X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spectrum-spil fundet i storskrald


Svar
TurricanTurricanSkrevet 05/04-17 09:58 
Hej PR,

Så blev det langt om længe tid til et nyt indlæg fra min side.

I går fandt en kammerat en ZX'er i storskrald, med en fin samling original kassetter i ret god stand, og så fik jeg helt lyst til at genoptage min gamle kærlighed til retro gaming.

Da ZX'eren ikke er noget jeg tidligere har stiftet bekendskab med, tillader jeg mig derfor at høre jer, om nogen ved om der er nogle guldkorn med i samlingen som man bare skal spille.

På forhånd tak :-)

Billeder af spil
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 05/04-17 10:36 
Hold da op, det er noget af et fund! Jeg er ikke fan af ZX Spectrum, men det er virkelig en flot samling, det er godt nok idiotisk at smide sådan noget ud. Heldigt at din ven fandt det, så det kunne blive reddet, uhyggeligt at tænke på hvad der ellers findes rundt omkring som ikke er så heldigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/04-17 10:47 
Ligger søvnløs over, hvor ofte det mon sker UDEN nogen når at redde det fra skraldet...
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/04-17 11:39 
Vildt nok fund. Tillykke med dem :)
scavengerscavengerSkrevet 05/04-17 11:48, rettet 05/04-17 11:49 
millennium>
Ligger søvnløs over, hvor ofte det mon sker UDEN nogen når at redde det fra skraldet...

Det sker ALT for ofte.
Jeg har ikke tal på alle de mennesker, jeg har talt med gennem tiden om min hobby, der har sagt noget i stil med: "Sådan én havde vi/jeg da også, og en masse spil, men det smed vi ud".
Eller emsige mødre der har "ryddet op" når ungerne er flyttet hjemmefra.
Det kostede mig en stor flyttekasse med vintage Fantomet og andre tegneseriehæfter i mint stand fra 60'erne og 70'erne da jeg flyttede hjemmefra som jeg havde fået af onkler og fætre :-(
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 05/04-17 13:47, rettet 05/04-17 13:57 
Jeg har nok været ret god til at få det hele med, Amiga 500, SNES og en masse original spil. Plus alt min gamle Star Wars og Space LEGO ligger stadig hjemme hos mine forældre. Men jeg havde en kæmpe stak Soft og Zapp64 magasiner, som på ét eller andet tidspunkt er forsvundet fra mine forældres hjem...
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 05/04-17 18:36 
Sejt! Var der også en båndoptager? Som jeg husker det, var der ikke en dedikeret båndstation til ZX. Man kunne/skulle bruge en alm båndoptager...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TurricanTurricanSkrevet 06/04-17 11:47 
Der var et par stykker med, men de er umiddelbart ikke til at redde. Jeg har dog en alm. HiFi båndoptager, og den burde kunne klare opgaven.
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig