X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monster Boy


Svar
SumezSumezSkrevet 10/05-17 11:52, rettet 10/05-17 12:08 
Jeg syntes det havde været nævnt herinde, men kan ikke finde andet end et enkelt indlæg fra jaes for et en del tid siden.

Anyway, med den opmærksomhed der har været omkring Dragon's Trap remaster'en, så tænker jeg at en "spiritual sequel" (det er faktisk en officiel efterfølger med licens svjv.) fra en af spillets oprindelige skabere burde være rimelig interessant.
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 06/01-19 11:33, rettet 06/01-19 11:36 
Shantae er et sjovt modstykke til Monster Boy, for de gør alt det Monster Boy fejler, men fejler til gengæld på de områder Monster Boy gør rigtig godt.

Shantae-spillene er mindre "Metroidvania", hvilket er ok. De erkender det mere lineære design (hvilket Monster Boy også har), og er reelt bare en række enkeltstående baner man kan vende tilbage til senere for at finde flere hemmeligheder når man har lukket op for nye evner.
I modsætning til Wonderboy, hvor de fleste hemmeligheder er gemt bag mere obskure puzzles der i langt de største tilfælde kan løses første gang man er i et område men også nemt overses, er det i Shantae oftere et spørgsmål om at bruge en evne til at komme forbi en åbenlys forhindring, og det kan variere fra virkelig overfladisk til af og til relativt gennemtænkt. I alle tilfælde betyder det dog utrolig meget backtracking, hvilket nok er det den har fået "metroidvania-stemplet" fra. Monster Boy har også meget backtracking, men jeg synes ikke det føles ligeså forceret.

Banedesignet i Monster Boy er generelt også mere kreativt og opfindsomt, med mange sjove idéer. Det er der også i Shantae, men ikke rigtig på samme niveau. Meget henad vejen er det rimelig ligefrem platformbaner, som har det med at køre lidt på autopilot. Til gengæld er kvaliteten også meget mere konsekvent i Shantae. WayForwards spil virker bare langt mere velpolerede og professionelt producerede, med velfungerende fjendedesign, og præcis og tilfredsstillende styring. Det er klassisk platforming der spiller fuldstændig efter bogen. Noget af det polish kunne jeg virkelig godt savne i Monster Boy, og jeg ville med glæde ofre den fuldstændig overflødige fysik-motor til fordel for det.

Jeg er, sikkert som følge af min oplevelse med Monster Boy, netop gået i gang med det nyeste Shantae-spil, som jeg har udskudt lidt for længe efter ellers at have backet Kickstarteren. Det er helt klart det bedste spil i serien. Det er indtil videre mindre "Zelda-agtigt" i opbygningen af dungeons, men banerne fungerer til gengæld overordnet ret godt. Som med de andre spil i serien, er det latterligt nemt, men jeg glæder mig til at komme i gang med "hardcore mode" efter første gennemspilning, hvilket, hvis den er fornuftigt udført, nok kan hæves spillets status betragteligt for mig.

Wehner>
Jeg læste også hele vores Wonder Boy-tråd. Det var sjovt at se nogle af kommentarerne i retrospekt :)

http://www.playright.dk/forum/emne/20898-wonder-boy?start=0

Helt bestemt. Jeg fik også lyst til at gå tilbage til alle de Monster World-spil jeg ikke tidligere har gennemført efter Monster Boy, og hvis jeg får tid kan det være jeg deler nogle af mine tanker derinde.
Tråden minder mig også om at jeg virkelig burde få spillet Kaeru no Tame ni Kane wa Naru færdigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/01-19 17:27 
Shantae mere velpolerede :o Så skal virkeligheden godt nok adskille sig en del fra det, jeg har set på youtube indtil nu. Men det må jeg så have til gode :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/01-19 18:32 
Hvad har du set på YouTube da?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/01-19 18:51 
Jeg sad og kiggede lidt gameplay fra de spil, der er udgivet til PS4. De ser søde ud, og de skal helt klart prøves. Meget af det lignede noget direkte til en 10-årig piges børneværelse. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 07/01-19 00:46 
Er man til metroidvania så kan Ori i høj grad anbefales. Ekstremt velpoleret og sjovt.

Og så er musikken helt fantastisk.
KTCKTCSkrevet 07/01-19 00:55 
Enig, og alle Shantae spillene er også ret gode. Jeg er næsten nødt til at kigge lidt på Monster Boy, hvis det er i samme liga som disse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 07/01-19 00:57 
Jeg tror lige, det er noget for dig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 16/01-19 23:05 
Så er jeg igennem med 100 % og platinum trophy. Jeg endte med at bruge et stykke over 50 timer :o

Det skulle egentlig have været et lille mellemspil inden Odyssey, men dels var det langt mere fængende end forventet - hvem havde for alvor regnet med, at de kunne levere - og dels er det et meget omfangsrigt spil, hvis man går i dybden med det. Og det er det altså svært at lade være med. To gange løb jeg hele mappet igennem for at se efter secrets, mine nyerhvervede evner kunne afdække, og utallige gange tog jeg små hit'n'run-ture efter specifikke ting, jeg kunne huske. For at blive stærkere, men også fordi jeg nød at bevæge mig igennem spillets verden.

Stor, stor anbefaling herfra. Jeg studsede lidt over prisen på 299,- men købte det alligevel, fordi jeg blev lokket af Digital Foundrys store ros. 299,- er et kup. Det kunne for min skyld sagtens have haft samme pris som en AAA-titel. Det ville stadig have været alle pengene værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/06-19 09:57 
Jeg er i gang på switch. Ca. 20% inde. Kan godt li' det, men er ikke blæst væk endnu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 21/06-19 08:54 
Okay jeg er nået til vulkanen, og opdager så at jeg har opgraderet forkert...
Jeg kunne åbenbart have brugt gems på at opgradere is-sværdet til at fryse ild-fjender og ild-kugler, men brugte dem på tant og fjas i stedet og nu kan jeg ikke finde flere gems ...

Eller har jeg misforstået?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/06-19 09:03 
Der er ingen nødvendige opgraderinger nogen steder i spillet, så vidt jeg husker brugte jeg ikke engang issværdet i det område.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/06-19 16:20 
Tror ikke man kan klare vulkanen uden at have issværdet opgraderet til at fryse fjender og ildkugler.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/11-19 10:32, rettet 04/11-19 10:34 
Hvis man enten følte sig lidt snydt af Monster Boy, eller var vild med det og vil have mere, så vil jeg gerne lige slå et stærkt slag for Aggelos, der virkelig føles som et nyt Wonderboy-spil, og på ingen måder lægger skjul på det. Det har virkelig alle elementerne, inklusive den grafiske stil.

Monster Boy

Det er virkelig traditionelt, og føles i bund og grund meget som Wonderboy in Monster World, men langt langt mere veldrejet, med et virkelig godt og kreativt leveldesign der efter min mening står meget stærkere end noget Wonderboy-serien selv formåede at byde på, med en masse originale idéer, der er med til at gøre spillet til sin egen ting, udover bare et fanspil.
Jeg spiller på Hard, og det er fantastisk fair selvom det er meget udfordrende, så det kan klart anbefales, men tror også man kan få en del ud af spillet på Normal.

Det startede som en PC eksklusiv, men er vist kommet på "alle" platforme efterhånden, inkl. en fysisk Switch-udgivelse som er nem at opdrive pga. relativt bred distribution.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/11-19 11:43 
Cool, jeg har godt luret på det. Det er også ret billigt i fysisk form.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 04/11-19 12:04 
Uh, det er nice med en klon, for jeg vil gerne have mere. Tak for tippet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/11-19 13:01 
Nu helt nede på €17.5 for fysisk udgave. :P
https://www.base.com/buy/product/aggelos-nintendo-switch/dgc-aggelosns.htm
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/11-19 13:42, rettet 26/11-19 13:42 
Det kan bedre svare sig her, til £6 ;-)

https://www.thegamecollection.net/aggelos-ps4

Pro tip: Prismatch hos coolshop for hurtig levering.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/11-19 14:03 
Hold da op, ja så er der sgu ingen undskyldning :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 13/10-20 23:35 
67 % off Aggelos. Hermed købt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 14/10-20 11:29, rettet 14/10-20 11:32 
Er der en god grund til ikke at foretrække dette spil på switch?

Og hvis nej, er der så nogen der kan hjælpe med et link til et sted hvor det ikke er udsolgt til switch?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/10-20 11:35 
Hvilket snakker du om, Monster Boy eller Aggelos?

Fwiw så spillede jeg begge på Switch, og oplevede ingen problemer med det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/10-20 19:04 
Monster Boy har jeg spillet på switch, så det er det andet. Og godt at høre at switch versionen er okay. Regner med at du havde bemærket dårlig framerate eller lignende hvis der havde været noget.

Så er der nogen der har set switch spillet til salg til en rimelig penge?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 03/11-20 14:19 
Sumez: Du har gennemført Aggelos, ikke? Fik du klaret den challenge, hvor man skal pogo-jumpe med sit sværd på alt for mange fjender? Jeg var godt nok ved at gå ud af mit gode skind.

Monster Boy > Wonder Boy: The Dragon's Trap > Aggelos
Ikke at Aggelos er dårligt, de andre er bare bedre. Og alle Shantae spillene er bedre end dem alle.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 03/11-20 14:25, rettet 03/11-20 14:58 
Husker ikke lige noget med challenges. Det er ved at være noget tid siden. :) Jeg spillede det på hard, så de fleste af bosserne fik mig allerede til at gå ud af mit gode skind. :P

Men der er slet ingen tvivl om at Aggelos er bedre end nogen af de andre nævnte.
Aggelos > Monster Boy > Dragon's Trap >>> Shantae-serien

Er godt nok overrasket over at du vil sætte nogen Shantae-spil så højt, især eftersom de tre andre spil alle er ganske gode. Det er virkelig en uambitiøs serie, det er ret ærgerligt. Har du spillet dem alle?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 03/11-20 19:24, rettet 18/04-21 20:43 
Har spillet og gennemført alle på nær Seven Sirens, og generelt synes jeg bare de spil har charme og er finpudsede, selv om man måske kan diskutere om Half-Genie netop er lidt by-the-book og uambitiøs.

Monster Boy havde ret mange elementer jeg godt kunne lide, og var til at finde rundt i.

Wonderboy virkede lidt rodet, synes jeg, og farede ofte vild i spillet, fordi jeg ikke kunne huske hvordan jeg kom bestemte steder hen.

Aggelos mangler lidt udvikling, synes jeg, for selv om man får nyt udstyr, gjorde det ikke kæmpe forskel, og så havde jeg endnu større problemer med at finde rundt her, ikke mindst fordi vejene tit branchede. Kortet er jo ubrugeligt, og fast travel hjælper ikke meget.

Jeg kan se at du var tosset med Owlboy, og det sagde mig godt nok ikke en skid, det spil.

Dust: An Elysian Tail var jeg også tosset med, og det spil har du også haft det stramt med, men ved ikke om det bare var fordi du fik furry-vibes, eller om du rent faktisk har givet det en chance?

Different strokes for different folks.

Og så dog. Ori and the Blind Forest virkede du begejstret for, og det kunne jeg også godt lide. Fik du spillet det for alvor?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 17/04-21 22:32 
Aggelos er på tilbud i nintendo eshop til 31,50,- lige nu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 30/12-21 23:52 
Jeg har spillet de ca. tre første timer af Aggelos i går og i dag. Det er bestemt godt, selvom der nu er et pænt stykke op til Monster Boy i ambitionsniveau. Men det er bestemt godt og har sin egen - eller nok snarere Wonder Boys - charme. KTC har ret i, at mappet er elendigt, men ellers har jeg indtil videre ikke noget at klage over. Dejligt spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig