X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Samsung KS7005 - screen tearing :-/


Svar
KamekKamekSkrevet 05/11-17 21:14 
Jeg købte et Samsung KS7005 i sommers som jeg desværre har haft en række problemer med.

Først var det momentvise sorte blink når jeg spillede konsolspil - så fik jeg skiftet mainboard og smartbox som løste problemet, Selv samme dag opstod der dog så et nyt problem hvor skærmen pludseligt begyndte at blinke gult på tilfældige tidspunkter. Endnu engang blev mainboardet skiftet.

Så virkede det som om at alt var som det skulle være i en måneds tid.

Nu er der dog begyndt at dukke screen tearing op på helt tilfældige tidspunkter når jeg spiller spil - indtil videre er det sket på tre konsoller (Switch, XBO og SNES Mini) - alle gennem forskellige HDMI-indgange.

Kan det være andet end tv'et den er gal med (har ikke oplevet problemer med screen tearing før på andre tv)? Samsung support er ikke meget for at sende teknikere ud - og det bliver ikke nemmere når man nu for tredje gang skal kontakte dem for et helt tredje problem :-/
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-17 00:38 
Det lyder som tv’et ja.

Du har det sat til game mode, og dermed alt ulækkert interpolation-fis slået fra, ikke? Det kaldes bla. for motionflow, intelligent frame creation og hvad ved jeg. Den slags kunne jeg nemt forestille mig kunne forsage screen tearing hvis det ikke virker korrekt, for ikke at nævne at det tilføjer massiv input lag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 06/11-17 04:38, rettet 06/11-17 04:39 
Jep, står på game mode med al motionflow deaktiveret.

Jeg må have fat i dem igen :p
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 06/11-17 10:50 
Jeg har samme TV og har ikke set de problemer du nævner, så det lyder som en defekt, ja.
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 06/11-17 11:14 
Er der ikke noget med at du kan forlange at få et helt nyt tv, når det hele tiden går i stykker?.
I love monster land
KamekKamekSkrevet 06/11-17 13:36 
Nu har jeg kontaktet dem (igen) - nu skal jeg prøve at sætte tv'et til fabriksindstillinger igen og se om fejlen opstår...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KamekKamekSkrevet 17/11-17 17:16, rettet 17/11-17 17:45 
slk486>
Jeg har samme TV og har ikke set de problemer du nævner, så det lyder som en defekt, ja.

Nu har Samsung givet mig svar - de skriver naturligvis der ikke er noget galt med tv'et :p

De foreslår bl.a. at jeg skal prøve at slå HDR fra - har du (slk486) HDR aktiveret på alle 4 af dine HDMI-kanaler - og også på konsoller der ikke understøtter dette?

EDIT: Nu fik jeg så også en eller anden farveforskydningsfejl under forsøg uden HDR slået til :p
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 20/11-17 09:10, rettet 20/11-17 09:11 
Jeg har altid HDR "on" på input-4, hvor alle mine devices går igennem via min surround receiver. Jeg bruger ikke de andre porte til noget.
j/k
KamekKamekSkrevet 20/11-17 22:34 
Jeg har også prøvet uden HDR nu og alle mulige andre forslag fra dem uden resultat - så nu må de skifte det tv.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 21/11-17 09:03 
Det er nok en god ide efterhånden :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig