X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retrospilbutikker i Tokyo


Svar
slk486slk486Skrevet 19/10-17 14:54, rettet 19/10-17 15:17 
Er i Tokyo i efterårsferien og da jeg ved en del herinde har været i Japan tænkte jeg der måske var anbefalinger til mindre/hemmelige retro spil butikker?
Vi har været i de gængse i Akihabara; Super Potato, Retro Game Camp, Book Off, Hard Off og, min favorit, Surugaya specialty store. Mangler stadig Friends, Mandarake og Trader (1).

Edit: Kunne en moderator ikke lige ændre titel på tråden til "Retrospil butikker i Tokyo" ?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 19/10-17 16:39 
Nej, jeg gider ikke ændre titlen til noget der er grammatisk forkert ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/10-17 16:40, rettet 19/10-17 16:45 
Hvis en moderator gjorde det, så ville han lave en fejl, for den er sprogligt korrekt nu :-)

Jeg landede selv i Tokyo tidligere i dag (5. besøg) og må sige du har dækket alle dem jeg kender.

Glæd dig til Mandrake. Den plejer ikke at være vildt omfattende med de helt gamle systemer men for PS1 og fremefter er den at være fremragende.

(Finder i morgen ud af om mine seks år gamle erfaringer stadig gælder)
NaieraNaieraSkrevet 19/10-17 16:44, rettet 19/10-17 16:44 
Er der ikke nogen som lige kan slæbe nogle Macross Delta Blu-rays med hjem til mig? ;) Jeg har kun de tre første :p

(brugt, selvfølgelig; ellers er de jo vildt dyre ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/10-17 18:53 
Det eneste du behøver:
https://www.youtube.com/watch?v=5Po1YqfWYvU

Den skulle være fantastisk!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/10-17 21:08 
Den skulle vist ikke være hvad den har været, men damn jeg ville stadig gerne se Mak!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/10-17 12:25 
Ja den ser mega lækker ud!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 20/10-17 15:14, rettet 20/10-17 15:22 
Naiera>
Nej, jeg gider ikke ændre titlen til noget der er grammatisk forkert ;)

Meh, whatever ;)

Trader oplevede jeg faktisk imod forventning var billigere end de andre på en del titler, hvorimod Friends var dyere med en del titler.

Mandarake synes jeg er for svær at overskue, når alle spil er i alt for store covers :/ De har dog en del både FC, SFC og MD. Om de har noget spændene kunne jeg ikke glane - gad ikke bruge så meget tid der.

Alt i alt er de fleste af butikkerne i nogenlunde samme niveau, bortset fra de enkelte titler, der falder billigere eller dyrere til den ene eller andens fordel. Retro Game Camp og Super Potato dog klart dyrest, så thumbs ned til dem.

Mine favoritter må være Friends og Surugaya, som både er hyggelige, tæt pakket og med kæmpe udvalg. Surugaya har i øvrigt også en hel del PCB'er - heriblandt både Splatterhouse og Daimakamura :)
j/k
JmogJmogSkrevet 20/10-17 17:08 
Ahh, Superpotato. Var der første gang i 2006. Det var inden de var blevet kendte og dyre. Jeg husker jeg fik et Street Fighter Alpha 3 i mint til Saturn for 4kr. Det var tider.
slk486slk486Skrevet 21/10-17 10:38 
Jmog, har skrevet pm ;)
j/k
Mes1983Mes1983Skrevet 21/10-17 22:59 
Damn jeg gad godt prøve at komme til Tokyo en gang.

Skulle en af jer der er derovre direkte falde over en lille sød pc engine og lidt spil. Så skal I ikke høre noget for at tage en med hjem til undertegnede :-P
JmogJmogSkrevet 22/10-17 03:55 
Selvom retro-ting er blevet dyrere, så kan man stadig gøre gode handler. En Nintendo 64 eller Dreamcast med controllers og av-kabler kan købes for en små 300kr. På hovedgaden. De kan sikkert findes billigere på nogle af sidegaderne.
slk486slk486Skrevet 23/10-17 08:36, rettet 23/10-17 08:38 
Og priserne ligger stadig generelt under ebay - bortset fra de mega dyre titler, såsom Mr. Gimmick og Magical Chase (osv), som lige har fået en ekstra skrue.
Samtidig sparer man så også både fragt og import, så selvom de nogle steder kan ligge lige over eller under ebay, så kan det stadig svare sig.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig