X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Raspberry Pi projekter


Svar
--Skrevet 21/11-17 19:50 
Fik lige lyst til at fremvise nogle af de Pi projekter jeg roder med, samt høre om nogle af jer har bygget sjove ting med disse små computere. Jeg ved at disse maskiner kan bruges til en lang række formål, hvor min bror og far bl.a. har brugt dem til lys styrring i huset, robotter, m.m.

For mit vedkommende, er der i begge tilfælde tale om RetroPie projekter, hvor min interesser primært omhandlede selve "kassen" til projektet.

For nogle måneder siden byggede jeg mig et mindre "arcade kabinet" som jeg døbte RetroPie μArcade, med en Pi 2B kørende Retropie.
RetroPie μArcade: https://www.youtube.com/watch?v=SF5NC29fsg0&t=


I dag har jeg så lige bestilt en Pi 3B hjem, som skal bruges i en bartop arcade, som jeg går og roder lidt med.
Bartop Arcade projekt: http://konsolting.blogspot.dk/2017/10/bartop-arcade-del-1.html


Hvordan står det til hos jer? Har i haft gang i spændende projekter med Pi computere, eller andre af de små boards?

Der er p.t. tilbud på en Pi3B, hvis nogle ønsker at komme i gang :D

Pi 3B på tilbud til 199 kr.!
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/11-17 20:14 
Jeg har fået sat min Pi 3B i coveret, og formateret et SD kort... Og så kom jeg fra det hele igen :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 18/12-17 16:40 
I forbindelse med, at jeg skal have 2 stk. arcadesticks + knapper i mit build, har jeg overvejet at købe 2 billig USB controllere, hvor jeg så ripper disse og forbinder stick + knapper til de tilsvarende underlæggende "knapper" på controller PCB´et. Jeg ahr dog oplevet input problemer med disse billige controllers, specielt ift. 2 player og ved ikke om det hænger sammen med, at Pi´en oplever 2 ens controller som én samlet inputdevice? Jeg har dog ikke leget nok med det, så det kan godt tænkes, at jeg har været uheldige med controllers - der er trods alt tale om de billigste af de billigste kina udgaver.

Findes der en mere snedig løsning, hvor jeg kan tilkoble alt vedr. P1 og P2 input til GPIO porten, eller evt. en 2 player USB input "ting"?

Ved min Pi 2, oplevede jeg at lyden via jack output stikket mildest talt var elendig og fyldt med støj. Jeg er ikke sikker på, at denne overhovedet er tiltænkt, at skulle tilbyde et fornuftigt lydbillede, eller om den nærmest kun er tiltænkt at kunne sige en bib lyd eller lign. Er der nogle af jer, som ved om denne lydoutput evt. er bedre på en Pi 3, frem for en Pi2? Hvis denne er elendig på en Pi3 ligeså, tænker jeg at gøre brug af en adapter eller lignende, hvorfra jeg kan tappe lydsignalet fra HDMI porten. Nogle som har erfaring med sådan en løsning, eller evt. har forslag til en bedre? USB lydkort fx?
Spiller nu: Animal Soccer World
dRxLdRxLSkrevet 18/12-17 17:03 
Jeg bruger usb lydkort til mine Pi. Gør en positiv forskel. Brug evt dette link for bud på modeller.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig