X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cryptocurrency


Svar
--Skrevet 14/12-17 17:22 
Er der nogle af jer som har erfaring med denne digitale valuta ift. at investere?

Jeg så lige at bitcoin´en har rundet 100.000 DKK pr. bitcoin og husker den som værende nærmest intet værd for år tilbage. Hvis man dog bare havde købt for et par hundrede kr. bitcoins dengang :D

Jeg overvejer at købe lidt forskellig coins for et par hundrede DKK., men har dog ikke den voldsomme indsigt i investering generelt, men ligeledes kun begrænset kendskab til hvad der rør sig ift. cryptocurrency.

Nogle af jer, som roder med den slags og evt. kan give nogle begynder tips, samt evt. nogle råd ift. hvordan det kan være smart at fordele fx 500 kr. (hvilke coins)? Er det overhovedet sandsynligt, at opleve samme fænomen som med bitcoins igen, hvor værdien stiger med så massive procentsatser, eller er der nu for mange om buddet?
Spiller nu: Animal Soccer World
dRxLdRxLSkrevet 14/12-17 21:45 
Lad være.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
--Skrevet 15/12-17 06:41 
Tak for det yderst udførlige og velargumenterede svar!

Andre som har erfaring?
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/12-17 07:03 
Køb Dogecoins, udelukkende fordi de har den pureste meme-værdi!

Cryptocurrency
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 15/12-17 07:46 
m1chelsen>
Tak for det yderst udførlige og velargumenterede svar!

Andre som har erfaring?

Jeg har haft en smule i bitcoin, købte for et par pr siden en smule hos Bitcoin Nordic og solgt i okt via Coinify (det gamle Bitcoin Nordic). Ca. 10x fortjeneste men lille indskud så jeg har ikke opsagt jobbet :)
Lige nu vil jeg dog ikke investere i bitcoins - situationen virker på mig ret ustabil, anti-BT propagandaen kører i højeste gear og svært at vide om myndighederne og nationalbankerne (som har deres monopol truet) vil bekæmpe det mere aktivt. Man kan ricikere at stå med bitcoins man ikke kan komme af med.
varmtvandvarmtvandSkrevet 15/12-17 08:02 
Man kan betale med crypto i min butik www.rubenogbobby.dk
Så du kan altså købe retro spil for crypto:) og klipning:)
Jeg var den første fysiske butik der tog imod. Har været igang længe. Jeg vil anbefale facebook siden bittalk Danmark.
Jeg syntes det er en god ide med 500kr så er man med. Jeg ville nok lægge 100kr i 5 forskellige cryptos man syntes lyder spændende
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
BeanoBeanoSkrevet 15/12-17 08:32 
Ja de store summer vil jeg heller ikke investere nu, ikke mere end man kan tåle at tabe uden at ærgre sig :)
silverstarsilverstarSkrevet 15/12-17 15:26, rettet 15/12-17 15:31 
Jeg holder selv lidt øje med aktiemarkederne, og har derfor også kigget lidt på bitcoin, men har ikke turdet at sætte penge i det.

Min største anke ved bitcoins er, at jeg synes værdisætningen virker meget tilfældigt/uforudsigeligt sat, jeg kan ikke finde en "fornuftig" forklaring på, hvorfor de er steget så voldsomt, som det er tilfældet (det kan nogle gange være svært nok med aktier). Dermed også sagt, at det sandsynligvis vil kunne gå lige så stærkt ned ad bakke som op uden nogen håndgribelig forklaring.

Jeg synes BTC er spændende, men er bange for at "toget er kørt", d.v.s. de store fortjenester er lavet af dem, der var med før de store prisstigninger satte ind. Hvis man skulle sætte penge i det nu, så ville jeg kun afsætte en lille sum, som man uden problemer kunne tåle at miste 100%, og så se på det som en "lottokupon", hvor det enten er den store gevinst eller alt er tabt :-) Jeg ville også sætte et klart defineret mål for, hvornår en evt gevinst skulle hives ud igen, f.eks. når man havde fordoblet eller 3-doblet sine penge.
Blot så man er sikker på at have en veldefineret strategi for hvornår gevinsten skal i hus, så man ikke bliver hængende for længe indtil det går den forkerte vej.

Jeg ved for lidt om de andre crypto-currencies der findes, blot at der er en del forskellige på markedet, og at deres værdi virker lige så tilfældigt sat som Bitcoins :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
--Skrevet 17/12-17 17:05, rettet 17/12-17 17:05 
Fik lige oprettet en bruger på Coinbase, som virker ret etableret, overskuelig og simpel. Herfra har jeg købt for hhv €10 Ethereum og €10 Litecoin, som begge ser ud til at stige stille og roligt p.t. Jeg kommer ikke til at hælde flere penge i dette, før jeg med egne øjne har set, at de også kan trækkes ud igen og sælges for "rigtige penge" som så står på min bankkonto igen.

Det bliver spændende at følge disse, og går de ned ad bakke er det ikke de store summer at miste :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/12-17 07:54 
Bit-con faldt med 30% i dag.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 22/12-17 08:12 
Ja, det går hurtigt nedad lige p.t. Litecoin og Ether er også nedadgående. Kunne godt finde på at smide penge efter BTC, hvis de kommer markant længere ned i pris. Noget du har penge i CS?
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/12-17 08:31 
Nej, synes det virker meget usikker
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 22/12-17 08:43 
Så er det snart tid til man skal købe igen :D
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 28/12-17 23:50 
Wow. De falder hele bundtet, både LiteCoin, Bitcoin og Ether. 🤨
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig