X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Last Jedi


Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/10-17 10:04, rettet 10/10-17 10:20 
Star Wars: The Last Jedi

Der manglede en tråd.

Ingen spoilers uden brug af spoiler-tags, tak! :D

Ny trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Q0CbN8sfihY
slk486slk486Skrevet 10/10-17 10:23 
Billetter i hus. Valgte Imperial denne gang - Cinemaxx' kø system er gået helt i baglås :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 10/10-17 10:23 
Fed trailer. Jeg er ellers god til at holde mig fra dem, men det er svært, når det er Star Wars :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 10/10-17 10:31 
Fik også lige 5 billetter i hus med rimelige pladser i Aalborg - glæder mig helt vildt :D
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 10/10-17 10:36 
Last Jedi var egentlig ikke i min bevidsthed før jeg fik mailen med forsalget for et par dage siden - bare det at se Hamill på plakaten giver mig alt for meget hype :D
j/k
SumezSumezSkrevet 10/10-17 10:46 
slk486>
Billetter i hus. Valgte Imperial denne gang - Cinemaxx' kø system er gået helt i baglås :D

Samme. Kø-systemet gik i kage efter jeg havde ventet i 20 minutter, men kom ind bagefter og fik til den sene forestilling. Til gengæld har jeg vildt gode pladser. :P

Slap af det var dyrt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/10-17 11:10 
Fik faktisk også vildt gode pladser, men det var så lørdag. Bliver nødt til at springe premieren over denne gang, da knægten ikke sådan lige kan komme hjem fra efterskole i hverdagen :(
j/k
nerosnerosSkrevet 10/10-17 14:48 
Mit Star Wars hjerte er off the scale! :O
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 10/10-17 15:03 
Skal nok blive hyggeligt til en enkelt visning, godt JJ Abrams ikke instruerer.
Jeg kan stadig ikke få mig selv til at gense Force Awakens pga alle de plothuller og generel ignorance for almindelig fysik der foregår i den film. Og nu kommer JJ tilbage til EP IX så det bliver nok bare en remake af VI. Men det bliver interessant at se om han formår at rydde op efter sig selv for en gang skyld.
DarkenDarkenSkrevet 10/10-17 17:42 
3of19 hvis jeg godt må drille lidt, så skal JJ jo bare komme med en bog der retconner hist og her, så er den go fin.
hæhæ kunne ikke lige dy mig ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
3of193of19Skrevet 10/10-17 18:55 
Man kan retconne teknologi, eller sørge for at folk glemmer visse hændelser. Man kan ikke retconne simpel fysik.
Det giver INGEN mening at Han og de andre med det blotte øje kan se Hosnia Prima og dens måner blive ødelagt.
Selv HVIS eksplosionen er så kraftig at den kan ses i hele galaksen, ville det stadig tage flere ÅR før lyset når frem til Takodana.

I øvrigt samme bommert JJ laver i Star Trek '09 hvor Spock kan se Vulcan blive slugt med det blotte øje fra Delta Vega.
DunwichDunwichSkrevet 10/10-17 19:30 
Sidder du i ramme alvor og leder efter videnskabelige fejl, i science-fiction eventyr film?
3of193of19Skrevet 10/10-17 20:46 
Hvis en instruktør ignorerer reglerne i den verden de skaber pga dovenhed eller fordi "ville det ikke være fedt hvis", så irriterer det mig, ja.
millenniummillenniumSkrevet 10/10-17 22:05 
Det har også kvalt mig lidt ... bare lidt. I Episode 4 sidder Luke, Han, Obi-wan og Chewie i Millennium Falcon i laaang tid, selvom de flyver i hyperspace. I JJ Abrams tolkning kan man nærmest hoppe fra den ene planet til den næste, som var det en sviptur over Øresund. Den slags manglende respekt på kontinuitet er dog ret symptomatisk for de fleste nutidige film.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/10-17 23:07 
3of19>
Hvis en instruktør ignorerer reglerne i den verden de skaber pga dovenhed eller fordi "ville det ikke være fedt hvis", så irriterer det mig, ja.

Det er jeg nu også enig i. De kan skabe de rammer de vil, men det hænger kun sammen, hvis de overholder dem.
j/k
3of193of19Skrevet 10/10-17 23:09 
Også en ting han gjorde i sine to Star Trek film.
Først introducerer han transporters med flere lysårs rækkevidde, og det tager Enterprise kun 2 minutter til Vulcan og 10 til Qu'nos.
millenniummillenniumSkrevet 11/10-17 08:56, rettet 11/10-17 09:03 
Billetter til den 15/12. Så det er kun et par dage jeg skal lukke for internettet :D

Har valgt 2D, for underligt nok vises den kun i 2D i Fields sal 1. Det var samme biograf hvor jeg så Force Awakens, og det var et godt valg, for udstyret er helt nyt og state-of-the-art.

3of19>
Også en ting han gjorde i sine to Star Trek film.
Først introducerer han transporters med flere lysårs rækkevidde, og det tager Enterprise kun 2 minutter til Vulcan og 10 til Qu'nos.

Det er ærgerligt, for Episode 4 var faktisk bundet op på mange fine regelsæt som var med til at skabe spænding. Tænk f.eks. på spændingsmomentet hvor Dødsstjernen skulle i vinkel omkring den store planet, så den kunne få den optimale skudlinje mod oprørernes planet. Og hvordan angrebet var et kapløb mod tiden indtil Dødsstjernen var i position. Hvilken anden Star Wars film har anvendt den logik?
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 11/10-17 11:35 
millennium>
Det har også kvalt mig lidt ... bare lidt. I Episode 4 sidder Luke, Han, Obi-wan og Chewie i Millennium Falcon i laaang tid, selvom de flyver i hyperspace. I JJ Abrams tolkning kan man nærmest hoppe fra den ene planet til den næste, som var det en sviptur over Øresund. Den slags manglende respekt på kontinuitet er dog ret symptomatisk for de fleste nutidige film.

Hvorfor vise noget igen og igen, som allerede er blevet ordentligt etableret? Det er ikke et kontinuitets problem, at du som publikum ikke får et shot fra Falkens cockpit, hver eneste gang den går i hyperspace, for selve det at den går i hyperspace, ser du stadig hver gang den gør det. Du ser bare ikke de sekunder fra cockpittet, hvor de sidder og glor på stjerner der flyver forbi. Det behøver jeg ærlig talt heller ikke at se hver gang.

I IV træner Luke, mens de er i hyperspace, og hvis man vil vise noget vigtigt plot relateret, under et kommende hyperspace, er jeg sikker på instruktøren nok skal vise det. Ellers handler det bare om at få folk fra A til B.
millenniummillenniumSkrevet 11/10-17 12:49, rettet 11/10-17 12:53 
Problemet er, at i de nye SW ser det nærmest ud som om alle planeterne er i samme nabolag. Ikke nok med at de kan hoppe fra den ene planet til den anden, så kan de tilmed også kigge på planeterne fra landjorden. Det forringer lidt følelsen af, at rummet er meget, meget stort.

I IV rejser de i hyperspace i laaaang tid.

I V bruger Emperiet en tusindvis af droider til at finde rebellerne på Hoth, selvom det var deres 1. prioritet.

Disse elementer skrives ind i historien, også for at understøtte universets størrelsesforhold.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig