X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spildimser der dur (eller ikke)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/05-17 09:55 
Syntes der manglede en tråd dedikeret til diverse spildimser som ellers går under radaren herinde. Det kan være alt lige fra officielt tilbehør til små obskure Kina-dimser som gør livet lidt nemmere for os, eller fejler i forsøget.
BeanoBeanoSkrevet 02/05-17 09:56, rettet 02/05-17 09:58 
Jeg starter med en anbefaling af en praktisk adaptor som jeg lige har anskaffet: Brook Super Converter PS3->PS4:
http://www.brookaccessory.com/detail/17778036/

Jeg var lidt træt af at mit 10 år gamle (men stadig lækre) Sega Virtua Stick High Grade ikke kunne bruges med PS4 (ud over få PS4 fighters som understøtter legacy sticks). Så jeg fandt denne som er blevet anbefalet af mange.

Havde forventet at enheden var lidt noget skrammet mht. build kvalitet, dokumentation og emballage - men overraskende gennemført.

For en sikkerheds skyld opdaterede jeg enheden med seneste firmware version da jeg modtog den, men har ellers været plug'n'play helt uden issues.
Nu virker mit Sega stick helt som en controller på PS4 - spil som bruger DS4 touchpanelet, tilt-controls, etc. vil naturligvis have problemer, men det er normalt heller ikke nogle man spiller med et arcade stick :)

Adaptoren virker med en lang række PS3 kompatible controllers og rat (se linket overfor). Dualshock 3 virker med enheden trådløst, det skal blot parres med USB kabel første gang.
Jeg kan også bruge adaptoren på PC og min SHIELD TV hvor jeg har testet det med et par emulatorer og Dualshock 3 trådløst, plug'n'play.

Man kan konfigurere adaptoren til at anvende auto-fire og bytte om på knapperne, det er dog ikke noget jeg har haft behov for endnu.

Havde frygtet at converteren ville tilføje meget input lag, men det er så lavt at jeg ikke kan mærke det i praksis. Testede det bl.a. med SFV som direkte understøtter mit stick. I SFV's practive mode var det meget svært for mig at mærke forskel på direkte USB forbindelse og forbindelse via converteren. Jeg så en test hvor en gut havde målt det til gennemsnit 0.7 frame i netop SFV. Og firmwaren er efter sigende optimeret siden den test blev lavet.

Firmaet laver flere varianter, opdateres løbende med nye features og forbedret kompatibilitet:
http://www.brookaccessory.com/Super%20Converters/list.html

Jeg købte den via Amazon.co.uk til kr 321 inkl forsendelse.

Dom: Den dur!


Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke)
NaieraNaieraSkrevet 02/05-17 14:01 
Lækker dims, der. Den har jeg vist set før, men jeg mener jeg stejlede lidt ved prisen :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 02/05-17 14:58 
Billig er den ikke, men stadig betydeligt billigere og flexibelt end et nyt arcade stick :)
NaieraNaieraSkrevet 02/05-17 15:01 
Jeg har også et Virtua Stick med mine foretrukne knapper og min foretrukne fighter-styrepind i, så det er klart at det her er en bedre løsning, end at købe et nyt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 02/05-17 15:11, rettet 02/05-17 15:12 
Det ser pt. ud til at de fleste store fighters vil understøtte dette stick på PS4 uden adaptoren - SFV og Mortal Kombat X gør allerede, Tekken 7 skulle efter sigende også ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 16:11 
Kan den ikke gå direkte i maskinen? Siden du har en USB-hub imellem.

Jeg har kigget på de adaptere før, men jeg synes det er rigtig ærgerligt at man skal tilslutte en Dual Shock-controller med ledning først, før den vil virke. Skal controlleren så synkroniseres til maskinen igen bagefter for at virke som normalt?
Jeg ved godt at det er en process der er hurtigt overstået, og det er en million gange smartere end de første adaptere hvor man skulle have en controller tilsluttet hele tiden, jeg synes bare det er lidt dumt. Selvom det naturligvis er meget billigere end alternativerne, som hedder nyt stick eller at modde et PCB ind i et eksisterende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/05-17 16:53, rettet 02/05-17 17:03 
Adatoren kan fint gå i maskinen direkte (både Slim og Pro testet), brugte bare hub'en som lille forlænger til billedet. Alm. USB forlængerkabel virker naturligvis også.

DS3 skal kun parres een gang med kabel, så virker den uden kabel, selv efter at den tilsluttes anden PC/konsol. Mener den virker med 4 controllers før der skal gen-synces. Adaptoren virker helt uden DS4 til auth. som nogle andre har gjort.
NaieraNaieraSkrevet 02/05-17 20:02 
Beano>
Det ser pt. ud til at de fleste store fighters vil understøtte dette stick på PS4 uden adaptoren - SFV og Mortal Kombat X gør allerede, Tekken 7 skulle efter sigende også ;)

Ingen af disse fightere rager mig en papand ;) Jeg skal kunne spille BlæsBlå, eventuelle fremtidige King of Fighters i 2D, osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 23:11 
På SRK mener flere at der ikke er noget lag. Normalt ikke noget jeg ville tage for gode varer da folk normalt ikke forstår hvad lag er, men lige netop brugere fra dét forum er jeg ret tilbøjelig til at tro på :)

Det er super for +12ms lyder meget højt. Kan godt være at jeg køber sådan en adapter en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/05-17 23:25 
Jeg har ikke oplevet noget input lag med min CronusMax - bare fyi :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-17 23:36 
Kewl :)

Jeg kunne dog læse mig til at der skulle være kompabilitets-problemer hvis man bruger et PS360+ PCB i sit arcadestik sammen med en Brook Super Converter.
Så jeg er lidt i tvivl ang. hvilken løsning(er) vil være smartest hvis jeg skal bruge ét arcadestik til PS3, PS4, Xbox 360 og Xbox One.

Jeg har MC Cthulhu i mit stick, som virker til PS3 foruden alt muligt retro. PS360+ havde været en nem og overskuelig måde at få 360-support i sticket, men ikke når det ikke virker sammen med adapteren. Jeg kunne selvfølgelig tilføje et dedikeret 360-PCB og så nøjes med adaptere til PS4 og One. Hvis nogen kender en smartere løsning må de gerne råbe op :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/05-17 23:53, rettet 03/05-17 09:29 
Jeg har en Imp i mit - også fra Toodles. Kan skifte mellem PS3 og 360 automatisk, men kræver man skralder en wired 360 controller med common ground. Har i sagens natur ikke prøvet en Brook Super sammen med, men det er en mulighed. Desværre virker det som om der er sket et eller andet med mit stick, så det virker ikke længere på 360 og kan ikke rigtig teste noget :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-17 00:13 
Jeg tror at den løsning vil virke fint :)

Jeg ville egentlig bare gerne undgå at skulle slagte X360-controllere, men jeg går ud fra at de kan fås meget billigere nu end sidst jeg kiggede priser, som var da maskinen var på sit højeste :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 04:49 
Konsolkongen>
På SRK mener flere at der ikke er noget lag. Normalt ikke noget jeg ville tage for gode varer da folk normalt ikke forstår hvad lag er, men lige netop brugere fra dét forum er jeg ret tilbøjelig til at tro på :)

Det er super for +12ms lyder meget højt. Kan godt være at jeg køber sådan en adapter en dag :)

Der vil altid være lag med en adaptor, spørgsmålet er hvor lidt og om det kan mærkes af spilleren. I den uvidenskabelige sammenligningstests (arcade stick med og uden adaptor) jeg har lavet i SFV training var det svært for mig at se forskel. Målingen jeg refererede til var som sagt baseret på en tidligere version af firmwaren, som er optimeret siden.
Hvis du ønsker een adaptor til det hele, vil jeg nok kigge på ChronusMax, den er så også dyrere end den jeg valgte pga. mit behov ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-17 09:03 
Selvfølgelig vil der være lag, men det burde for mig at se ikke være højere et ganske få nanosekunder højst. 12ms er ekstremt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 09:08 
Det er det heller ikke konsekvent, den 0.7 frame var et gennemsnit over mange tests.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-17 09:11, rettet 03/05-17 09:11 
Altså testet af forskellige personer, med forskelligt resultat? Eller mener du at den er variabel, som ville være helt skidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 09:14 
Samme person der lavede flere tryk-tests. Forsinkelsen er den samme men hvordan det udtrykker sig i spillet vil variere lidt alt efter timingen af spillets input der kører 60hz.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-17 09:16 
Så tror jeg at jeg er med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 09:19 
:)
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 09:24 
Naiera>
Ingen af disse fightere rager mig en papand ;) Jeg skal kunne spille BlæsBlå, eventuelle fremtidige King of Fighters i 2D, osv.

Fair nok ;) Jeg har ikke spillet noget BlæsBlå siden PS3 som var ok imo. Er PS4 spillene noget værd?
slk486slk486Skrevet 03/05-17 09:30, rettet 03/05-17 09:30 
Konsolkongen>
Jeg tror at den løsning vil virke fint :)

Jeg ville egentlig bare gerne undgå at skulle slagte X360-controllere, men jeg går ud fra at de kan fås meget billigere nu end sidst jeg kiggede priser, som var da maskinen var på sit højeste :)

Det behøver heller ikke være en original controller :) Det er det ikke i min, men det kan selvfølgelig måske forklare problemet :D
j/k
slk486slk486Skrevet 03/05-17 09:32, rettet 03/05-17 09:33 
Beano>
Hvis du ønsker een adaptor til det hele, vil jeg nok kigge på ChronusMax, den er så også dyrere end den jeg valgte pga. mit behov ;)

En CronusMax koster kun 100,- mere, så det er ikke særlig meget for total cross compat, men hvis man slet ikke har noget at bruge det til er det selvfølgelig spild :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 09:50 
Det er også ca 30% mere... men nej, det er ikke alverden for den ekstra funktionalitet imo :)

Hvordan er ChronusMax ellers mht. brugervenlighed og opsætning? Rent plug'n'play nu eller skal der opsætning/konfigurering til pr. controller? Et par år siden jeg kiggede på den, så sikkert sket en del jeg ikke er opdateret på :)
slk486slk486Skrevet 03/05-17 09:58 
Den er plug'n'play med auto-detect af output protocol.
Skal man lidt særligere ting, som feks. at have en DS4 på en PC og have den til at emulere XInput, skal man sætte den manuelt til 360 output.
Cross compat af hjul kræver at den går igennem en PC.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 17:59 
Dims(er) som ikke anbefales herfra...

Orzly Case Cover for Nintendo Switch Joy-Con Controllers

Ledte efter noget til at give joy-cons bedre greb i håndholdt tilstand, og faldt over dette produkt til kr 90,-.
Pasformen er god og giver et bedre greb men pga. materialet er blød silikone, glider de meget nemt af. Så ikke spor praktisk :P

Dom: Dur ikke!

Jeg forærer dem gerne væk hvis nogen er interesseret i at bruge dem. Modtager betaler kun porto og et par kr til en konvolut. PM mig.

Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-17 18:17 
Haha måske de skal limes fast? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-17 18:20 
Nej tak :D
--Skrevet 10/05-17 17:23 
Fik lige min PowerA Vertical Stand & Cable Organiser hjem i dag til min PSTV. Jeg er nu godt tilfreds med den, set i forhold til at jeg før oplevede at den lille konsol hurtigt skøjtede rundt pga den lave vægt og det tykke HDMI kabel. Nu står den samme sted, tilbyder en lodret position og flytter sig ikke rundt når man skal skifte spil m.m.

Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke)
Spildimser der dur (eller ikke)

Den koster ca. 100-150 kr. inkl fragt at hive hjem via Ebay.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 10/05-17 20:44, rettet 10/05-17 20:47 
Smart, den må jeg også ha! Tak :)

35,- på Amazon:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00W76UJ92/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1
j/k
NaieraNaieraSkrevet 10/05-17 20:51 
Os' mig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 10/05-17 20:51 
Jeg har den samme "dims"... simpel og virker fortræffeligt ;)
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 16:51, rettet 11/05-17 16:53 
Analog caps til Nintendo Switch joy-cons. Billige, sidder godt fast og giver lidt bedre kontrol i håndholdt tilstand. Fungerer fint imo.

Fås i tre farver og koster kr 9,- for et par (een farve) inkl. forsendelse fra Kina via eBay (tog 17 dage at nå frem).

eBay link:
http://www.ebay.co.uk/itm/-/371900474037

Edit: Kan også findes her i flere farver:
http://www.ebay.co.uk/itm/Newest-Anti-slip-Silicone-Thumb-Stick-Cap-Guards-Cover-for-Nintendo-Switch-/182509950259

Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke) Spildimser der dur (eller ikke)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig