X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Last Jedi (spoilers)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 12/12-17 23:57 
Diskussionstråd for folk, der har set episode 8 og vil tale om den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
3of193of19Skrevet 17/12-17 10:05 
Jmog>
Reis handlingsforløb er nok udenfor samme tidslinie som det med alliancen på flugt. Hun er flere dage hos Luke.

Planeten Luke er på kunne evt have kortere dage :)
millenniummillenniumSkrevet 17/12-17 10:17 
Tror helt klart TLJ bliver (er) en crowd divider, i modsætning til TFA som var en crowd pleaser. Jeg havde måske nok forventet noget som smagte mere af Empire Strikes Back - og som tilsvarende ikke behøvede at sprænge alting i luften for at være interessant. Tror der var mere action i TLJ end alle de gamle film tilsammen. :D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 17/12-17 12:20 
Beano>
Marginalt bedre SW film end TFA da den trods alt ikke føles som en remake

Den føles ikke nær så meget som et remake som TFA, men der er godt nok mange gentagelser:

-Vores unge jedi leder efter den legendariske jedi master på en fjern planet og han går modvilligt med til at træne vedkommende.
-Han/hun testes i “hulen” med den mørke side og fejler.
-Vore non-jedi venner tager til en sofistikeret metropol for at få hjælp og ender med at blive forrådt af en de stoler på.
-Millenium Falcon flygter fra Tie Fighters i et asteroidebælte. Her bruges endda præcist det samme stykke musik, så de prøver ikke engang at skjule det er nostalgien, de går efter.
-En Hoth scene med hvid planet, skyttegraven, AT-AT’er på vej mod dem, fordi skjoldet beskytter dem mod bombardement.
-Tronrumsscene, hvor Imperiets leder forsøger at få sin elev til at duellere mod helten. Det giver bagslag og han slås ihjel af sin elev.
-Afsløring af hvem heltens forældre er, hvilket bringer ham/hende til tårer.
WehnerWehnerSkrevet 17/12-17 12:44 
Ja, det var lige at presse den, at det var en sneplanet igen.

Men fælles for både Crait og Monte Carlo var, at der slet ikke var samme tid til opbygning, som der var i Empires Hoth og Cloud City. Til trods for at Last Jedi er en hel del længere. For mig at se, er det filmens største svaghed. Men jeg er ellers også enig i mange af de positive aspekter, Millennium nævner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/12-17 12:57 
Jmog>
Den føles ikke nær så meget som et remake som TFA, men der er godt nok mange gentagelser:

Enig, rigtigt mange genbrugte elementer. Episoden på salt planeten føltes mest plat imo. Direkte klodset at lade en af rebellerne smage på overfladen for at fortælle publikum at det var salt og ikke sne.
SumezSumezSkrevet 17/12-17 13:19 
Jmog>
Reis handlingsforløb er nok udenfor samme tidslinie som det med alliancen på flugt. Hun er flere dage hos Luke.

Reis handlingsforløb starter højt sandsynligt væsentlig tidligere, Det er ikke rigtig til at afgøre, og det er heller ikke vigtigt, men hun starter jo præcis hvor vi forlod hende i slutningen af Ep7, mens rebellerne har nået at rykke en del på sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 17/12-17 15:25 
Haha ja. Der var et øjeblik jeg troede at det VAR Hoth (jeg havde ikke lige hørt hvad planeten hed), og jeg havde et "come oooonnnnn!" I hovedet, men så er det et flot twist alligevel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-17 15:37 
Bare ærgerligt at der går Christopher Nolan i den og at soldaten i skyttegraven lige skal pointere at det er salt og ikke sne :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 17/12-17 18:58 
Jeg var nu taknemmelig for det. Troede først at det var blodige fodspor.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-17 19:45 
Jeg synes nu det bliver mere end klart med krystaldyrene og krystallerne i undergrunden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/12-17 21:00 
Lige en tanke at sove på: Disney ejer nu Alien franchisen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-17 21:04 
De kan vel næsten ikke fucke det mere op end Prometheus og Covenant allerede har gjort :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/12-17 21:07 
Jo :D
WehnerWehnerSkrevet 17/12-17 21:46 
Sumez>
Efter sigende er der skåret ca. 45 minutter færdigt indhold fra filmen, hvilket godt kan fornemmes (dog heldigvis ikke nær så slemt som i Rogue One). Er spændt på om der kommer en extended udgave - omend jeg forestiller mig at Disney har en politik om at holde sig fra den slags mht. Star Wars.

Fra imdb's trivia om filmen:

"Director Rian Johnson revealed in an interview with the film website Collider that the first cut of the film ran over three hours."
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/12-17 22:23, rettet 17/12-17 22:27 
Yep. 3 timer, men der var 3 timer og 20min film i alt.
https://m.youtube.com/watch?v=bSICLkG_rPw
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 17/12-17 22:49 
Ja, netop. Over tre timer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 19/12-17 07:21, rettet 19/12-17 07:22 
Ingen snakker om hvorfor Luke Skywalker malker den der store langhalsede patte gris ude på klippens skråning...? Det så ud til han nød det! Mark Hamill fortjener en Oscar for den scene.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/12-17 08:21 
Tro mig, alle snakker om den scene. Er overrasket hvis den ikke har været nævnt her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 08:24 
Jeg har mentalt arkiveret scenen under "fjollerier".
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 08:43 
Fik vi ikke endelig afsløret hvor den blå mælk kommer fra...? :-P
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 08:50, rettet 19/12-17 08:52 
Det kom fra banthas :)

Edit:
http://starwars.wikia.com/wiki/Blue_milk
KamekKamekSkrevet 19/12-17 08:56 
Var det ikke også grøn mælk han malkede? ;D
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 09:16 
Nå ja, så er der sikkert mange andre spændende mælke-varianter...
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 19/12-17 11:07 
Kamek>
Var det ikke også grøn mælk han malkede? ;D

Jo den var grøn!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 19/12-17 13:20 
Det var kun fordi den var frisk. Hæld den på flaske og et par dage i køleskabet, så bliver den blå.

Trust me, I'm a scientist.
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 14:32 
Uhomogeniseret blå mælk?
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 19/12-17 17:26 
Det må lige prøves så.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 19/12-17 18:26 
Der er en meget sjov liste her, der prøver at samle op på alle de steder, hvor TLJ varsler nye tider for franchisen.

https://theconcourse.deadspin.com/a-list-of-some-of-the-times-the-last-jedi-told-the-olde-1821396631?utm_campaign=socialflow_io9_facebook&utm_source=io9_facebook&utm_medium=socialflow
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 19/12-17 19:34, rettet 19/12-17 19:38 
https://www.youtube.com/watch?v=L9hwGZFPSmw

Jeg frygtede at det var en pose lort, men så stor en pose lort, alligevel. Puha.

En ting jeg bed rigtig meget mærke i, i anmeldelsen her, var deres kommentarer om Yoda; At Rian Johnson, af helt uforklarlige årsager, lader Yoda være crazy-ass-Yoda, som i TESB, da han møder Luke for første gang, og tester ham ved bla at være lidt en ass. Men i TLJ, er Yoda pludselig crazy-ass-Yoda hele tiden, men det er den påtagede Yoda, som ingen relevans har til den som Yoda er. Karakteren ER blevet etableret og udviklet. Lad nu være med at være en idiot, og ødelægge det, ved at tale ned til folk og tro, at de bare vil se Yoda klovne lidt rundt i et par minutter, i den nye film.

En instruktør som ikke kender sit eget materiale, og heller ikke det materiale han arbejder ud fra, og åbenbart heller ikke er tryg ved hvad det er han skal levere. Hvor er det sørgeligt.

Det havde været bedre om TFA bare havde fået lov at være en one-off og afsluttende, men nu har Disney lugtet blod, og de kan malke det her for evigt, uden egentligt at komme nogle vegne med en reel fortælling med fremdrift og udvikling. Men vi fik Rogue One, og det er jeg glad for. Måske skulle den have sat punktummet for Star Wars, som man ønsker at lave det i dag.

I det mindste har de (Disney) bekendt kulør med denne film; Lad det gamle dø. Fint. Helt op til jer, men jeg har ikke lyst til at se det nye.
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 20:02 
Der kommer jo en Han Solo historie til næste år - trods alt med Ron Howard som instruktør. Han er jo mere old school. :)
Måske er spin-offs mere møntet SW veteraner.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-17 20:05 
Jeg er ret meget veteran og synes, TFA er markant bedre end Rogue One :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 19/12-17 20:16 
Jeg synes The Last Jedi er den bedste Star Wars film nogensinde siden Empire Strikes Back.

Jo jeg gør..!
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/12-17 20:27, rettet 19/12-17 20:28 
For mig er last jedi den 3th dårligste SW film :p ud af 9!

Kun episode 1 og 2 der gør det være
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/12-17 20:31 
New hope
Empire
TFA
ROTJ
Rogue 1
ROTS
Last jedi
Episode 1
Epidode 2
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 19/12-17 20:37 
Kan bedre lide episode 2, som er min favorit af de tre prequels. Hmm. Jeg skal ind at se den igen mellem jul og nytår, men foreløbig placering i rangordenen:

1. Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Return of the Jedi
4. Force Awakens
5. Attack of the Clones
6. The Last Jedi
7. Revenge of the Sith
8. Rogue One
9. Phantom Menace
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 20:37, rettet 19/12-17 20:38 
Efter nærmere eftertanke vurderer jeg TLJ lavere end TFA, så... 5, 6, 4, 3, 2, 7, 8, 1, RO :D
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 20:46 
millennium>
Der kommer jo en Han Solo historie til næste år - trods alt med Ron Howard som instruktør. Han er jo mere old school. :)
Måske er spin-offs mere møntet SW veteraner.

Også hvad jeg håber nu, der skal et mirakel til at redde denne trilogi...
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 21:17 
Her kommer så dagens hjernefuck: Er The Last Jedi overhovedet en Star Wars film....?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 21:22 
Spaceballs II: The Quest For More Money :)
SumezSumezSkrevet 19/12-17 21:26 
millennium>
Der kommer jo en Han Solo historie til næste år - trods alt med Ron Howard som instruktør. Han er jo mere old school. :)

Men altså han har så også lavet de der Da Vinci-film :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 21:33 
Tom Hanks som Han’s far eller mentor ;D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-17 21:59 
5,4,6,TLJ,RO,TFA,3,1,2 herfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 19/12-17 22:01, rettet 19/12-17 22:03 
Sumez>
millennium>
Der kommer jo en Han Solo historie til næste år - trods alt med Ron Howard som instruktør. Han er jo mere old school. :)

Men altså han har så også lavet de der Da Vinci-film :!

Det har han, ja. Hvor han faktisk nedtonede historien lidt i forhold til bogen. :) og jeg synes faktisk Engle og Dæmoner var hæderlig, men det er på egen regning.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 19/12-17 22:10, rettet 19/12-17 22:11 
Kylo Ren er det bedste der er sket for Star Wars siden Darth Vader. Lad fortiden dø!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-17 22:12 
Han var 7’erens Jar Jar Binks :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 22:20 
Hele 8’eren er Jar Jar Binks.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-17 22:21 
Jeg synes faktisk, han er en god, moderne skurk. Skuespilleren er også god.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 22:25 
Ja, Adam Driver gør det godt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/12-17 22:32 
Kylo er det bedste ved last jedi. Ellers så jeg osse kun jar-jar over alt!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 19/12-17 22:38 
Wehner>
Jeg synes faktisk, han er en god, moderne skurk. Skuespilleren er også god.

Helt enig :-)

Iøvrigt så afløste Samuel L. Jackson Jar Jar Binks inde i mit hoved. Den man skulle ALDRIG have trådt ind i Star Wars.
Bashful Neophyte
292 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig