X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uncharted: The Lost Legacy (PS4)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 22:01, rettet 21/06-17 09:40 
Såkaldt "standalone udvidelse" til Uncharted 4, dvs. sælges seperat til lavere pris. Står pt. til udgivelse d. 23. august fysisk og digitalt. Købes dag 1 her.

9 min. gameplay:
https://youtu.be/B8QiF7ycXDo

EDIT:

Trailer fra E3 2017:
Se hele indlægget
84 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 22:01, rettet 21/06-17 09:40 
Såkaldt "standalone udvidelse" til Uncharted 4, dvs. sælges seperat til lavere pris. Står pt. til udgivelse d. 23. august fysisk og digitalt. Købes dag 1 her.

9 min. gameplay:
https://youtu.be/B8QiF7ycXDo

EDIT:

Trailer fra E3 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=i8qzBkHjk_0
JmogJmogSkrevet 20/06-17 22:29 
De har udtalt at det er lige så langt som Uncharted 1, så prisen virker i høj grad spiselig.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 22:43 
Ok det har jeg ikke hørt - fedt hvis det holder :D
slk486slk486Skrevet 21/06-17 08:29 
Jeg er også på dag 1. Naughty Dog - 'nuff said :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/06-17 09:24 
Naughty Dog = instabuy
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/07-17 17:16 
13 min. gameplay:
https://youtu.be/pOSPd7o0Iic
BeanoBeanoSkrevet 17/08-17 10:42, rettet 17/08-17 10:43 
Embargoen er udløbet her en lille uge før udgivelse, og spillet ser ud til at levere varen *surprise*.

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/uncharted-the-lost-legacy
millenniummillenniumSkrevet 17/08-17 22:35, rettet 17/08-17 22:37 
259kr for fysisk udgave. 319kr i PS Store for download.... eiiiii nu må det altså stoppe!

EDIT: Nååå pre-order i PS Store giver også Jak & Daxter 1 når det kommer. But stil...
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 17/08-17 22:40 
Ja, det fatter jeg fortsat ikke - at prisen altid er højere i PS Store.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-17 00:13 
Lad være med at pre-ordre spil digitalt, eller overhovedet for den sags skyld. Det er fuldstændig hul i hovedet. Bekræfter kun udgivere i at de kan udgive deres bras i ufærdig stand.

Pre-orders giver KUN mening hvis der er tale om en eller anden collectors edition som ellers ikke er til at få fat på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/08-17 00:30, rettet 18/08-17 00:31 
Hørt! Det eneste tilfælde jeg kan give digitale preorders en lille bitte smule forståelse, er hvis man har sløv internet og man SKAL spille så hurtigt som muligt og kan preloade. Ellers giver det nada mening :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/08-17 06:23 
Med mindre der er preorder bonus?
Damn you destiny!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 18/08-17 07:51 
Nej! Preorder bonus er ikke en undskyldning ;) Det er bare det de lokker dig ind i bilen med.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/08-17 08:31, rettet 18/08-17 08:34 
millennium>
259kr for fysisk udgave. 319kr i PS Store for download.... eiiiii nu må det altså stoppe!

kr 256 er så også noget under vejl. pris - hvor har du set den pris? :D

Edit: Dobbelt-hørt mht. preordering af digitale spil, giver kun mening hvis der er en besparelse eller bonus involveret. Køb og preloading kan man jo bare vente med til et par dage inden :)
millenniummillenniumSkrevet 18/08-17 08:35 
Oh sorry 259kr er hos Coolshop med Premium... :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 18/08-17 09:04 
enfen>
Ja, det fatter jeg fortsat ikke - at prisen altid er højere i PS Store.

Selvfølgelig er den det. PSN og Xbox Live sætter ikke priserne højere end de fysiske forretninger. Forretningerne sætter den lavere. Nej, det er ikke det samme.

De digitale forretninger vil altid lancere et spil til normalprisen/den vejledende pris. Sony/MS og udgiveren tjener noget, uanset hvor folk køber spillet. De fysiske forretninger underbyder hinanden, da det er vigtigt for dem, at du køber spillet af dem og ingen andre. Både pga indtjeningen men også pga begrænset lagerplads. Det er også derfor udsalg sker tidligere i fysiske forretninger. De taber kontinuerligt penge på at have varen liggende istedet for the new hotness som bliver solgt med det samme. Her kan de digitale forretninger være ligeglade. At de har et fem år gammelt spil til salg påvirker ikke salget af Call of Duty 22.

I Amazons tilfælde med deres Prime preorder bonus tjener de stort set intet på salg af nye spil. Der er det et led i en strategi om at holde kunderne i deres økosystem (og købe alt andet) plus at holde dem som Prime abonnenter.

Så for at opsummere: PSN sætter en pris og de fysiske forretninger sætter deres priser i forhold til den. Ikke omvendt. Og spil er ikke spor dyre, det er folk der er nærrige. Det er det eneste underholdningsprodukt, der i løbet af de sidste 30 år er blevet billigere for forbrugerne, selvom produktionsomkostninger er mangedoblet.
slk486slk486Skrevet 18/08-17 09:15, rettet 18/08-17 09:18 
Enig, men det er nu producenterne, der selv har sat dagsordenen for nærrighed ;)

A) Folk venter med at købe til spillet er færdigt.
B) Spil har så skarpe discounts bare efter et par måneder, at folk har gjort op med "SKAL spille ved release".
C) 210,- hos base.com :D
j/k
enfenenfenSkrevet 18/08-17 09:36 
millennium>
Oh sorry 259kr er hos Coolshop med Premium... :)

Det måske lige en detalje, du skulle have haft med ;)

Det er ikke alle, der har Premium hos Coolshop (mig).
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 18/08-17 09:39 
Jmog>
enfen>
Ja, det fatter jeg fortsat ikke - at prisen altid er højere i PS Store.

Selvfølgelig er den det. PSN og Xbox Live sætter ikke priserne højere end de fysiske forretninger. Forretningerne sætter den lavere. Nej, det er ikke det samme.

Klippet en masse bla. bla. ;)

Pointen er, at hvis jeg skal smide mine penge i PS Store - hvad jeg egentligt helst vil - så skal spillet også være billigere end samme spil i en butik. Ellers giver det jo ligesom ikke mening.

Preorders gør jeg mig ikke i.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 18/08-17 11:01 
millennium>
Oh sorry 259kr er hos Coolshop med Premium... :)

Havde jeg en mistanke om da jeg også sprang på den hos coolshop - det koster naturligvis med deres medlemskab men med mit indkøb og lidt bonus point, er det stadig en rigtig god deal for mig :)
millenniummillenniumSkrevet 18/08-17 13:30 
Også for mig. Det premium har allerede tjent sig ind ret mange gange. :) Jeg er ikke fan af Coolshop, men deres gratis levering, brug af DAO og ret billige produkter, gør det svært at favorisere andre webshops.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/08-17 13:35 
+ deres EU prisgaranti, der gør det nærmest fjollet at handle andre steder :)
j/k
JmogJmogSkrevet 18/08-17 19:11, rettet 18/08-17 19:12 
enfen>
Jmog>
enfen>
Ja, det fatter jeg fortsat ikke - at prisen altid er højere i PS Store.

Selvfølgelig er den det. PSN og Xbox Live sætter ikke priserne højere end de fysiske forretninger. Forretningerne sætter den lavere. Nej, det er ikke det samme.

Klippet en masse bla. bla. ;)

Pointen er, at hvis jeg skal smide mine penge i PS Store - hvad jeg egentligt helst vil - så skal spillet også være billigere end samme spil i en butik. Ellers giver det jo ligesom ikke mening.

Preorders gør jeg mig ikke i.

Men hvilken butik skal de så sætte prisen lavere end? Alle? Så skal de jo bruge tid på at undersøge hvad alle retailerne tager for det.

Et forlag sætter jo også en vejledende pris på bogudgivelser. At Bog og Idé sætter prisen lavere ændrer jo ikke på den vejledende pris.

Så er der jo også det at retailerne stadig er en vigtig kunde for udgiverne. Hvis de begynder at underbyde dem digitalt, så risikerer de at smadre dem. Det udelukker så en kundegruppe, som ikke har godt nok internet til at gå rent digitalt. Og retailerne er uundværlige når det gælder salget af hardwaren.
millenniummillenniumSkrevet 19/08-17 08:07 
For min skyld må de tage hvad som helst for spillet. Jeg tager bare den billigste gris. :) Hvis download kostede halvdelen af en fysisk udgave, så havde jeg nok også valgt det, men Coolshop får nok mine penge (igen).
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 19/08-17 09:31, rettet 19/08-17 12:50 
Jmog>

Selvfølgelig er den det. PSN og Xbox Live sætter ikke priserne højere end de fysiske forretninger. Forretningerne sætter den lavere. Nej, det er ikke det samme.

De digitale forretninger vil altid lancere et spil til normalprisen/den vejledende pris. Sony/MS og udgiveren tjener noget, uanset hvor folk køber spillet. De fysiske forretninger underbyder hinanden, da det er vigtigt for dem, at du køber spillet af dem og ingen andre. Både pga indtjeningen men også pga begrænset lagerplads. Det er også derfor udsalg sker tidligere i fysiske forretninger. De taber kontinuerligt penge på at have varen liggende istedet for the new hotness som bliver solgt med det samme. Her kan de digitale forretninger være ligeglade. At de har et fem år gammelt spil til salg påvirker ikke salget af Call of Duty 22.

I Amazons tilfælde med deres Prime preorder bonus tjener de stort set intet på salg af nye spil. Der er det et led i en strategi om at holde kunderne i deres økosystem (og købe alt andet) plus at holde dem som Prime abonnenter.

Så for at opsummere: PSN sætter en pris og de fysiske forretninger sætter deres priser i forhold til den. Ikke omvendt. Og spil er ikke spor dyre, det er folk der er nærrige. Det er det eneste underholdningsprodukt, der i løbet af de sidste 30 år er blevet billigere for forbrugerne, selvom produktionsomkostninger er mangedoblet.

Arbejder du i branchen? Ved samlebåndet? Produktionen? Ledelse? Du udtaler dig meget skråsikkert omkring produktionsomkostninger, priser digitalt vs fysisk. Vi ser rask væk digitale spiludgivelser, ligge på 7-800 kr, med noget ekstra digitalt lir i en Collector's Edition, og den pris, vil du forklare med, at produktionsomkostningerne er mangedoblet. Hvilke produktionsomkostninger, kan være mangedoblet, ved at det digitale spil, ligger på en server hos feks Sony?

EDIT: Med produktionsomkostninger mener jeg omkostninger forbundet med at lave discs, papir, plasticemballage osv - ikke produktionsomkostningerne med at udvikle selve spillet, hvilket jeg tænker du måske mener, i dit svar?
DunwichDunwichSkrevet 19/08-17 09:41 
Jmog>

Men hvilken butik skal de så sætte prisen lavere end? Alle? Så skal de jo bruge tid på at undersøge hvad alle retailerne tager for det.


Tja, altså der er noget der hedder vejl pris, så de kunne jo starte med at være billigere end den, på deres digitale udgivelser. Hvis de ikke kan opsnuse vejl pris, så kunne de feks starte med IKKE at forsøge sig med digitale priser, der ligger SÅ nær feks Gamestops priser, på nye produkter. Hmm, vent, måske er Gamestops priser de "ægte" vejl priser - det har de da forsøgt at overbevise mig om i flere år (Gamestop: Vi sælger kun Nordic udgaver, og de er dyrere end ikke-Nordic udgaver, og vores priser er bare de vejl priser). Den kommentar har Gamestop brugt i mange år efterhånden.

Det er ikke så svært, egentligt; Hvis de vil sælge digitale spil, billigere end hvad butikkerne tager for fysiske kopier, så checker de de få fysiske butikker der er, og så er det det. Sony PSN kører med danske priser, og er en dansk afdeling, så lige at krydschecke med de få danske butikker der sælger spil, tager ikke lang tid, for deres ansatte i afdelingen.
JmogJmogSkrevet 19/08-17 13:26 
Næ, jeg arbejder skam ikke i branchen. Men det er jo en universel sandhed at omkostningerne ved at udvikle spil er mangedoblet med tiden. Spil er dyrere at lave i dag da de tager længere tid og der skal flere folk til at lave dem. Og forventningerne til nyere, større, flottere gør at det automatisk bliver dyrere.

Collector's editions er et dårligt argument. Vi snakker normalprisen for nye spil på disc og den er 60 dollars i dag. I 80'erne var det 70-90 dollars. Noget af det kan selvfølgelig forklares med at cartridges gjorde produktionsomkostningerne per eksemplar højere, men lad os kigge på de første disc-baserede spil til for eksempel Playstation og Saturn. 60 dollars. Dengang kunne jeg få en biografbillet til 50kr. I dag giver jeg 100kr.

Koster spil over det dobbelte i dag? Nej, de koster ca. det samme.
BeanoBeanoSkrevet 19/08-17 18:10 
DF analyse...
https://youtu.be/y7YEK1TCxbQ
BeanoBeanoSkrevet 23/08-17 10:12 
Jeg hører at Nordisk Film har kludret i det mht. forsyninger af spillet til DK, så der kan være problemer med at finde det på hylden i dag i f.eks. Bilka. Coolshop har også først udsendt det i dag.
EltanEltanSkrevet 23/08-17 13:29 
Det er til at få fat i hos Elgiganten
millenniummillenniumSkrevet 23/08-17 15:26 
En uge til løn ... så er jeg også på.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/08-17 16:39, rettet 23/08-17 19:29 
Underligt, jeg har modtaget spillet fra Coolshop i dag selvom jeg i morges fik mail om at det ville blive afsendt i dag :P

Men det vil jeg da ikke klage over :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-17 20:19 
Mega underligt, men min kopi ser ud til at være fra Grækenland af... Den er afsendt af Coolshop, men teksten bag på æsken og i de brochure ting der er i er primært på Græsk.
BeanoBeanoSkrevet 23/08-17 22:02 
Det samme her... WTF?
millenniummillenniumSkrevet 23/08-17 22:44 
Uncool shop. Ffs.
The medium is the message.
EltanEltanSkrevet 23/08-17 22:50 
Hvad skulle i slippe hos Coolshop? Gav selv 299 da jeg hentede det i Elgiganten idag.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-17 23:36 
259 pga det dér Premium abonnement.
enfenenfenSkrevet 24/08-17 08:20 
Så det er altså prisen for græsk omslag.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 24/08-17 08:29 
Ja det er en del af deres premium ordning - billige græske spil og Ouzo til at skylle det ned med.
millenniummillenniumSkrevet 24/08-17 08:39 
Er der så en Collector's Edition med en flaske Retsina...? :-D

Dårlig stil, Coolshop. Jeg skal dælme have en nordic version.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/08-17 08:41 
Ja, det er ikke ordentligt fedt hvis der ikke står finsk tekst på æsken. Det har jeg lært af de danske NES-samlere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/08-17 08:50 
Suomi! I den finske manual går Mario altid med kniv. :D
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 24/08-17 08:53 
Har I kontaktet Coolshop om fejlen med det græske cover? Gider ikke bestille hos dem, hvis jeg får sådan ét osse.
BeanoBeanoSkrevet 24/08-17 08:53, rettet 24/08-17 08:56 
@mille: Og det koster ikke ekstra? KØBT!

Jeg har e-mailet dem her til morgen, rykker dem senere hvis de ikke giver lyd fra sig.
silverstarsilverstarSkrevet 24/08-17 17:52 
Spændende. Jeg bestilte fra dem igår, og har idag modtaget en nordisk version (svensk, dansk, finsk og norsk på cover). Ingen græske ting på mit eksemplar.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 24/08-17 17:53 
HVOR ER MIN OUZO??? :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-17 23:51 
Jeg synes det er meget interessant med et sådan lidt anderledes Græsk cover og det ændre jo ikke selve spillet. Det kunne bare være sjovere hvis det også var Græsk på forsiden, selvom det jo ikke er dér at Græsk plejer at foregå.
slk486slk486Skrevet 25/08-17 00:30 
Håber sgu mit ligger i postkassen i morgen, så jeg kan få lidt gaming ind i weekenden :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/08-17 11:45 
Darkbeat>
Det kunne bare være sjovere hvis det også var Græsk på forsiden, selvom det jo ikke er dér at Græsk plejer at foregå.

*tøhø*
BeanoBeanoSkrevet 25/08-17 11:57 
Ordet fra Coolshop er pt "Spillet er på engelsk, så pis af" (lettere omformuleret).
84 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig