X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Classic fra Nintendo


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/06-17 18:37 
Så blev den annonceret . og Star Fox 2 er med.

The Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition has the same look and feel of the original system – only smaller – and comes pre-loaded with 21 incredible games:

Contra III: The Alien Wars™
Donkey Kong Country™
EarthBound™
Final Fantasy III
F-ZERO™
Kirby™ S... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 27/06-17 12:40 
Det er i øvrigt bekræftet at længden på controllerkabler er fem fod. Det er omkring 162cm. Godt nok ikke langt men dog semibrugbart.
SumezSumezSkrevet 27/06-17 12:43, rettet 27/06-17 12:44 
Ellers er det jo nok relativt nemt at købe et længere kabel, som det var med NES'en.

Webhallen tillader at man bestiller flere ad gangen, så mon ikke der allerede er folk der har bestilt 10, 20 eller flere.
Jeg føler mig virkelig dum, jeg lod mig rive med af hypen, og den lave pris, så jeg forudbestilte en, selvom jeg på ingen måder har brug for den - jeg har jo allerede samtlige spil på den liste i forvejen, med Starfox 2 som den eneste undtagelse.

Men i værste tilfælde, hvis jeg rent faktisk får en, så kan jeg vel altid sælge den videre til indkøbspris til en anden stakkel der missede muligheden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/06-17 12:50, rettet 27/06-17 12:51 
Det er billigere at købe SNES Classic, end at anskaffe bare en håndfuld af spillene på cart. Jeg har nok lidt under halvdelen - og det er ikke de dyre af dem :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/06-17 12:57, rettet 27/06-17 12:57 
Uden overdrvelse, det eneste af de spil på listen (udover Starfox 2), som jeg ikke har på cart er Earthbound, som jeg til gengæld har på Wii U's VC.

Men hvis man IKKE har spillene, er der ingen tvivl om at det er pengene værd, det er VIRKELIG mange ABSURD gode spil i den samling, så man får ekstremt meget værdi for pengene. Selv hvis du skulle købe dem alle som Wii VC downloads på tilbud, ville det stadig blive dyrere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/06-17 13:02 
SNES Classic fra Nintendo
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 27/06-17 15:53, rettet 27/06-17 15:53 
hmn Webhallen og Amazon er fuldt booket så jeg prøver en Gamestop.
Nogen der lige kan komme med nogle forslag til hvilken strømadapter jeg skal gå efter?

Synes den er helt perfekt (well der kunne godt have været nogle flere spil med :D ) til at slæbe med, bare nu hvis der skulle være brug for den, enten i et selskab eller hvis man er indlogeret på et hotel langt nok væk fra centrum af byen man ikke lige tager en bus bare for at vade rundt om aftenen (når firmaet lige finder det billigste de kan komme i nærheden af :P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PalsgaardPalsgaardSkrevet 27/06-17 18:28 
Man kan forudbestille online hos gamestop nu. Dog skal man betale 500kr af de 799kr de tager for den.

Gamestop
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
millenniummillenniumSkrevet 27/06-17 18:52 
799kr..? Der skal da tjenes lidt ekstra :-D Men, det må de jo helt selv om.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-17 23:06 
Det er nok snarre webhallen der har prissat deres for lavt. SNES mini er dyrere end NES mini var.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 28/06-17 03:29 
Den kommer til at køre 60Hz, ikk'?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-17 05:02 
Det tænker jeg bestemt. Den er sikkert helt magen til US-modellen (bortset fra udseende), som NES'en var :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/06-17 06:24 
Konsolkongen>
Det er nok snarre webhallen der har prissat deres for lavt. SNES mini er dyrere end NES mini var.

Hrpmf, så står det nok et sted hos Webhallen, at det ikke er endelig pris og der kan forekomme ekstrabetaling.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/06-17 09:43 
Gamestop skriver også, at prisen ikke er endelig :)
Eller, det gjorde de i hvert fald i går. Jeg skal ikke kunne sige om det er ændret.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 28/06-17 09:47 
millennium>
Hrpmf, så står det nok et sted hos Webhallen, at det ikke er endelig pris og der kan forekomme ekstrabetaling.

De annullerer nok snarere bare deres bestillinger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/06-17 11:36 
Jeg har aldrig oplevet Webhallen gøre hverken det ene eller det andet. De plejer at honorere de priser de sælger til.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/06-17 12:33 
Sumez>
De annullerer nok snarere bare deres bestillinger.

Ja for de kan ikke trække et højere beløb end det kunden har godkendt under købet :)
GreaseballGreaseballSkrevet 28/06-17 14:53 
Palsgaard>
Man kan forudbestille online hos gamestop nu. Dog skal man betale 500kr af de 799kr de tager for den.

Tak for informationen. Er hermed gjort.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/06-17 15:35 
De har den her som pre-order.

Snes mini
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
XiwanaXiwanaSkrevet 29/06-17 16:18 
Og vupti, så steg prisen hos webhallen og gamestop lige begge steder til 1.200,-. Som Kirsten Birgit ville udtrykke det: 'Det var dog imponerede'.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-17 16:23 
Wow. Den må da falde igen. Ellers er det alt for svinsk :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/06-17 17:24 
Ja, den giver da ingen mening i forhold til US prisen. NES Classic kostede 600kr i DK og 60 dollars i US. SNES Classic koster 80 dollars i US, så den burde højst være på 800kr herhjemme.

Medmindre selvfølgelig de er ualmindeligt grove og benytter sig af at Nintendo ikke sætter vejledende priser i EU. Retailere er vist teknisk set tilladt at tage lige hvad de vil. Og med enormt høj efterspørgsel og med garanti lavt vareudbud, så ved de at de kan tage næsten hvad som helst for den.
BeanoBeanoSkrevet 29/06-17 17:37 
Det er bare "går den, så går den"-princippet pga. hypen, og web-butikkerne kan altid sætte prisen ned uden det vedrører eksisterende ordrer, ikke muligt den anden vej uden annulleringer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-17 17:38 
Hvis prisen holder så afbestiller jeg. Vil næsten hellere støtte en eBay scalper i stedet :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/06-17 17:39 
Hvor har du bestilt?
NaieraNaieraSkrevet 29/06-17 17:48 
Jeg forventer at betale 300,- udover forudbestillingsprisen når min lokale GamesTop får mit eksemplar hjem. Ellers kan de rende og hoppe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-17 18:17 
Beano>
Hvor har du bestilt?

GamesTop. Jeg spurgte om de havde den endelige pris. Han sagde at den pt stod til 799,- men at den vidst ikke var endelig. Han sagde dog at den aldrig kom til at koste over 1000kr...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/06-17 18:28 
Hvor gavmildt af dem :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-17 18:29 
Jeg har sendt GamesTop en email nu. Glæder mig til at høre hvad de svarer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-17 19:25, rettet 29/06-17 19:27 
Kan det mon tænkes at controllerne skal tilsluttes på bagsiden? Kigger man ordentligt på billedet her, ligner det ikke at controller-portene er dybe nok til at der kan indsættes noget. I så fald tænker jeg at de alligevel bruger Wii Classic Controllers :)

SNES Classic fra Nintendo

EDIT: Ah Hanky havde set et billede af hvordan det foregår.

SNES Classic fra Nintendo

Win!
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 29/06-17 22:02 
Bestilt fra Fnac til 100€ inklusive fragt.
KamekKamekSkrevet 29/06-17 22:31 
Tak for heads-up :-) Har også bestilt fra Fnac :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
millenniummillenniumSkrevet 29/06-17 23:24 
Så er spørgsmålet hvad Webhallen har tænkt sig at gøre med dem som har bestilt og betalt pre-orders. :-I
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 29/06-17 23:41 
Mange tak for tippet. quad. Havde helt glemt Fnac, men nu har jeg også bestilt. #grådigegamestop
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 29/06-17 23:55 
millennium>
Så er spørgsmålet hvad Webhallen har tænkt sig at gøre med dem som har bestilt og betalt pre-orders. :-I

De trækker vel først pengene når varen sendes som i DK?
WehnerWehnerSkrevet 30/06-17 00:01 
Jeg fik også lige støvet mit gymnasiefransk gevaldigt af :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 30/06-17 00:22 
Beano>
millennium>
Så er spørgsmålet hvad Webhallen har tænkt sig at gøre med dem som har bestilt og betalt pre-orders. :-I

De trækker vel først pengene når varen sendes som i DK?

Ja
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/06-17 06:36 
Forhandlerne får godt nok en shitstorm over sig, hvis de begynder at tage dobbelt så meget for den. Der vil nok (heldigvis) blive sammenlignet en del med udlandet.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-17 07:18 
Fnac..... annnnnd is gone!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
spectrespectreSkrevet 30/06-17 07:58 
Jeg stoler på at jeg kan gå direkte i Bilka og købe en på release når nu Nintendo siger at de øger produktionen betydeligt i forhold til NES Classic Mini...


Who am I kidding... Nintendo lærer intet nogensinde af sine fejl lol
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 30/06-17 08:21 
Eller også er de ligeglade så længe de tjener penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/06-17 09:23, rettet 30/06-17 09:24 
Hvordan fanden gik det til....? Jeg kan ikke mindes et lignende tilfælde i nyere tid, hvor en konsol-dims eller et spil har skabt en lignende manisk efterspørgsel...

EDIT: Nå jo.... der var Skylanders tilbage i 2012. Men der fik de rent faktisk produceret flere figurer til sidst.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/06-17 09:47, rettet 30/06-17 09:48 
Måske drejer det sig for Nintendo om noget større og ikke om at tjene penge på salg af enheden - skabe mainstream omtale og hype for Nintendo branded. For vildt hvis det kun er inkompetence.
SumezSumezSkrevet 30/06-17 10:25 
Det er vist 100% klart nu at det udelukkende handler om at underbygge Nintendo-brandet. Og det virker jo over alt forventning, uden den mindste smule økonomiske risiko fra deres side.

Det er nok begrænset hvor mange gange den virker, men uanset om SNES'en ender med at blive ligeså begrænset som NES-udgaven, så er det et hamrende solidt markedsførings-træk indtil videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/06-17 11:35, rettet 30/06-17 11:37 
Så du er enig i, at de begrænser oplaget med vilje - altså kunstig knaphed?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/06-17 11:52 
I hvert fald min fornemmelse :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 12:56 
Det har jeg aldrig været i tvivl om heller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-17 13:09 
Nej, heller ikke jeg :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/06-17 13:34 
Produktionsomkostninger pr enhed kan vidst slet ikke komme i nærheden af den PR værdi konsollen har skabt.

Man må også beundre deres marketingsevne, hvor selvfed og irriterende den også er.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 14:08 
GamesTop har svaret mig at de regner med at prisen falder, formegentlig til de 799,- som de oprindeligt havde sat den til. De siger ordret "Vi kommer til at sælge konsollen til den anbefalede markedspris, når Nintendo informerer os om denne :)".

Da Nintendo ikke har fastlagt pris for det danske marked endnu valgte de at sætte den til 1199, af en eller anden grund, for at folk "ikke blev skuffede".

Så jeg tager chancen og holder fast i min GamesTop-preorder endnu og regner med at prisen falder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/06-17 14:12 
Meh.... hvad med N64 Classic Mini preorders? :D
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig