X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pro-controllere til de nyeste konsoller


Svar
NaieraNaieraSkrevet 07/06-17 13:38 
Jeg vil gern' ha' en af de lidt smartere controllere til PS4, og fra officiel side er der jo Nacon Revolution og Razer Raiju at vælge imellem, til vidt forskellige priser. Førstnævnte har ikke trigger-stops, så det udelukker vel nærmest den fra starten. Scuf springer jeg let henover, da det simpelthen virker alt for dyrt.

Er der nogle som har prøvet en eller begge?

Er der i øvrigt nogle, som har prøvet den dyre til Xbone? :) Eftersom Titanfall 2 kom til PS4 blev mit køb af sådan en aflyst, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre nogle erfaringer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-17 13:56 
Digital Foundry lavede en video omkring begge controllere. Jeg mener at konklusionen var at ingen af dem var perfekte. Jeg mindes især at D-paddet var noget skravl på en af dem.

https://www.youtube.com/watch?v=dDdNupUziy8
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/06-17 14:11, rettet 07/06-17 14:23 
Tak for video. Det ser ud som om, at ingen af dem er gode nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/06-17 14:30 
Nå men, har alle Scufs til PS4 trigger-stops?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 07/06-17 14:53 
Nej, det kan du vælge til/fra, når du gennemgår bestillingsprocessen.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 07/06-17 15:32 
Hmm, det synes jeg ikke var en mulighed da jeg lige gik igennem bestillingsprocessen på det der vist var den nyeste og smarteste model, men det må jeg kigge på igen.

Det jeg godt kan lide ved Raiju er, at man skifte hurtigt mellem hair trigger og normal. Så kan man f.eks. køre Nomad i Mass Effect og hurtigt skifte til "FPS" ved en større slåskamp.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/06-17 22:41 
Er der mon nogen her som har erfaring med at købe Scuf? :) Ud over hair triggers, hvad skal man så vælge? Hvilken model? Budgettet er €200.

Jeg går ud fra, at europæiske kunder handler med deres engelske kontor...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 08/06-17 08:21 
Måske har de lavet processen om - det er nok et halvt år siden jeg var på deres site. Det kan være de er gået mere over i standardmodeller?
Jeg købte aldrig en - prisen var altid en tand mere, end jeg syntes jeg havde råd til :)
j/k
nerosnerosSkrevet 08/06-17 09:25 
Ah ja Pro Controllers det er det helt nye!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 08/06-17 13:13, rettet 08/06-17 13:14 
slk486>
Måske har de lavet processen om - det er nok et halvt år siden jeg var på deres site. Det kan være de er gået mere over i standardmodeller?

Næh, det ser ud til, at alle de mange modeller de viser frem bare er kombinationer af farver og features man selv skal finde frem til med controller-byggeren. Måske ikke helt vildt let gennemskueligt. Jeg fik lagt en bestilling, men farvevalget var vist ikke alt for smart :p

De har dog en mulighed, til €189,95, hvor man får samtlige opgraderingsfeatures. Så skal man selvfølgelig bare stadig vælge farver, længde på sticks, osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 08/06-17 14:04 
Jeg fandt i øvrigt en kode der giver 7% rabat: "loyalscuf"

Det virker ikke af så meget, men det giver noget når ordren ryger over €200 :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 23/06-17 13:47, rettet 23/06-17 13:48 
Det blev fandme et dårligt billede alligevel...

Pro-controllere til de nyeste konsoller

I første omgang havde jeg lavet noget med blå og hvide knapper, men sådan som mine hænder sviner controllere til, så ville det nok blive temmelig grimt. Jeg valgte derfor noget væsentligt mere anonymt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-17 14:00 
Hvad må man slippe for så grim en controller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/06-17 14:05 
1500 grimme kroner med ovennævnte kode. Den der Razer-tingest kostede alligevel næsten det samme.

Jeg synes dog den er pæn :) Det var trods alt også et custom design ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-17 14:13 
Det var ikke dit farvevalg jeg kritiserede. Jeg synes bare alle billeder jeg nogensinde har set af deres controllere har fået dem til at helt vildt cheap ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/06-17 14:16, rettet 23/06-17 14:17 
Tjaa, det vil jeg ikke sige gør sig gældende her. Farverne er ikke helt så labre som de så ud på nettet, men ellers synes jeg den her tager sig rigtig godt ud. Skallen er jo også helt ny, på Impact-modellen.

Hullerne i d-skildpadden er i øvrigt til brug med Scuf-skiven, som jeg dog pillede af som det første. Jeg valgte at få den med, da jeg købte den fuldt opgraderede model der starter ved €190, men det er jo ikke et fighter-pad ;) Det eneste jeg ikke valgte at få med var "rumble out", da jeg er godt tilfreds med vægten på en normal DS4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 23/06-17 16:14 
Spændt på at høre verdict, når du har haft lidt tid med den :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 25/06-17 03:56, rettet 15/08-19 21:09 
Efter en håndfuld timer med controlleren kan jeg konkludere at den bare ikke passer til mine tydeligvis alt for små Trump-pølsefingre. Ulig de andre controllere i deres sortiment bygger den her jo på deres egen skald. Idéen med paddles er virkelig god, og Scufs system fungerer rigtig godt. Trigger stops er selvfølgelig vigtige til f.eks. Caller Doodie og Titanfall 2, og det glæder jeg mig til at prøve en dag, når jeg har modtaget min Scuf 4PS Infinity, eller hvad de nu præcis kalder den ;) Jeg tror også at to paddles er rigeligt til mig.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/06-17 13:08, rettet 30/06-17 13:10 
Den her passer noget bedre til mine tøsehænder :)

Pro-controllere til de nyeste konsoller

Billedet er som altid elendigt, men farveskemaet er et forsøg på at vende farveskemaet fra standard-controlleren om, med lys forside og mørk bagside. Plus, selvfølgelig, lidt farve rundt om styrepindene og på rygknapperne :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/06-17 13:09 
Det er en modificeret DS4 istedet for deres egen shell?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/06-17 13:11 
Præcis. Den har så også kun plads til to padler, men det burde være nok. Det er også af samme årsag, at jeg kan bruge mit sædvanlige "greb" bedre end på den anden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/06-17 13:14 
Jeg bruger faktisk heller ikke alle 4 paddles på min Elite - man har generelt mest brug for 2, så det virker fornuftigt nok.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 13:17 
Hvad bruger I paddles til i FPS-spil? Hop og duk?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-17 13:19, rettet 30/06-17 13:19 
Hop og våbenskift/melee.

I Dark Souls - run/roll + two-hand el lign.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/06-17 13:21, rettet 20/07-17 16:57 
Nu har jeg jo ikke rigtig haft mulighed for at bruge dem endnu :) Men hop er selvfølgelig det åbenlyse, og så hvad ellers spillet har brug for, tænker jeg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 13:22 
Okay :) Crouching i FPS er alligevel for pussies ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-17 13:23 
Jep! :D

At man ikke behøver fjerne fingeren fra right-stick er virkelig lækkert.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 13:25 
Ja det gjorde en enorm forskel da jeg spillede Doom online og valgte den indstilling hvor man hoppede på L1. Eneste minus var så at melee kom over på X, men da der alligevel var så meget autoaim på dét gjorde det ikke så meget at man ikke kunne sigte imens :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/07-17 12:54 
Jeg fik pengene tilbage for Impacteren Pro-controllere til de nyeste konsoller

Den ene åre på min Infinity aktiverede ikke uden at man klemte (lidt) ekstra hårdt, så den skulle repareres, og så røg den anden lige med. Jeg fik de 275,- for forsendelsen og alle næsten 1500,- for controlleren tilbage. Muahahaha.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-17 14:17 
Det er lidt sådan noget jeg frygter ved at skulle købe custom controllers :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/07-17 16:24, rettet 20/07-17 16:24 
Tja, men der var jo ikke rigtig nogle alternativer som var gode nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 20/07-17 20:11 
Nej, Sony har desværre ikke oppet sig med en Elite controller :(
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/07-17 20:35 
Jeg kiggede lige ind i en GamesTop i dag. De ville have mere for Razer Raiju end jeg gav for min Infinity Pro-controllere til de nyeste konsoller
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 15/09-17 09:24 
Har forresten haft Nacon Revolution controlleren hjemme til test:

Positivt:
Generelt udemærket følelse af kvalitet.
Sticks er lette og lækre at bruge - concave left + convex right er en fin standard konfig til FPS.
Rapporter om deadzone/lag på right stick er meget overdrevet.
Knapper store og lette at trykke ned.

Negativt:
Den føles ikke helt så godt i hånden som en DS4.
"Paddles" er vipper og svære at aktivere begge veje.
Triggers er meget stive, med lidt for kantede kanter og bumpers ligeså.
Ingen trigger stops - stor mangel på en FPS pro controller.
Jeg fik ondt i håndledet af at bruge den.

Den røg retur :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 20/06-19 16:49, rettet 20/06-19 16:49 
Scuf har lavet en ny controller, baseret på den normale til Xbox. De kalder den Prestige, og den ser ud til at være alt det jeg håbede Elite controlleren ville være. Jeg har bestilt og venter spændt Pro-controllere til de nyeste konsoller

Er der nogen som vil købe en Elite? ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 20/06-19 19:18, rettet 20/06-19 19:19 
Nej, tak. Venter på Elite V2 ;)

Jeg læser enormt blandet om Scuf, så er aldrig hoppet i selv, selvom jeg har overvejet en DS4 Scuf mange gange.

Hvad er det du savner ved Eliten, som Prestigen har?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 21/06-19 02:30 
Som jeg bruger den til Fallout 76 er den for stor, alt for tung og klodset. Jeg har ikke brug for padler til Fallout, men på eliten sidder de, for mig, helt ubrugeligt. Fremtidige, hurtigere FPS’er ville være triste at spille med den controller der ellers skulle være den bedste. Jeg hader det CLUNK styrepindende laver når man rykker dem ud til kanten. D-paden er også noget hø. Med skiven på er den mindre dårlig, men langt under standardkrydset på en normal controller.

V2 har de samme dumme padler, men en ekstra indstilling til triggerne er da fint. Det vil dog ikke ændre på alt det andet jeg ikke kan lide. Den kommer også til at koste tre gange så meget som jeg skal have for min Elite :p

Jeg er rigtig, rigtig glad ved min PS4 Infinity, så Prestigen til boneren var det åbenlyse valg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 21/06-19 06:45, rettet 21/06-19 06:45 
Jeg har allerede en Elite, men tak :D Den bedste moderne controller jeg nogensinde har haft i hånden ;)
Jeg kunne dog godt tænke mig lidt mere modstand i paddles og, som du også nævner, kunne den godt være lettere.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 21/06-19 17:08 
Den bedste controller jeg nogensinde har haft i hånden er min PS4 Scuf ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/07-19 12:25, rettet 22/07-19 12:43 
Endelig :)

Pro-controllere til de nyeste konsoller

Jeg ville egentlig have lavet den lidt mere farverig, men jeg valgte at spare de €13. Ringene om styrepindende er _meget_ mørkeblå. Farverne på deres hjemmeside passer ikke helt med virkeligheden :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/08-19 17:01 
Jeg faldt over nedenstående hos Elg-giganten.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 14/08-19 18:12 
Er det en du (eller andre) har prøvet? Prisen er lidt mere omkring hvad jeg har lyst til at bruge (selvom den der Scuf ser fed ud)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 14/08-19 20:08 
Du har 14 dages fuld returret ved køb online, så jeg synes da du skulle prøve den. Jeg er også nysgerrig efter at se om sådan en relativt billig "pro controller" er noget værd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/08-19 21:08 
Der faktisk en håndfuld SCUFs til salg på DBA. Jeg har ikke tjekket standen osv. på dem, men hvis man ikke er så kræsen med designet er der lidt at spare.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig