X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars Battlefront II (2017)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/11-17 22:13 
Vi har faktisk ikke et særskilt emne til det nye Battlefront II, der reelt set er Battlefront IV.

Gotta gets them green$
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
87 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/11-17 22:13 
Vi har faktisk ikke et særskilt emne til det nye Battlefront II, der reelt set er Battlefront IV.

Gotta gets them green$
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 15/11-17 22:20 
Vi lægger ud med en lille shitstorm fra Reddit.

Star Wars Battlefront II (2017)

Star Wars Battlefront II (2017)

Star Wars Battlefront II (2017)

Star Wars Battlefront II (2017)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 15/11-17 23:43 
Kan I huske den gang al den tid man brugte på et spil var baseret på at man syntes det var sjovt at spille det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 15/11-17 23:48, rettet 04/01-19 14:36 
Til det har EA dette at sige:

EA>
The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 07:10, rettet 16/11-17 07:11 
Sumez>
Kan I huske den gang al den tid man brugte på et spil var baseret på at man syntes det var sjovt at spille det? :P

Det er super, super vigtigt at folk hater på det her, og allerhelst vælger spillet helt fra. Ellers ender 2018 med at blive året hvor alle AAA-spil uanset om det er multiplayer eller ej, bliver proppet med microtransactions og/eller lootboxes, så man skal betale for, eller grinde i latterlig lang tid for at få adgang til alle de ting som man førhen problemfrit kunne få.

I forhold til hvad Take 2 tidligere har udtalt om evigt betalende spillere, så tror jeg også at forventningerne til RDR2 skal holdes på et meget lavt niveau.

Jeg håber at den fokus der er får firmaerne på bedre tanker, og at de dropper det hurtigere end online passes. For fuck da alt det her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 07:40 
EA er virkeligt et lortefirma af værste skuffe, jøsses! Synd at DICE's hårde arbejde skal analvoldtages på denne måde. Jeg hopper også denne titel over, ærgeligt det sker oftere og oftere pga. udgivernes hæmningsløse grådighed som gør det umuligt for mig at støtte. Desværre vil de stadig, trods dårlig PR, tjene meget mere på spillet med loot-boxes end uden. Det er situationen her og nu, senere må boblen briste når mainstream kunderne flygter en masse.
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 08:41 
Konsolkongen>
Det er super, super vigtigt at folk hater på det her, og allerhelst vælger spillet helt fra.


Det er årevis siden det var super vigtigt. Nu er det nok for sent :(

Konsolkongen>Ellers ender 2018 med at blive året hvor alle AAA-spil uanset om det er multiplayer eller ej, bliver proppet med microtransactions og/eller lootboxes, så man skal betale for, eller grinde i latterlig lang tid for at få adgang til alle de ting som man førhen problemfrit kunne få.

Langt hen af vejen er vi der allerede og bare rolig, der kommer ikke til at være særlig mange singleplayer only AAA spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 16/11-17 08:49 
Ikke nok med at det er et kæmpe grind at få credits til at unlocke ting ligesom i mobilspil, så har de taget endnu en fantastisk feature fra mobilspillene, nemlig at der er en cooldown timer på f.eks. Arcade Mode, så du lige skal vente 14 timer inden du kan spille det igen og indtjene credits.

Battlefront II var på min liste af must haves i år da jeg var vild med det første og lagde en hel del timer i det, og så synes jeg at traileren til campaign så yderst interessant nu.

Har helt droppet af få fat i dette spil nu. Hvad jeg synes er endnu værre end lootboxes og grinding er at de har indført Pay 2 Win. Du kan købe dig til fordele i multiplayer. FØJ!

EA er forfærdelige. Preview copies havde f.eks. heroes sat til 10k credits, men når spillet så udkommer er de sat til 60k credits? Der er backlash fra communitiet og så nedsætter de det med hele 75%!?
Det viser bare at de aktivt prøver at se hvor meget bullshit de kan slippe afsted med.

Som nævnt er det nok for sent at gøre noget ved det, men jeg håber VIRKELIGT at spillet sælger under forventning så det sender et signal om at de strategier der kan de godt stoppe med.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 09:07, rettet 16/11-17 09:11 
Need for Speed har ikke så meget med Battlefront at gøre, men med det der diskuteres i tråden, kan man vist godt passe Angry Joes NFS: Payback anmeldelse ind her:

https://youtu.be/wFAG2MLVjAY
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 16/11-17 09:19 
I forhold til hvad Take 2 tidligere har udtalt om evigt betalende spillere, så tror jeg også at forventningerne til RDR2 skal holdes på et meget lavt niveau.

Jeg har ret høje forventninger til at Rockstar kan gøre som de har lyst og at de ikke smider den slags ind i single player delen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 09:26 
Jeg tror også at Rockstar har meget at skulle have sagt i den sag, men hvorvidt de så selv syntes at loot-boxes og MT er acceptabelt i et fuldprisspil, ved jeg ikke :/
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 09:29 
Bede-x>
Need for Speed har ikke så meget med Battlefront at gøre, men med det der diskuteres i tråden, kan man vist godt passe Angry Joes NFS: Payback anmeldelse ind her:

https://youtu.be/wFAG2MLVjAY

Endnu en franchise EA har smadret :!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 09:30 
Det synes de jo allerede det er i GTA V multiplayer-delen.

Jeg kan virkelig ikke forestille mig at det bliver minde i RDR2.

Super hvis det ikke går ud over singleplayer, men multiplayer gider jeg nok ikke spille så. Og det fungerede ellers vildt godt i etteren :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/11-17 09:32 
Nej, hvis det I siger holder stik, så bliver RDR2 sikkert meget mere multiplayer fokuseret end 1'eren. Det er jo der pengene gemmer sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 16/11-17 09:42 
Men modsat alle andre så synes jeg Rockstar håndterer microtransactions på en god måde.

Jeg har lagt 500+ timer i GTA Online og har ikke købt et eneste Shark Card. Nogle ting er ret dyre, men man kan "grinde" sig til det hele. Og det tager ikke forfærdeligt lang tid, da de ofte kører double money/xp i forskellige events, så det ikke tager mere end et par timer at lave en million gta dollars hvilket svarer til 100dkk som det billigeste shark card koster. (100dkk = 1.250.000 gta dollars)

Er spændt på hvad de laver i RDR2 Online for de scorer virkeligt kassen på GTA Online. De tjente 500+ millioner dollars i de første 2 år på microtransactions.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 16/11-17 09:42 
Det ville være super ærgeligt, men jeg tror virkelig ikke det er Rockstar - de er singleplayer historiefortællere. De snublede over en GTA V multiplayer, der har taget verden med storm, men det er ikke der de har passionen... Forhåbentligt... :)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/11-17 09:46 
spectre>
Jeg har lagt 500+ timer i GTA Online og har ikke købt et eneste Shark Card. Nogle ting er ret dyre, men man kan "grinde" sig til det hele. Og det tager ikke forfærdeligt lang tid, da de ofte kører double money/xp i forskellige events, så det ikke tager mere end et par timer at lave en million gta dollars hvilket svarer til 100dkk som det billigeste shark card koster. (100dkk = 1.250.000 gta dollars)

Hvis du har det fint med det, så er det jo sikkert også i orden, men jeg synes godt nok det du nævner er et perfekt eksemepel på virkelig ulækkert spildesign, der præger nærmest al online spil i dag. Idéen om at spille for belønninger og point, baseret på hvad du får at vide at du skal spille og endda hvornår du skal gøre det ("double xp events").
Så længe du ikke lægger ekstra penge i det, så vinder de jo heller ikke noget på det, men jeg synes godt nok det er er at åbne døren på klem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 09:55, rettet 16/11-17 09:56 
Helt sikkert. At det overhovedet er i spillet, betyder jo at de VIL have dig til at bruge penge. Hvorfor man altid kan spekulere i om de balancerer spillet ordentligt uden at tilsætte unødig grind. Det kunne være at du kunne ha’ nøjedes med at spille det 300 timer i stedet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 10:03 
spectre>
Nogle ting er ret dyre, men man kan "grinde" sig til det hele.

Det kan du også i det nye Battlefront. Og mange mobilspil. Det er jo hele princippet i systemet, at der er den her indbyggede kattelem som fungerer som undskyldning for hele opsætningen, at ingen bliver snydt, for alle kan grinde sig til alt. I virkeligheden ender alle deltagere med at betale enten i tid eller i penge, men der er ingen vej udenom betalingen og designet påvirkes selvfølgelig af det. Ikke tilfældigt at grinding er så prominent i nutidens spil design, på samme tidspunkt som microtransactions vinder indpas.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 10:06 
slk486>
Det ville være super ærgeligt, men jeg tror virkelig ikke det er Rockstar - de er singleplayer historiefortællere. De snublede over en GTA V multiplayer, der har taget verden med storm, men det er ikke der de har passionen... Forhåbentligt... :)

Strauss Zelnick var ude at sige tidligere på året, at multiplayer ville være et “major focus”, men de er selvfølgelig store nok til begge dele.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 16/11-17 10:19 
Bede-x>
spectre>
Nogle ting er ret dyre, men man kan "grinde" sig til det hele.

Det kan du også i det nye Battlefront. Og mange mobilspil. Det er jo hele princippet i systemet, at der er den her indbyggede kattelem som fungerer som undskyldning for hele opsætningen, at ingen bliver snydt, for alle kan grinde sig til alt. I virkeligheden ender alle deltagere med at betale enten i tid eller i penge, men der er ingen vej udenom betalingen og designet påvirkes selvfølgelig af det. Ikke tilfældigt at grinding er så prominent i nutidens spil design, på samme tidspunkt som microtransactions vinder indpas.

Men modsat Battlefront så skal du ikke grinde 40 timer for at unlocke 1 ting. Jeg siger ikke at det er i orden, jeg siger bare at Rockstar gør det på en mere fornuftig måde. Jeg sætter også grinde i anførselstegn fordi du indtjener GTA dollars ved at spille spillet og de smider virkeligt mange penge efter én. Forstår ikke dem der køber GTA dollars for det er virkeligt ikke nødvendigt medmindre man kun tåger rundt i lobbien og ikke kører ræs, spiller team deathmatch osv.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 10:55, rettet 16/11-17 10:56 
spectre>
Men modsat Battlefront så skal du ikke grinde 40 timer for at unlocke 1 ting.

Fra mit synspunkt betyder det ikke noget, hvor lang tid det tager at unlocke ting, fordi jeg grundlæggende er af den holdning, at vi her arbejder med en glidebane, hvor det eneste en mild implementering er et tegn på, er hvor langt udvikleren er kommet med indfasningen af systemet. Det skal ud over en bred kam eller i det mindste begrænses til F2P, men det kommer desværre ikke til at ske.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 16/11-17 11:06, rettet 16/11-17 11:06 
Er det mig der ikke kan se problemet her. Grind har da alle dage været at finde i en eller anden form, bare se på wow f.eks. eller the division.
Det er i øvrigt super nemt og enkelt at undgå, lad dog være med at købe spillet - længere er den ikke.
spectrespectreSkrevet 16/11-17 11:09 
Kan godt være at jeg er i mindretal her, men kan ikke forstå alt det påstyr der er over lootboxes?

Spillere har været MEGET utilfredse med lootboxes i f.eks. Forza Motorsport 7. Jeg spiller det rigtig meget for tiden og ser intet problem? Alt er kosmetisk på nær nogle kort (mods) man kan bruge x antal gange til at tjene ekstra credits. F.eks. slut i top 5 i et løb og få 40% ekstra credits, de kan kun fåes i lootboxes.

Kører dragter der kan unlockes i lootboxes er kun kosmetisk. Biler der kan unlockes i lootboxes kan købes i Car Dealeren. Har ikke stødt på en bil endnu der er låst i en lootbox? Og så er det endda nok billigere at købe den i Auction House.

Alt efter hvad jeg har set er det også kun kosmetisk i det nye Call of Duty? Udsmykning til våben og ikoner til ens spillernavn.

Er der noget jeg har overset mht. lootboxes?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
enfenenfenSkrevet 16/11-17 11:22, rettet 16/11-17 11:22 
Jeg regnede også med at hoppe på spillet tidligere. Men den tanke er forpasset.

Læste denne anmeldelse i dag, og det var heller ikke opløftende læsning:
http://www.gamerevolution.com/review/356299-star-wars-battlefront-2-review-born-to-lose-pay-to-win

Det er mere af det samme, som der er skrevet øverst oppe i denne tråd.

Pt. ligger spillet på 75% på Metacritic og 70% på Gamerankings.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 16/11-17 11:29 
Eltan>
Er det mig der ikke kan se problemet her. Grind har da alle dage været at finde i en eller anden form, bare se på wow f.eks. eller the division.

Ja okay. Det har praktisk talt altid eksisteret så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 11:48, rettet 16/11-17 11:58 
At noget kun er kosmetisk er ikke noget argument for at det er okay. Det er stadig en lortet måde at låse content som tidligere (for få år siden) havde været fuldt tilgængeligt i et lignende spil uden grind/betaling.

Kosmetiske items har i høj grad værdi for mange spillere online. Der går prestige i at have det fedeste gear (se CS:GO og Overwatch som eksempler) og når dette er låst bag terningekast er der reelt tale om gambling, som udelukkende har til formål at ramme de svageste der ikke kan styre deres gamblingtendenser. For ellers kunne de bare sælge de enkelte kosmetiske items enkeltvis og direkte, men det ville der ikke være nær så mange penge i. Det er kraftedeme noget svineri.

At man mener det er pjat og kun kosmetisk og at det ikke betyder noget for én selv (det gør det heller ikke for mig), men det er en naiv holdning at have.
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 16/11-17 11:59 
Kan godt følge dig KK og det er noget svineri når folk ikke har selvkontrol. Der var åbenbart ikke penge nok i DLC, og firmaerne har sikkert haft et kig til hvordan det foregår på mobil platformen og tænkt at det var en fremragende ide.

Jeg håber at alt det backlash omkring Battlefront II kan få nogle regulationer på plads. Så igår at BBC havde udgivet en historie og at den Belgiske gambling komité også har kig på sagen.

Hvad der undrer mig er at Disney ikke har lukket ned for det? Når medierne taler om gambling for mindreårige... i et spil med Disney licens.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
EltanEltanSkrevet 16/11-17 12:04 
Sumez>
Eltan>
Er det mig der ikke kan se problemet her. Grind har da alle dage været at finde i en eller anden form, bare se på wow f.eks. eller the division.

Ja okay. Det har praktisk talt altid eksisteret så.

Er du utilfreds med udviklingen, så lad dog være med at støtte den ved køb af deres spil - længere er den altså ikke.
EltanEltanSkrevet 16/11-17 12:17, rettet 16/11-17 12:17 
Konsolkongen>
Kosmetiske items har i høj grad værdi for mange spillere online. Der går prestige i at have det fedeste gear (se CS:GO og Overwatch som eksempler) og når dette er låst bag terningekast er der reelt tale om gambling, som udelukkende har til formål at ramme de svageste der ikke kan styre deres gamblingtendenser. For ellers kunne de bare sælge de enkelte kosmetiske items enkeltvis og direkte, men det ville der ikke være nær så mange penge i. Det er kraftedeme noget svineri.

Nu stikker det da helt af. De såkaldte svageste, skulle måske overveje om der ikke var vigtigere ting at beskæftige sig med end, at spille dagen lang som en anden taber. Lidt på samme måde som alle dem der har problemer med vægten og er stærkt overvægtige eller decideret fede - løsningen er lige til, luk munden og dyrk noget motion det er godt for dit helbred og vil styrke dit selvværd.
SumezSumezSkrevet 16/11-17 12:18, rettet 16/11-17 12:19 
Konsolkongen>
At man mener det er pjat og kun kosmetisk og at det ikke betyder noget for én selv (det gør det heller ikke for mig), men det er en naiv holdning at have.

God pointe
Er det i bund og grund ikke også kun kosmetisk at vinde en deathmatch? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 12:19 
spectre/Eltan: For at svare på jeres spørgsmål, kan i jo prøve at sammenligne en række spil fra før og efter microtransactions blev normalt indhold. Prøv fx at sammenlign et moderne Bioware spil med nogle af deres ældre og noter forskellene.

Jeg spillede Gears of War 4 da det udkom og modsat det gamle Gears, var det første jeg mødte efter firmalogoerne en reklame for spillets kort drops. Hvorfor er der pludselig en reklame inde midt i mit Gears spil? Og da jeg endelig kom til menuskærmen, var det vigtigste menupunkt, markedspladsen, highlighted og havde et udråbstegn foran sig. Hvorfor nu det? Nå, jeg forsøgte at spille horde, men før jeg overhovedet kunne komme i gang, blev jeg bombarderet med oplysninger om det nye kortspil (lootboxes med et andet navn), som var en del af spillet. De kunne booste ens karakters stats og man kunne crafte dem af andre kort, som man “vandt” i tilfældige pakker.

Hvordan kan de være, at de tidlige spil i serien ikke fungerede på den her måde, mens det nye gjorde? Var kortspillet, crafting og det grinding det kunne føre til, mon noget spildesigneren mente var fremragende design, som naturligt hørte hjemme i Gears? Det samme med reklamerne? Og hvis det var så fremragende, hvorfor benyttede flere spil i gamle dage sig så ikke af samme opsætning?

De store firmaer vil gerne holde os fanget i deres spil. Det er derfor man hele tiden hører dem snakke om retention factor, for de ved at jo længere tid de kan holde en fanget i deres spil, jo større er chancen for at de kan konvertere en til at betale yderligere. Recurrent spending er endemålet. At skabe vedvarende indhold til at holde folk fanget er for dyrt, men det man kan gøre i stedet for er versus modes og grinding. Lad folk kæmpe mod hinanden eller genspille det samme område igen og igen, for at få en chance for et ekstra plus på deres mand/udstyr og spillet er i princippet endeløst. Levels, grinding og loot til at holde tingene kørende og microtransactions, hvor man eventuelt kan betale for stærkere udstyr eller helt at springe spillet over. Gerne solgt i tilfældige kortpakker eller æsker hvor man ikke ved hvad man får, så det tilføres et ekstra psykologisk lag af tilfældighed og spænding.

Det påvirker hvert et element i spillet og forklarer hvordan kortspil, reklamer og crafting nu er en del af Gears 4 eller hvorfor der pludselig er skilltræer i bilspil som Forza Horizon 3. Ting der ikke er implementeret for at tilfredsstille designet, men en økonomisk model.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 16/11-17 12:25 
Hej BedeX,

Jeg er egentlig ikke uenig med dig i ovenstående og det lyder også som et grelt eksempel. Jeg ved ikke om det er mere udbredt på konsol eller PC. Har tidligere brugt en del tid på bl.a. wow ligefra da det udkom for efterhånden mange år siden og været godt underholdt og grind var en stor del af spillet og er det stadigvæk. Så måske derfor jeg ikke oplever det som et stort problem.
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 12:29 
Sterling har også et par film oppe om emnet. Han siger selvfølgelig ikke noget, andre ikke har sagt i årevis, men rant'er tilgengæld en del sjovere:

https://youtu.be/NLDid1UNyg8

https://youtu.be/Q1Nxhy8U_JQ
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/11-17 12:30 
WOW er bygget op omkring det. Jeg synes selv det er virkelig dårlig design, men der er mange der er glad for det, så fred være ved det. Når det begynder at sprede sig til flere og flere andre genrer, bliver det mere ubehageligt. Pt. er det stort set kun noget der har påvirker onlinespil og mobilspil, så personligt kan jeg reelt set stadig være ret ligeglad, men det er en trist tendens at se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 12:31 
Eltan: Grinding kan jo bruges både positivt og negativt. Det jeg her kommenterer er de tilfælde, hvor det helt tydeligt er proppet ind, for at tjene en økonomisk model frem for spillet. Microsoft er ekstremt slemme på området i mange af deres største titler.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 12:34 
Eltan>
Nu stikker det da helt af. De såkaldte svageste, skulle måske overveje om der ikke var vigtigere ting at beskæftige sig med end, at spille dagen lang som en anden taber. Lidt på samme måde som alle dem der har problemer med vægten og er stærkt overvægtige eller decideret fede - løsningen er lige til, luk munden og dyrk noget motion det er godt for dit helbred og vil styrke dit selvværd.

Hold da fest. Jeg undrer mig over at du ikke også lige så en mulighed for at nævne din indtægt endnu engang, når nu du i forvejen går så meget off topic.

Jeg synes du er det største fjols der nogensinde har været herinde, og jeg synes at det er pinligt at du opfører dig sådan. Jeg ved ikke om du opfattede hvad jeg skrev som et angreb, eller hvorfor du endnu engang uprovokeret sviner en hel gruppe af mennesker til. Hvilket virker yderst ugennemtænkt når du sider på et forum der udelukkende omhandler videospil.

Når du nu har så fedt et liv, burde du så i stedet ikke bruge din tid på at leve det, i stedet for at fortælle andre hvor lidt deres er værd?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/11-17 13:37, rettet 16/11-17 13:40 
^ Enig, samtidig med jeg da lige vil tilføje at det samtidig er en ufattelig arrogant og villedt holdning.

Det er usmageligt at alt nu går op i delfiner og hvaler, i stedet for at udvikle et godt spil, som vi vælger at spille fordi det er sjovt.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 16/11-17 13:49 
Hvad er det en lootbox er i forbindelse med et spil? Jeg ved godt hvad en IRL lootbox er :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 16/11-17 14:18 
Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der heller ikke er med på noderne hvad det angår. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 14:34 
Prøv at se de videoer Bede linker til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 16/11-17 14:57 
Jeg ville ønske, at et par af de store udgivere ville tage teten og prissætte deres spil til $70 i stedet for de typiske $60, og samtidig vente mindst 6-8 måneder med at halvere prisen, i stedet for normalen på ca. 3 måneder.

Bedre end alt det rod vi har set de seneste år.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 15:26, rettet 16/11-17 15:27 
Og de vil stadig ikke kunne holde sig i skindet - så snart den nye pris er er accepteret af forbrugerne og er standarden, vil de introducere nye vrid-alle-pengene-ud-af-forbrugerne modeller :/

Deres problem er ikke at tjene penge - de tjener KASSEN allerede - men at få absolut maksimal indtjening *uden* hensyntagen til spillet, forbrugerne eller deres eget marked i fremtiden.
jaesjaesSkrevet 16/11-17 15:40 
Beano>
Deres problem er ikke at tjene penge - de tjener KASSEN allerede

Det er nu langt fra altid tilfældet - spil har rundt regnet kostet det samme i 20-25 år, og i samme tidsrum er omkostningerne steget med faktor 10, uden at salgstallene er steget ligeså meget.

Så det er klart at firmaerne har måttet gøre noget. Og da mange gamere ser $60 som den øvre grænse, er det så blevet til dlc, microtransactions, lootboxe mv. Dermed ikke sagt at der ikke er grådige spilfirmaer imellem - naturligvis er der det - men der er også mange som er tvunget ud i det.

Jeg har det ok med dlc eller prisstigning af grundspillet, men microtransactions og lootboxe er for uigennemsigtigt i mange tilfælde.
EltanEltanSkrevet 16/11-17 15:43, rettet 16/11-17 15:43 
Men er det ikke ok at de tjener penge til deres ejere også selvom det kan være som i sygt mange penge. Det er jo ikke velgørenhed de er sat i verden for.
SumezSumezSkrevet 16/11-17 15:45, rettet 16/11-17 15:46 
Det er rigtigt nok at branchen er blevet meget mere risikabel mht. omsætningen pga. de høje omkostninger, men det ændrer ikke på at profitmaksimering er alfa og omega for de forretningsmænd der sidder bag roret. :)
Det eneste der kan ændre på modellen er hvordan målgruppen vælger at bruge deres penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 16:17 
@jaes: Jeg talte om EA men generelt handler det om de store udgivere og deres mainstream AAA titler - fuldpris spillene som har fået lootboxes og andet snavs på det seneste. De tjener også meget mere ved siden af spillenes grund-salgspris end de gjorde for bare 10 år siden - day 1 DLC, season passes, dyre silver/gold editions, etc. Den reelle pris - eller snarere indtjening pr. eksemplar - er allerede steget.
EA er langt fra en underskudsforretning men når deres ultimate team system i deres sports titler sidste år alene omsatte for ca. $600 millioner, er fristelsen til at proppe lign. modeller det ind i alle deres spil bare for stor.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/11-17 17:46 
Jeg er altså kommet til at forudbestille Battlefront 2, bare sådan...

Star Wars Battlefront II (2017)

Men jeg kunne altså bare virkelig godt lide det sidste spil. Jeg havde ikke forestillet mig at det ville blive så slemt!
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 17:54 
Spillet er også ret buggy (men gambling systemerne er nok på plads)...

https://youtu.be/AiwRIkRTvms
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-17 19:32 
Eltan>
Men er det ikke ok at de tjener penge til deres ejere også selvom det kan være som i sygt mange penge. Det er jo ikke velgørenhed de er sat i verden for.

Darkbeat>
Jeg er altså kommet til at forudbestille Battlefront 2, bare sådan...

Det handler ikke om at udskamme nogen, for at købe noget de holder af. Og det er klart, at giver man et stort firma et økonomisk incitament for at ændre spilstrukturen, vil de gøre det øjeblikkeligt, da de naturligvis er i industrien for at tjene penge. Problemet er at der ikke rigtig er nogen grænse for, hvor langt de gå med at manipulere designet, hvilket alle vel helt tydeligt kan se, når de ser sådan noget som det nye Need for Speed, der blev linket til tidligere i tråden. Det er derfor nogle af os bliver ved med at kommentere de her ting. Ikke fordi folk skal have det dårligt med at købe et spil de holder af eller fordi vi ikke forstår, at et stort firma forsøger at tjene penge, men fordi de ubalancer især AAA og mobilindustrien er ramt af, skader spillene og kun kommer til at blive værre, indtil en stor nok gruppe folk siger stop på området.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
87 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig