X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-17 17:43, rettet 30/06-17 17:45 
Vicarious Visions/Activisions remake af Naughty Dogs oprindelige tre Crash spil er lige udkommet i dag og den er noget nær et must buy for fans af serien. Jojo, spillene har nogle dybdeperspektiv problemer, kollisionsfejl mm. som de altid har haft, men jeg formoder de fleste allerede ved, om de bryder sig om dem og umiddelbart - jeg er halvvejs i gennem det første - er der ikke noget her, som vil rokke ved det.

Mange videoer har sat det op ved siden af originalerne, hvor det godt kan se lidt udvasket og farveløst ud, som om det mangler deres skarpe kontraster. Det gør det måske også, men det tager sig voldsomt meget bedre ud live, end jeg synes at have fået indtrykket af ved sammenligningerne. Det er lidt ærgeligt at de holder sig til originalernes 30fps og loadetiderne opleves også som længere end de reelt er. Ellers er førstehåndsindtrykket af remaken i overvejende grad positivt.

En ting der er ændret er sværhedsgraden, som selvfølgelig er sat ned til det moderne publikum. Ved for mange liv tab et givent sted påtvinges man automatisk en maske, der giver ekstra health, lidt som en mildere version af P-vinge assistent blokkene i nyere Mario spil (tror ikke det kan slås fra). Man har også uendelige liv på bonusbanerne i stedet for et enkelt, så de kan ikke længere fejles, hvis bare man bærer en lille smule vilje i hjertet og man kan gemme sit spil efter hver bane, noget som nok var tiltrængt i originalen for de fleste. Vær i øvrigt opmærksom på, at X som ellers bekræfter alle selektioner, ikke bekræfter at man vil gemme på save skærmen, men gør at man loader den valgte save fil i stedet. Der er et auto save system også, som redder en, hvis man vælger at reloade før den overskrives, om man skulle trykke forkert.

Er lidt sjovt at se mange anmeldere tude over, hvor svære spillene er, når man tænker på hvor meget de har sænket sværhedsgraden, sammenlignet med originalerne. Og Crash trilogien blev jo ikke en gang anset som specielt svære spil da de udkom. Som tiderne dog skifter :)

Har sat tråden i Playatation forummet for nu, men da de ikke vil bekræfte om det er eksklusivt og bruger udtryk som "først på Playstation", forventer jeg det bliver portet til andre platforme senere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 01/07-17 01:54 
Jeg husker også Crash som værende ret nemt. Nemt og dårligt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/07-17 06:24 
Først gennemførte jeg det første Crash - derefter gik jeg efter at 100%'e det. Så kan ikke ha' været helt dårligt dengang. :D
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 01/07-17 09:40, rettet 01/07-17 09:47 
Wehner>
Jeg husker også Crash som værende ret nemt. Nemt og dårligt :)

Well... Det er jo i hvert fald nogle spil, der gør det svært for sig selv, fordi de er så forhippede på at demonstrere 3D grafikken. Det leder unægtelig til nogle perspektiv problemer og små besvær med afstandsbedømmelse, som de kunne være kommet uden om, ved at have holdt det i 2D. Kollision detektionen kan også være helt ude i hampen og visse hitbokse er for store. Crash kan fx ramme de kravlende øgler på Lost City, når han står nede mellem stensøjlerne under dem og der er meget lignende af den slags. Det tager også tid at vænne sig til den måde Crash langsomt skubbes ud og væk fra objekter, når man befinder sig væk fra centeret af objektet. Den slags gør det sværere at hoppe på fx kasser, da man så ikke kan ramme med for meget af kroppen ude over kanten, uden at føle at man er ved at blive skubbet ned og kombineret med tilvæningsvanskeligheder i hoppe accelerationen, er der ingen tvivl om, det hele kunne gøres mere smidigt og stilsikkert.

Det betyder selvfølgelig, at der skal sluges nogle kameler for at holde af spillene. Når jeg så alligevel er blevet rigtig glad for dem på mine ældre dage, skyldes det deres klare fokus på bare at være gode forhindringsbaner (de to første især), med bane design der svinger fra at være ligegyldigt, til at være gedigent godt spil design med tydelige scenarie opsætninger og sværhedsgrads stigninger efter klassisk trappetrinsmodel. Der er ikke så mange dikkedarer, udenoms snak eller gimmicks i de tidlige Crash spil: fokus er på ren platforms navigation, der dog udvandes som serien skrider frem.

Det er forresten uhyggeligt hvor meget de minder om Donkey Kong Country spillene og ville slet ikke være overrasket, hvis mange med tiden udviklede ensartede holdninger til de tre første kapitler i de to serier. Kan være jeg skriver lidt mere om det, hvis jeg får tid, for lige nu har jeg mest lyst til bare at nyde spillene. Kan slet ikke huske, hvornår jeg sidst spillede noget der stod Activision på og holdt af det. Hvad er chancen for en lignende Spyro Remaster? Eller en trilogi mere med Team Racing, Wrath of Cortex og Twinsanity, hvis Sony og Activision ellers kunne blive enige og bifaldt ideen. Man kan jo håbe :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
quadquadSkrevet 01/07-17 11:17 
Håber virkelig ikke at folk med tiden udvikler ensartede holdninger til DKC 1-3 og Crash 1-3. Om end DKC 1 ikke ligefrem står stærkt i dag (og i øvrigt minder mest om Crash), så er især DKC 2 milevidt foran det juks Crash præsterer i sine bedste øjeblikke.

Ser frem til at prøve N. Sane, efter at en genspilning af Crash 1-3 forrige år viste mig hvor overvurderede de spil er i dag. Genren burde være lige mig og oftest er jeg ret tilgivende for mangler i den type spil, men der skal godt nok være sket noget til N. Sane for at jeg ligefrem vil kunne nyde spillene.
Bede-xBede-xSkrevet 01/07-17 11:49, rettet 01/07-17 11:51 
Jeg ville faktisk anbefale dig at springe dem over så. Den her pakke kommer ikke til at omvende nogen. Det er Crash 1-3 med ny grafik og nogle tilpasninger til det moderne publikum, ikke noget der vender op og ned på det hele.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/07-17 13:11, rettet 01/07-17 17:05 
Fik spillet i går og syntes meget godt om det indtil videre (spillet 10-12 forskellige baner). Utrolig tro imod de originale spil (på godt og ondt), imponerende når man tænker på hvor lidt der blev genbrugt fra de originale spil - tæt på remakes helt fra bunden.
Kontrollen er god (analog og d-pad) men skuffende at framerate er cappet til 30fps, tilgengæld er grafikken utrolig poleret, flot belyst, osv. Time trial med online leaderboards til alle baner er en god tilføjelse, savner dog et friends-only filter (har måske bare ikke nok PSN venner der har spillet TT endnu?).
Bonus maske ved sidste liv generer mig ikke - trods alt en lille plaster-på-såret hjælp når man har mistet alle sine liv men helt konsekvensløs retry af bonus baner ville jeg gerne været helt foruden.
Pakken er guf for fans af spillene - og til en rigtig fin pris - men vil naturligvis ikke omvende "hadere" af de originale spil.

Edit: Næh, bonus-masker kommer før sidste liv, vist ved de sidste 3 efter man har mistet flere i rap? I overkanten imo.
Bede-xBede-xSkrevet 01/07-17 17:51 
Åhh, Coco læser Neogaf i en af sine idle animationer :)

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/07-17 21:24 
Så ramte jeg 100% i det første Crash. Sikke en herlig oplevelse :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/07-17 15:34 
Dang :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-17 15:43 
JAP coveret er godt nok uendeligt meget bedre.

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-17 16:10 
Crash har vist altid haft et lidt andet udseende i Japan :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-17 16:11 
Ja :) Det er bare ærgerligt han ikke også ser anderledes ud når man spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-17 18:01 
Tror jeg aldrig har været tilfældet ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-17 18:11 
Nej det ved jeg godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-17 11:13, rettet 03/07-17 11:26 
Det ligger nummer et på Amazon UKs bestseller liste for hele 2017, selv om det ikke har haft særligt lang tid til at sælge i og det viser sig også at være årets bedst sælgende single format udgivelse i UK foran Horizon: Zero Dawn:

https://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/2017/videogames/ref=zg_bs_tab_t_bsar

https://mobile.twitter.com/Chris_Dring/status/881795583710834689
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-17 10:02 
Når det hele er genskabt fra grunden af, må man selvfølgelig forvente nogle forskelle versionerne i mellem, men der er folk der påstår, at den måde man skubbes væk fra kanten af objekter og den generelle kollisionsdetektion som jeg omtaler tidligere, var anderledes i de gamle spil, hvilket gør det sværere:

https://www.polygon.com/2017/7/5/15922340/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-hard-difficulty-jumping

Det ville faktisk give en grund til at foretrække originalerne over de nye. Har gennemført de gamle, men er ikke så godt inde i dem, at jeg kan bedømme, om de har ret. Nogle Crash eksperter herinde, der kan vurdere om det i linket er korrekt eller bare nøje udvalgte øjeblikke, for at understrege en pointe? Tror lige jeg vil prøve at smide originalerne i, når jeg bliver færdig med de nye..

I hvert fald husker jeg ikke originalerne som lettere og der er også mange små som store ting i det nye, som gør det mere tilgængeligt for moderne gamers.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 07/07-17 10:31 
Jeg husker også de originale som lettere. Måske fordi jeg var yngre. I hvert fald er de frustrerende svære nu. Så meget at jeg har opgivet dem.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 07/07-17 10:45 
@Bede: Det forklarer hvorfor jeg har problemer med at komme over broen på "Road To Nowhere", kan i hvert fald ikke være min alder :P
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-17 11:10, rettet 07/07-17 11:15 
Og det holder vi fast ved :D

fum>Jeg husker også de originale som lettere. Måske fordi jeg var yngre. I hvert fald er de frustrerende svære nu. Så meget at jeg har opgivet dem.

Jeg gennemførte dem for anden gang på Vita for få år siden, dengang de blev kompatible med den og det var der, jeg virkelig forelskede mig i dem. Oplevede dem aldrig som svære sammenlignet med flere af de kendte samtidsplatformere, fx Rayman eller Donkey Kong 64, men med det sagt, var der da nogle ting, de fleste ikke ville acceptere i dag. Man kunne ikke en gang gemme sit spil i det første Crash, med mindre man gjorde noget specielt, som fx at få en gem eller komme i gennem en bonusbane (og den slags havde man altså kun et liv til, ikke uendeligt som i det nye). Gemte man efter en gem, fik man også kun gem'en gemt, ikke alle de baner man havde taget op til den, så de ville skulle tages igen, når man næste gang tændte for spillet.

Ved siden af de store ændringer med sværhedsgraden, som jeg var inde på tidligere, har jeg også lagt mærke til mange små i det nye. Sådan noget som at de fx har lagt Wumpa frugt ved den anden gem vej på de usynlige platforme i Road to Nowhere, for at fortælle folk, hvor man kan hoppe. Sådan nogle småting er der en del af, men man skal nok kende spillene bedre, for at fange dem alle.

Hvorom alting er så er jeg taknemmelig for, at de har lavet denne samling og selv om det er forståeligt nok, hvis fans af originalen bliver skuffede over afvigelser, er det ikke noget, der har rokket ved min glæde. Kender dog godt til det, for kan selv brokke mig ufatteligt meget over nogle af de ændringer de har lavet ved Halo CEA. Sådan er det jo :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 07/07-17 12:18 
Jeg har brokket mig højlydt over kollisions detektion i det nye Crash, lige siden jeg købte det på launch.

Det var rigtig tydeligt for mig, hvor ødelagt den er, allerede i bane 3 + 9 i det første spil (de 2 baner, der foregår i Native Fortress). ISÆR med både skildpadderne og de "shielded natives", er den fuldstændig off - jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg mistede liv til en skildpadde, blot af at hoppe på den - hvor jeg lander ovenpå den, men åbenbart ikke nok "i midten" til ikke at miste liv. Spillet forstår dog godt, at skildpadden skal vende rundt på skjoldet, men jeg mister alligevel et liv, hvilket er komplet idiotisk (og slet ikke tilfældet med de gamle spil, som jeg har spillet til døde).

Jeg endte med at bruge 18-20 liv (alt opsamlet frem til + 2 x continues) på at klare level 9, minimum 75% af dem pga. forkert hit-detection med de fucking skildpadder. I det gamle, kan jeg løbe lige gennem banerne :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-17 21:27, rettet 20/07-17 21:28 
Ny gratis bane frigivet... Stormy Ascent:

https://store.playstation.com/#!/en-dk/games/addons/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-stormy-ascent-level/cid=EP0002-CUSA07399_00-CRASHNSANELEVEL1


Blev oprindeligt fjernet fra det første spil da det blev vurderet for svært.

https://blog.us.playstation.com/2017/07/20/previously-unreleased-stormy-ascent-level-out-today-for-crash-bandicoot-n-sane-trilogy/

Edit: direkte store link
Bede-xBede-xSkrevet 20/07-17 23:42 
Fedt. Håber de gør flere af de ikke-udgivne baner tilgængelige og vil også godt betale for det. Trilogien er i forvejen så billig, at man ikke ville føle sig snydt af den grund.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/02-18 08:43, rettet 06/02-18 08:45 
Der går snak om både ports til Switch og PC, samt nye spil i seien:

Max Arguile, Licensing Manager of GB Eye, a licensed merchandising company in Europe, goes on record in the new "Licensing Source Book Europe" from DHX Brands and claims the following:
Activision will release N.Sane Trilogy on Switch and PC in 2018
There's a new Crash game coming in 2019
Activision has plans for Crash titles through 2022

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

https://www.resetera.com/threads/rumor-atvis-5-year-plan-for-crash-includes-n-sane-trilogy-on-switch-pc-new-game-in-2019.21097/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-18 23:04, rettet 12/06-18 23:05 
Mere info om de nye versioner og ændringer i PS4 udgaven (sakset fra Resetera):

-N.Sane Trilogy will come on one cartridge with no download whatsoever for the Nintendo Switch.
-Xbox One X runs at full 4K, not 1440p.
-All DLC (Stormy Ascent and Future Tense) will be free going forward.
-The porting process has allowed them to go back and add fixes and improvements based on feedback from the past year.
-The biggest improvement is much faster load times.
-All the improvements will come to all platforms; PS4 via patch for current owners.
-The current PS4 retail disc will be pulled and replaced with a new retail disk for PS4 owners who haven't bought in yet.
-The new PS4 retail disc will go on shelves day and date with the multiplatform release and will feature new packaging.
-The new PS4 retail disc will have Stormy Ascent and Future Tense built in, just like the multiplatform release.
-The PC version will feature 60 FPS gameplay capability.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/06-18 22:13 
Vildt nok hvis de reelt tilbagetrækker diske fra markedet istedet for bare at lade dem sælge ud. Det virker som en lidt fjollet forretningsbeslutning. Eneste grund jeg kan se er hvis de mener det vil forringe et friskt marketingspush, at de gamle disks er ude på hylderne.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 15/06-18 09:26 
Hvordan kan man se forskel på gamle og nye versioner?
KTCKTCSkrevet 15/06-18 10:14, rettet 16/06-18 21:01 
Mon ikke æsken til spillet vil indikere det med store bogstaver? De skriver jo "and will feature new packaging".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 16/06-18 20:18 
Ja, når de gør så stort et nummer ud af at de skifter dem på hylderne kommer coveret nok til at gøre opmærksom på det.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 29/06-18 13:06 
Switch gameplay:

https://youtu.be/uLlhpIhbuuc

Ved ikke om de har ændret i farve skemaet og gjort det lidt mørkere, med flere kontraster, eller om det bare er indstillinger, men loadetiden ser i hvert fald meget forbedret ud over PS4.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/06-18 19:19 
Update oppe med nye levels, HDR, hurtingere loading, etc.

https://blog.us.playstation.com/2018/06/29/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-gets-new-level-hdr-faster-loading/
BeanoBeanoSkrevet 30/06-18 14:21, rettet 30/06-18 14:21 
Beano>
Hvordan kan man se forskel på gamle og nye versioner?

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

Dog ikke alle online butikker der viser det nye cover med den gule tekst til PS/XB1.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/06-18 14:29 
Burde tråden ikke være under multi-platform?
BeanoBeanoSkrevet 05/07-18 11:55 
DF’s multi-platform analyse

https://youtu.be/bCteF4zvd2c

Med mindre man absolut vil spille det håndholdt, er Switch versionen den man skal holde sig fra. Loadtiderne er nu korte på alle platforme efter opdateringen.
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-18 17:49, rettet 05/07-18 18:06 
Ikke vild med alt det motion blur + de mørkere farver i Switch versionen og de manglende refleksioner har en mindre indvirkning på gameplayet i nogle scener, så de burde ikke være fjernet. Forøget input latency er også skuffende, men det ville da være bedre at teste på D-pad'et og knapperne, hvis det eventuelt kunne være deadzone forskelle, som de antyder. Har lige gennemført Crash 1 og 2 på PC og er i gang med 3'eren og nyder det ligeså meget, som da samlingen udkom på PS4 sidste år, så jeg køber også Xbox og Switch udgaverne, til næste gang jeg får lyst til at spille de første tre Crash spil igen.

Også fedt at de har fixet loadetiderne. De var oprindeligt for lange.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig