X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita er awesome-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 13/11-17 21:06 
Den dukker op igen og igen herhjemme som trolden i æsken. Måske en af de mest misforståede og undervurderede handheld konsoller: PS Vita. Selv efter et par års forbrug, og i perioder så lange pauser at datoen måtte indstilles når jeg tændte den igen, så brænder Vitaen stadig herhjemme som en perfekt slow burner indenfor sin egen niche.

Nintendo Switch "opdagede" behovet for... Se hele indlægget
The medium is the message.
82 emne(r).
« < 1 2

Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/12-17 08:55, rettet 10/12-17 08:59 
Priserne er fair hvis man når at købe dem inden udsolgt. Men der er også nogle oldies som jeg ønsker mig.

Fandt Everybody’s Golf for 49kr i GS. Nice Price!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 10/12-17 14:24, rettet 10/12-17 16:36 
Dejligt spil. Jeg har brugt rigtigt mange timer på det, en stor del af dem har jeg fået prygl at andre PR'ere i dets asynkrone online multiplayer-mode :)
SumezSumezSkrevet 25/12-17 10:28 
Det stikker da helt af for Vita

https://www.animenewsnetwork.com/news/2017-11-29/omega-labyrinth-z-game-heads-west-on-ps4-vita/.124628

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde over at denne type spil har fundet et sikkert hjem på den platform.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/12-17 10:42, rettet 25/12-17 10:44 
Whaaaat? Special Boob Powers? Dejligt at der er nogle platforme som giver plads til dristige fetish-spil :-D

Dead or Alive Extreme er jo også nogle collector's item, selvom spillene (i sig selv) er pænt intetsigende.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/02-18 18:50 
Man skal aldrig være bleg for at prøve noget nyt, så jeg har nuppet Danganronpa: Trigger Happy Havoc, selvom jeg aldrig ført har prøvet at spille disse jap-corny, historie-tunge plotspil. Men stærkt positive anmeldelser og en særdeles billig pris på Coolshop fik mig overbevist.

PS Vita er altså cool.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/02-18 20:05 
Man snyder sig selv hvis man ikke spiller jap-corny, historie-tunge plotspil en gang imellem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/02-18 09:45 
Eller sparer sig selv... ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 05/02-18 09:52 
Er der nogen der har spillet Danganronpa og følt de har spildt deres tid?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/02-18 12:06 
De to første Dgr spil synes jeg var formidable.
Den der “shooter” Crisis Girls eller hvad den hedder havde en god historie, men gameplayet var så drøjt jeg opgav måske halvvejs.
Har ikke prøvet det nye DGR endnu.
millenniummillenniumSkrevet 07/02-18 20:41 
Eeehhh ved ikke helt hvad der sker, men nogle gange når jeg finder og køber et godt, billigt spil på Coolshop, så justerer de prisen op lige bagefter... o_O

Er der muldvarper på P:R..?
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/02-18 21:09 
Har du kigget efter om det så fortsat er fra deres eget lager?

Har været ude for lidt det samme, hvor jeg må have bestilt det sidste eksemplar en vare fra deres eget lager.
Efterfølgende var varen kun tilgængelig fra en engelsk eller fransk seller (ala hos Amazon) til 1,5-2x pris.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 07/02-18 22:27 
Ja coolshop har ofte en anden sælger på en vare hvis de ikke selv har det på lager. Det står anført under prisen.
millenniummillenniumSkrevet 18/02-18 15:55, rettet 18/02-18 15:55 
Er de farvede udgaver af konsollen egentlig kun udgivet i Japan? Synes aldrig jeg har set en farvet Vita hos en EU eller US forhandler. Kunne ellers være fedt med en blå eller orange :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/02-18 16:38, rettet 18/02-18 16:38 
Det tror jeg - maskinen er helt væk fra butikkerne i Europa. Det lykkedes mig i hvert fald ikke at finde een sidste år sidste år og købte derfor en japansk Metallic Red udgave hos en importer i Irland.
millenniummillenniumSkrevet 18/02-18 20:52 
Wow, ja - det kan jeg godt se nu. Den er stort set umulig at opdrive i Danmark fra ny. Så må man bakse med risiko for toldafgift hvis man ønsker sig en ny Vita.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 18/02-18 20:54 
Altså, man kan sgu da købe dem hos Amazon i England :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 18/02-18 21:07, rettet 18/02-18 21:09 
millennium>
Wow, ja - det kan jeg godt se nu. Den er stort set umulig at opdrive i Danmark fra ny. Så må man bakse med risiko for toldafgift hvis man ønsker sig en ny Vita.

Ikke hvis du køber via Irland som jeg ;)

Jeg kan ikke finde en ny non-import farvet Vita slim på Amazon UK :)
millenniummillenniumSkrevet 18/02-18 21:32 
Alligevel utroligt at finde sådan en sælger på Amazon UK:

“This product works normally. We are Japanese sellers and ship from JAPAN. The import duty and VAT are not included in the price.”
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/02-18 21:42 
Jeg købte fra denne sælger på eBay som sender fra Irland:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F162310570940
GreaseballGreaseballSkrevet 18/02-18 21:47 
Jeg har stadig en Vita ny i boks. Kun lige tændt for at se om den virker. Fandt den for nogle år siden på Nordisk film loppemarked. Det var sjovt nok også et TDC simkort med i pakken.
Hvad er sådan en værd i dag?

Ved ikke om jeg vil sælge den endnu. Men nysgerrig nu hvor jeg kan se de er ved at blive svære at finde til salg måske.
millenniummillenniumSkrevet 18/02-18 22:37 
Du skal nok holde fast på den i lang tid :D Selvom de danske butikker eller webshops ikke længere sælger den, så er den almindelige sort udgave ikke svær at finde, f.eks. på Amazon.de.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-18 00:00 
Det er den med OLED ikke? Den er nok, eller bliver i hvert fald, en del mere værd end de nyere modeller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 19/02-18 06:15, rettet 19/02-18 06:16 
Nå ja, det bliver måske Vitas svar på en GBA 101. Bortset fra omvendt rækkefølge :)

Jeg har aldrig sammenlignet, men synes virkelig slim har en lækker skærm.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/02-18 08:18, rettet 19/02-18 08:18 
Jeg har begge maskiner og den originale's OLED skærm er klart flottere end LCD'en på slim. Men slim er mere behagelig at bruge.
millenniummillenniumSkrevet 19/02-18 08:34 
Debatten om OLED eller LCD er nok overstået, men ja - slim er virkelig let, tynd og afrundet i forhold til 1. generation. Og så er der intet at klage over ift. skærmkvalitet :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/10-18 07:30 
Er der egentlig nogen som ved hvordan Vita’ens memory til gamedata og savedate fungerer? Har konsollen en intern memory eller er det kun memorykortet som rummet det hele inkl download-spil?

Jeg spørger fordi jeg reelt har to 8GB kort liggende, og overvejer om der er et formål med to. Skifter aldrig mellem dem, fordi jeg mest bruger gamecarts og så kun har en lille samling download-spil fra PS+.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 28/10-18 10:58 
Jeg ved ikke hvordan Vita bruger memory kort. Men jeg kunne ikke bruge min før jeg fik sat et i. Syns det lidt underligt at tvinge folk til at købe extra før de kan bruge enheden.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-18 11:09, rettet 28/10-18 11:19 
Slim modellen har 1GB intern storage som anvendes (saves, downloads, etc) hvis man ikke har memory kort, launch modellen kræver altid et kort.

@mille: game cart indeholder kun spillet - saves, updates og DLC gemmes på memory kortet (eller intern storage på Slim)
millenniummillenniumSkrevet 28/10-18 16:55, rettet 28/10-18 16:57 
Jeg tænkte også at spillenes savedata ligger på memorykortet (eller gør det? Lagres det internt?). Indtil videre har ingen spil brokket sig over manglende plads til savedata.

Vil for Guds skylds ikke tilbage til den gamle PS1/PS2 æra, hvor man skulle have 3 eksterne memorycards liggende og lister over hvilke spils savedata der var gemt på dem. :D

@ Greaseball > Hvorfor PS Vita memorycards efterhånden ligger i høj kurs på brugtmarkedet. :/ Det er typisk custom Sony cards, og de produceres vidst ikke mere.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-18 17:10 
Som skrevet gemmes saves på memory stick... for det meste, enkelte spil har faktisk save plads på kortet. Du skal ikke være nervøs for pladsmangel mht saves da det ikke fylder meget. Pladsrøvere er spillene selv hvis du downloader dem.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/10-18 07:23 
Beano>
Slim modellen har 1GB intern storage som anvendes (saves, downloads, etc) hvis man ikke har memory kort, launch modellen kræver altid et kort.


Ah ok. På den facon. Tak for info :)
millenniummillenniumSkrevet 29/10-18 09:12 
Nu har jeg ikke kigget nærmere på Vita’ens storage, men savner lidt transparens omkring hvilken data gemmes hvor. Save data er jo ofte mere værd end selve spillet :D
The medium is the message.
82 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig