X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Call of Duty: WW2


Svar
jaesjaesSkrevet 21/04-17 20:10, rettet 22/04-17 11:31 
Det føles mærkeligt at sige det, men jeg er glad for, at Activision går tilbage til noget WWII-halløj :)

Der kommer mere info på onsdag.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-04-21-call-of-duty-ww2-officially-confirmed-by-activision

Call of Duty: WW2
enfenenfenSkrevet 21/04-17 22:26 
Det er vel bare også at tage et kig på Battlefield 1 sammenlignet med COD: Infinite Warfare. Det må sikkert også have spillet ind på beslutningen.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 22/04-17 01:19 
Næppe. Spillet har været planlagt i flere år før vi hørte om BF1.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-17 02:14, rettet 22/04-17 02:18 
Fint at de går tilbage til WWII igen. Det er langt mere realistisk end de seneste mange i serien har været.
Når temaet samtidig er en krig man kender så godt, så er der, for mig i hvert fald, en langt større sandsynlighed for en bedre historie. Det kan i hvert fald kun blive bedre end deres fiktive lorte krige.
Jeg så gerne at de delte kampagnen op så man igen spillede russere og brittere som i toeren. Amerikanerne er naturligvis en selvfølge, men dem kunne jeg godt være foruden hvis det var til fordel for andet, synes man har prøvet at spille som dem før :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-17 04:56 
Jeg syntes hellere de skulle have gået den anden vej og lavet noget retro-futuristisk. De ville nok få skyld for at gå efter Battlefront 2, men det kunne være mega fedt og originalt. :)

Call of Duty: WW2
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/04-17 09:02 
Sjovt, kan nu osse bedst li ww2 spil (COD) osse der for jeg lige har købt COD frontline til ps3 i en remaster. Nogle der har spillet det?
Var vild med det på pc!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
enfenenfenSkrevet 22/04-17 09:30, rettet 22/04-17 09:32 
Jmog>
Næppe. Spillet har været planlagt i flere år før vi hørte om BF1.

Tror nu også BF1 var planlagt før, vi hørte om det. Det er næppe tilfældigt, at begge skifte retning fra moderne til gammel krig.
What is the Matrix?
spectrespectreSkrevet 22/04-17 21:35 
#bootsonground blev en ting efter Advanced Warfare, som Sledgehammer også stod for, så det at der var så mange der faldt fra, jeg selv inklusiv, pga af double jump, wallrunning og ande gøgl, så var det nok der de tog beslutningen om at gå back to the roots.

Håbede selv på mere nutidig setting ala Modern Warfare, men når det ikke kan være anderledes så nøjes jeg gerne med WWII. Det er alligevel ca. et årti siden der sidst har været et AAA WWII spil.

Nu skal de bare lade være med at inkludere jetpacks og andre undskyldninger for at indføre urealistisk movement abilities.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 22/04-17 22:55 
@Darkbeat - det ville jeg også vildt gerne have set. Noget Buck Rogers / Flash Gordon agtigt :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-17 23:49 
Hell yeah!
Star Wars har ligesom patent på alt hvad der er retro-futuristiskt, men hvis nu der var flere spil der lignede Berzerk...

Call of Duty: WW2
enfenenfenSkrevet 26/04-17 20:09 
Ser nu meget fedt ud. Glæder mig til at se noget mere "rigtig" in game samt multiplayer.

Reveal trailer
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-17 19:56 
Her er en snas af den nye "War" mode.
https://youtu.be/n8bO8BjLE2U

I forhold til den første præsentation har de skruet lidt ned for antallet af sorte, kvindelige nazister i forhold til de tidlige præsentationer af spillet, men ellers ligner det jo sig selv: Pick 10 system med attachments og alt det samme tingeltangel som der er i de andre moderne CoD spil, så jeg tror ikke at man skal regne med at det går helt tilbage til rødderne når det kommer til den del af det.
Bede-xBede-xSkrevet 29/10-17 07:25 
Der går snak om at der skal en patch til, for at åbne for spillet i den fysiske udgave:

https://www.resetera.com/threads/call-of-duty-world-war-2-early-copies-will-not-work-until-patch-is-released.1853/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 29/10-17 08:01 
Det er satme skidt, hvis det er sandt. Jeg kan godt se ideen i at låse et spil for at ramme de personer, der måske har fået spillet på ulovlig vis. Men hvis jeg købt spillet lovligt, og gerne vil spille det, men desværre er ramt af "ingen internet". Ja, så ville jeg sgu blive pissed.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-17 12:03, rettet 29/10-17 12:05 
De mennesker der stjæler en fysisk kopi må da antagets at være så ekstremt lille en procentdel af spillerbasen at jeg ikke kan forestille mig at det er derfor de gør det. Der er heller intet der forhindrer en stjålet fysisk version af et spil fra at hente patches.

Fuck det, penge sparet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/10-17 12:46 
Mon ikke det er for at bekæmpe piratkopier lavet udfra den fysiske version. Som vel egentlig er måden alle piratkopier på konsol faktisk bliver til - et dump af diskens indhold.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-17 17:38 
Findes der mods der kan afvikle brændte skiver eller andre måder at loade piratspil på harddisken på de nuværende konsoller? Det er første gang jeg hører om det :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/10-17 23:58, rettet 30/10-17 00:03 
Det er godt nok ikke noget jeg har undersøgt, men det ville da være første gang i spilhistorien at der ikke fandtes piratkopier ellers.

Men hvis det er tilfældet, så er det her vel blot en måde at sikre sig mod retailere der bryder streetdate hvilket er meget udbredt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-17 08:58 
Men stadig en ekstremt begrænset del af brugerbasen.

De gør jo discen mere værdiløs end nogensinde før. Når PS4 ikke længere supporteres af Sony er den lige til at smide ud, hvis man ikke er så heldig at man allerede har patchen installeret på sin harddisk og at denne ved et lykketræf stadigvæk er funktionel.

Jeg synes WWII var interessant fordi det var tiltrængt med et realistisk tema i de spil. Det her vil jeg virkelig ikke støtte, på lige fod med alle de aktuelle spil der tvinger lootboxes ned i halsen på spilleren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/10-17 09:20, rettet 30/10-17 09:20 
Fuck det, penge sparet.

Helt enig!

Venter på en unlocked udgave en gang i fremtiden, ellers bliver det første COD jeg helt springer over.
j/k
enfenenfenSkrevet 30/10-17 09:32 
Jeg prøvede at skrive til Sledgehammer via Twitter, men de er ikke vendt tilbage endnu...
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/11-17 10:03 
Ligesom alle andre mobil og online spil er der daily quests og én af dem er at se tre andre spillere åbne lootboxes.

Call of Duty: WW2
BeanoBeanoSkrevet 03/11-17 10:24 
Sterling lavede forleden en video om det...

https://www.youtube.com/watch?v=rZ32gMZspFg
Bede-xBede-xSkrevet 03/11-17 10:54, rettet 03/11-17 12:47 
Darkbeat>
Ligesom alle andre mobil og online spil er der daily quests og én af dem er at se tre andre spillere åbne lootboxes.

Og det kommer kun til at blive værre fremover.

Med det og Activisions ækle patent i tankerne, hvor langt er vi så fra, at AAA industrien begynder at påvirke spil mekanikken bag scenerne, uden at fortælle spillerne om det? Ligesom fx en health i Doom har højere værdi, hvis man er på lav health, end hvis man er på høj, for at give spilleren en lidt større chance for mirakuløs overlevelse og dermed forstærke mindeværdigheden.

Hvad med fx at udvidde hitboksen på hovederne af modstanderne i et FPS i X antal kampe efter man har købt noget kosmetisk loot, for at forstærke succesfølelsen og ubevidst binde det sammen med købet. Måske en lille bitte smule mere skade til ens våben eller større kollisionsradius på ens granater osv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/11-17 11:32 
Nåh ja, men hvis alt det ikke var der, så blev Polygon jo nødt til at skrive lange artikler om hvor "problematisk" spillet var for ikke at være inklusivt. :D
BeanoBeanoSkrevet 03/11-17 12:30 
Jeg må hellere købe spillet så - vil meget nødigt støde Polygon.
spectrespectreSkrevet 03/11-17 12:40 
ESRB har også lige stadfæstet at lootboxes ikke er gambling, så det er nok ikke noget der går væk foreløbigt...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 03/11-17 13:13 
Stadfæstet? De har vel ingen myndighed ifm. lovligheden af lootbox systemer.
spectrespectreSkrevet 03/11-17 13:44 
Det kan være at det kun gælder UK, men myndighederne havde bedt ESRB om at kigge på om lootbox system kunne defineres som gambling, idet at man bruger rigtig valuta til at købe et random item.

De fandt det ikke værende gambling da man modsat "rigtig" gambling fik et item uanset.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 03/11-17 13:52 
De har lov til at have en mening og rådgive, men ESRB er ikke en domstol :)
JmogJmogSkrevet 03/11-17 14:03 
Jeg er i Japan lige nu og de såkaldte gatchapon-maskiner er overalt. Det er en maskine man putter typisk 100 yen i (5 kroner) og så får man en kugle ud med et stykke legetøj/en figur i. Det er 100% det samme som lootboxes. Man ved ikke hvad man får. Og hold da op hvor er det populært. Der er hele forretninger, hvor alt areal blot bliver brugt på disse real-life lootboxes. Folk er vilde med det. Uhyggeligt.

Kinderæg uden chokoladen.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/11-17 14:10 
Mobilspil har allerede populariseret termen "gacha". Også i vestlige spil har jeg set det i Metal Slug Attack på iPhone, så det er vel egentlig bare et spørgsmål om tid inden vi begynder at høre det omtalt som en generel mechanic i moderne AAA spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-17 17:13 
Jmog: Jeg er ikke enig i at det er det samme. Med spil, altså de nye AAA-spil, er problemet at man allerede HAR købt et produkt og at man herefter lokkes med gamblerkneb til at spendere endnu flere penge på ting der førhen var gratis.

Capsule toys kan bedre sammenlignes med lootboxes i free to play-spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/11-17 17:25 
Darkbeat>Også i vestlige spil har jeg set det i Metal Slug Attack på iPhone, så det er vel egentlig bare et spørgsmål om tid inden vi begynder at høre det omtalt som en generel mechanic i moderne AAA spil.

Ja, mobilspil har lavet den slags manipulationer i årevis. Også derfor det kan være så frustrerende, når man ser folk forsvare det i den ene eller anden form, for det er en glidebane, der kun går i retningen af at skade spillene. Også selv om det kun er kosmetiske ting der sælges, alt kan optjenes i spillet eller hvad firmaerne nu ellers bruger af undskyldninger.

KK: Principielt er jeg enig med dig, men jeg tror alligevel på sigt, at den skade produktet lider, ender ud samme sted. Det tager bare længere tid at få flyttet AAA spillene derhen, hvor mange F2P spil er nu, forbi folks modstandskraft mod microtransactions er det større, når man trods alt har betalt for produktet til at starte med. Men kurven de følger er den samme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/11-17 21:13 
Alligevel lidt tragikkomisk, at Kina er et af de få lande der forsøger at tilgodese forbrugeren ift. lootboxes i spil.

Her betragtes lootboxes som lodder/lottokuponer, og kategoriseres derfor som gambling.


Så den har Blizzard naturligvis omgået, ved at kineserne i stedet kan købe in-game currency, og få lootboxes med som en gratis gave ^_________^
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig