X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Classic fra Nintendo


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/06-17 18:37 
Så blev den annonceret . og Star Fox 2 er med.

The Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition has the same look and feel of the original system – only smaller – and comes pre-loaded with 21 incredible games:

Contra III: The Alien Wars™
Donkey Kong Country™
EarthBound™
Final Fantasy III
F-ZERO™
Kirby™ S... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 24/08-17 13:42 
Konsolkongen>
Der er du godt nok heldig så. Gamestop siger stadig 1200kr for deres :(

Jeg forudbestilte med forventning om en pris på 800,- :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 24/08-17 19:23 
millennium>
Så hvad...? Jeg har bestilt min hos Webhallen for 668kr., og har ikke fået andet info. Frygtede at de ville hæve prisen betragteligt...

Det behøver de ikke. Du er sikkert så langt tilbage i køen at de aldrig får nok til at sende dig en.
JmogJmogSkrevet 24/08-17 19:31 
Ah, de har også hævet prisen til 1265kr ligesom de andre.

...ja, så er spørgsmålet jo om den ene sending de får (for de får nok kun en) går til den rækkefølge der er forudbestilt i eller til dem der har forudbestilt til den fulde pris.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-17 21:17 
Er det sådan nogle under bordet-aftaler der er lavet mellem alle kæder i landet? Det gir jo ingen mening at prisen skal være så pisse høj i forhold til Amerika :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/08-17 22:27 
Ja, det er godt nok mistænkeligt at den unaturligt høje pris (i forhold til US) er stort set ens overalt.

Omvendt kan det selvfølgelig også være at der jo ingen som helst grund er til at underbyde konkurrenterne når de vedat de får solgt alt hvad Nintendo allokerer dem.
SumezSumezSkrevet 25/08-17 08:03 
Nok mest det sidste
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/08-17 08:12 
Da price-fixing er ulovligt i Danmark kan de jo sætte prisen som de vil - og hvorfor ikke sætte den højt? Folk sluger den jo råt alligevel :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/08-17 08:40, rettet 25/08-17 08:41 
Det er faktisk også ulovligt at indgå indbyrdes aftaler om ikke at gå under en bestemt pris. Men tvivler som sagt på at det er det der sker her. Det har de ikke rigtig noget behov for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 25/08-17 09:02 
Officiel udsalgspris i USA er 80$.
slk486slk486Skrevet 25/08-17 09:21, rettet 25/08-17 09:21 
Sumez>
Det er faktisk også ulovligt at indgå indbyrdes aftaler om ikke at gå under en bestemt pris.

Ja ja, helt generelt ulovligt at lave aftaler om pris :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-17 10:30 
Men så er det også underligt at de alle er landet på netop 1200kr.
Butikken kunne sælge dem for 1000kr og stadig tjene stygt på dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/08-17 10:56 
Ja, det er spøjst, men der er jo ikke noget galt med at kigge på hinandens priser :)
j/k
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/08-17 18:28 
Jeg nåede at pre-order en fra GameStop for 800 kr. Jeg går ud fra at de ikke bare kan løbe fra prisen? Jeg har desuden allerede betalt de første 500 kr.
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 25/08-17 19:12 
De kan sagtens løbe fra prisen. "Forbehold for prisændringer" etc.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-17 19:19 
Det er mest online at vi er så heldige at forhandlerne ikke rigtig kan løbe for prisen. Når man har godkendt en handel via Visa/Dankortet, så kan de ikke bare hæve flere penge på den samme transaktion. Jeg vil tro at det er en slags lovgivning eller noget, for indtil videre har jeg ikke oplevet nogen prøve at løbe fra aftalen ved at annullere ordren og siger at jeg skulle bestille den igen... Det var bla. sådan jeg endte med at købe PS4 så billigt til launch hos Coolshop fordi jeg havde bestilt den før de satte priserne op.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/08-17 20:19 
Jmog>
De kan sagtens løbe fra prisen. "Forbehold for prisændringer" etc.

Der står tydeligt i min ordrebekræftelse at jeg skal betale 299 kr når jeg afhenter i butikken. Det er virkelig syret, hvis de forlanger mere når jeg dukker op.
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-17 21:05 
Du kommer helt sikkert til at betale 1200 i sidste ende. Jeg bestilte også dagen efter maskinen blev annonceret og jeg bliver alligevel flækket bagfra :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/08-17 10:49 
Hvordan ved du at du bliver det?
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-17 10:58 
Fordi jeg har skrevet til både GamesTop og Bergsala. Ingen vil tage ansvar for prisen. Og tonen er egentlig bare at jeg jo kan afbestille hvis jeg er utilfreds.
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 27/08-17 13:18 
Seneste jeg har hørt fra min forudbestilling i Danmark (uden at jeg vil nævne butiksnavn endnu) er at de slet ikke er garanteret det antal maskiner der blev forudbestilt (som de kalder forhåndsinteresse nu). Mon ikke dem med laveste forudbestillingspris også er dem som bliver annulleret først.
JmogJmogSkrevet 27/08-17 14:01 
Det er meget sandsynligt. Og det er helt sikkert at ikke en eneste forretning i verden får det antal, de har bestilt hos Nintendo.

Sidste gang var der mange forretninger, der kun fik et enkelt eksemplar. Jeg tror Nintendo producerer alle dem de kan i det vindue de producerer, men det er så kort at det slet ikke mætter behovet.
BeanoBeanoSkrevet 27/08-17 14:30 
Jeg mistænker dem for at kigge på antal forudbestillinger og fabrikere 10% :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-17 17:49 
https://youtu.be/LSBkETxJdAg

Hvis det her er optaget fra en rigtig SNES mini så er det ekstremt stort step up fra NES mini. 4:3 er skaleret pænt (alle pixels har samme horisontale bredde), og CRT-filteret er RGB, omend nok for blødt til min smag. Man skulle tro at folk der lavede CRT-filtre aldrig havde set godt CRT TV i deres liv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 11:36, rettet 26/09-17 11:37 
Vedr. bestillinger på Webhallen - så hører jeg fra dem at de lige har rettet prisen op med kr 1000 på de første forudbestillinger og angiveligt allerede trukket det nye beløb, selv om man som forbruger kun har godkendt det oprindelige beløb ifm. med betaling. Det er overraskende at de kan (og må?) det :O
SumezSumezSkrevet 26/09-17 11:37 
Det må man selvfølgelig ikke. Hvis de gør det med min ordre, venter jeg til jeg har modtaget den (så de ikke kan nå at trække den tilbage), og så klager jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 11:39 
Det var jeg også 100% sikker på :/
SumezSumezSkrevet 26/09-17 11:41 
Det bør iøvrigt heller ikke være muligt i forhold til en almindelig webshops indløsningsaftale mht. brug af kreditkort. Hvis de vitterligt er i stand til at gøre det du skriver, så er der noget virkelig muggent ved det hele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 11:45, rettet 26/09-17 11:47 
Helt enig!

Jeg orkede bare ikke bøvlet over denne vare som jeg allerede var i tvivl om, så opsagde blot ordren. Men håber din går igennem med det oprindelige beløb og det bare var ham svenskeren jeg talte med, som var var fuld :D

EDIT: Forøvrigt også lidt suspekt at de (iflg. dem) allerede havde trukket pengene uden at have afsendt varen. Det er heller ikke helt efter bogen.
SumezSumezSkrevet 26/09-17 12:24, rettet 26/09-17 12:25 
Det er desværre meget almindeligt på webshops. Jeg har ikke lige tjekket min bankkonto endnu, men så min ordrestatus inde på siden, hvor prisen ganske rigtigt er blevet opskrevet. Jeg tænker dog at det meget vel bare kunne være en begrænsning i deres system, hvor min ordre kun er kædet sammen med produktet via produkt-id, og den blot hiver den aktuelt listede pris ind. Min ordrebekræftelse som jeg har fået på mail har selvfølgelig den originale pris.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 12:46 
Samme situation her men du har, som jeg, sikkert ikke fået en egentlig ordrebekræftelse (som er bindende), kun en kvittering på bestillingen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-17 12:52 
Det er godt nok noget svineri. Så ender den på 16-1700kr? Troede GamesTop var sindssyge :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 12:56, rettet 26/09-17 12:59 
Totalen på min ordre ændrede sig fra kr 668,- til kr 1649,- inden for de sidste par dage. Uden advarsel eller besked. Ja, svineri.
slk486slk486Skrevet 26/09-17 13:23, rettet 26/09-17 13:43 
Sumez>
Det er desværre meget almindeligt på webshops. Jeg har ikke lige tjekket min bankkonto endnu, men så min ordrestatus inde på siden, hvor prisen ganske rigtigt er blevet opskrevet. Jeg tænker dog at det meget vel bare kunne være en begrænsning i deres system, hvor min ordre kun er kædet sammen med produktet via produkt-id, og den blot hiver den aktuelt listede pris ind. Min ordrebekræftelse som jeg har fået på mail har selvfølgelig den originale pris.

Det var også min tanke, da jeg checkede. Med mindre NETs har lavet det om, så kan de ikke trække mere end oprindelig godkendt. We shall see.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 13:45 
Dunno, ved bare det som han fortalte og min bank kunne heller ikke sige det med 100% sikkerhed. Han kunne naturligvis have sagt det for at få mig til at annullere ordren så de kunne sælge varen dyrere :D
slk486slk486Skrevet 26/09-17 14:08 
Hmm.. Det fungerer sikkert ikke på samme måde med Visa, så det kan være forklaringen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 14:13 
Jeg kan ikke huske hvem betalingen gik igennem :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-17 14:16 
Alle i Danmark bliver røvrendt på det groveste uanset hvor man køber :(

Jeg skrev jo adskillige mails til både Bergsala og GamesTop. Bergsala påstod at det ikke kørte med vejledende priser overhovedet, og GamesTop forstod langt om længe mit brok jvf. udsalgsprisen i UK og USA, men fralagde sig ethvert ansvar og skød skylden over på deres indkøbere i Irland.

Jeg overvejede at kontakte Nintendo direkte, men tænkte ikke at det ville føre til noget :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 14:20 
Konsolkongen>
Alle i Danmark bliver røvrendt på det groveste.

*fixed* :D
3of193of19Skrevet 26/09-17 15:18 
De har da vel lov til at sælge den til den pris de nu har lyst til. Så er det op til jer at sige fra når de pludselig tager ågerpris.
slk486slk486Skrevet 26/09-17 15:19 
Naturligvis, problemet opstår når man har bestilt og godkendt til en specifik pris, hvorefter de så lægger 1000,- oveni - uden varsel.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/09-17 15:24 
Præcis
slk486slk486Skrevet 26/09-17 15:42 
Har fået bekræftelse på allokering, men ikke pris endnu :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-17 15:47 
3of19>
De har da vel lov til at sælge den til den pris de nu har lyst til. Så er det op til jer at sige fra når de pludselig tager ågerpris.

Jo, det ville være super hvis der blev produceret nok til at man kunne vente til de falder i pris. Men det tør jeg sgu ikke satse på nogensinde sker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 26/09-17 20:15, rettet 26/09-17 21:06 
Jeg har fået en mail (på svensk) fra webhallen med bekræftelse, men ikke noget om at prisen er øget. Endnu.

EDIT: Har rettet stavefejl for at tilgodese sprogpolitiet. :D
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 26/09-17 20:26 
Bekræftelse :)

3of19>
De har da vel lov til at sælge den til den pris de nu har lyst til. Så er det op til jer at sige fra når de pludselig tager ågerpris.

Det handlede jo ikke om at Webhallen har lov til at tage hvad de vil, men at de selvfølgelig ikke har lov til at sætte prisen op for folk der allerede har autoriseret en betaling på deres kreditkort. Det mener jeg absolut heller ikke de KAN.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/09-17 20:38 
De kan altid annullere handlen. Men ja, de kan ikke tage mere for en ordre end aftalt.
WehnerWehnerSkrevet 26/09-17 20:53 
Jeg begynder at tro på det.

Fnac>
Bonne nouvelle Lasse Winther,
Votre colis est en route.

Dans votre colis, il y a...
1 x Console Nintendo Classic Mini Super Nintendo --

94€88

Paiement
Mode de règlement Carte Bancaire

Frais d'expédition 8€30

Montant total TTC
Éco-part incluse 103€29
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 26/09-17 20:56 
Ditto :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 27/09-17 09:41 
Sød lille besked fra webhallen til morgen:

We reserve the right to correct prices if they are set to low, which is something that our customers accept by agreeing with the terms stated when an order is completed on our website. The price for the SNES Classic Mini Edition has been adjusted to the correct sum of 1590 DKK. You can still choose to cancel your order if you wish.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/09-17 09:44, rettet 27/09-17 09:45 
Den har jeg sært nok ikke fået.

Det er desværre rigtigt nok at deres betingelser tillader at prisen ændres. Jeg synes dog det er rimelig store ord at kalde en absurd overpris af 1590kr for "den korrekte pris". Holder den i retten?

Under alle omstændigheder er de i hvert fald stadig ikke i deres ret til at hæve mere fra dit kreditkort end du har indvilliget i ved bestillingen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig