X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Destiny 2


Svar
--Skrevet 03/09-17 11:18 
Så er Destiny 2 på trapperne. Jeg forventer at DAO kigger forbi med mit eksemplar - bestilt fra Coolshop -onsdag morgen og satser på at nørde en masse D2 over det næste stykke tid.

Destiny fremstår for mig som noget af det bedste jeg har spillet i genren og et spil hvor jeg har tilbragt en hel del hyggelige timer med diverse nørde makkere fra nær og fjern. Jeg ser frem til at gentage... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
218 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
--Skrevet 23/09-17 10:34 
Tilbage i Destiny gamede jeg hovedsageligt med min gode ven Poul (Onkel_Dunkel_) og vi fik smidt en klan på benene. Jeg fik teamet op med en række venner / bekendte og lavet klanen "Two Guys One Travelere" hvor vi nåede op på ca. 6-7 spillere. Pga svingende aktivitet medlemmerne imellem var det kun lige og lige muligt at stille hold til Nightfall, så vi besluttede at slå os sammen med klanen "Idiots Online" (nogle som Poul spillede med i D1), hvor vi nu samlet tæller ca. 15-20 medlemmer - i svingende power lvl og med svingende aktivitetsniveau. Der er dog mulighed for at stille hold til Raid / Trials / NightFall, uden de helt store problemer. Ligeledes er der god aktivitet ibland nogle af klanens +300 power lvl spillere. Klanen er næsten lvl 3.

Skulle der sidde nogle her på P:R som mangler folk at spille med, er i velkommen til at skrive, så smidder jeg en invite. Vi spiller på PS4 og headset er et must.
Spiller nu: Animal Soccer World
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/09-17 23:12, rettet 26/09-17 23:14 
Har lige lavet et prisnedslag (P:R only) på PS4 US-versionen (ny forseglet)...

http://www.playright.dk/handel/salgsannonce/187119
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
--Skrevet 05/10-17 11:21, rettet 05/10-17 11:21 
Fik lige gennemført raidet i går. Umiddelbart finder jeg ikke raidet videre interessant. Mit favorit raid i det første var helt klar WotM, hvor jeg fandt hele universet og de enkelte challenges mystiske og spændende.
Herfra står den på Trials og heroic NF, så jeg forhåbentlig kan få platin meget snart :D

Hvordan står det til med jer andre her fra? Andre som får det nørdet og hvor langt er i? Hvad synes i om raidet?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 05/10-17 11:30 
Jeg må indse at jeg ikke finder Destiny særligt spændene mere og når jeg endelig ind i mellem har tid til at spille er det ikke Destiny der springer i tankerne. Fik vist bare nok af alt det jeg spillede den første og det er for meget det samme. I'm all Destiny'd out :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/10-17 12:33 
Kunne bedst li:
Taking king/VOG/Dark below/det nye raid/
Og så votm. :p
Osse det eneste jeg ikke fik klaret på hard. (Gad ikke)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/10-17 12:35 
m1chelsen>
Fik lige gennemført raidet i går. Umiddelbart finder jeg ikke raidet videre interessant. Mit favorit raid i det første var helt klar WotM, hvor jeg fandt hele universet og de enkelte challenges mystiske og spændende.
Herfra står den på Trials og heroic NF, så jeg forhåbentlig kan få platin meget snart :D

Hvordan står det til med jer andre her fra? Andre som får det nørdet og hvor langt er i? Hvad synes i om raidet?

Platin pfffffff!
Du er ikke færdig før du er i max power!! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 05/10-17 12:44 
Var det Vault of Glass jeg var med på?
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/10-17 14:21 
Yes sir.
Men der var vi over-power i ligth ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 05/10-17 14:36 
Om jeg bliver 305 betyder ikke så meget for mig. Har en af mine items i 305, men om jeg når at få alle items i 305 er for mig underordnet. En plat tiltaler mig mere :D
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 05/10-17 15:08 
ChronoSousa>
Yes sir.
Men der var vi over-power i ligth ;)

Ja, bortset fra mig :D
j/k
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/10-17 18:33 
Mindre prisnedslag...anyone? Ligger bare og samler støv :/

Jeg havde muligvis overvejet at spille det, hvis O'Donnell stadig havde stået for lydsiden :P

P:R Handel > 280 kr (PS4 US - ny forseglet)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/10-17 14:43 
Nogle der farmer iron banner?
Fuck dens loot system!
25 packer ( 500 tokens)
Mangler stadig chest armor! For et fuld set. ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 15/10-17 15:42 
Jeg synes jeg er ved at køre død i det :/
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/10-17 15:03 
Hvis man vil spille Destiny 2 på PC, lyder det som en god ide at lade være, med mindre man gerne vil bannes :P

https://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/78j5hs/pc_players_having_certain_applications_open_while/
OlimarOlimarSkrevet 25/10-17 20:50 
https://www.bungie.net/en/News/Article/46426

We have seen lots of questions about bans being issued in the PC version of Destiny 2. To provide some information, we would like to share some facts.

The following is true:

Destiny 2 cannot automatically ban you, only Bungie can ban a player after a manual investigation

Yesterday, we banned approximately 400 players on PC

Bans were applied to players who were using tools that pose a threat to the shared ecosystem of the game

We did not (and will not) issue any bans for the use of overlays or performance tools, including Discord, Xsplit, OBS, RTSS, etc.

Information on using third-party applications can be found here:
https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

We are overturning 4 of the bans that were issued during the PC Beta

We are committed to providing an experience that is fun and fair for the millions of players who have joined us in this community.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/10-17 22:25 
Ok det er godt der er styr på det :)
Bede-xBede-xSkrevet 26/11-17 17:37 
Lyder til Destiny 2 er helt med på AAA industriens (u)noder:

https://youtu.be/rq05MgGMVMM
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-17 10:24, rettet 07/12-17 10:24 
Nu er de også begyndt at låse tidligere base game content bag dlc køb:

https://www.resetera.com/threads/you-can-call-sony-ms-if-you-want-refunds-for-destiny-2.9964/

https://www.resetera.com/threads/kotaku-high-level-destiny-2-activities-are-now-locked-behind-dlc-past-obtainable-items-locked-now.9938/

AAA industiens grådighed kender ingen grænser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 07/12-17 12:35 
Jeg er glad for jeg kom af med spillet i tide, og mens det stadig var noget værd. Gav 399 hos Elgiganten og fik 370 i gamestop, en måneds tid senere. Ikke flere bekymringer med det spil.
--Skrevet 07/12-17 13:02 
Ser ikke sådanne justeringer som nogen big deal i denne type MMO spil. Jeg kunne forestille mig, at man som spiller allerede har anskaffet DLC, hvis man er henne omkring endgame, så ser det mere som et teoretisk principielt problem.
Det skulle heller ikke undre mig, hvis det står i deres bestemmelser for det pågældende spil, at de kan justere på lvl caps og lignende ting, som det passer dem?

Hvis dette er tilfældet, så er det vel ok og så må man som forbruger jo undlade at købe spillet og vælge noget andet. Det med grådige udviklere finder jeg egentlig meget naturligt, da det vel som virksomhed er vejen frem ift at skabe mest muligt overskud på bundlinjen og den vej igennem skabe succes. Hvorfor skulle virksomheden ændre strategi, hvis folk står i kø for at købe? Lidt samme princip som med Apple produkter og lignende overpriced halløj. Grådighed lyder bare så negativt i mine ører :D

Ikke noget der kommer til at berøre mig lige foreløbig. Kørte død i D2 efter ca. 1 mdr -_-
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 13:30 
Uanset at du mener at folk der spiller Destiny skal købe al DLC, så der jo tydeligvis mange der ikke køber noget af det.
Og det er da aldrig i orden at spillet senere patches så man er låst ude fra content som man ellers tidligere har kunne spille.

Jeg er helt sikker på at de har dækket sig ind i deres EULA, at de har ret til at ændre spillet som det passer dem. Men det giver dem absolut ikke frikort. Det er stadig noget svineri overfor brugerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 07/12-17 14:32 
Jeg har ingen mening omkring, at folk skal købe alt DLC eller ej. Jeg mener at man som forbruger selvstændigt bør vurdere om det er noget man ønsker at støtte op omkring, og ellers lade være. Det må være op til den enkelte forbruger, i samme omfang med valg af alle andre købsvarer her i verden.

Hvis de i deres EULA har bibeholdt retten til at ændre i deres lvl caps - og man som forbruger har valgt at acceptere dette, kan jeg ikke se hvordan det skulle være noget svineri?

Hvis de derimod ikke har denne del på det rene, eller ligefrem har lovet at de aldrig vil ændre på lvl cap, så kan jeg sagtens se problemstillingen.

Uanset hvad, så er det en virksomhed - som så mange andre - som ønsker at lave flest mulige penge. Hvis de kan gøre det via noget DLC, samt justeringer - som forbrugerne har accepteret? - giver det vel god mening, at de gør dette. De er ikke vores "venner", som træder os over tæerne.
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-17 15:40, rettet 07/12-17 15:44 
Konsolkongen>
Uanset at du mener at folk der spiller Destiny skal købe al DLC, så der jo tydeligvis mange der ikke køber noget af det.

Præcis. Og det ved Bungie/Activision Blizzard jo godt, så derfor forsøger de at tvinge et salg i gennem til forbrugeren, ved at låse dele væk, der tidligere var frit tilgængelige. Der er intet tilfældigt over deres handlemønster. Det er en helt bevidst salgsstrategi.

m1chelsen>Uanset hvad, så er det en virksomhed - som så mange andre - som ønsker at lave flest mulige penge. Hvis de kan gøre det via noget DLC, samt justeringer - som forbrugerne har accepteret? - giver det vel god mening, at de gør dette.

Bestemt. Ligesom det giver god mening, at vi forbrugere brokker os, når deres praksis skader det produkt vi har købt. Vi ved jo netop godt, at der er tale om virksomheder, der helt naturligt vil profitmaksimere og at jo mere vi tager dem i forsvar, jo værre bliver tiltagene næste gang. Det er hele generationen et langt eksempel på.

I andre nyheder så søger Bungie flere “lootbox designere”:

https://careers.bungie.com/en-us/careers/game-design/938163/senior-progression-designer---live
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/12-17 15:48 

Juhuu!
Ikke at have købt Density 2 endnu er - som et indlæg i 1. link også mere eller mindre siger - gaven der bare bliver ved med at give. <3

Det får en chance når jeg finder en complete edition i en digital bargain bin en dag... Eller de smider hele lortet i et Humble Bundle til et par dollars.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 15:57, rettet 07/12-17 15:59 
m1chelsen>
Jeg har ingen mening omkring, at folk skal købe alt DLC eller ej. Jeg mener at man som forbruger selvstændigt bør vurdere om det er noget man ønsker at støtte op omkring, og ellers lade være. Det må være op til den enkelte forbruger, i samme omfang med valg af alle andre købsvarer her i verden.

Når du kalder det et "teoretisk principielt problem"virker det som om du tager det for givet at folk der vil gennemføre Destiny 2 100% også er villige til at købe al DLC fremover. Det synes jeg bestemt ikke er giver sig selv.
Jeg kunne forestille mig at mange gerne vil gennemføre grundspillet og gå efter 100% achievements, for så at lægge det definitivt på hylden og gå videre til andre spil. Den mulighed har Activision/Bungie nu fjernet for folk, på trods af at man har haft muligheden indtil nu.

Hvis de i deres EULA har bibeholdt retten til at ændre i deres lvl caps - og man som forbruger har valgt at acceptere dette, kan jeg ikke se hvordan det skulle være noget svineri?

Jeg må indrømme at jeg finder det skræmmende at du er så parat til at holde hånden over dem. Det er ganske vidst en sjældenhed at spil bliver begrænset på denne måde, og det er egentlig ligegyldigt om de har retten på deres side, du må vel nok kunne indse at det er ufint overfor forbrugeren?
Der er al mulig grund til at brokke sig og sige fra, så den slags forhåbentligt ikke bliver en standard fremover i for mange spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 17:01 
At spille Destiny uden alle udvidelser... Det er sgu for casual til min smag.

Spil med en verden, der løbende udvikler sig - uanset om det er WoW eller Destiny - kan man ikke (be)dømme på samme måde som de mere traditionelle spil, vi er vant til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 18:22 
Spillet kan selvfølgelig bedømmes as is, uanset om man vælger at hoppe med på al DLC eller ej. Hvis spillet ikke er færdigt skal de ikke udgive det, det er ingen undskyldning.

Det er super at I føler at I får en bedre oplevelse af at have spillet al DLC'en, men at bestemme at folk der kun har spillet grundspillet ikke må have en mening om dette er langt ude. Jeg forstår at DLC'en kan bringe mange rettelser og forbedringer med sig, men så længe at ens vurdering gør det klart at man kun snakker grundspillet er der intet problem i at ytre sin mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 18:25 
Spillet ikke er færdigt? Det er altså en meget gammeldags holdning. Man kan ikke bedømme de nye spilverdener, der har en planlagt udviklingscyklus som "ikke færdige," når præmissen netop er, at de løbende vil blive udviklet og justeret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 18:27 
Så må man jo aldrig have en mening. Må spil så heller ikke anmeldes ved udgivelse, eller skal anmeldere vente til al DLC og patches er udkommet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 18:32 
Der er da ikke noget kontroversielt i, at jeg mener, at forskellige genrer skal bedømmes på forskellige parametre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 18:34 
Det bliver vi aldrig enige i :) Sendes noget på gaden, som tages betaling for, så er der absolut intet galt i at man vurderer derefter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/12-17 18:36, rettet 07/12-17 18:38 
Helt enig Kk - det andet er sgu noget af en falliterklæring :(

Man kan da ikke andet end at bedømme ud fra det der er tilgængeligt i den pakke man har købt. Ellers må de smide det ud som en normal update.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 07/12-17 19:08, rettet 07/12-17 19:12 
Som Sterling beskriver det - de har "bare" sat prisen op på spillet for dem som allerede har købt det. Imponerende hvad de firmaer slipper af sted med :/

https://youtu.be/EXgtDs1oOlQ
quadquadSkrevet 07/12-17 19:19 
Wehner>
At spille Destiny uden alle udvidelser... Det er sgu for casual til min smag.

Spil med en verden, der løbende udvikler sig - uanset om det er WoW eller Destiny - kan man ikke (be)dømme på samme måde som de mere traditionelle spil, vi er vant til.

$20 DLC efter godt 40 dage. En hån mod forbrugerne i almenhed, som kun fungerer takket være får og hvaler.

Fik næsten overbevist en af mine venner om at Destiny 2 ville være en kæmpe fejlinvestering med hans mængde fritid, men han blev lokket i og står nu overfor at smide flere penge, for overhovedet at spille det som han betalte for i første omgang.

Jeg kunne godt være enig i at bestemte typer spil er for dynamisk til at vurdere på et sat tidspunkt, men så skal det dælme også være gratis opdateringer (eller åben og reel model med subscription).
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 19:28 
Jeg er helt enig i, at det er for tidligt med betalt dlc, men det er en anden diskussion. Min pointe er, at man ikke får et "færdigt" produkt, når man investerer i et mmo. Det ved stort set alle købere altså også i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 07/12-17 19:33, rettet 07/12-17 19:36 
Men så kald det da et MMOFPS og tilføj en subscription model. Det her pjat er forbrugerfjendtligt. Destiny 2 bliver ikke solgt på at være et klassisk MMO og bestemt ikke på at man jævnligt skal smide 1/3 af spillets pris for overhovedet at spille spillet.

At du som storforbruger af Bungie-spil har styr på deres release-strategi er måske forventeligt, men det er godt nok ikke noget de skilter med generelt.

(Kan godt være at jeg blander markedsføringen af Destiny 1 og 2 sammen. Bungie insisterede i hvert fald på at Destiny 1 ikke var et MMO og release-strategien for D1 og D2 ser ud til at være meget lig).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 19:37 
Jeg synes heller ikke MMO'er er undskyldt. Igen, såfremt det er tydeligt hvornår man har vurderet/anmeldt et spil, gælder ingen særlige regler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 07/12-17 19:46 
Bede-x>
m1chelsen>Uanset hvad, så er det en virksomhed - som så mange andre - som ønsker at lave flest mulige penge. Hvis de kan gøre det via noget DLC, samt justeringer - som forbrugerne har accepteret? - giver det vel god mening, at de gør dette.

Bestemt. Ligesom det giver god mening, at vi forbrugere brokker os, når deres praksis skader det produkt vi har købt. Vi ved jo netop godt, at der er tale om virksomheder, der helt naturligt vil profitmaksimere og at jo mere vi tager dem i forsvar, jo værre bliver tiltagene næste gang. Det er hele generationen et langt eksempel på.

Når Bungie i deres Licence Agreement forbeholder sig retten til at ændre på spillet som det passer dem og du som forbruger vælger at acceptere denne aftale, hvordan giver det så efterfølgende mening at brokke sig over at de ændrer på spillet? Som jeg ser det, giver det lige så meget mening, som at brokke sig over at prisen på en Cola på en tankstation er x4 ift. Føtex. Det er meget muligt, at man kan blive irriteret over det og synes at det er noget møg, men det ændrer jo ikke på at de har ret til at sælge den for det de har lyst til. Til gengæld har du så også mulighed for at undlade at købe, hvis du ikke bryder dig om forholdende.

Konsolkongen>
Når du kalder det et "teoretisk principielt problem"virker det som om du tager det for givet at folk der vil gennemføre Destiny 2 100% også er villige til at købe al DLC fremover. Det synes jeg bestemt ikke er giver sig selv.
Jeg kunne forestille mig at mange gerne vil gennemføre grundspillet og gå efter 100% achievements, for så at lægge det definitivt på hylden og gå videre til andre spil. Den mulighed har Activision/Bungie nu fjernet for folk, på trods af at man har haft muligheden indtil nu.

Jeg kunne forestille mig, at folk der ønsker at spille D2 også ville gå efter den nyeste udgave inkl. nyeste DLC. Det er mit generelle indtryk af dem som spiller MMO´er. Derfor tænker jeg at vi er ude i et teoretisk principielt problem, hvor langt de fleste aktive spillere, formentlig fokuserer på det øgede indhold, frem for denne begrænsning / ændring. I praksis oplever de måske ikke engang denne "begrænsning", eftersom de glædeligt grinder lvls, men jeg vil give dig ret i, at det ikke kan udelukkes, at der findes nogle folk derude som ønsker at spille grundspillet og ønsker at gå efter samtlige trophies, uden at ville have noget med udvidelsen at gøre. Disse havde dog ligeledes et problem i starten, eftersom en række indhold først blev frigivet efter nogle uger, som der var påkrævet til diverse trophies, og vil støde ind i problemer igen når serverne en dag lukker ned.

Jeg ser dog spil som Destiny som meget dynamiske spil, hvor jeg som forbruger forventer at de løbende ændres, justeres og finpudses, efterhånden som der kommer flere udvidelser til.

Igen vil jeg dog mene, at man som forbruger så selv har et ansvar for at vide hvad man acceptere, samt nøjes med at acceptere, hvis man rent faktisk kan acceptere det sælger tilbyder.

m1chelsen>
Hvis de i deres EULA har bibeholdt retten til at ændre i deres lvl caps - og man som forbruger har valgt at acceptere dette, kan jeg ikke se hvordan det skulle være noget svineri?

Jeg må indrømme at jeg finder det skræmmende at du er så parat til at holde hånden over dem. Det er ganske vidst en sjældenhed at spil bliver begrænset på denne måde, og det er egentlig ligegyldigt om de har retten på deres side, du må vel nok kunne indse at det er ufint overfor forbrugeren?
Der er al mulig grund til at brokke sig og sige fra, så den slags forhåbentligt ikke bliver en standard fremover i for mange spil.

At "holde hånden over" anser jeg, som en handling hvor man dækker over en / nogen, som rent faktisk har gjort sig skyldig i noget forkert. I dette tilfælde, forstår jeg ikke hvordan det giver mening at tale om dette? Holder jeg også hånden over tankstationerne, hvis jeg anbefaler en som brokker sig over de høje Cola priser, til at handle ind i Netto i stedet for?
Hvordan giver det mening, at se bort fra om de har retten på deres side og at man som forbruger selv har valgt at acceptere dette? Man er jo som forbruger velkommen til at lade være med at acceptere og købe spillet. Der er jo ingen, som tvinger en?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 19:57 
Jamen jeg synes allerede jeg har forklaret hvad der er galt med det, og det ændrer deres EULA ikke en disse på. Alle den slags spil har jo altid dækket sig ind på samme måde, men meget få har indtil nu fjernet content fra deres brugere for at låse det bag ny DLC. Det er en forholdsvis ny ting, og det er dårlig stil.

Der er ikke så meget mere at diskutere fra min side i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 07/12-17 20:37 
Det har godt nok blevet til et par diskussioner her i år :P Jeg håber snart der kommer en debat, hvor jeg kan nøjes med at skrive "helt enig med KK". Det ville være et forfriskende :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-17 20:39 
Ja det kommer forhåbentlig snart :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/12-17 20:54 
Jeg er med på at de store firmaer kan skrive hvad de vil i deres licensaftaler, men det er også sådan nogle ting som sund fornuft ordentlig forretningspolitik. Nu om dage virker det som om de vil gøre alt for at vi bare giver dem vores penge uden at få noget for det, så jeg er kun glad for at den almindelige forbruger går på barrikaderne og siger "Hov, hov du!".
BeanoBeanoSkrevet 07/12-17 20:57 
Licensaftaler eller ej, jeg er i tvivl om det overhovedet er lovlig. Sony blev sagsøgt da de fjernede Linux muligheden på PS3 via en firmware update, de indgik forlig i sagen.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/12-17 21:12 
Problemet er vel heller ikke, at der tilføjes ting som ikke er tilgængeligt for folk der ikke har købt DLC'en*.

Problemet er at de går ind og ødelægger noget der allerede virkede i basisspillet, for at tvinge folk til at tilkøbe DLC.


Om de har "ret" til det eller ej, gør det ikke mindre slibrigt.


*I MMO ånden havde jeg nær kaldt det Expansion i stedet, men expansions plejer rent faktisk at have en ordentlig mængde indhold :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 21:33 
m1chelsen>
Jeg ser dog spil som Destiny som meget dynamiske spil, hvor jeg som forbruger forventer at de løbende ændres, justeres og finpudses, efterhånden som der kommer flere udvidelser til.

Lige præcis. Og jeg forventer ikke, at det er gratis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 07/12-17 22:25 
Hold nu op - der er ingen her der forventer at udvidelser er gratis.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-17 22:36, rettet 07/12-17 22:37 
m1chelsen>
Når Bungie i deres Licence Agreement forbeholder sig retten til at ændre på spillet som det passer dem og du som forbruger vælger at acceptere denne aftale, hvordan giver det så efterfølgende mening at brokke sig over at de ændrer på spillet?

Jeg kan slet ikke forstå, at du ikke kan forstå vores pointe, uagtet om de har ret til det eller ej. De sælger spillet på en præmis: Her er, hvad spillet kan. Når man så køber det, ændrer de det, så du ikke længere kan tilgå nogle af de ting, du troede du havde købt. Tag fx achivement og trophy jægere. Jeg kender flere som elsker at gå efter dem i spil og hvor det er en af pointerne med spil. Bungie lovede dem en platin trophy og nu har de så fjernet muligheden for de kan få den, med det formål at forsøge at vride armen om på de folk, fordi de ved at der er nogen, som nu vil føle sig nødsaget til at købe spillet, for at få de trophys, de troede de allerede havde købt sig rettighed til at gå efter. Ifølge Resetera tråden er der andre ting der også er fjernet:

Prestige Raid also not possible to play without DLC. Was part of base game.

Nightfall was also part of the base game, now locked behind the DLC.

Trials of the Nine, basically the competitive weekend playlist, locked behind DLC. Was part of base game as well.

Basically all content with difficulty that was a part previously is now locked behind the new $20 DLC.

PC players had a month and a half before the content they paid for got taken and hidden behind paid DLC update.

Stunning display despite it lacking meaningful content.

Hvis ikke du kan se, at det er et problem, at de først sælger spillet på en præmis og så efterfølgende fjerner, hvad folk troede de havde købt, så er der ikke andet end at sige, at vi ser forskelligt på tingene her.

Beano>
Som Sterling beskriver det - de har "bare" sat prisen op på spillet for dem som allerede har købt det. Imponerende hvad de firmaer slipper af sted med :/

Jeg synes det er endnu vildere, at der er folk der forsvarer det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 07/12-17 22:40 
Jeg forsvarer ikke som sådan specifikt denne ting. Jeg pointerer bare, at der gælder andre vilkår for den her type spil, end der gør for en standard 10-timers offline-fps.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-17 22:41, rettet 07/12-17 22:43 
FancyPants>
Problemet er vel heller ikke, at der tilføjes ting som ikke er tilgængeligt for folk der ikke har købt DLC'en*.

Problemet er at de går ind og ødelægger noget der allerede virkede i basisspillet, for at tvinge folk til at tilkøbe DLC.

Præcis. Og de gør det jo helt bevidst på den måde, for at tvinge DLC salget i gennem. Det er fandeme dårlig stil (undskyld jeg bander).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-17 22:41, rettet 07/12-17 22:54 
Wehner>
Jeg forsvarer ikke som sådan specifikt denne ting. Jeg pointerer bare, at der gælder andre vilkår for den her type spil, end der gør for en standard 10-timers offline-fps.

Det er jeg sådan set enig i (ikke at det bør misforståes. Jeg er naturligvis enig med alt hvad KK, slk486, beano m.fl. skriver ovenfor).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
218 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig