X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monster Boy


62 emne(r).
1 2 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 10/05-17 11:52, rettet 10/05-17 12:08 
Jeg syntes det havde været nævnt herinde, men kan ikke finde andet end et enkelt indlæg fra jaes for et en del tid siden.

Anyway, med den opmærksomhed der har været omkring Dragon's Trap remaster'en, så tænker jeg at en "spiritual sequel" (det er faktisk en officiel efterfølger med licens svjv.) fra en af spillets oprindelige skabere burde være rimelig interessant.

Monster Boy

Monster Boy ligner umiddelbart et spil der formår at genskabe oplevelsen fra de gamle Monster World spil, og med lidt held bliver det mere Dragon's Drap end det bliver MW4.
Grafikken er nok en smagssag, men det er ikke grimt, og jeg synes det ser ret lovende ud.

http://www.monsterboy.com/
https://www.youtube.com/watch?v=wQ6DYSf5VNE

Monster Boy

Monster Boy
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 10/05-17 20:44 
Jeg kan faktisk godt lide grafikken og er enig i det ser ret lovende ud :)

Stilen gør at det ikke kommer til at ligne flash grafik, som mange andre desværre lider under.
j/k
3of193of19Skrevet 07/10-17 10:29 
Spillet får en omgang ny maling. Alle figurer bliver skiftet ud med håndtegnet animation. Ser flot ud indtil videre:
Monster Boy

Link...
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-17 11:14 
Ja umiddelbart en forbedring :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-17 11:27 
Jeg kan bedre li' det "gamle", baseret på een figur :P
SumezSumezSkrevet 07/10-17 14:16 
Samme. Den nye tegnestil virker underligt amatøragtig. Måske bare et uheldigt billede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-17 14:45 
Jeg synes den første lignede stilen fra enhver billig Puzzle Bubble-klon på mobilplatforme.

Grisen var dog okay.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/06-18 01:18 
En af de mere oversete trailers fra E3.
https://www.youtube.com/watch?v=_oqeAFs2wc8

Spillet er objektivt set rigtig pænt nu, men det ligner til gengæld virkelig meget sådan et Zynga-mobilspil eller lignende. Det er som om det mangler noget personlighed. Eller også har jeg bare en underlig smag...

Men det kan da være at det bliver godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 18/06-18 09:13, rettet 18/06-18 09:15 
Sorry, noget kan da ikke være objektivt pænt!?

Anyway, jeg er enig, men jeg synes det meste 2D art i HD, kommer til at se lidt flash/mobil-agtigt ud :/ Måske er det bare fordi vi desværre har været vant til at se det der først?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/06-18 09:22 
Grafikstilen ser ok ud syntes jeg, men musikken i traileren er helt forfærdelig :/
SumezSumezSkrevet 18/06-18 10:38 
slk486>
Sorry, noget kan da ikke være objektivt pænt!?

Grafikken er super flot lavet, og især de enkelte elementer og baggrundende er jo pæne hvis man ser dem hver for sig. Det er bare den samlede præsentation der giver en oplevelse af klamme free-to-play mobilspil. Flere af dem er jo også "pæne", men lugter samtidig langt væk af samlebåndsarbejde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 18/06-18 16:58 
Musikken er godt nok helt horribel, men spillet ser klart bedre ud nu, end det tidligere har gjort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-18 09:58, rettet 09/12-18 10:15 
Nogen der har prøvet det? Det er blevet godt modtaget (https://www.metacritic.com/game/switch/monst...d-the-cursed-kingdom) og ud fra hvad jeg har læst om det, skulle det virke som en ikke kun værdig, men også overraskende direkte efterfølger til Wonder Boy serien. En bruger på Resetera skriver begejstret om både serien og Monster Boy her:

The series laid dormant for almost 20 years after Monster World IV, until just a few days ago, when the follow up to Monster World IV finally released. Monster Boy is the full on sequel -- not spiritual sequel -- to Monster World IV. It is dripping with plot links to the old games and is made with involvement from Ryuuichi Nichizawa himself, the father of Wonder Boy. It features pretty much everything awesome from all the old games rolled into one.

https://www.resetera.com/threads/wonder-boy-...of-your-power.86011/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/12-18 11:59, rettet 09/12-18 12:00 
Jeg synes ellers udviklerne gentagende gange har understreget at det er en direkte efterfølger. Men folk bliver vel forvirret over navneændringen. :)

Mit blev sendt for en uge siden, så jeg håber snart at jeg har det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 09/12-18 14:05 
Det er godt nok en fed artikel (synes jeg godt man kan kalde den), du linker til, Bede. Lækker historisk gennemgang med god sans for detaljer især i Monster Land. Og når en mand med så stort kendskab til serien blåstempler det nye, så giver det virkelig tro på, at det holder. Glæder mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 18/12-18 13:40, rettet 18/12-18 13:47 
Ca. halvvejs inde i spillet har jeg et lidt splittet indtryk af det.

De har ramt stemningen fra Monster World-spillene fuldstændig, den del kan jeg ikke sætte en finger på. Dørene, fjedrene, butikkerne, hele strukturen, er fuldstændig som at spille især Tragon's Trap om igen.

Gameplay-mæssigt er det godt nok til at holde sig ovenvande, men føles på mange områder enormt amatøragtigt. Styringen er virkelig "floaty", og fjendernes mønstre føles ikke særlig godt integreret med banedesignet og dit moveset. Det hele føles sådan lidt tilfældigt klasket sammen, snarere end overlagt spildesign - som man også ser det i ret mange mindre gode indie-spil. Især når man kommer lige fra den helt sublimt udformede genoplivning af Mega Man-serien, føles det lidt som en skuffelse.
Det er måske også en lidt unfair sammenligning, da Wonderboy-serien heller aldrig har været kendt for suverænt gameplay, men i større grad er en "sum of its parts". Jeg tror bare de positive anmeldelser havde fået mig til at sætte næsen op efter lidt mere.

Andre kritikpunkter er småting hist og pist i interfacet og knap-layoutet der bare føles mildt irriterende, ligesom de konstante load-tider man støder på hele tiden. De er ret korte, men kommer ofte, og kan blive frustrerende, især hvis du bevæger dig frem og tilbage mellem to skærme der tilhører individuelle områder, og derfor skal loade hver gang du skifter. Jeg forstår slet ikke hvorfor et spil af denne type har load-tid overhovedet i 2018. Meget af det kunne uden tvivl være håndteret bedre.

Grafikken kan jeg stadig ikke forlige mig med. Det ligner virkelig et Zynga-agtigt flash-spil, og kun i endnu større grad når man sidder med det. Det er synd, for spillet er egentlig pænt tegnet, det er bare stykket sammen på en måde der føles sjælløst. Dette er dog udelukkende pga. baggrundende - figurerne er fantastiske, og rigtig flot animeret. Jeg er især vild med grisen. :)

Monster Boy

Jeg er iøvrigt indtil videre stødt på ét musiknummer der tydeligvis er skrevet af Michiru Yamane: https://www.youtube.com/watch?v=toINzoUZJtQ
Ved ikke om jeg er rendt på noget af Koshiro endnu... han er en lidt bedre kamæleon, men der har ikke været noget der afslører ham, i hvert fald. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 19/12-18 11:06 
Det lyder ret øv med floaty kontrol :( Det er næsten det værste.

Generelt lyder det som et spil lavet af folk, der nok har kærlighed til Monster World/Boy, men ikke helt forstået spildesignet.
j/k
SumezSumezSkrevet 19/12-18 12:13, rettet 19/12-18 12:24 
De to første Monster World spil (eller for den sags skyld også de to(?) WB-spil, der ikke passer ind i MW-serien) havde også ekstremt floaty kontrol, så jeg tror det er gjort bevidst. :) Har ikke prøvet at sammenligne det direkte, men jeg tror det er modelleret efter Dragon's Trap.
Men man glider godt nok meget rundt, uden den samme præcise kontrol som du har i f.eks. Mario, hvor man altid nemt kan bremse.
Jeg ved hvor meget du hader den slags, så du vil nok have det værre med det end jeg har. Det er enormt nemt at komme til at løbe direkte ind i fjender.

På trods af min kritik af spillet, vil jeg vove at påstå at de folk der har lavet Monster Boy skam har forstået spildesignet fuldstændig, for på det punkt føles det fuldstændig som en opfølger til de andre Monster World-spil. Alting føles fuldstændig bekendt, ned til overraskende små detaljer, som jeg tror fans vil værdsætte. Og jeg vil måske endda vove at påstå at det er det hidtil bedste i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
BeanoBeanoSkrevet 19/12-18 13:11 
Sumez>
Jeg er især vild med grisen. :)

Jeg kan faktisk rigtigt godt li' stilen, men det går lige i min OCD når klappen på grisen ikke forbliver på det samme øje fordi de bare spejler sprites :P
SumezSumezSkrevet 19/12-18 13:45 
Det er old school ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 19/12-18 14:48 
I Monster Land (aka MW I) er kontrollen jo bygget op om støvlerne. Jo dyrere støvler, desto mere præcision. Med de sidste støvler stopper man super præcist. Så det er en del af mekanikken, og man kunne sagtens lære at manøvrere i begyndelsen også. Det krævede bare skills.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/12-18 14:57, rettet 19/12-18 15:00 
Jeg ved ikke om der er støvler der forbedrer præcisionen i Monster Boy, men man kan få nogen der gør dig hurtigere, sammen med en række andre effekter, så det ville ikke undre mig, men i så fald kommer det ret sent. Jeg er pt. nok et stykke over halvvejs igennem (og mangler svjv. kun at unlocke den sidste form, menneske ikke medregnet).

Selvom alt equipment har stats, er det vigtigste de ekstra effekter hver af dem har (f.eks. er dobbelt-hop også noget du får fra et par støvler, og nogle sværd har element-properties der også skal bruges til at løse puzzles). Der er et ret interessant, og heldigvis simpelt, opgraderingssystem, der giver diverse udstyr helt nye evner.
Det føles som en meget naturlig videreudvikling af seriens system, som jeg ikke mindes MW4 havde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
BeanoBeanoSkrevet 19/12-18 16:52 
Sumez>
Det er old school ;)

Åh ja ;)
slk486slk486Skrevet 20/12-18 08:34 
Sumez>
Men man glider godt nok meget rundt, uden den samme præcise kontrol som du har i f.eks. Mario, hvor man altid nemt kan bremse.
Jeg ved hvor meget du hader den slags, så du vil nok have det værre med det end jeg har. Det er enormt nemt at komme til at løbe direkte ind i fjender.

Ja, det er min størtse pet-peeve tror jeg :) Jeg giver det nu alligevel forsøget.

Det er old school ;)

Jeg kan næsten ikke forestille mig at det ikke er med vilje :)
j/k
SumezSumezSkrevet 20/12-18 08:36 
Lagde lige mærke til i dag at figurernes decelerationsevne varierer, altså alt efter hvilken form man har. Det stemmer meget godt overens med at jeg først begyndte at blive rigtig irriteret over det efter jeg fik løve-formen, for han skøjter virkelig rundt. Frøen f.eks. har væsentlig bedre traction.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 20/12-18 13:14 
Jeg tog hul på remaket af Dragon's Trap i går, for sådan lige at være lidt med. Jeg har spillet rigtig meget Monster Land, så jeg vænnede mig hurtigt til, at øglen skøjter rundt - men jeg må også sige, at jeg savnede et stick. Det fungerer umiddelbart ikke helt så godt på en controller. Det er selvfølgelig også et spørgsmål om vane.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/12-18 13:25, rettet 20/12-18 13:49 
Ja, jeg vil umiddelbart mene at jeg altid spiller platformers bedre med et pad. Især Monster Boy tror jeg ville være besværligt med et joystick, da der er rigtig meget platformshopperi (og enormt mange knapper at holde styr på).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-18 17:18 
Monster Boy er årets spil hos Digital Foundry:

https://youtu.be/cQt4kjlk7mM
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 22/12-18 18:30 
"The controls are spot on."

Det er godt nok en lækker anmeldelse!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 23/12-18 10:58, rettet 23/12-18 11:05 
Jeg kan ikke finde det i eshop fra min mobilbrowser. Er det tilgængeligt hvis man søger fra sin switch?

Nevermind, fandt det da jeg loggede rigtigt ind i shoppen. Nintendo.dk er åbenbart vedligeholdt af bergsala og ikke helt up to date...
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 23/12-18 14:53 
Du må endelig skrive indtryk, hvis du har tid. Glæder mig vildt til at komme i gang med det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 23/12-18 15:23 
Køber det ikke lige nu. Har så meget andet. Ventet nok til det er på tilbud. Hvirker dog som et perfekt spil til switch.
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 26/12-18 00:32 
Jeg har sådan en lidt træls juleferie, hvor jeg også er i gang med en opgave, der driller, og jeg har været syg. Så i stedet for at give mig i kast med en af de store tidsrøvere (RDR2, Odyssey, Fallout), blev det Monster World. Intet busywork til mig :)

Spillet er godt. Sådan rigtig godt. Vurderet her efter to timers spil, hvor jeg slet ikke har kunnet slippe det, har Digital Foundry helt ret i deres bedømmelse. Jeg har spillet mere Wonder Boy end de fleste, og både selve gameplayet er autentisk og der er masser af referencer til de gamle spil. Der er bl.a. et meget fint lille 'Force Awakens'-øjeblik helt i starten.

Kortet er designet på den måde, at man allerede i løbet af den første halve times tid ser steder, man tænker "her skal jeg tilbage til, når jeg har fået flere evner," og det er jeg så absolut en sucker for. At det er en stor, sammenhængende verden er bare lækkert.

Hvad Sumez mener med floaty styring, stiller jeg mig helt uforstående overfor, for Jin står stille det øjeblik, man slipper d-pad'et. Jeg er til gengæld enig i, at et par af monstrene måske godt kunne have en anelse bedre mønstre, men det er ikke alle, og det er ikke noget, der generer for alvor.

Så baseret på et par timers spil og med det forbehold: stor anbefaling.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 26/12-18 09:21 
Tak for indtryk, men hvad menes der med "'Force Awakens'-øjeblik"?
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/12-18 09:37 
Det er når noget er set og prøvet før :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/12-18 11:28 
Men på en god måde :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/12-18 13:17, rettet 26/12-18 13:27 
Synes der er noget mere end bare "force awakens" over det. Udover throwbacks der bliver mere og mere bogstavelige jo længere man kommer, bygger spillet 100% over forgængerne, og nok navnligt Wonder Boy in Monster World (aka Monster World 3) i måske endnu højere grad end Dragon's Trap. Især musiksiden besøger en stor del af begges soundtracks, i rimelig flot genskabte udgaver.
I det hele taget er soundtracket rigtig godt, og selvom det ikke gjorde så stort et indtryk på mig mens jeg spillede, har jeg ikke kunnet få størstedelen af numrene ud af hovedet siden jeg gennemførte spillet for 4 dage siden. Yuzo Koshiro går full on Ys i vulkan-banen, mens Michiru Yamane naturligvis har fået ansvar for kirkegården og det hjemsøgte hus. Men rent nostalgisk, er højdepunktet nok for mig nok de nye udgaver af alle de gamle numre:

Beach: Monster Boy og i Dragon's Trap
Underwater: Monster Boy og i Monster World
Challenge room: Monster Boy og i Monster World
Temple: Monster Boy og i Dragon's Trap
Miniboss: Monster Boy og i Dragon's Trap og i Monster World
Village: Monster Boy og i Dragon's Trap
Living Room: Monster Boy og i Monster Land
Castle: Monster Boy og i Dragon's Trap
Castle (indoors): Monster Boy og i Monster World
Xaros Castle: Monster Boy og i Monster Land og i Dragon's Trap og i Monster World

Og der er sikkert en hel del flere som jeg ikke har bemærket. :) Et par numre bruges også as-is af årsager der måske giver mening når man ser dem i spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
3of193of19Skrevet 26/12-18 16:37 
Personligt skruede jeg helt op for lyden da jeg nåede til Grassy Fields (vest for landsbyen). Så god stemning :)
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
WehnerWehnerSkrevet 26/12-18 17:27 
Men jeg gad godt nok godt have et arcade stick. Der kan jeg godt mærke, at selvom jeg også har spillet Megadrive-spillene, så er det på en arcade-maskine, mine skills sidder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/12-18 18:37, rettet 26/12-18 18:53 
Spillet er ikke særlig arcade-agtigt. :) Der er faktisk et væsentlig større fokus på puzzles end action-kamp, hvilket er fint nok for spillet er ikke voldsomt godt til sidstnævnte. Puzzlesne svinger en del i kvalitet, men der er nærmest ingen gentagelser, hvilket også er med til at gøre nogle af de valgfri puzzles enormt svære at gennemskue, da de ofte introducerer en helt ny mekanik.

En ting jeg ikke synes nævnt særlig ofte, som nok bør påpeges, er at spillet er ekstremt præget af at være helt igennem baseret på en fysiksimulation, hvilket også bruges i flere puzzles. Der gøres ikke så meget brug af det tidligt i spillet, men jo længere man kommer, jo større en rolle spiller det.
Den slags er normalt en ret stor kæphest for mig i platformsspil, da jeg netop foretrækker den mere mekaniske, og præcise arkade-agtige styring de bedste platformsspil typisk gør brug af. Men Monster Boy slipper ok afsted med det, uden det går for hårdt udover oplevelsen. Dog i større grad på trods af fysikken, end i kraft af det. I de værste tilfælde er effekten at små faktorer der er svære eller umulige at styre, kan have stor effekt på hvordan spillet udspiller sig. Jeg er ikke sikker på at ham der skriver "The controls are spot on" nodensinde har spillet andre platformsspil. :P Der er også enormt mange bugs som følge af det.
Faktisk tror jeg Monster Boy er et af de mest buggy spil jeg nogensinde har oplevet, selv sammenlignet med dine typiske Bethesda-spil. :) Flere gange var jeg nødt til at genstarte fordi jeg blev fanget et sted man ikke kunne komme ud, som følge af en bug. Har en helt række mere eller mindre sjove videoer optaget som følge af det, via Switch'ens optage-funktion.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 26/12-18 18:53 
Jeg har også allerede fanget mig selv en enkelt gang via diverse switches, så jeg sad uhjælpeligt fast. Ikke noget større problem, men næppe tilsigtet.

Det er klart et arcade-spil, selvom der er masser af puzzles.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/12-18 20:36 
Hvad synes du gør spillet "arcade"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/12-18 20:48 
Cadash , magician lord , willow?? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 27/12-18 02:09 
Sad fast (altså kunne ikke frem, eller tilbage, eller dræbe mig selv) to tre gange undervejs efter jeg ikke løste et switch puzzle, men det var efter man havde fået staven, så kunne altid bare vende tilbage den vej.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
WehnerWehnerSkrevet 30/12-18 02:15 
Det bliver bedre og bedre. Og det startede godt ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 31/12-18 16:04 
Hvad findes der af fysiske udgivelser af Monster Boy and the Cursed Kingdom. Jeg kan se en PS4 udgave, hvad med Switch og Xbox?
SumezSumezSkrevet 31/12-18 17:03 
Jeg har en fysisk Switch-udgave, men importeret fra Canada, da den ikke er kommet i Europa.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
millenniummillenniumSkrevet 01/01 18:23 
Kigger også altid efter de fysiske udgaver :D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/01 01:51 
Jeg er helt opslugt og er på 53 % gennemførelse nu. To gange har jeg løbet hele mappet igennem for at finde nye secrets grundet nyvundne evner. Sværhedsgraden stiger også, selvom det endnu ikke er blevet old school-svært, men jeg fik i hvert fald lige en trang til at optimere Monster Boy, de jeg kom i gang med vulkanen.

Det er er sådan, at jeg begynder at overveje at prøve Shantae-serien af eller endelig får taget mig sammen til at spille Symphony of the Night.

Jeg læste også hele vores Wonder Boy-tråd. Det var sjovt at se nogle af kommentarerne i retrospekt :)

http://www.playright.dk/forum/emne/20898-wonder-boy?start=0
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 06/01 04:47 
Bare giv den gas med Symphony. Det er vildt godt. Shantae spillene er ikke i nærheden af det niveau. De kan være hyggelige og charmerende, men de løfter aldrig niveauet over det håndværksmæssigt godkendte og du sidder aldrig og imponeres over nogle individuelle sektioner, selv i de bedste af dem (har ikke spillet det nyeste).

Det nye God of War har også nogle metroidvania elementer, hvis du vil have noget nyere og fra AAA industrien. Ofte er det ikke mere end en kiste eller tilsvarende i et gammelt område, der kan åbnes for, når man besøger det igen, men der er da enkelte steder, hvor man kan udforske lidt på nyåbnede ruter.

Ellers er der Hollow Knight, som er fuldstændigt fantastisk. Sværhedsgraden er bare højere end i de andre nævnte, så vær varsom, hvis du ikke har lyst til den slags.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig