X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Last Jedi (spoilers)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 12/12-17 23:57 
Diskussionstråd for folk, der har set episode 8 og vil tale om den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 23/12-17 08:16 
Hvorfor drømmer Rey om en ø i et hav og hvorfor har hun de syner i TFA, hvis hun alligevel ikke har nogen familierelation til Luke og bare er en tilfældig person med kraften..?

Giver ikke mening :-/
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/12-17 08:42 
^ Fordi øen har ældgammel betydning for hele jæddi-ordenen. Det er jo ikke Luke der har placeret bøgerne i det gamle træ. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 23/12-17 09:38 
Men hvis øen har så stor betydning for jæddi ordenen, hvorfor var det så ikke der Yoda gik i eksil...?

Meeeeening....?
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/12-17 09:56 
Fordi den fugtige luft på Dagobah var bedre for hans hår? :D
Se bare forskellen på prequel-Yoda og trilogy-Yodas hårpragt!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 23/12-17 10:44 
“Dagobah, fordi du fortjener det”
JmogJmogSkrevet 23/12-17 11:16 
millennium>
Hvorfor drømmer Rey om en ø i et hav og hvorfor har hun de syner i TFA, hvis hun alligevel ikke har nogen familierelation til Luke og bare er en tilfældig person med kraften..?

Giver ikke mening :-/

Fordi “kraften”.

Seriøst, så har Luke jo også syner om Han i ESB.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 11:39, rettet 23/12-17 11:41 
Og kender alle der har kraften ikke den ø? Lidt mærkelig at kylo ikke har tjekket den ø . Lige sende en spy-droid eller 2 , til det sted? :D

Og hvis luke tog der ud for at dø, hvofor fuck sake, har han lavet et map i r2d2?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 23/12-17 13:24 
Ja, ingen har kendt noget til den ø før, selvom den indeholder det gamle Jedi tempel og Jedi skrifter. Wtf? Selv Anakin burde have kendt til øen og smadret stedet som Darth Vader, når hans opgave var at knuse alt Jedi stuff. Men Luke kender øen som den eneste (?) udover en eller anden gammel mand i en ørken. Rey kunne drømme om den, men Kylo kendte intet til øen?

Kognitiv overload. Jeg går op og lægger mig.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 14:15 
Inde du ligger dig.... hvis et reble ship kan tilintetgøre en star destroyer i lightspeed?

Hvorfor havde de ikke auto-pilot den støreste reble allince ship ind i dødstjernen ? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 23/12-17 14:40, rettet 23/12-17 14:41 
Og hvorfor gjorde General Purple Top (Dern) ikke det med det samme da transporterne kom under beskydning, eller tidligere da evakueringen var færdig?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 14:54 
Vildt at han (rian) ikke kan se at det ødelægger meget med det lightspeed move!
Næste gang jeg ser new hope/rouge one: Stop med at være dumme!!! I skal ikke bruge dødstjernens planer!!! Bare kamikaze jeres røv ind i den!!!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 23/12-17 14:55 
Ja det er helt tosset :D
millenniummillenniumSkrevet 23/12-17 15:17 
Hvor svært er det lige at lave et auto-pilot rumskib eller remote styret, som kan lightspeede ind i enhver udfordring?

“This battlestation is now the ultimate power in the... oh... they used a ship in lightspeed”.

Det skal jo være sådan at computeren udregner en lightspeed kurs, og hvis der er en forhindring, så kan man ikke overrule beregningerne og trykke Start.

For h....
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 15:39, rettet 23/12-17 15:39 
Ja, jeg er hel ligeglad med grunden. Der skal bare være en , så det ikke kan lade sig gøre!
Skjold beskytter imod det, what ever! Bare gi mig en grund. Kan ikke holde ud og se de andre film nu. Mads (glemt hvad hans figur hedder) skulle ikke ligge en svaghed i dødstjernen... lightspeed is the fix!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 15:54 
Se dette her, det er sgu sjovt! :D
https://m.youtube.com/watch?v=1v2PV52WNLY
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KamekKamekSkrevet 23/12-17 16:21 
Star Wars: The Last Jedi (spoilers)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/12-17 16:35 
:D dear god!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 23/12-17 16:35, rettet 23/12-17 16:35 
Star Wars: The Last Jedi (spoilers)
millenniummillenniumSkrevet 23/12-17 19:56, rettet 23/12-17 19:56 
Det skulle ha’ været en god Star Wars film. Nu er det en net-joke.

FML
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/12-17 20:19, rettet 23/12-17 20:19 
Hvad mener du?

Star Wars: The Last Jedi (spoilers)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-17 22:29 
Jo mere jeg læser tråden her, jo dårligere synes jeg filmen var :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 23/12-17 22:39 
Samme. Det er ret deprimerende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-17 22:41 
Jeg var ellers så glad da jeg gik derfra fordi historien om ikke andet var original.

TFA er naturligvis stadig diskvalificeret for være så klichefyldt og ligegyldig :/

Rogue One er den bedste af de nye. Hands down.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 24/12-17 00:09 
Jeg er stadig meget glad for filmen. Der er en lille meget larmende skare af fundamentalist fans der ikke kan lide den fordi den rent faktisk laver noget nyt istedet for bare tage et skema F plot og pakke det ind i en rulle nostalgipapir.

Det er det samme med Star Trek Discovery.
la0sla0sSkrevet 24/12-17 00:31 
Jeg var ikke super begejstret, men har tænkt en del over den, især struktur og plot. Det var også interessant, at høre nogle podcasts fra The Incomparables om den, men det har måske ikke ændret min holdning. Men jeg må sige, at man altid kan splitte en film ad logisk hvis man vil, og jeg synes det nogle gange er en lidt trist nørdsport, og det er meget svært at stå på den modsatte side og diskutere imod. Det indbyder ikke til særlig meget diskussion, og det gør en del af det ovenfor heller ikke.

Jeg synes ikke filmen på nogen måde var SÅ dårlig, men den er ret problematisk, mener jeg stadig. Jeg vil stadig sige at der er langt flere lyspunkter i den end lort. Det bliver nemt så unuanceret ligesom dem der vedbliver at TFA bare er et remake, fordi det er en nem mulighed for at nedgøre den film på. Det er trættende og reduktivt. God jul!
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-17 00:56 
For mit vedkommende handler det ikke om at jeg ønsker at nedgøre TFA bare for at gøre det. Jeg håbede selvfølgelig på noget bedre, ellers havde jeg heller ikke gidet se den.

At det reelt set bare er gentagelse på gentagelse fra ep 4 er et reelt kritikpunkt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/12-17 01:46, rettet 24/12-17 01:49 
3of19>
Jeg er stadig meget glad for filmen. Der er en lille meget larmende skare af fundamentalist fans der ikke kan lide den fordi den rent faktisk laver noget nyt istedet for bare tage et skema F plot og pakke det ind i en rulle nostalgipapir.

Det er det samme med Star Trek Discovery.

Whaat? Et af mine hovedkritikpunkter ved den er at den netop har så LIDT nyt og rent faktisk bruger gentagelser pakket ind i nostalgipapir.

Rogue One har sine fejl, men det er helt klart den af de tre nye film som har mest originalt indhold. Som film (se bort fra Star Wars-delen) er det også den mest sammenhængende. Den føles ikke som diverse set pieces løst kædet sammen.
BeanoBeanoSkrevet 24/12-17 07:47, rettet 24/12-17 07:59 
Jeg har den holdning at det er muligt at bygge noget nyt og spændende i en elsket franchise uden at gå i direkte konflikt med det som kom før, skabe åbenlyse plothuller og forvente publikum er ukritiske lemminger. Det samme gælder Star Trek Discovery.
enfenenfenSkrevet 24/12-17 08:57, rettet 24/12-17 08:59 
ChronoSousa>
Se dette her, det er sgu sjovt! :D
https://m.youtube.com/watch?v=1v2PV52WNLY

Nailed it! :)

"Imagine a car speed chase in space, where everything is slow" :)

Pointerer mange af de dårlige ting i filmen. Ting man kunne have brugt og arbejdet videre med fra den forrige.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 24/12-17 09:00 
Enig Beano. Hvis man gerne vil dekonstruere et stykke populærkultur og være nihilistisk, så tror jeg man skulle have valgt et helt andet ringhjørne. Rian burde have tilbragt 14 dage i bootcamp med gamle Star Wars fans. Så havde han måske være mere forstående.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 24/12-17 09:41, rettet 24/12-17 09:58 
Jeg har indtrykket af at mange fans synes det er en fuldgyldig Star Wars-film, og jeg tror ikke Rian Johnson på nogen måde er gået til opgaven med ønsket om at være nihilistisk. Måske forstår jeg bare ikke din brug af ordet i den kontekst, med det virker lidt forbi.
Jeg synes nærmere problemet er at han er blevet selvforelsket i at “subverte expectations”, og har taget det for vidt. Det er hver gang han står overfor A og B, at han gerne ville overraske med C. Og på den måde mister jeg lidt af engagementet, fordi det føles som om jeg bare skal opleve overraskelser og næsten føler manuskriptforfatterens hånd og selvfedme i hvor clever han er.

I forhold til TFA, skal jeg nok lade den ligge udover at sige, at jeg synes det var en veloplagt og dybt underholdende film, der remixede elementer fra tidligere film, men med hjertet på rettet sted og enorm kærlighed til stoffet.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 24/12-17 10:19, rettet 24/12-17 10:20 
Kan godt være Rian “blot” kørte auteur rollen for vidt, i håb om at The Last Jedi blev husket som en film med Rian Johnsons personlige trademarks. Lidt ligesom Mission: Impossible serien har gjort med sine instruktører. Med det fungerer IMO slet ikke i en SW franchise. Der skal instruktøren hellere være ydmyg og lade universet være hovedpersonen.

Selv JJ Abrams tonede gevaldigt ned for sine lens flares og shaky cam i TFA.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/12-17 11:59, rettet 24/12-17 11:59 
Det med at star wars fan går meget i detaljer? Skal ikke komme bag på rian!
I de gammle film, når man ser 1 karekter i 5-10sec kan man i dag slå den op, og se hvilken planet han kommer fra. Hvad han spiser. Hvor gammle de kan blive, osv.

Dette skal rian vide, at alt er forklaret i et SW univers. Læste f.eks op på hvordan lyssværd virker? (det er ikke fortalt i filmene) at det er en crystal som giver lyset og bestemmer osse farven.
Selvfølelige er der ting som godt kan la' gå, men de plothole i TLJ er bare for store, som lightspeed ind i andre skibe. Luke er taget ud på øen for at dø, men har lavet et map i r2d2. Ray har større krafter end luke uden træking. Osv....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-17 12:12 
Man ser faktisk krystallen i den lightsaber som bliver revet fra hinanden ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 24/12-17 12:48, rettet 18/03-18 23:47 
Shit, den er blevet diskuteret meget - har ikke kigget herind før nu :D

EDIT: Dermed ikke sagt, at man ikke må synes det er en dårlig film, uden at være tosset med universet. Det står folk frit for. Kunne se, det godt kunne lyde lidt nederen, og det dur ikke. Slet ikke i den søde juletid :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/12-17 12:50 
Fedt, det fik jeg ikke med.
Sjovt han har de detaljer med. Som osse skudet i hans robot-arm (luke fik i return of the jedi) men glemmer så meget andet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DunwichDunwichSkrevet 24/12-17 16:41 
https://www.highdefdigest.com/blog/star-wars-last-jedi-disappointment/

"A friend’s podcast points out that Rian Johnson’s ‘The Last Jedi’ doesn’t feel like ‘Star Wars’ canon, but like fan-fiction that you could find for free in any unofficial geek forum. I agree with that. It feels like Johnson created everything he ever wanted to see in a ‘Star Wars’ movie instead of making the sequel that ‘The Force Awakens’ deserved."
3of193of19Skrevet 24/12-17 19:24, rettet 24/12-17 19:25 
Film er nu engang til en hvis grad subjektive oplevelser.
Er lige kommet ud af filmen for anden gang, og synes endnu mere om den. De små plotforstyrrelser jeg mente at se første gang (feks at DJ ved at rebellerne har forladt deres krydser) blev opklaret (han lytter mens Poe kontakter Rose og Finn og ber dem om at skynde sig da Holdo er igang med at tanke transporterne).
I øvrigt ville jeg ikke klandre Johnson for at dekonstruere Star Wars. Sikkert er halvdelen af hvad folk synes er underligt i TLJ oprydningsarbejde efter JJ Abrams. Manden er en god instruktør, og han har fingeren på pulsen med hvordan man laver en nostalgisk film, men lad endelig vær med at lade ham skrive historie og/eller manus.
Hov, der er et nyt Imperie med en ny super dødsstjerne der er endnu mere sej en den gamle, en ny Imperator og en wannabe Vader, Luke i eksil.
Jeg ser enormt meget frem til den næste trilogi med Johnson i førersædet hvor han har mulighed for at fortælle en hel historie istedet for at være "forbandet" til at prøve at give mening til en stak overfladiske JJ Mystery Box plotpunkter.
3of193of19Skrevet 25/12-17 13:12, rettet 25/12-17 21:24 
Det var lige en plot ting jeg må have overset:
Hvordan ender Jedimanuskripterne på Tusindårsfalken?
Rey bliver tiltrukket af træet, hvorefter Luke så indvilliger til de tre lektioner, men vi ser ikke at hun tog bøgerne, vel?
Efter Luke ser at Rey ikke prøver at modsætte sig den mørke side, tager han en kigger på Tusindårsfalken, hvor han tager Hans terninger og R2D2 viser ham hologrammet af Leia. Da Luke senere har samtalen med Yoda antager Luke at bøgerne stadig er i træet, efter Yoda får lynet til at slå ned og sætter ild til træet prøver Luke at løbe ind for at redde manuskripterne, men flammerne er for kraftige.
Men til allersidst ser vi bøgerne i skuffen med det tæppe Finn henter til Rose.
Snuppede Rey selv bøgerne på et tidspunkt? Det ser ud til at være den eneste forklaring, jeg kan bare ikke mindes sådan en scene...
millenniummillenniumSkrevet 25/12-17 19:28 
Det var sådan en historie-finte. “Nå du troede nok bøgerne var brændt? Men det var de faktiske ikke. Vi viste dig bare ikke handlingen”... :P

Jeg tænker stadig over hvad jeg tænker om Last Jedi, og er nået frem til: Det er IMO ok at bringe Star Wars i nye retninger. Det var blot for tidligt for mig at gøre det.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 25/12-17 21:22, rettet 25/12-17 21:23 
Hmm, ja det havde nok røvet lidt fra Luke/Yoda scenen hvis vi allerede havde set at bøgerne var i sikkerhed på Tusindårsfalken, og et lille flashback havde bragt filmens tempo i uorden.
"I'll allow it!"
nerosnerosSkrevet 26/12-17 09:27 
Konsolkongen>
Jo mere jeg læser tråden her, jo dårligere synes jeg filmen var :/

Nu stopper du satme forstår ikke i gider lade jer rive med af al den fanboyisme og had der køre nu! Det er sku for pjattet!

I øvrigt har jeg været på Ærø på højskole i et halvt årstid og der var ingen jediskole eller lign. ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 26/12-17 11:19 
I1999 prøvede min hjerne at snyde mig. Jeg havde glædet mig i uendelige tider på Phantom Menace, ligget i kø ude foran Imperial, købt lyssværd und so weiter.

Efter rulleteksterne var jeg helt ekstatisk. Nøøøj Star Wars, fucking fantastisk. Men det var en illusion - mine forventninger bedrog mig. Jeg ønskede så inderligt at det var en god film, og derfor gik der ret lang tid før jeg erkendte sandheden. Det var a piece of shit. Sikke et mind fuck.

Sådan har jeg det igen efter Last Jedi, bortset fra at jeg ikke længere vil snyde mig selv. Jeg ønskede mig så inderligt en Empire Strikes Back konkurrent, men må ærgerligt erkende overfor mig selv at den ikke ramt plet - langt fra faktisk. Fooled med once, men ikke igen.

Kan altid gå i Star Wars detaljemode om hvorfor og hvordan, men det er helheden som IMO ikke fungerede.

Derfor kan jeg godt glæde mig til Solo: A Star Wars Story. :)
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 26/12-17 11:39 
neros>
Nu stopper du satme forstår ikke i gider lade jer rive med af al den fanboyisme og had der køre nu! Det er sku for pjattet!

I betragtning af at det er fanboys som _laver_ Star Wars nu, må din kommentar betragtes som invalid.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/12-17 12:49, rettet 26/12-17 13:01 
Jeg er ikke fanboy af star wars. Nok mere af alien!

Men rian har ikke læst på lektien! Den person var ikke luke. Luke vil ikke dræbe sin familie. FFS den mand tog alene op til vader i ROTJ, forbi han kunne føle der stadig var lys i Anakin. Så forbi der var måske dark side i Ben? Så vil han dræbe sin søsters barn.... pfffff

Folk der kan li filmen , er dem som ikke vil linke de gammle film sammen. Havde jeg ikke set de gammle film? Så var denne film god.
Der er intet galt med den, ud over den idiot som har skrevet TLJ.

Edit:
Rian skulle nok havde læst op på luke.
Her er det klip, hvor luke ikke vil kampe mod vader (sin far) da der er lys i ham.
https://m.youtube.com/watch?v=U1MnMA0TzGI
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 26/12-17 15:02, rettet 26/12-17 15:03 
"Havde jeg ikke set de gammle film? Så var denne film god."

Ah, det tror jeg nu ikke. Havde jeg ikke set de gamle film, så ville nostalgi ikke have hjulpet med at hæve scenerne til noget bedre end de var. Jeg ville have skraldgrinet over scenen med Leia der flyver og dramaet i mange scener ville være faldet til jorden. Plothullerne ville stadig være der og det samme med den rodede struktur.
nerosnerosSkrevet 26/12-17 16:40, rettet 26/12-17 16:44 
Dunwich>
I betragtning af at det er fanboys som _laver_ Star Wars nu, må din kommentar betragtes som invalid.

Sikke en dog en kynisme! :D
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 26/12-17 17:03, rettet 26/12-17 17:05 
ChronoSousa>
Jeg er ikke fanboy af star wars. Nok mere af alien!

Men rian har ikke læst på lektien! Den person var ikke luke. Luke vil ikke dræbe sin familie. FFS den mand tog alene op til vader i ROTJ, forbi han kunne føle der stadig var lys i Anakin. Så forbi der var måske dark side i Ben? Så vil han dræbe sin søsters barn.... pfffff

Folk der kan li filmen , er dem som ikke vil linke de gammle film sammen. Havde jeg ikke set de gammle film? Så var denne film god.
Der er intet galt med den, ud over den idiot som har skrevet TLJ.

Edit:
Rian skulle nok havde læst op på luke.
Her er det klip, hvor luke ikke vil kampe mod vader (sin far) da der er lys i ham.
https://m.youtube.com/watch?v=U1MnMA0TzGI

Det er jo netop det der er tragedien. At Luke et lille flydende øjeblik glemmer sin egen historie og tvivler.
Luke går ikke ud til Ben med hensigt at dræbe ham. Han vil tale med Ben fordi han kan mærke mørket i ham. Og et lille øjeblik frygter han på at han Ikke kan redde Ben, og tænder lyssværdet. Luke ved hvor meget skade en ny Vader ville kunne gøre. Men med det samme går det op for ham at det ikke er vejen, men i det øjeblik vågner Ben og ser Luke med lyssværdet. Igen i frygt for sit liv forsvarer han sig mod Luke og så er skaden sket. Han tror Luke har forrådt ham og løber over til Snoke.
Et enkelt øjeblik svaghed førte til netop den tragedie Luke frygtede allermest af alt. Vi har allesammen øjeblikke hvor vi tvivler på os selv eller andre.

“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.” – Yoda ...

Jeg kan fuldt ud forstå at Luke bebrejder sig selv, for det ER hans skyld at Ben bliver til Kylo.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/12-17 18:14, rettet 26/12-17 18:46 
Luke ville aldrig tænde sit lys sværd og dræbe hans søsters barn (og Solo) Aldrig!

Rian har misforståes Luke.
Osse selv om der er 2 sec tvivl? Det er ikke ham. Ikke ham jeg så i episode 4-6
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/12-17 18:26 
Mark hamil
Snakker osse om at han har det svært med at kende
Luke.

https://www.google.dk/amp/deadline.com/2017/12/mark-hamill-luke-skywalker-criticism-rian-johnson-star-wars-the-last-jedi-1202231920/amp/

https://m.youtube.com/watch?v=r2OqVea_EXw
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig