X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Man 11


Svar Sortering
KamekKamekSkrevet 04/12-17 20:33, rettet 04/12-17 20:34 
Så blev Mega Man 11 annonceret til de fleste platforme.

Ved ikke lige helt hvad jeg skal mene om stilen endnu :p

Trailer
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-17 20:36 
Ja den er ikke pæn. Men endnu værre at de har givet ham en stemme :/

“Whraaaah!”
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/12-17 20:51, rettet 04/12-17 20:52 
Jeg synes det ser udmærket ud, jeg foretrækker det over et forceret "nostalgisk" 8-bit skin. Ud fra videoen ser det også allerede bedre ud end både Mega Man 9 og 10 rent gameplaymæssigt. Så vidt jeg kan gennemskue er det faktisk in-house Capcom denne gang?? Måske kommer der alligevel noget godt ud af at Inti Creates brændte fingrene med Mighty no 9.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 05/12-17 08:36 
Synes også at det ser udemærket ud indtil videre. Eneste kritik punkt er hans løbe animation der ser lidt floaty ud, men af det man lige kunne se ligner det klassisk Mega Man med et grafisk overhaul.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 07/12-17 09:37 
Udover at være mere af det samme og ikke at være MM2, hvad fejlede 9 og 10 så gameplaymæssigt?
j/k
SumezSumezSkrevet 07/12-17 11:50, rettet 07/12-17 11:53 
Det er kun min egen holdning, men jeg synes netop at MM9 og 10 misforstod hvad der gjorde de gamle Mega Man spil gode. Mega Man-spillene er udfordrende, men det er en myte at det er voldsomt svære spil. Jeg kan dog godt lide at man i et moderne MM-spil prøver at gøre det lidt sværere for at skabe en dybere oplevelse og mere genspilningsværdi - det er jo ikke fordi der kommer et nyt hvert år som der gjorde dengang. Men Inti Creates gjorde det på en enormt frustrerende måde, hvor du nærmest er afhængig af udenadslære, og skal mestre hver sektion før du kan komme til den næste der skal mestres. Banerne var enormt lange, minimum dobbelt så lange som i nogen af de klassiske spil, og hvis du ikke havde indlært 100% af dem havde du ikke en chance. Det er udmattende og sjældent sjovt.
Battle Kid formår faktisk at bygge et spil over den opskrift på en langt bedre måde, hvor alle udfordringerne er delt op i enkelte rum ad gangen, med gavmildt udspredte checkpoints.

Et godt eksempel fra MM9 specifikt, er de "forsvindende platforme", som serien er kendt for. Måske endda berygtet. Men faktum er at der aldrig har været nogen af de originale spil der har tvunget dig til at lære mønstrene for dem. Det er en mulighed, men de giver dig også altid muligheden for at finde et item der lader dig forbipassere dem inden du kommer tilbage til banen med disse platforme. Og som regel dukker de også kun op i meget korte passager ad gangen, og bliver først decideret one-hit-kill farlige til allersidst.
Mega Man 9 valgte at lave flere ekstremt lange passager hvor du ikke havde nogen mulighed for at forbipassere dem, og skulle huske hele sekvensen fra start til slut, eftersom et enkelt fejltrin betød at du mistede et liv og måtte starte forfra. Det er et rent huskespil, og bare ikke sjovt gameplay. Det vidste de gamle Mega Man-designere godt, og disse sekvenser blev færre og mindre blokerende i de senere spil. Jeg er ikke sikker på at de overhovedet er med i 6'eren.
Det er kun et eksempel, men jeg synes det repræsenterer designfilosofien meget godt over hele linjen. Der er mange andre der godt kan lide MM9 og 10, og det er da heller ikke fordi det er decideret dårlige spil, men jeg kunne nu godt tænke mig at få et rigtigt Mega Man spil. Og det behøver bestemt ikke at være 2'eren. Jeg vil hårdnakket påstå at både 3 og 4 begge er klart bedre spil, og formentlig også 6'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/12-17 12:44, rettet 07/12-17 12:50 
Mega Man 3 og 4 er stadigvæk to af mine absolut favorit-spil! Havde helt glemt hvor frustrerende 9'eren var før dit lille write up Sumez. Det var virkelig dårligt gameplay med de lange passager med forsvindende platforme, og jeg følte mig ikke engang stolt eller glad efter jeg havde klaret det, jeg var bare frustreret og irriteret! Jeg mindes også at banerne var for lange og ligegyldige indimellem..

Jeg er dog en kæmpe sucker for det gamle NES Mega Man look, og synes det nye ligner et typisk moderne "app spil" uden personlighed og charme. :(

EDIT: Jeg har aldrig spillet Mega Man 7 og 8 - er de noget ved? Har kun Mega Man 1-6 til NES og X1 til SNES.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 07/12-17 13:02, rettet 07/12-17 13:03 
Hvis du sætter pris på de klassiske NES Mega Man-spil, så er det ret svært at anbefale 7 og 8 (eller for den sags skyld Rockman & Forte). Det er ikke dårlige spil, men de mangler også noget af det flow der gjorde de originale 6 NES-spil rigtig gode.
Jeg synes det er værd at spille alene for at "få det hele med", men samtlige af NES-spillene er klart bedre. Af de tre 16/32-bit spil er 8'eren nok det jeg bedst kan anbefale. Det er ret nemt af et Mega Man-spil at være, og flere af
robot master våbnene har ret god utility der kan hjælpe dig gennem banerne udover den dovne "disse fjender har disse svagheder" tilgang. Og så er stemmerne i videosekvenserne fantastisk (ufrivilligt) morsomme.

https://www.youtube.com/watch?v=pmMispgpUs0]W-Megaman![/LINK]" target="blank">W-Megaman!

Hvis du ikke har spillet Mega Man X2, X3 eller X4, så bør de dog alle være top-prioritet. Virkelig gode spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 13:34 
Jeg kan rigtig godt lide 8. 7’eren har jeg prøvet at starte op mange gange, men det har aldrig rigtig fanget mig.

Mener at 8 er sværere på Saturn og indeholder flere bosser end på PS1, så det var værd at overveje hvis du har mulighed for at spille det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/12-17 14:20 
Anede slet ikke at der var forskelle :O Kan være jeg skal prøve Saturn-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/12-17 17:08, rettet 07/12-17 17:09 
Ah, ja, det er jeg nok egentlig enig i, har bare ikke spillet alle dem imellem 3 og 9 :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 18:23 
3 er min favorit. Der er hund og sliding og alt muligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/12-17 19:16, rettet 07/12-17 19:16 
3'eren er virkelig top notch ja. Også mega fede robot masters! :)

Musikken i 2, 3 og 4 er desuden helt eminent!
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 07/12-17 20:21, rettet 07/12-17 20:22 
Ja 2'eren og 3'eren er nok det mest umiddelbart catchy, og velkendte, men 4'erens soundtrack er virkelig oprigtigt velgjort. Man sætter mere pris på det efter flere gennemspilninger.

I det hele taget perfektede de bare formlen med nr. 4. Ikke nogen sløve dele (som f.eks. wily4 i MM2), bare alt det serien gør bedst i ét spil. Grafikken rykkede også en god tak opad.
Men rent personligt er jeg nok også mest til 3. Elsker dog hele NES-serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 20:45 
Jeg burde virkelig snart få spillet 4'eren. Der er ingen undskyldning :/

Jeg nævner det lige igen i tråden her hvis nogen har misset det:

Mega Man 9 og 10 er udkommet fysisk som del af Mega Man Legacy Collection 2 til PS4 og Xbox One. Det er Capcom selv der har stået for at porte det denne gang og ikke Digital Extremes som med Legacy 1. Skaleringen i MM9 og 10 er desværre ikke helt perfekt (ikke square pixels), men i det mindste er det skarpt :)

Tror kun det er udkommet i US. Købte mit fra VG+.

http://megaman.wikia.com/wiki/Mega_Man_Legacy_Collection_2
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/05-18 08:54 
https://www.youtube.com/watch?v=v2PAI5JNAT8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/06-18 12:57 
Hands-on:
https://www.youtube.com/watch?v=LEgFPupCGLA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 07/09-18 15:22 
Demo ude nu (i hvert fald på Switch).
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 14/09-18 00:32 
Hvad synes I om demoen?
Jeg var ret usikker på spillet. Har hørt at det var i den noget nemme ende, og at "gear" evnerne fjerner al udfordring uden nogen konsekvenser.
Men jeg synes at spillets flow føles så godt -uden- at bruge slowdown-evnen, at jeg slet ikke kan få mig selv til at bruge den. Og spiller man uden, føles det fuldstændig som klassisk Mega Man design. Der er intet sted hvor det er "påkrævet". Der er to puzzles på banen der gør, men begge er valgfri powerups (hhv. en E-tank og et ekstraliv).

Men håber virkelig at der kommer et incentiv for ikke at benytte slowdown i det endelige spil. Lige nu er det bare et meter der skal bruge et par sekunder på at lade op, hvilket i _bedste_ fald betyder at man praktisk talt kan bruge det uendeligt, og i værste fald at spillet belønner dig for at stå stille og ikke lave noget.

Bosskampen er også virkelig dårlig. Den ville være uendeligt meget bedre hvis de helt fjernede hans kæmpe-fase, og kombinerede de to andre, så han vekslede mellem forskellige angreb.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-18 13:14 
Jeg synes man skulle dø, lige så snart målerne for speed up og slowdown blev maxed out. Bare så der var lidt risiko ved at bruge det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/09-18 17:58 
Sumez>
Men håber virkelig at der kommer et incentiv for ikke at benytte slowdown i det endelige spil. Lige nu er det bare et meter der skal bruge et par sekunder på at lade op, hvilket i _bedste_ fald betyder at man praktisk talt kan bruge det uendeligt, og i værste fald at spillet belønner dig for at stå stille og ikke lave noget.

Det er vel op til en selv om det er nødvendigt at bruge. Det er vel for at gøre spillet lidt mere "noob friendly", denne type klassiske platform spil er jo ikke ligefrem noget der udkommer hver dag på nutidens konsoller.

Du vil næppe se ret mange speedruns hvor det er relevant i hvert fald og der er ingen tvivl om at MM11 bliver et spil som vil blive speedrunned (som alle de andre).
SumezSumezSkrevet 17/09-18 12:53, rettet 17/09-18 14:33 
Tjaeh. Det er et argument jeg aldrig har været stor fan af. "Hvis du ikke bryder dig om det kan du jo bare lade være med at bruge det". "Problemet" her er at det er stadig en del af spillets design, og skal du vurdere spillet, bør det gøres ud fra hvordan spillet er designet. Der er rigtig mange lorte-spil der stadig bliver relativt sjove hvis man spiller dem som speedruns, eller andre selvopfundne house rules.
I den sammenhæng bør det nok også nævnes at med mindre der laves en dedikeret kategori til det, vil speedruns absolut gøre bruge af de to gear evner. Slowdown gør ikke Mega Man langsommere, den gør kun alt andet langsommere, og det kan nemt bruges til at lave (kedelige) speedkill på bosserne, i hvert fald midtbosserne.

Når det så er sagt, så havde jeg personligt ikke særlig svært ved at ignorere de to knapper, da det øjeblikkeligt gjorde spillet langt sjovere uden.
Jeg kunne bare godt tænke mig at flere opfordres til at opleve spillet på den måde, og at spillet selv anerkender det. Som nævnt har demoen været kritiseret for at være alt for nem, og det tror da pokker når man kun skal trykke på en enkelt knap for øjeblikkeligt at ignorere enhver udfordring på banen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/10-18 14:15, rettet 13/10-18 14:15 
Fik spillet i går. Det er virkelig godt. Sådan rigtig virkelig godt. Det er 100% Mega Man.
Banerne er godt designet, og diverse stage gimmicks går godt i spænd med spillets/seriens gameplay.

Selv bosskampene er supergode, inklusiv (måske næsten især) minibosserne. Det er helt underligt at de valgte Blockman til demoen, af dem jeg har mødt indtil videre har det været den eneste bosskamp der er decideret dårlig. Kæmpestor forskel.

Stemmerne er faktisk helt i orden IMO. Det skal dog nok siges at jeg kun har spillet med de japanske stemmer, da det første man ser så snart spillet starter er en cutscene med stemmeskuespil der er ligeså dårligt som det i Mega Man 8, bare uden at være sjovt. Men især Impact Man og Torch Man er fantastiske med deres japanske stemmer. Sådan rigtig over the top.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 14/10-18 15:30 
Ragekvittede i går på første Willy bane. Så det er ikke helt nemt :)
SumezSumezSkrevet 14/10-18 19:54, rettet 15/10-18 09:11 
Nej den bane trækker tænder ud! :) Det er helt klart sværere end nogen af de originale Mega Man spil, men uden at være så frustrerende som 9 og 10

Wily banerne er absolut designet omkring at udnytte de forskelle evner man får fra bosserne. Det er det egentlig i alle Mega Man-spillene, men som regel er de ikke hårde nok til at det føles påkrævet. I MM11 gør det helt klart tingene noget nemmere. Især skjoldet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/10-18 15:13, rettet 17/10-18 15:13 
Hvilken platform kan anbefales til spillet? Xbox One X vil vel give give mest mening på et 4K OLED?
Skal jeg vælge "med hjertet", bliver det Switch :P

(den eneste ikke-Nintendo-konsol, jeg har spillet Mega Man på, er PSX...Mega Man X4...eller X5...dunno)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-18 15:17 
Alle versioner kører perfekt. Switch er dog 1080p uden anti aliasing, så ser temmelig rough ud sammenlignet med de andre konsoller.

Pro og X har native 4k support, men PS4 har lidt mere inputlag i forhold til de andre konsoller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/10-18 15:25, rettet 17/10-18 15:25 
Lyder så til, at Switch kun bør vælges, hvis det mest skal spilles håndholdt.

Har Pro men ikke X endnu (afventer den hvide udgave der lander til nov).

Vælger Pro og evt Switch senere, hvis den "håndholdte spiller" atter kommer op i mig...(det lød lidt forkert, men you know what I mean ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig