X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Godt lineært single player FPS til PS4?


Svar
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 11:10, rettet 25/03-17 11:19 
Jeg har lige købt et PS4-bundle hvor FFXV fulgte med. Men jeg er ikke meget til open-world fantacy-halløj.
Jeg købte egentlig konsollen for at spille ResidenteVil VII og er i gang. Men vil gerne bytte mit FFXV til noget jeg gider at spille. Det ville være fedt med et godt lineært single player FPS, men har slet ikke fulgt ordenligt med hvad der er sket på nuværende konsoller i flere år nu...

Spil jeg har nydt:
- Hele Half Life-serien
- Quake2
- COD4 (ja, faktisk også single playerdelen)
- ResidenteVil 4 og V

Har I noget I kan anbefale på det grundlag?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 11:16, rettet 25/03-17 14:10 
For lige at præcisere MÅ der gerne være en multiplayerdel, men det er vigtigt med en god singleplayer, da jeg ikke ved om jeg vil smide penge ud til online abonnement...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 11:22 
Det må også gerne være andet end FPS, men helst så lineær historie som muligt...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/03-17 11:25 
Det nye Wolfenstein (The New Order) er et virkelig godt 100% single player FPS, story-drevet med mange velhåndterede pacing-skift, valgfri stealth, osv. Meget som du nok kender det fra Half-Life serien. Faktisk et af de bedste single player FPS spil der er kommet over de sidste mange år.
Ikke at konkurrencen er hård, men der er selvfølgelig også det nye Doom. Men det er et noget andet approacht til genren, prøv demoen først og se om du kan lide det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 11:29 
Cool! Takker for input. Kan man download gratis demoer på PSStore? PS4 er stadig er ret ny verden for mig...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 25/03-17 11:33 
Elgen>
Det må også gerne være andet end FPS, men helst så lineær historie som muligt...

Har du spillet The Last of Us? Det er godt nok ikke et FPS, men det er et af dem hvis historie man husker, efter det er blevet lagt på hylden, hvilket man ikke kan sige om ret mange spil. Det samme gælder Soma.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/03-17 11:41 
Elgen>
Cool! Takker for input. Kan man download gratis demoer på PSStore? PS4 er stadig er ret ny verden for mig...

Det er meget sjældent desværre. Men man kan med Doom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 25/03-17 11:50 
Jeg kan helt klart anbefale Destiny, også selvom det primært appellerer til multiplayer. Dog er coop delen i det virkelig godt, så du kan vælge at spille diverse missioner igennem i SP, eller i coop. Er du til PVP, er der også en ganske solid del heri.

Som Sumez er inde på, så kan jeg også kun anbefale de 2 nye Wolfenstein spil. De tilbyder en okay underholdende historie og er tilpas chilleren at spille.

Derudover bør du ikke snyde dig selv for Metro Redux pakken. Den indeholder begge Metro spil, som er virkelig gode og fyldt med trykket stemning.

Du kan også fint anskaffe Alien Isolation og Fallout 4. De kunne meget vel være din kop kaffe. Nu hvor jeg ved at du er til RE7, kunne Kholat muligvis også være noget for dig.

Er du til puzzles i stil med Portal, bør du heller ikke snyde dig selv for The Talos Principle.

Det var top of my head ift. FPS spil. Er du til andre genre, så sig endelig til. Der er så latterlig meget godt tilgængelig på PS4 :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 12:05, rettet 25/03-17 12:09 
Du skal helt sikkert købe Doom, der er ikke rigtig nogen konkurrence :)

Wolfenstein vil jeg kun anbefale hvis du kan få det meget billigt, det har mange svage passager, men spiller fint nok.

Metro ligeledes hvis du kan finde det billigt.

Ellers vil jeg anbefale Bioshock The Collection, som godt nok ikke er super lineære, men målet er altid meget klart og tydeligt. Det er dog primært for Infinite da de andre i serien er ældet halvskidt, men er bestemt også værd at spille :)
De har en super historie hvis man er til den slags :)

Fallout 4 er jeg også rigtig glad for, men lineært er det sidste det er :p Teknisk er det ikke for heldigt sammenlignet med de andre, men hvis du bliver glad for universet er det en tidsrøver uden lige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 12:26 
Jeg ville så nærmere kun anbefale Doom og Bioshock, hvis de kan findes billigt :P Men ak ja, hver sin smag :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 12:29 
Fair pointe, i og med at de er meget bedre end Metro og Wolfenstein kunne man formode at der er flere eksemplarer derude, og dermed kan findes billigere. Men husk på at Doom og Bioshock er udkommet senere, så det er nok ikke tilfældet at folk vil sælge dem for peanuts endnu ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 12:31 
Husk på at der er forskel på en personlig holdning og konkret fakta :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 12:33 
Var det ikke åbenlyst en joke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 12:46 
Jo sikkert nok :) Læste det bare som om jeg kom med forslag til nogle spil jeg finder ganske gode (de er btw billige :P), hvorefter det på mig fremstod som om du lige havde brug for at gå de samme titler igennem, dog med en devaluerende tilgang, frem for blot at komme med egne anbefalinger.

Jeg læser det som præsenteret som værende fakta, når du fx skriver om Wolfenstein at "...det har mange svage passager", hvilket jeg ikke nødvendigvis er enig i. Jeg synes fx at Doom virkede som en lunken oplevelse med kedelige kampe, men jeg mener ikke at jeg bør formulere det som værende sådan rent faktuelt, eftersom det tydeligvis er min helt personlige mening og din med sikkerhed er helt anderledes.

Det er der også muligheden for, at jeg er en gammel sur sprognazi, som burde bruge min lørdag på at komme lidt udenfor i stedet for :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 12:46 
Mange tak for de mange input indtil nu... der er allerede noget at arbejde med. Men vil andre også gerne give deres besyv med, så hold jer endelig ikke tilbage };-O
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 12:56 
m1chelsen>
Jo sikkert nok :) Læste det bare som om jeg kom med forslag til nogle spil jeg finder ganske gode (de er btw billige :P), hvorefter det på mig fremstod som om du lige havde brug for at gå de samme titler igennem, dog med en devaluerende tilgang, frem for blot at komme med egne anbefalinger.

Helt ærligt, du og Sumez har allerede nævnt de fleste titler i forvejen. Der er ikke ret meget andet at komme efter på maskinen, må jeg så ikke komme med mit input fordi I allerede har nævnt dem? Jeg bidrager desuden med Bioshock Collection, og jeg føler det var værd at nævne at Fallout 4, godt eller ej, ikke opfylder de kriterier som Elgen sætter i første indlæg. Det tænker jeg i øvrigt heller ikke at Destiny gør.

Jeg læser det som præsenteret som værende fakta, når du fx skriver om Wolfenstein at "...det har mange svage passager", hvilket jeg ikke nødvendigvis er enig i.

Ja, det er du virkelig slem til. Det burde være en selvfølge at det er min egen personlige holdning og intet andet. Er det virkelig nødvendigt at jeg pointerer dette i alle mine indlæg? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 13:24, rettet 25/03-17 13:25 
Jeg mener at det generelt er at foretrække, at skrive så konkret som muligt, for netop at undgå misforståelser på det store internet, specielt ift. hvad der er ens egen mening og hvad der er faktuelt korrekt. Jeg mener at der er ord som er relative en en sådan grad, at de blot tilføjer forvirring og bidrager til manglende gennemskuelighed.

Hvor jeg i nogles øjne med sikkerhed er slem til at sætte pris på, at den enkelte tager hensyn til disse faktorer (måske i en for overdrevet grad), mener jeg i stedet at det gør diverse diskussioner langt mere saglige, end at slynge om sig med postulater (ikke at jeg anklager nogle for at gøre dette).

Når det så er sagt, så skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i hvordan du vælger at formulere dig og jeg skal heller ikke fylde en masse off topic ind i Elgens fine tråd :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/03-17 13:32 
Ud for det du kan li:

Evil within
Destiny
Uncharted 1-4
Tomb raider
Doom
Last of us
Begge wolfenstein spil.
Battlefield 1 mega godt online, osse SP.
Alien isolation
Kig osse på until dawn, da du kan li resident evil spil. Dog skuder du ikke meget i det.
Titanfall 2
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 13:33 
Godt lineært single player FPS til PS4?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 25/03-17 13:34 
Ja, du skal helt sikkert spille Evil Within, Morten - det er 110% dig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 25/03-17 14:42 
Der skal naturligvis være plads til holdninger, og jeg ville også helt klart anbefale Bioshock, men sprang over da det er et X360-generation spil og vurderede at det måske ikke var det Elgen ledte efter.
Jeg vil dog til enhver tid også anbefale Wolfenstein The New Order over Bioshock Infinite. De to har faktisk overraskende meget tilfælles, men det føles som om at førstnævnte har langt mere succes med alt hvad sidstnævnte forsøger. Især mht. pacing mellem action og story-sekvenser, det er et område hvor mange spil slet ikke har gjort sig nok umage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 15:16 
Jeg har altid haft fornemmelsen af at Elgen mere eller mindre har sprunget forrige generation over, så derfor var det værd at nævne Bioshock Collection. Måske jeg tager fejl :) Jeg synes i øvrigt det kører bedre på de nye konsoller, så det er måske værd at vælge disse versioner over de gamle uanset. Metro synes jeg i øvrigt også er et spil fra sidste generation :)

Jeg synes at dine tanker om Wolfenstein vs. Infinite er interessante. Jeg mener ikke de har ret meget andet til fælles end at de begge har nogle vel-underbyggede universer. Jeg mener dog ikke at Wolfensteins bliver fulgt særlig godt til ende, på trods af en stærk start og en effektiv reklamekampagne før spillets launch. Resten af spillet husker jeg som meget anonymt. Jeg mener desuden heller ikke at Wolfensteins historie har skyggen af dybde, hvor Bioshock Infinite brillerer på det punkt.
Jeg synes at jeg til at starte med var meget optimistisk overfor Wolfensteins to tidslinjer som man vælger i starten af spillet. Jeg synes at dette kunne ha' givet mulighed for nogle fantastiske twists og muligheder i forhold til historien, men også gameplayet og replay value. Desværre husker jeg at jeg blev slemt skuffet da det viste sig at der faktisk ikke var nogen nævneværdig forskel overhovedet. En forspildt chance IMO :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 15:38 
I forhold til hvis du kan li CoD4: MW, så kan du også kigge på Battlefield: Hardline og CoD: Ghosts. Jeg har gennemført begge i SP og synes at kampagnerne var okay underholdende, med godt solidt gunplay (Dog ikke på højde med SP kampagnen fra hverken MW, MW2 eller BF3). Der er ligeledes BF4 og en række andre CoD titler til PS4, dog brød jeg mig ikke så meget om disse, da der gik for meget "fremtidskrig" i den, med droner og robotter m.m. Er man til den slags, er det sikkert fine spil, formentlig også med solidt lineært SP gameplay.

Når jeg btw omtaler spil som lineære spil i en openworld setting, omhandler det spil som tydeligt sørger for at holde ens progression kørende, nærmest med en tydelig pil på kortet som fortæller hvor man skal gå hen. I den forbindelse er jeg helt enig med KK, vedr. at hverken Fallout 4 eller Destiny er lineære, i den forstand at der kun er 1 vej at gå konstant. Jeg mener dog at begge spil er ganske tydelige, når det kommer til at hjælpe spilleren fremad i hovedhistorien, i et sådant omfang at man ikke (eller sjældent) tåger rundt og selv skal bøvle med fremdriften.

I den forbindelse, kan det også være at Mirror's Edge: Catalyst kunne være noget for dig? Fokus på combat er forøget ift. 1'eren, men det er fortsat movement / parkour delen som danne grundlag.

Med mindre du spillede Zombi U tilbage på Wii U, er der også kommet en remake af denne med titlen Zombi, som måske kunne have din interesse. Jeg mindes dog at havde læst, at det ikke skulle køre alt for heldigt, pga framerate problemer. Om der er noget om snakken, eller om det er blevet patchet siden, aner jeg dog ikke.

De nævnte spil burde alle kunne anskaffes for max ~150 kr. pr. stk.
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-17 15:42 
Titanfall 2 er fantastisk. Kan varmt anbefales.

Call of Duty Infinite Warfare er også rigtigt godt. Der er nogen rumflys missioner der minder mig om Wing Commander.

Elgen Isolation tror jeg også er noget for dig.
ElgenElgenSkrevet 25/03-17 15:58 
Uh, Elgen Isolation synes jeg lyder lidt farligt }:-O
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-17 16:01 
Det er det også. Man er i rummet og alt muligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-17 16:57 
m1chelsen>
Når jeg btw omtaler spil som lineære spil i en openworld setting, omhandler det spil som tydeligt sørger for at holde ens progression kørende, nærmest med en tydelig pil på kortet som fortæller hvor man skal gå hen. I den forbindelse er jeg helt enig med KK, vedr. at hverken Fallout 4 eller Destiny er lineære, i den forstand at der kun er 1 vej at gå konstant. Jeg mener dog at begge spil er ganske tydelige, når det kommer til at hjælpe spilleren fremad i hovedhistorien, i et sådant omfang at man ikke (eller sjældent) tåger rundt og selv skal bøvle med fremdriften.

I den forbindelse, kan det også være at Mirror's Edge: Catalyst kunne være noget for dig? Fokus på combat er forøget ift. 1'eren, men det er fortsat movement / parkour delen som danne grundlag.

Jeg synes nu at Elgen rimelig præcist har specificeret hvad han er ude efter. Så jeg synes ikke det giver særlig meget mening at begynde at inkludere alle subgenrer af First og Third-person-spil, når det ikke er det han beder om.

Mirrors Edge Catalyst kan jeg slet ikke se hvordan kvalificerer sig. Der er næsten intet skyderi og det er heller ikke lineært.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/03-17 17:22 
Og hvis Elgen har det på samme måde som dig, er han selvfølgelig velkommen til at se bort fra mine forslag....
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/03-17 18:34 
Titanfall 2 er Half-Life 3: The Real, så det bør han spille under alle omstændigheder.
JmogJmogSkrevet 25/03-17 22:51, rettet 25/03-17 22:51 
Mange gode forslag i denne tråd. Lad mig komme med et lidt alternativt et: Killzone Shadow Fall.

Flere af de andre spil er bedre, men Shadow Fall er stadig en solid shooter. Rent mekanisk glimrende, totalt lineært onend nogle baner giver åbenhed og flere ruter. Visuelt slår det stadig 95% af alt andet i genren.

Og megabonus: det kan fås enormt billigt, så "risikoen" er næsten ikke-eksisterende.

Andet alternativ, hvis du er til oldschool FPS-spil: Shadow Warrior. Fremragende våbenvariation, der tilskynder til mange forskellige måder at kæmpe på. Plottet og replikker er overraskende godt. Også dødbilligt.
millenniummillenniumSkrevet 26/03-17 08:59, rettet 26/03-17 09:00 
Hmmm.... de singleplayer FPS spil jeg har nydt mest i nyere tid (og sikkert gentaget i tråden), mens klassiske 90'er FPS spil må betragtes som "acquired taste"...

Og nu taler vi rigtig FPS, hvor man har point-of-view med sin avatar og våben/skyderi er en central del af spilmekanikken. (Ellers havde jeg nævnte Mirror's Edge).

Titanfall 2 - utvivlsomt det nyeste skud på stammen. Kort, kompakt, stimulerende og med enkelte levels der stikker ud som helt ufatteligt gode. Jeg har lyst til at gennemføre det igen.

Wolfenstein The New Order - mest fordi det er en bizar rejse gennem et alternativt nazi-univers, selvom det har sine svagheder og enkelte svage levels. Spilles for historien og miljøet.

Killzone 3 - jeg nævner det fordi banerne er optimeret til at spille med Move controller og PS Move Sharp Shooter, og derfor en lidt underdog i mængden. Det er meget cover/shooter, og så finder man ud af, hvor hårdt det er at holde et gevær oppe i lang tid..!

GoldenEye Reloaded - Det har nogle langtrukne baner, men også nogle momenter der er jaw dropping. Banerne er brede, så der er ofte mulighed for flere ruter og taktikker. Ganske veludført reboot af en 007-klassiker.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 26/03-17 09:30 
DOOM fordi der er godt!
Bashful Neophyte
QQSkrevet 26/03-17 10:43 
Nu ved jeg ikke, hvorfor du lige er interesseret i et lineært skydespil, men hvis det er af samme årsag som jeg, har jeg et par input, der selvom de nok alle har været nævnt, gav mening for mig. Jeg har for tiden ikke særlig god tid til at spille og der kan være langt imellem, at jeg kan sætte længere perioder af. Derfor er det fedt, at kunne starte et spil, som er lige til at gå til, hvor der hele tiden er checkpoints, og hvor jeg ikke behøver huske, hvor jeg er kommet til og hvor det er besværligt at afbryde midt i en session. Hvis du ikke allerede har regnet det ud, er jeg for nylig blevet far, og det er derfor supernice, at kunne spille noget, der er fedt i 20 minutter ad gangen og hvor jeg kan slukke, uden at min progress er gået tabt.

Indtil videre har jeg spillet Uncharted 2 og snart 3 igennem og 4'eren er indkøbt og klar. Etteren var den eneste jeg havde spillet før. Last of Us har jeg spillet, men er fedt til samme formål, omend stemningen heri er så god, at det næsten er synd at spille i så korte sessions. Tomb Raider har jeg de samme forventninger til og det eneste der holder mig fra Doom og Bioshock-serien er, at jeg normalt helst spiller FPS på PC. Men jeg regner med at gå den vej, når jeg får anskaffet mig en ordentlig maskine.

Jeg er ellers mega psyched på det nye Zelda og har for nylig købt Witcher 3, men det er nok lige optimistisk nok, at jeg kan flette det ind i min hverdag og for alvor nyde det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 26/03-17 11:42 
Synes der bliver nævnt mistænkeligt mange third person shooter og first person spil som ikke er shooters. Har folk styr på genren? :D

Men ja, jeg kender godt (ift ovennævnte) problemet med bare at kunne kaste sig ind i et spil, ikke skulle genindlære knapperne og bare fortsætte hvor man slap. Der var Crysis 2 lidt af en failure for mig, for der var mange knapper og hold-nede funktioner som ikke skulle glemmes.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-17 12:18 
Killzone 3 og GoldenEye Reloaded er PS3-spil ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 26/03-17 13:30 
aaaargh!!! :-D
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 26/03-17 15:13 
Third person over-the-shoulder, som i RE4, 5 og 6 er også ok... har også skrevet post #3 at andet også kunne være interessant... men ikke open world...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 26/03-17 17:31 
Kan huske jeg faktisk blev lidt træt af FPS konceptet i FarCry 3, så meget at jeg ikke rigtig gad 4'eren. Det handlede alt for meget om ikke at blive opdaget eller forskanse sig, fremfor at buldre frem med geværet foran sig. Det er ikke rigtigt FPS i min bog.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/03-17 18:12 
^ Men... Far Cry serien har altid primært handlet om den "taktiske" tilgang, "rigtigt" FPS eller ej. :P
Jeg synes det var sjovt at planlægge forskellige tilgange til sine angreb i både 3 og 4... Selvom jeg da må indrømme, at jeg til sidst bare brugte Buzzsaw (signature version af MG42 LMG) til at meje alting ned. :D

Men overordnet set, vil jeg nok også vil beskrive Far Cry (måske lige minus de to FC: Instincts til Xbox + X360) som mere open world end hvad Elgen efterlyser.
Og nok især 3, 4 og Primal, der så rigeligt bugner af det pureste "GØR X 33829082 GANGE PÅ DET HER KORT FORDI VI ER UBISOFT"

/brok

-

Jeg kan også kun tilslutte mig Titanfall 2.
Foruden at have ganske solidt gameplay, synes jeg også at spillets chapters/sessions havde en passende længde, som gjorde det lettere at gå fra og til, uden at føle man bare bliverr droppet ind ved et tilfældigt checkpoint næste gang man fortsætter.
... Og så er Bee-Tee (titan) altså også ret sød!

Det er længe siden jeg spillede Wolfenstein: The New Order, men knap så længe siden at jeg spillede The Old Blood expansion dertil.
Sidstnævnte var en nogenlunde oplevelse, men selvom det ikke er _så_ længe siden at jeg spillede det, kan jeg alligevel huske flere detaljer fra TNO end fra TOB.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 30/03-17 09:00 
Nu der er nogle stykker der har anbefalet Titanfall 2, er det måske værd at nævne, at man fra denne weekend og fremad kan prøve en af single player missionerne:

The arrival of Titanfall 2’s next batch of DLC will coincide with another free trial weekend, which runs March 30 to April 3. The free weekend — which will also offer double experience gain — will include the game’s multiplayer suite as well as the Training Gauntlet and a single-player campaign mission, The Beacon. After the trial ends on April 3, the Training Gauntlet and The Beacon “will remain free to play in perpetuity,” Respawn said.

http://www.polygon.com/2017/3/23/15042334/titanfall-2-free-dlc-colony-respawn
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig