X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Octopath Traveller

Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-17 08:26 
Vi så lidt til det først på året, men her er en fuld trailer fra Nintendo Direct.

Fra folkene bag Bravely Default. Jeg så noget omtale det som en slags spiritual sequel til Romancing SaGa-spillene, og synes umiddelbart at det ser ud til at fange stemningen ret godt:

https://www.youtube.com/watch?v=G2lwxuOk2FY
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
OlimarOlimarSkrevet 14/09-17 08:35 
Hørte noget om at demoen skulle være ude nu?
BeanoBeanoSkrevet 14/09-17 08:52 
Ja, det sagde de i direct videoen og skrives også i traileren :)
OlimarOlimarSkrevet 14/09-17 09:13 
Har ikke fået set trailer og direct endnu. Kun skimmet div nyheds sites.
3of193of19Skrevet 15/09-17 14:38 
I går aftes var demoen ikke på EU store. Den er på US til gengæld.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-17 15:28 
Den er på EU nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/09-17 20:04 
Jeg hører helt vildt positive indtryk fra demoen. Det er lige før jeg har lyst til at købe en Switch bare for at prøve en demo :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
SumezSumezSkrevet 05/07 12:15 
Spillet kommer næste uge, og der kom en ny, større demo omkring E3.

Er der nogen der har prøvet den? Jeg har spillet gennem som én figur, og har lidt blandede tanker omkring spillet. Jeg er i hvert fald ikke blevet blæst væk som det er mit indtryk alle andre er.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07 12:52 
Ja, jeg spillede hende købmanden og mødtes med ham læreren. Det er fine nok historier de har i deres prolog, men jeg kan ikke rigtig finde nogen grund til at de 8 personer alliere sig. Jeg håber de snakker lidt mere med hinanden dybere inde i spillet.

Gameplayet er til gengæld ganske fornuftigt. Følte at jeg skulle tænke lidt over min strategi i den sidste bossfight jeg var i, ihvertfald.
SumezSumezSkrevet 05/07 13:11 
Jeg spillede også som hende. Synes ikke historien var spor interessant, den del var ret skuffende, men måske det er bedre hvis man spiller som en anden figur.
Synes også at spillets "overworld" føltes underligt indsnævret? Det er bare snævre stier man følger uden reel mulighed for nogen form for udforskning. Af en eller anden grund havde jeg ventet noget mere "open ended".

Kampsystemet kan jeg ret godt lide. Det er meget simpelt, men åbner op for taktiske fremgangsmåder selv med kun én person på sit party.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07 13:28 
Danseren, som også var i den gamle demo, har en ret god historie, syntes jeg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07 14:46 
Jeg spillede det 7-8 timer i går (ferie) og synes det er ekstremt lovende. Virkelig godt kampsystem, ingen inputlag :)
SumezSumezSkrevet 18/07 14:47 
Så er det jo per definition bedre end Doom 4 :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07 14:48 
Som heller ikke har inputlag ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07 16:41 
Pro tip: Da spillet alligevel kun kører 720p og da opskaleringen til 1080p er dårlig, kan man med fordel sætte maskinen til at outputte 720p for et LANGT bedre og skarpere billede.

Det fede ved Switchen er at dette kan gøres imens man spiller, så man behøver ikke lukke spillet ned hver gang :)

Bemærk forskellen i de hvide streger:

720p:
Octopath Traveller

1080p:
Octopath Traveller

Dette var også et trick jeg prøvede mig med i Xenoblade 2, men det gav kun minimal forbedring, da spillet ser så forfærdeligt ud uanset.
quadquadSkrevet 18/07 17:52 
Hvorfor overhovedet scale til 1080? Hvad er fordelen i at spillet selv gør det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07 19:04 
Switchen har måske i enkelte tilfælde bedre scaler end ens TV har. Jeg synes dog at den i dette tilfælde er virkelig dårlig. I 3D spil synes jeg den plejer at være fin nok :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig