X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Wii-køb


Svar
nerosnerosSkrevet 19/04-17 07:28 
Jeg vil gerne købe en Wii. Hvilke modeller skal man holde sig fra mener der var noget med at man skulle købe en af de første modeller hvis man vil have det bedste billede?

Jeg tænker jeg gerne vil finde en rød ;-)
Bashful Neophyte
87 emne(r).
« < 1 2

Svar
--Skrevet 21/04-17 19:34 
Har aldrig set en Wii i lyserød. Den jeg mener er mere postkasserød. En eller anden Mario udgave. Den lyseblå, mener jeg er bundlet med Sonic & Mario Olympics, men kan tage fejl. Ved heller ikke om de er med input til GameCube. Mener ikke den lyseblå er, men er ikke sikker.
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 21/04-17 20:00 
Den røde har jeg allerede...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/04-17 08:57 
Ja den røde wii er mario 25 year anniversary.
(Har den selv)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 22/04-17 10:07 
Hahaha! Elgen - you go girl :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/04-17 16:07 
Er der forskel i komponent kabler til Wii? Der er nemlig rimelig stor forskel i pris?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-17 17:22, rettet 23/04-17 17:23 
De fungerer ens. Den generelle tommelfingerregel for video-kabler gælder også her. Jo tykkere kabel, jo bedre plejer de at være.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 23/04-17 17:36 
Er der ikke også noget med, at RGB er at foretrække på en Wii, frem for component, også selvom det skal afvikles på en HD skærm?
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 23/04-17 17:45, rettet 23/04-17 17:46 
Jo måske ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-17 18:04 
Nej, RGB er 480/576i som vil tilføje lag og deinterlacing artefacts. På en fladskærm er progressive scan altid det rigtige valg, også selvom billedkvaliteten for 480p component på en Wii lader meget tilbage at ønske, så er det overordnede resultat meget at foretrække over RGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 23/04-17 18:28, rettet 23/04-17 18:57 
Ja okay. Kan ikke huske hvor jeg fik en teknisk forklaring, hvor jeg forstod at det var at foretrække med RGB. Måske det var fra Odin, men er ikke sikker. Det kan også være at jeg har hørt forkert efter.
Personligt bruger jeg også komponent til min Wii, men har ikke den større tekniske forståelse for de forskellige signaler. Mit TV står også bare til standart indstillinger :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-17 19:06 
Slå over på game mode.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/04-17 19:11 
Hvad er bedst til at spille Gamecube spil på et CRT tv - Wii eller Gamecube (begge via RGB SCART)?

Jeg har begge konsoller men ikke RGB SCART kabel til min Wii.
--Skrevet 23/04-17 19:12 
Det er ved at være et ældre Philips jeg har, som nok er ca. 5 år gammelt. Derudover var det et af de billige dengang, så hvad jeg ved af, har det ingen "game mode".
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 23/04-17 19:14, rettet 23/04-17 19:15 
Det bør det have, selv mit forrige tv (10 år gammelt) havde det. Hedder måske bare noget andet, eller gemt lidt væk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-17 19:16 
Beano>
Hvad er bedst til at spille Gamecube spil på et CRT tv - Wii eller Gamecube (begge via RGB SCART)?

Jeg har begge konsoller men ikke RGB SCART kabel til min Wii.

Jeg vil tro det er det samme. Jeg har ikke set de store problemer med Wii's RGB-billede, men jeg har heller aldrig kigget efter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/04-17 19:17, rettet 23/04-17 19:19 
Ok, så må jeg skaffe et kabel og prøve;)

Kvaliteten via Wii component ser rimeligt ud på mit aldrende Sony LCD tv, dog en trals 4:3 aspekt bug :/
--Skrevet 23/04-17 19:20 
Beano>
Det bør det have, selv mit forrige tv (10 år gammelt) havde det. Hedder måske bare noget andet, eller gemt lidt væk.

Kiggede lige efter. Det er rigtig nok. Den står nu også til "spil" :D
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 23/04-17 19:24 
Godt ;)
nerosnerosSkrevet 23/04-17 22:12 
Konsolkongen>
Nej, RGB er 480/576i som vil tilføje lag og deinterlacing artefacts. På en fladskærm er progressive scan altid det rigtige valg, også selvom billedkvaliteten for 480p component på en Wii lader meget tilbage at ønske, så er det overordnede resultat meget at foretrække over RGB.

Ok så køber jeg også et component kable og går efter et af de tykke. Nintendo's officielle kabel koster lidt over 400kr!! Helt crazy :-( Så finder et andet bare ikke de tynde kabler fra Kina. Havde to af dem til min gamle xbox og det var noget virkelig hø!
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/04-17 22:22 
Beano>
Hvad er bedst til at spille Gamecube spil på et CRT tv - Wii eller Gamecube (begge via RGB SCART)?

Jeg har begge konsoller men ikke RGB SCART kabel til min Wii.

Se denne video, de går grundig igemmen det.
https://m.youtube.com/watch?v=hVX81e6Ig-s
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 24/04-17 09:03 
Videoen besvarer ikke mit spørgsmål :/
nerosnerosSkrevet 24/04-17 22:13 
Er der nogen af jer der har en Wii free loader?
https://www.youtube.com/watch?v=MQtIuwon_B8

Jeg har en free loader til GameCube men den kan sikkert ikke bruges.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/04-17 16:44 
Hvis det for at spille spil fra andre regioner, mener jeg at det kan gøres via Homebrew Channel (som så vidt jeg husker installeres langt nemmere nu end i starten, hvor nu skulle bruge det der Zelda-savegame med det lange hestenavn).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 25/04-17 16:51 
Det kan gøres uden spil i dag, så vidt jeg ved :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 25/04-17 16:52, rettet 25/04-17 16:52 
Ja ved jeg godt men synes en freeloader er bedre ;-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 25/04-17 16:59, rettet 25/04-17 16:59 
O_o

Anyway, jeg mener maskinen skal være under en bestemt firmware, før en Freeloader virker.
3.0 - 3.2 eller sådan noget. Og så er der spil, der ikke understøttes, og spil der ikke vises ordentligt. Der findes nok nogle lister derude.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-17 17:35 
Swap discs er noget bras når der findes nemmere alternativer :)

Selv hvis du får en maskine der kan bruge swap discs så vil det ikke være alle Wii-spil du kan spille derpå da de kræver nyere firmwares.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/04-17 20:40 
Jeg har skam ikke tænkt mig at spille alle Wii spil :D

Fred være med det jeg finder ud af det når jeg får den.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/05-17 16:40 
Er der forskel på eller hvad er bedst med hensyn til hvor sensorbar sidder. For oven eller nederst på tv'et?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 16:55, rettet 08/05-17 16:55 
Nej, afhænger af afstand, placering og størrelse af tv. Prøv hvad der er bedst i dit setup, husk dog at skifte placering under settings ;)
nerosnerosSkrevet 08/05-17 18:03 
Ja man skal sætte det op i Wii'ens option osv ;-)

Synes bare at det virker bedre når jeg har sensorbaren siddende under mit tv, men det er nok selvfølgelig fordi mit setup sidder sådan ca. 90 cm meter oppe og er et 50 tommer tv.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 18:08 
Ja, det gi'r mening ;)
nerosnerosSkrevet 08/05-17 19:20, rettet 08/05-17 19:20 
Godt så :-)

Lige et spørgsmål mere de der små Classic controllers man kan købe i hvide. Findes de også i sorte hvor selve Nintendo har lavet dem? Har set de kan købes på ebay men er altid billigere end den officielle hvide af slagsen. De sorte Classic controllers har ikke et Wii logo?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/05-17 19:24 
Nintendo lavede også en officiel Wii Classic Pro controller i forskellige farver:

https://www.amazon.com/Wii-Classic-Controller-Pro-Black-Nintendo/dp/B002TLTBN0?th=1

Hvis der ikke er tryk eller logo på, er de ikke originale ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-17 19:26 
Ja, Nintendo lavede en Classic Controller Pro som er sort og lidt større. Den er meget mere behagelig at holde på end den hvide. Den hvide havde dog analoge skuldreknapper hvor den sorte kun har digitale.

Begge controllere har Nintendos dårlige octogate analog-design som er en skam :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 08/05-17 19:26, rettet 08/05-17 19:27 
Beano>
Hvis der ikke er tryk eller logo på, er de ikke originale ;)

Omvendt kan du godt for uoriginale, der stadig har tryk og logo på, så pas alligevel på, når du skal på jagt :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 08/05-17 20:34 
Hmm..Ok tak for svarene. Det er lidt fordi jeg gerne ville have noget der var lidt i nærheden af en SNES controller. Har dog godt set den der Classic Pro Controller. Må lige se lidt nærmere på den :-)
Bashful Neophyte
87 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig