X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VPN og to trådløse routere under samme tag


Svar
NaieraNaieraSkrevet 17/05-17 03:41, rettet 17/05-17 15:05 
Jeg håber der er en rigtig router-kyndig bruger derude som gider holde mig lidt i hånden, billedligt talt :)

Jeg vil, til at starte med, gerne på amerikansk Netflix igen. For nyligt købte jeg i anden sammenhæng en fornuftig VPN-forbindelse hos en udbyder i Panama, som jeg også gerne vil bruge til førnævnte.

Mit internet er fra youSee via kabel og i dag modtog jeg deres nye modem/router, Sagemcom 3890. Denne understøtter dog ikke direkte VPN, så jeg købte en billig Asus-router der understøtter OpenVPN.

Det var dog ikke så enkelt som jeg håbede det ville være at få til at virke :) Jeg går ind i Asus' fine router-opsætning og får følgende beskeder:

The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10.x.x.x, or 172.16.x.x). Please configure DDNS service before starting the VPN server.

Denne dukker op når jeg går hen og forsøger at sætte DDNS op:

If you cannot use ASUS DDNS services, please go to http://iplookup.asus.com/nslookup.php to reach your internet IP address to use this service.
The wireless router currently uses a private WAN IP address.

This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment.

Sådan noget netværkshalløj er noget nær græsk for mig. Jeg håber at nogen her kan hjælpe. Idéen er at jeg skal kunne skifte trådløst netværk på Apple TV'et, hvor Asus'en er sat op med en VPN'er som peger på en amerikansk server. Jeg skal også kunne være på en "normal" forbindelse, til f.eks. NBA International League Pass, som ikke virker i USA, så det er ikke en løsning at sætte udbyder-routeren til bridge og udelukkende køre indernet gemmem VPN-routeren.

I længden er VPN-forbindelsen i øvrigt billigere end Unblock Us og lignende :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 18/05-17 14:13 
Du burde vel kunne sætte vpn forbindelse op direkte i din computer uden brug af eksternt hardware, eller er der noget jeg har misforstået?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 18/05-17 14:19, rettet 18/05-17 14:20 
Det skal virke på Apple TV :)

Men det skal også kunne slås fra på Apple TV, fordi jeg skal fortsat kunne bruge dansk Netflix og NBA, som jo ikke dur når jeg ligner en amerikaner.

Det ville være så fantastisk, hvis bare NordVPN måtte have en app på Apple TV 4, ligesom de har til iOS osv. :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 18/05-17 14:54 
Ud fra det jeg læser i fejlbeskrivelserne ser det ud som om Asus dimsen prøver at hjælpe dig til at sætte et offentligt tilgængeligt Vpn adgangspunkt til et netværk og ikke en gateway fra dit lokale netværk ind i en vpn forbindelse. Men kan være jeg misforstår.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 18/05-17 16:04 
Som forsøg har jeg sat modem/routeren i bridge mode og sat OpenVPN op på Asus-routeren.

Det gav en noget skuffende 3/8-forbindelse, testet via speedtest.net appen med TDCs servere 9km herfra :-/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
webwobberwebwobberSkrevet 22/05-17 20:14, rettet 22/05-17 20:14 
#offtopic
Hvis du har Yousee burde du kunne spare en del per måned ved at skifte udbyder til at bruge en af de billigere udbydere som også kører på TDC's kabler...
NaieraNaieraSkrevet 22/05-17 21:16, rettet 22/05-17 21:17 
Hvis jeg skal have fast IP, hvilket vist er en god idé i denne forbindelse, så er der helt sikkert noget at spare ved at skifte til Hiper, som tager væsentligt mindre for fast IP, men ellers er der dog "kun" tale om 80,- om måneden. Jeg har så hørt dårlige ting om deres kundeservice og stabilitet, hvilket vel hører med til discount-konceptet. Underligt nok, selvom jeg selvfølgelig har en kabelforbindelse lige nu, så siger Hiper at de kun kan levere ADSL hos mig. Jeg kan også se, at andre i opgangen har ADSL hos dem, da de kører med den Zyxel-router Hiper sender ud til ADSL-kunderne.

Idéer set ville jeg selvfølgelig helst bare slippe for at betale 120,- om måneden for den TV-grundpakke jeg bogstaveligt talt aldrig bruger...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 22/05-17 22:18 
Mht. grundpakken, så opsagde vi vores for et lille års tid siden, mens andre i andelsboligforeningen stadig har deres pakker. Fik indtryk af at der var sket en liberalisering, så man ikke var stavnsbundet af sin boligforenings dumme 30 år gamle beslutninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 22/05-17 23:34 
Også selvom det betales sammen med huslejen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 22/05-17 23:53 
Jeg er fanget på samme måde med huslejen. Ville også gerne slippe helt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 23/05-17 01:19, rettet 23/05-17 01:21 
Det der med at tvinge folk til en tv pakke, hvis de vil have internet, har været ulovligt i flere år nu, så forstår ikke hvorfor I stadig har problemer med det. Jeg har fået bekræftet hos både min udbyder og boligforening, at jeg kan opsige min tv pakke, uden det går ud over mit internet abonnement.

Det er nyt for mig, at de prøver at fedte det ind under huslejen, men det er stadig ulovligt.
NaieraNaieraSkrevet 23/05-17 03:44 
Det har altid været del af huslejen hos mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/05-17 14:21 
Som forventet skal jeg meldes ud via boligforeningen. Jævnfør deres hjemmeside er de selvfølgelig opmærksomme på de nye regler, der i hvert fald er et år gamle, men det ser ikke ud til, at de har nogen løsning. Jeg har skrevet til dem og bedt om udmeldelse. Jeg fik at vide af ham jeg snakkede med hos youSee, at det kan være at boligforeningen så siger, at jeg ikke må have internet hos youSee, hvis jeg vil afmelde mit TV. Nu må vi se, om der kommer svar på den mail jeg sendte...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 24/05-17 16:27 
Sejt at du rykker på det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 29/05-17 15:53 
Jeg kan godt afmelde TV, men så kan jeg (selvfølgelig) heller ikke have internet hos dem. Hiper siger dog 98/34 ved ADSL, og deres faste IP'er er også væsentligt billigere end youSees, så jeg tror det peger i den retning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig