X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime


Svar
Homer00Homer00Skrevet 07/08-03 21:47 
Hvad synes i om spillet? Så vidt jeg kan se har det fået GODE anmeldelser. Jeg har ikke selv spillet, men håber på at købe det af Moby.
Must eat - So cheap...
RitesRitesSkrevet 07/08-03 21:50 
Ikke lige så godt som tidligere Metroid spil. Langt fra.

Køb hellere Metroid Fusion til GBA så.
» a winner is you «
Homer00Homer00Skrevet 07/08-03 21:52 
Det har jeg. Men det har jeg også haft stor glæde af. Synes bare at de sidste bosser er for nemme.
Must eat - So cheap...
dchangdchangSkrevet 07/08-03 21:57 
Jeg syntes så til gengæld at Metroid Prime er suverænt, og at det næsten er must-buy hvis man har GC. Men hver sin smag.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DommergaardDommergaardSkrevet 07/08-03 22:04 
Du skal helt klart have spillet!

Suplim grafik, fedt gameplay, stor udfordring og alt hvad der hører med til at skabe et fedt spil!

Vil sige det er et MUST til din Cube da det jo også kun udkommer til den!
SaftenSaftenSkrevet 07/08-03 22:30 
det er for fedt, men jeg kan bare ikke li musikken i spillet, men det tror jeg har mere at gøre med min musiksmag.
På den anden side kan jeg heller ikke se hvordan skulle være anderledes end det er.
Men fedt spil, blir aldrig træt af damp-effekten.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
tastasSkrevet 07/08-03 22:34 
Jeg er så til gengæld vild med musikken i spillet ;)

Spillet er must, du skal helt klart anskaffe dig det.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MobyMobySkrevet 07/08-03 22:36 
Ja, jeg sidder fandme fast i det! Er nok typen der giver op for let.

Men homer00 - intet er sikkert endnu, så du skal ikke føle dig 100% sikker.
Homer00Homer00Skrevet 07/08-03 22:38 
Det gør jeg skam heller ikke, håber bare meget.
Must eat - So cheap...
tastasSkrevet 07/08-03 23:52 
Anyway, spillet er nu også så godt, at det er alle pengene værd at købe fra ny af ;)

Joh joh, det har da fået udemærket anmeldelser
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
One1One1Skrevet 08/08-03 00:42, rettet 08/08-03 00:44 
Jeg synes at det er det klart bedste spil i den her "generation". Helt på niveau med Super Metroid.
DommergaardDommergaardSkrevet 10/08-03 00:54 
Mere specifikt!

Gode anmeldelser..
ckruseckruseSkrevet 10/08-03 11:42 
Rites: Ikke lige så godt som tidligere Metroid spil. Langt fra.

Say w000t? Det er klart at de gamle spil var gode, men jeg synes altså ikke de kan toppe det nye spil. Det' kname godt håndværk!
NaieraNaieraSkrevet 10/08-03 13:11 
Brug venligst vores Quote funktion næste gang.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 10/08-03 14:15 
Det kommer an på om man er til FPS spil eller til Metroid spil.

Prime er et godt FPS, men holder slet ikke stilen, faktisk slet ikke genren fra de gamle spil.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 10/08-03 14:49 
En FPS er det så ikke - bare så folk der ikke kender det, tror de får Halo ;)
RJKRJKSkrevet 10/08-03 15:23 
First Person view og man shooter. FPS i min bog ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 10/08-03 15:34 
Baahh :)
RitesRitesSkrevet 10/08-03 15:51 
ffs l0rn! :)
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 10/08-03 15:57 
First Futuristic Shooter.
Første Falmede skydespil.
?
RitesRitesSkrevet 10/08-03 16:12 
Fjogede Fumlende Smølfer, men ellers gode gæt.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 10/08-03 16:28 
RJK >
First Person view og man shooter. FPS i min bog ;)

Enig.

Hvis det absolut skulle være et 3D platformspil, eller et 3D adventure, skulle de nok ikke have valgt den "synsvinkel"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 10/08-03 17:02 
jaes >
En FPS er det så ikke - bare så folk der ikke kender det, tror de får Halo ;)

Det er klart et FPS (First Person Shooter)!

Men der er flere slags af dem jo.. Halo er også FPS, men en anden stil, og de kan desuden ikke diskuteres grafisk osv. som mange har prøvet!

Metroid Prime kører med > 60fps (her, frames per second)
Halo kører med > 30fps

Men de er begge super fede spil!!
One1One1Skrevet 11/08-03 02:01 
Rites >
Det kommer an på om man er til FPS spil eller til Metroid spil.

Prime er et godt FPS, men holder slet ikke stilen, faktisk slet ikke genren fra de gamle spil.


Det er meget mere "Metroid" end Fusion er.
One1One1Skrevet 11/08-03 02:05, rettet 11/08-03 02:07 
RJK >
First Person view og man shooter. FPS i min bog ;)

Ja og Super Mario Sunshine er et RPG fordi man spiller i rollen som Mario.. eller er det en 3rd person shooter fordi man skyder med vand?
RitesRitesSkrevet 11/08-03 06:38 
One1 >
Det er meget mere "Metroid" end Fusion er.


Du bliver nød til at have spillet andre Metroid spil, for at kunne komme med sådanne en udtalelse. -Og nu har du lige bevist, at du aldrig har været i nærheden af andet end Prime.
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 11/08-03 08:15 
Men han har jo ret. Der er alt for lidt udforskning i Fusion i forhold til de gamle spil. Man bliver guidet igennem spillet. Men det har vi vist diskuteret før...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/08-03 09:40 
Siden hvornår bliver et spil udelukkende dømt på hvilken synsvinkel kameraet tager?


De klassiske FPS'er - og dem der har skabt navnet - er vel Wolfenstein, Doom, Quake etc.
Fælles for dem er at man ser tingene i 1. person ( doh ), men endnu vigtigere, at gameplayet stortset ikke går ud på andet end at skyde monstre ned.

Det er en meget snæver måde at se tingene på, at synsvinkel og spilgenre hænger sammen.

Er Thief og Descent så også FPS'er?

Selvfølgelig kan et spil firma da vælge 1. persons vinkelen i et action/adventure. Ellers ville det godt nok blive en kedelig og forudsigelig hobby vi har.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 11/08-03 10:02 
Enig..

Det må også have en afgørende betydning at man ikke skal have overmenneskelige reflekser for at ramme noget. I Metroid Prime låser man bare på monstret og skyder. Det kræver ikke at man bruger tid på at sigte med et analogt stick.. noget jeg slet ikke syntes det er egnet til. Her er en mus langt bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 10:06 
Men alligevel findes der utallige FPS'er på konsoller, og der bruges et analogt stick til at sigte...

Selvfølgelig er det ikke kun synsvinklen der bestemmer genren, men hvor svært og hurtigt det er at sigte, har altså heller ikke forfærdeligt meget at sige...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 11/08-03 10:29 
Selvfølgelig har det noget at sige. Fokus i Metroid Prime er ikke nær så meget på at skyde som det er i eksempelvis Time Splitters.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
One1One1Skrevet 11/08-03 11:13 
Rites >
Du bliver nød til at have spillet andre Metroid spil, for at kunne komme med sådanne en udtalelse. -Og nu har du lige bevist, at du aldrig har været i nærheden af andet end Prime.

Du troede lige det var en smart kommentar hva?.. men som Chrono sagde er der slet ingen udforskning i Fusion. Det er der til gengæld i Prime som ligner de gamle bortset fra synsvinklen. I Fusion er der som bekendt en computer der fortæller en hvor man skal hen hele tiden. Faktisk har jeg alle spillene bortset fra Fusion, da jeg ikke ved om jeg har lyst til at bruge penge på det.
RJKRJKSkrevet 11/08-03 11:35 
Vi har vist haft diskussionen før, men den bliver vel aldrig kedelig...? ;)

Ja, Fusion er da det mest lineære og lettilgængelige. Vi kan godt sige, at mange af elementerne i Prime er tro mod serien.

Men gameplayet i Fusion er nu engang - i min bog - mere tro mod de første end Prime.

Det gør en kæmpeforskel på gameplayet, om det er førstepersons 3d eller om det er sidescrollende 2d. Kæmpe...

Jeg forstår ikke hvordan I kan sætte lighedstegn mellem dem.

Derudover er der da også andre spil kategoriseret som FPS'er, hvor der sættes mindre fokus på at sigte og mere fokus på udforskning, end i det "traditionelle" FPS.

(Fik jeg sagt at jeg synes FPS er en dårlig genrebeskrivelse...? ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 11/08-03 19:06 
Kort beskrivelse af HVAD Metroid er:

2d sidescrollende exploration skydespil.

Prime:

3d firstperson shooter hvor de store 3d miljøer gør exploration til noget bævl.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig