X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Square Enix sælger IO Interactive


Svar
JmogJmogSkrevet 12/05-17 22:17, rettet 12/05-17 22:18 
http://www.hd.square-enix.com/eng/news/pdf/20170511_01en.pdf

Virkeligt bekymrende. Forhåbentlig finder de en køber, men om Hitman IP'en er en del af salget eller ej vil nok være altafgørende for om den planlagte Hitman sæson 2 bliver til noget. Sæson 1 var meget populær blandt dem der købte den, men det var desværre for få til at Square ville beholde dem og blive ved med at financiere Hitman.

Hvis de sælger IO uden at Hitman IP'en følger med, så er sæson 2 reelt død.
millenniummillenniumSkrevet 12/05-17 23:04 
Er der egentlig nogen her som reelt har gennemført et Hitman spil helt til slut...? Min tese er, at mange har købt et eller flere, fordi IO altid har haft en effektiv markedsføring (Jeg har selv et på lager), mens det halter med at få holde spillerne til truget med lyst til mere.

Jeg var dog selv frisk på at prøve sæson 1, fordi den serieopdelte spilform tiltaler mig ret meget.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 12/05-17 23:24 
Jeg har kun spillet et, jeg anmeldte for mange år siden. Det er ikke noget, der som sådan har appelleret til mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 13/05-17 08:26 
Jeg købte Absolution, tænkte "nu skal den være der..." Så spillede jeg de tre første levels, og gled fra det bagefter.

Det burde være en kæmpe fordel for udviklerne at kigge på completion-statistikkerne, for hvis spillere gennemfører deres spil, vil de nok være mere motiverede til at købe det næste. Tænker jeg.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 13/05-17 18:35 
Har spillet de fem første igennem.

Vil helt klart anbefale 2'eren "Silent Assassin" for folk som ikke har prøvet nogle af spillene, historien hænger godt sammen (modsat Contracts som var flashback missioner galore) og havde en noget mere åben tilgang til levels end Absolution. Jeg nød at jage våben for at få dem alle i basen og gør det noget sjovere at genspille missioner.

Jeg har kun spillet det første (Codename 47) igennem én gang og jeg måtte tvinge mig selv til at gøre det færdigt (for historien), det var primært controls som ikke gjorde det så sjovt at spille. Contracts var for rodet med alle de flashbacks og var som jeg husker det ikke specielt interessant. Blood Money var godt, spillede det et par gange, Absolution var en linær tur som jeg ikke var så imponeret af.

Modsat Milly, så er jeg ikke til et sæson/mission baseret Hitman. Små mini-missioner som Sniper Challenge (Absolution) er seje nok, jeg brugte 5 timer på den alene (22 timer på selve spillet) men jeg fortrækker missionerne hænger, på en eller anden måde, sammen. Så jeg valgte ikke at hoppe på den vogn.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 13/05-17 21:47 
Jeg har aldrig spillet andre end det første, men det er en skam sæson 1 ikke var en succes. Stort set alle der har spillet det er enige om at den episodiske natur fungerede fremragende og at det var seriens bedste spil.
SumezSumezSkrevet 23/05-17 20:00 
Så ramte konsekvenserne "endelig" de første ofre - de ansatte i firmaet. :(
Har set rimelig mange reaktioner på det allerede på min Facebook-væg. Der er lidt overraskende hvor mange man egentlig kender med en form for tilknytning til Io.

Square Enix sælger IO Interactive
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 23/05-17 22:28 
Ja, jeg har fra pålidelig kilde, at det er i omegnen af 70 medarbejdere der er blev afskediget }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
OdinOdinSkrevet 24/05-17 16:12 
Jeps. Cirka halvdelen af os, godt og vel. Vi fyldte godt op på The Dubliner igår eftermiddags. Der var tårer. Der var kram. Såeh... Hvis nogen af jer kender nogen, der står og mangler en erfaren UX/UI Designer, må I endelig råbe op.
slk486slk486Skrevet 25/05-17 09:59 
Hård branche. Ked af at høre det Odin.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 25/05-17 13:21 
Surt, Odin :( At dømme efter dine indlæg herinde, burde du kunne finde noget godt igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 16/06-17 19:22, rettet 16/06-17 19:22 
IOI er blevet købt af... sig selv. De er nu "indie" og ejer Hitman-varemærket.

Virker som en smart beslutning: 1) de er anerkendte nok til at kunne få udgivere til deres spil. 2) Skulle det ikke lykkes, eller vil de hellere udgive selv, er det nemmere nu end før, da de evt. kan selv-udgive Hitman episodisk ala 2016-udgaven.

Men, MS mangler jo eksklusive deals, så kom nu, Phil.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-16-hitman-developer-io-interactive-is-now-an-independent-studio
JmogJmogSkrevet 17/06-17 01:02 
Fremragende løsning. Håber de kan få det til at køre.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/06-17 08:50 
Godt de beholdte Hitman varemærket. Ville være øv at skulle igang med at bygge en ny IP op og se andre kører Hitman i sænk eller begrave det.
Håber alle dem som er blevet påvirket af salget og mistet jobbet. At de snart finder noget nyt igen. Skal nok holde holde øjet og sige til hvis jeg hører noget Odin.
millenniummillenniumSkrevet 19/06-17 08:47 
Hitman virker både som deres spar es og som deres ball-and-chain. Må være hårdt at drive en virksomhed på det ene æg i kurven. Før i tiden fik de da mere lov til at lege med Kane & Lynch, Mini Ninjas og Freedom Fighters, men tænker det må være svært at motivere sig til ikke at have andet end Agent47 på søjlen. Håber IO i fremtiden kan investere i andre spilprojekter - ellers kan de lige så godt kalde sig for The Hitman Company.

hmmm.... :-P
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/06-17 20:28 
Kunne faktisk være sjovt at se dem lege med Freedom Fighters igen. Det spil var ret sjovt.
SumezSumezSkrevet 07/11-18 09:50 
Square Enix kører virkelig med klatten pt.....

https://gearnuke.com/square-enix-aaa-games-luminous-prod-loss-33m/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig