste objekter på skærmen.
Samlet set er TV'et nok tændt 2-5 timer om dagen, når hele familiens forbrug er talt med.

Mit nu 12 år gamle Panasonic plasma har ikke lidt skade af ovenstående, men jeg har da bemærket lidt retention efter langvarige spilsessions. Men aldrig noget, der ikke er gået væk af sig selv.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-18 12:10, rettet 30/12-18 12:10 
Det er et non-issue i forhold til Plasma. Lad være med at bruge det som PC monitor, men ellers er det ikke noget du skal tænke på.

Retention kan forekomme, men forsvinder meget hurtigt igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/01-19 20:57 
Enig. Jeg har spillet et par hundrede timers overwatch på mit og ingen af HUD-elementerne har givet burn-in.

Og jeg har et E6. 8-serien skulle have endnu lavere chancer for burn-in end 6-serien, så jeg ville ikke være spor bekymret.
dRxLdRxLSkrevet 20/01-19 11:49 
Tror jeg har fundet det display jeg ender med at anskaffe mig (lg panel):

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1547548432
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-19 13:20 
Med mindre du absolut skal have displayport lyder de alm. 2019 LG-modeller som bedre køb, da de med sikkerhed har dolby vision.
De kommer også til at understøtte 4k120 og VRR, så den eneste fordel ved Alienware-modellen er måske lidt lavete inputlag?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/01-19 13:55 
Jeg ser på det. Men det ser ud til at hdmi output er mindst et år ude i fremtiden for grafikkort, så dp1.4 er vejen frem for at udvikle noget der kører op til 120fps i 4k. Det kommer selvfølgelig også an på hvad priserne på de forskellige modeller bliver.

Først skal jeg være noget tættere på noget der kan udgives.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-19 14:01 
Men er 4k120 overhovedet relevant for nogen GPU’er i disse dage? Mange spil kan dårligt trækkes i 4k60 på selv de allerkraftigste af slagsen, så der går nok mange år alligevel før noget kan 4k120 på hovedparten af titler.

Med mindre altså du tænker på at ville bruge TV’et som PC monitor primært? Hvor jeg i så fald vil anbefale at du overvejer en anden løsning. Burn in er ikke rigtig et issue for alm TV- og konsol-brug da man varierer indholdet hyppigt. Men til statiske ikoner og Windows-skriveborde er det en dårlig idé.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/01-19 14:11 
Alt du skriver er selvfølgelig rigtigt, men i til mit formål kan det måske stadig være det rigtige. Jeg skriver mere om det når det bliver tættere på at være aktuelt og noget jeg er rimeligt sikker på at gennemføre, hvilket jeg endnu ikke er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-19 14:16 
Okay, bare du er opmærksom på risikoen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 30/01-19 21:45 
Overvejer at hoppe på denne: https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/OLED65B8/lg-65-4k-uhd-oled-smart-tv-b8-oled65b8

Konsolkongen, er det den samme du lister settings til, bare i C-versionen? Eller er den jeg kigger på en 2018-model?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
QQSkrevet 30/01-19 21:50 
Har netop den model, B8 i 55”. Fremragende TV. Kun småting der adskiller C8 fra B8.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-19 21:56 
Papand>
Overvejer at hoppe på denne: https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/OLED65B8/lg-65-4k-uhd-oled-smart-tv-b8-oled65b8

Konsolkongen, er det den samme du lister settings til, bare i C-versionen? Eller er den jeg kigger på en 2018-model?

Det er en 2018-model, men der er ikke mange forskelle. Kan godt opdatere settings så de matcher 2018-modeller også, hvis folk er interesserede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 14/02-19 22:11 
Hov, glemte at svare dig KK. Jeg endte faktisk med at bestille en C8 i dag i stedet, da den blot kostede 1000kr mere. Så hvis det ikke er til for meget ulejlighed må du gerne dele 2018 settings også.

Jeg har i øvrigt Sonos Beam og to Sonos One som surround højtalere, det dækker fint vores lydbehov. Men jeg er kommet i tvivl om hvilken afspiller vi skal have. Xbox One X har en fornuftig pris nu, men jeg har en stærk gamer pc, så det er primært kun til film den skal bruges. Er det overkill? Nvidia Shield er måske en bedre løsning? Er det noget der virker bedre på LG TV end andet?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 14/02-19 23:42 
Hvis du gerne vil se 4k film på dit nye tv, så ville en One X da være en god idé.
PapandPapandSkrevet 15/02-19 09:18 
Jeg tænker primært på streaming delen. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
QQSkrevet 15/02-19 09:36 
Jeg er meget positivt overrasket over de indbyggede apps i LG's webOS. Prøv dem, før du køber noget andet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/02-19 11:18 
Jeg har c8

Streaming af youtube og Netflix osv ... er det samme på tv som på konsol (ud over man bruger Remote vs controller )
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-19 16:13 
Jeg skal nok lige få opdateret første indlæg med de få rettelser som gælder for C8'eren. Regner med at få tid i denne weekend :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/02-19 21:21 
Papand>
Jeg tænker primært på streaming delen. :)

Hvis det er Netflix og Youtube, så er jeg enig med Q. Jeg er helt holdt op med at bruge min Apple TV til det. De fungerer perfekt i LG appversionerne og så slipper man også for at bruge flere fjernbetjeninger. Og eventuelt hovedbrud hvis et 4K HDR signal får HDMI-handshaking til at gå agurk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-19 00:18, rettet 19/02-19 00:19 
Jeg tror jeg fik opdateret det hele nu. Ting mærket ** gælder for 2018-modellerne, ellers kan resten af indstillingerne fint bruges.

Fik også oprettet et afsnit omkring Dolby Vision, dog kun testet med Netflix via. den indbyggede app og på 2018 TV. Formoder at de samme settings gælder for 2017-modellerne også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/03-19 18:09 
HBO er nu som app på dette tv :)
QQSkrevet 28/03-19 23:31 
Nice!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 29/03-19 09:06 
Uhh, skal da lige have tjekket om det også gælder ældre Webos modeller.
QQSkrevet 29/03-19 10:07 
Ifølge recordere.dk gælder det helt tilbage til webOS 1.0
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 29/03-19 13:15 
Hmm, ikke på mit LG E6
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-19 13:31 
Nu mangler vi twitch
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-19 15:52 
Den indbyggede webbrowser håndterer faktisk Twitch meget fint. Men en dedikeret app ville selvfølgelig være meget nemmere at bruge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/03-19 01:54 
Jmog>
Hmm, ikke på mit LG E6

Jeg var blind, den ER der. Under navnet HBO Entertainment. Samme app som Apple TV og konsol. Desværre også samme streams.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-19 17:28 
Efter update til firmware 04.10.55 oplever jeg at HbbTV ikke længere virker (tryk rød for at launche en lite version af DRTV-appen). Er der andre der oplever det samme? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
273 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig