X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valkyria Revolution


Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/03-17 17:04 
Udkommer d. 30. juni i Europa. Digital og fysisk udgivelse på PS4 og XB1 men kun digitalt på Vita.

https://blog.eu.playstation.com/2017/03/27/strategy-rpg-valkyria-revolution-deploys-in-europe-on-30th-june-for-ps4-and-ps-vita/
slk486slk486Skrevet 30/06-17 14:35 
Uak! Cancel! Cancel! Cancel!

http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-30-valkyria-revolution-review
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 14:38 
Jeg har lige modtaget mit i dag fra VG+ :)

Jeg tror det er sådan et tilfælde hvor alle andre i verden tager fejl, og spillet i virkeligheden er et af verdens bedste ;)

Jeg har ikke læst reviews, jeg giver det en chance selv. Men det lyder ikke super lovende. Famitsu var dog rimelig glade for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/06-17 14:40 
Jeg giver det bestemt også chancen - burde også have modtaget det i dag, så :)

Og det ville ikke være første gang alle andre i verden tager fejl. Se bare Duke Nukem Forever :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-17 14:46 
Eller Sonic Lost World.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/07-17 11:06, rettet 04/07-17 11:08 
Det er godt nok gået fuldstændig forbi min næse at spillet foregår i..... Jylland.

http://valkyria.wikia.com/wiki/Valkyria_Revolution
Tror der er nogen der har set fodbold.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/07-17 11:30 
Jylland er fuld af strategi

https://youtu.be/QipG0DEsOzU
3of193of19Skrevet 04/07-17 19:18 
Konsolkongen>
Eller Sonic Lost World.

Triggered!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-17 18:20, rettet 07/07-17 18:23 
Åh det her er godt nok ikke særlig godt :( Jeg spillede det fire timer i går. Næsten alt der gjorde serien fantastik er faktisk smidt ud af vinduet og gjort markant anderledes heri.

Persongalleriet er i stærk kontrast til Valkyria 1 hvor jeg faktisk kunne lide dem alle. Heri kan jeg endnu ikke lide en eneste. Det prøver så hårdt, moderne budget jRPG-agtigt at klemme samtlige figurer ned i halsen på spilleren ved at lægge klichefyldt kant ned over alle figurerne, før man overhovedet har lært dem at kende.
Der er den traditionelle fordrukne midaldrende mand, den sure PMS-pige, Emo-hasher tøsen og aristokrat-drengen der taler ned til andre. I kan selv indsætte enhver stereotyp Japansk spilfigur og der er ret sikkert en der passer heri.

Derudover så er pigerne tegnet på den der kvalmende måde hvor deres øjne er så store er at de ligner rumvæsner. Her snakker jeg ikke traditionel japansk stil hvor store øjne næsten altid er tilfældet, her er det virkelig skruet op på 11. Grafisk er spillet også markant grimmere end Valkyria 1 på PS3 synes jeg.

Gameplayet er egentlig ikke så skidt, men det her heller ikke ret meget med de gamle spil at gøre. Det har elementer derfra, men jeg har endnu ikke set nogen fidus i at skyde frem for bare at storme frem og hugge fjender ned med mit sværd.
Der er næsten ingen strategi over det, i stedet er det mere traditionel real-time RPG nu. Alle figurer får individuelle level-ups, og magi er lige pludselig blevet en ting i Valkyria-universet... :/
Det virker som om at Media Vision havde helt andre planer, men i stedet valgte at presse deres idéer ned over et Valkyria-spil. Det er noget rod, men ikke direkte forfærdeligt.

Man får desværre ikke lov at spille ret meget, for man bliver konstant afbrudt af lange og virkelig dårlige cutscenes hvor figurerne ævler løs om ingenting. Historien virker selvsagt rigtig dårlig, igen i stærk kontrast til de tidligere i serien, men det kan selvfølgelig ændre sig senere :)

Hvis nogen af jer troede at dette var en "Jyllands-simulator" så bliver I nok skuffede. Jylland ligger i dette univers i det sydlige europa og er et forholdsvist højteknologisk sted. At Kroner er valutaen og at der bruges enkelte danske efternavne, er vidst eneste knytning til Danmark. Grønkjær (udtales overraskende godt), og Laudrup er nogle af de danske navne de har brugt, så dansk fodbold ER åbenbart så stort at det når hele vejen til Japan :O

Jeg tror man skal gå i en stor bue uden om det her. De 58 det har på Metacritic synes jeg bestemt ikke virker unfair, umiddelbart tænker jeg at det er meget gavmildt, men jeg prøver at give det et par timer mere.
Jeg håber at Sega selv laver det næste i serien og tager den tilbage til dens rødder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/07-17 23:19 
Derudover så er pigerne tegnet på den der kvalmende måde hvor deres øjne er så store er at de ligner rumvæsner. Her snakker jeg ikke traditionel japansk stil hvor store øjne næsten altid er tilfældet, her er det virkelig skruet op på 11.

Wow ja. Det er vist lige lovlig absurd så store hendes øjne er.

Valkyria Revolution
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-17 23:51, rettet 07/07-17 23:57 
Det er ikke alle der er lige slemme. Men mange af dem ser helt vanvittige ud.

Valkyrias har altid haft enormt store kasser i serien. Det har jeg intet problem med :)

Det er noget af dét her jeg snakker om:
Valkyria Revolution
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/07-17 09:32 
Øv :( Tror jeg lader det stå og tager andre spil om indtil videre.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig