X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Originale Xbox-spil + bagudkompabilitet på XBO


Svar
jaesjaesSkrevet 12/11-17 17:27 
Når jeg tænker tilbage på den originale Xbox er det ikke med allermest varme - en lidt kedelig konsol. Den har dog enkelte titler der er værd at spille i dag, specielt når man har in mente, at hvad der dengang var populære genrer ikke nødvendigvis er det i dag.

Med bagudkompabilitet netop ankommet på XBO, er det vel et meget godt tidspunkt med en tråd med generelle anbefalinger af XB1-spil ("holder spillet i dag"-agtigt), og snak om de spil der udgives med bagudkompabilitet - den anden tråd er allerede så stor og blandet at snak om selve spillene let drukner.

Tænker det giver mest mening at nævne (konsol)-eksklusive spil, samt spil der er markant bedre på XB1 end PS2 og GC, for ellers bliver det godt nok nogle lange lister :)

Det kan også lige nævnes, at XB1-spil har bedre opløsning og/eller frame rate på XBO.

-----

Spil jeg personligt kan anbefale i dag:
Rainbow Six 3
Rainbow Six 3 - Black Arrow
Ghost Recon
Ghost Recon: Island Thunder (formentlig, jeg nåede aldrig særlig langt)
Halo
Knights of the Old Republic
Still Life

Spil jeg vil fraråde i dag:
Morrowind - allerede dengang var draw distance frygtelig og i dag betragter jeg det som uspilleligt. Hellere spille den lidt bedre pc-version, og allerhelst med mods.

Spil jeg håber får BC:
Burnout 3: Takedown
+ forhåbentlig flere efter anbefalinger af andre :)
WehnerWehnerSkrevet 12/11-17 17:53 
Island Thunder var super. Det var det spil, der startede online-gaming for mig, og var faktisk et større fremskridt fra forgængeren, end man lige skulle tro. Der kom et TON gratis content. Hvilket leder mig hen til: Kan man spille de gamle titler online og/eller hente udvidelser?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-17 17:57, rettet 12/11-17 17:57 
OutRun 2 er Xboxens bedste spil. Glæder mig til at se det i 4K :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/11-17 18:02 
Det er nok for ukendt til at få BC, men jeg har gode minder om Breakdown. First person brawler, der var ekstremt udfordrende og havde nogle ret fede scifikoncepter. Gameplaymæssigt kan jeg ikke komme på meget andet i denne stil.

Jade Empire ser jeg derimod en god chance for at få BC.
JmogJmogSkrevet 12/11-17 18:09 
Sad lige og kiggede listen over eksklusive titler igennem. Havde rent glemt Amped spillene. De var ganske fremragende snowboard-spil som istedet for ræs som i SSX, fokuserede på mere åbne baner, man kunne køre rundt på som man lystede.

Ikke så meget for gameplayet men for satiren, så kunne Conker remaket også være fedt at se igen.
--Skrevet 12/11-17 18:48 
Kunne være fint med med noget BC til Otogi 1+2, Call of Cthulu, Arx Fatalis, Enclave og Soldier of Fortune II. Hvor er det mega lækkert med BC, også selvom jeg kun har X1 / X1S. Fik nørdet Black her sidste dag og det spiller max.
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 12/11-17 21:47 
Konsolkongen>
OutRun 2 er Xboxens bedste spil. Glæder mig til at se det i 4K :)

Desværre meget usandsynligt at det får backcompat. En stor del af problematikken med at få 360 og OG Xbox spil ind på One er licens bøvl. Ferrari licensen er ikke længere hos SEGA.
3of193of19Skrevet 12/11-17 21:48 
Panzer Dragoon Orta ville være lækkert at få på One.
jaesjaesSkrevet 13/11-17 13:15 
Amped gad jeg også godt prøve.

Jeg kom også i tanke om Quantum Redshift, som jeg vistnok stadig ejer, men aldrig fik spillet meget. Det skulle være en WipeOut-klon på overfladen, men have nogle andre muligheder, der gør oplevelsen til mere end en klon. Det understøtter endda widescreen.
https://www.youtube.com/watch?v=FNXoob7d7xE&t=

Wehner>
Kan man spille de gamle titler online

Nej, der er desværre kun lokal MP i spillene.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/11-17 10:02 
Jmog>
Ikke så meget for gameplayet men for satiren, så kunne Conker remaket også være fedt at se igen.

Ja den title gad jeg også godt se igen. Nu fik vi jo kun N64 udgaven på Rare Collection(underligt at den opdateret udgave ikke var med).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig