X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

(Survival-)Horror spil...


Reply
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-03 18:34 
... Stor fan af dem, men kender ikke så mange :) Hvad er der, som der er værd at gå efter? Der er selvfølgelig altid Silent Hill serien, men udover den?

Det behøver ikke nødvendigvis være i survival genren, bare de kan give mig et godt gys.. Jeg har nok aldrig været så bange som da jeg var lidt yngre og spillede Phantasmagoria serien, uanset hvor meget kritik de spil end fik i anmeldelserne :)
kingsizekingsizeSkrevet 07/08-03 18:38 
Et godt bud på et survival horror spil kunne være "project zero"
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KTCKTCSkrevet 07/08-03 18:38 
På PC er der Alien Vs. Predator-spillene, der i hvert fald gav mig nogle lede chock.
Gå uden om Dino Crisis serien, da den godt nok kan være nogenlunde underholdende, men horror er der ikke meget af.
Resident Evil serien kan jeg godt lide, men den er ikke vildt uhyggelig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-03 18:40, rettet 07/08-03 18:41 
Ja, Resident Evil burde jeg også have nævnt... Glimrende spil, i hvert fald de første af dem :)

Project Zero kender jeg ikke, hvad går det ud på?

EDIT: Er det det folk også kalder Fatal Frame?
RitesRitesSkrevet 07/08-03 18:40 
Res Evil?
Clockwork Tower?
Dino Crisis?
The Thing?
Project Zero?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 07/08-03 18:41, rettet 07/08-03 18:42 
Clock Tower... ;)

Som KTC siger er der ikke meget mere horror i Dino Crisis, end at det bygger på samme engine som Resident Evil...

Alone In The Dark er selvfølgelig genrens fader.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kingsizekingsizeSkrevet 07/08-03 18:42 
Samme stil som Resident Evil. bare uden våben, kun et kamera. Det der gør spillet uhyggeligt er at men ikke kan se fjenderne(spøgelserne) før i sidste øjeblik, men man kan kun se dem ordenligt gennem sit kamera.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-03 18:44 
Ahh, ja... Det ledte jeg efter på et tidspunkt, men glemte med tiden alt om det... Hvis der er en der vil sælge *host-hint* så sig endelig til :)
kingsizekingsizeSkrevet 07/08-03 18:45 
Yes. Fatal Frame = Project Zero
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
MajorPMajorPSkrevet 07/08-03 18:45, rettet 07/08-03 18:48 
Project Zero - genial god stemning det spil har!

EDIT: Fatal Frame er navnet i US - Project Zero i EU :) Så enkelt er det.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
kingsizekingsizeSkrevet 07/08-03 20:57 
der findes også et der hedder "Shadow of Memories" men hvorvidt det er godt eller ej, ved jeg ikke. Det skal også lige siges at jeg ikke er sikker på om det er udkommet til andet end PC og Xbox.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 07/08-03 21:00 
Det kom først på PS2, men det er IKKE survival horror...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 07/08-03 21:32, rettet 07/08-03 21:34 
Alone In The Dark 4: The New Nightmare er faktisk ret spooky. Hører 'The Thing' egentlig til horror afdelingen?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/08-03 21:38 
Det gør det vel i teorien... Men ud af alle de gange jeg har spillet det, har jeg ikke én gang syntes, at det har fungeret særlig godt som et horror spil :/
kingsizekingsizeSkrevet 07/08-03 23:56 
Naiera >
Det kom først på PS2, men det er IKKE survival horror...

Som man kunne læse ud fra mit indlæg, vidste jeg ikke så meget om titlen, men jeg ville bare gøre opmærksom på at der muligvis var noget der. ;-)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Star SoldierStar SoldierSkrevet 09/08-03 13:53 
Et bud kunne være Siren som kommer en gang i fremtiden (ved ikke meget om den endnu).


ICO med en jernstang
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
jaesjaesSkrevet 09/08-03 18:42 
Spooky...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/02-04 21:27 
Jeg så et klip fra Kuon (fra sidste TGS), men fik aldrig fat i navnet, nu har jeg så fundet et link til spillet, er der nogle der vil grave nogle nyttige informationer op om det spil?, ser dejligt uhyggeligt ud.


Kuon
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CoreCoreSkrevet 05/02-04 21:30 
Jeg fik Ghosthunter ind af døren igår, og ud fra hvad jeg har læst om det, så hører det vist også til i den her genre, så det skal jeg da lige ha' luret på...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 05/02-04 21:35 
Da jeg som ca. 10 år gammel sad og spillede Friday The 13th på min Commodore 64, var jeg pænt skræmt, men jeg tvivler godt nok noget på at det er i stand til bare så meget som at få et blindt marsvin til at trække på knurhårene den dag idag...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Username
Password
Remember me