X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Disney Afternoon Collection


Svar
BlumarinaBlumarinaSkrevet 15/03-17 19:58, rettet 17/04-17 17:45 
Capcom har i dag annonceret denne titel, som indeholder seks retroklassiskere i form af Chip 'n Dale Rescue Rangers, Chip 'n Dale Rescue Rangers 2, Darkwing Duck, DuckTales, DuckTales 2 og TaleSpin.

Udkommer 18. april til PS4, Xbox One og PC.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 15/03-17 19:58 
Trailer her:

Link...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/03-17 20:48 
Download only :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-17 21:13, rettet 15/03-17 21:14 
Sejt nok. Håber det udkommer fysisk alligevel. Resident Evil 4 og 5 var også annonceret som download only til at starte med, men udkom alligevel rigtigt senere. Først i US og så i EU.

Kvammelt med rewind, men regner med at det kan vælges fra totalt og ikke nødvendigvis skal være mappet til en knap.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/03-17 23:34 
Ikke til Switch? Booo!
spectrespectreSkrevet 16/03-17 07:49 
Kan man ikke bare lade være med at bruge rewind?
Og er der andre spil i den collection ud over Ducktales der er værd at spille?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 16/03-17 07:51 
Rescue Rangers husker jeg som sjovt i sin tid. Ved dog ikke om det holder i dag.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 07:55, rettet 16/03-17 07:55 
Rescue Rangers holder i dag, det er bare stadig alt, alt for nemt, så det har ikke mange timers underholdning i sig. Skal nok spillets i co-op for den fulde oplevelse.

Darkwing Duck er det eneste af spillene med en reel udfordring (det er vel egentlig underordnet når man har en rewind-funktion!?), men det er reelt set bare et meget kort Mega Man-spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-17 08:02 
spectre>
Kan man ikke bare lade være med at bruge rewind?
Og er der andre spil i den collection ud over Ducktales der er værd at spille?

Selvfølgelig. Det er bare trist at det skal være et selling point. De burde hellere pakke spillet med en voksen der kan spille det for én i stedet, hvis man ikke fatter det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/03-17 08:19, rettet 16/03-17 08:22 
Så en NES collection kommer ikke til en Nintendo platform...

Udover det er det vel bare halvhjertet emulation, som vi er vant til.
j/k
SumezSumezSkrevet 16/03-17 08:23 
spectre>
Og er der andre spil i den collection ud over Ducktales der er værd at spille?

Ducktales 2 er bedre end 1'eren, og begge Rescue Rangers spil er gode. Darkwing Duck er, som nævnt, mest bare et dovent Mega Man, men det har stadig Capcom-kvaliteten. Faktisk er Talespin det eneste spil i pakken som ikke er voldsomt godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 08:43, rettet 16/03-17 08:44 
spectre>
Kan man ikke bare lade være med at bruge rewind?

Hvis skidtet kan slås helt fra i settings, er det fint nok. Men hvis muligheden altid er der mens man spiller, vil den være mere fristende at bruge for mange. Rewind hører ikke til i nogen spil, kun hvis det er en integral del af gameplayet.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 08:47, rettet 16/03-17 08:47 
Eller hvis spillet alligevel er designet med quicksaves in mind (som de fleste ældre FPS-spil til PC, osv.)
At dét så kan tolkes som sløset design er en helt anden diskussion. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 16/03-17 09:30 
Beano>
spectre>
Kan man ikke bare lade være med at bruge rewind?

Hvis skidtet kan slås helt fra i settings, er det fint nok. Men hvis muligheden altid er der mens man spiller, vil den være mere fristende at bruge for mange. Rewind hører ikke til i nogen spil, kun hvis det er en integral del af gameplayet.

Er det ikke ligegyldigt at bekymre sig om hvordan andre vil spille et spil?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 10:01, rettet 16/03-17 10:02 
Ikke hvis det påvirker spillet negativt for alle. Der er to issues. For der første kan rewind som mulighed påvirke spildesign og balance negativt (f.eks. bilspil). For det andet (som nævnt) kan spilleren fristes til at anvende det mere end man ellers ville og derved derved ødelægge udfordringen. Her taler jeg om de spil hvor muligheden er et knap-tryk væk mens man spiller og det ikke kan slås helt fra, eller straffes for at bruge det.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 10:10 
For der første kan rewind som mulighed påvirke spildesign og balance negativt (f.eks. spil).

Fixed :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 16/03-17 10:15 
Beano>
Ikke hvis det påvirker spillet negativt for alle. Der er to issues. For der første kan rewind som mulighed påvirke spildesign og balance negativt (f.eks. bilspil). For det andet (som nævnt) kan spilleren fristes til at anvende det mere end man ellers ville og derved derved ødelægge udfordringen. Her taler jeg om de spil hvor muligheden er et knap-tryk væk mens man spiller og det ikke kan slås helt fra, eller straffes for at bruge det.

Hvis du ikke har tænkt dig at bruge funktionen, så er det vel ligegyldigt for dig om det er et knaptryk væk eller kan slås fra eller ej? Hvorfor er det vigtigt for dig om andre bruger funktionen? Det er vel ikke dit job at diktere hvordan andre spiller et spil?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 10:15 
Ok så :D
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 10:20 
spectre>
Hvis du ikke har tænkt dig at bruge funktionen, så er det vel ligegyldigt for dig om det er et knaptryk væk eller kan slås fra eller ej? Hvorfor er det vigtigt for dig om andre bruger funktionen? Det er vel ikke dit job at diktere hvordan andre spiller et spil?

Det er bestemt ikke ligegyldigt. Fordi det er for nemt at blive fristet til at bruge funktionen i en spilsituation når det altid er en mulighed og *uden* konsekvenser. Hvad er det næste - en win-knap?
SumezSumezSkrevet 16/03-17 10:22 
Vi snakkede længe og voldsomt om emnet (mht quicksaves som reelt set er det samme) i tråden om NES Classic, så vil nøjes med at svare meget kortfattet med at det naturligvis ikke vedrører mig hvordan andre spiller et spil, men at jeg stadig forsvarer retten til at synes det er ærgerligt hvis den slags tilføjelser resulterer i at folk vurderer et spil på andre præmisser end det er designet omkring, når disse efter min mening gør spillet til en (langt!) mindre velpoleret og tilfredsstillende oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 16/03-17 10:26 
Igen, så er fristelsen udelukkende en konsekvens for dig selv.

At andre får en anden oplevelse af et spil pga. "hjælpe features" er ligegyldigt. Det burde udelukkende handle om hvad I selv får ud af oplevelsen.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 16/03-17 10:29, rettet 16/03-17 10:36 
Beano>
Det er bestemt ikke ligegyldigt. Fordi det er for nemt at blive fristet til at bruge funktionen i en spilsituation når det altid er en mulighed og *uden* konsekvenser. Hvad er det næste - en win-knap?

Sorry, men det er vist et Beano problem og ikke et design problem :)

Der er ingen mandomsprøve som et klassisk "NES-hard" nes spil, men det er ikke alle, der synes det er sjovt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 10:52 
@Sumez; Jeg syntes at en konsekvensløs rewind funktion er endnu værre end save-states. Lugter af det samme men rewind er noget man nemmere bliver fristet til at bruge ved den mindste fejl, f.eks. et forfejlet hop. Save states kan også misbruges men funktionaliteten er lavet for at kunne afbryde og genoptage spil. Praktisk på farten, korte spilsessions, etc. Rewind er kun lavet til snyd. Jeg har det fint med at folk vil snyde i ældre titler hvor rewind aldrig var en del af det originale design, men det skal blot kunne slås helt fra for at minimere fristelsen.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 11:06 
slk486>
Sorry, men det er vist et Beano problem og ikke et design problem :)

Der er ingen mandomsprøve som et klassisk "NES-hard" nes spil, men det er ikke alle, der synes det er sjovt.

Jeg byder mig principielt ikke om rewind men siger heller ikke at muligheden helt skal fjernes fra denne udgivelse.
SumezSumezSkrevet 16/03-17 11:10 
Beano>
Save states kan også misbruges men funktionaliteten er lavet for at kunne afbryde og genoptage spil.

Ikke helt. I så fald skulle der jo bare være en suspend-funktion :) Det er en HELT anden ting. Når jeg snakker om savestates/quicksaves, så snakker jeg om præcis det samme som du gør, når du snakker om rewind. Bare så vi er på samme bølgelængde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 11:16 
Enig, en suspend/resume mulighed ville være bedre mht. minimering af snyd :)
slk486slk486Skrevet 16/03-17 11:17, rettet 16/03-17 11:18 
Beano>
Jeg byder mig principielt ikke om rewind men siger heller ikke at muligheden helt skal fjernes fra denne udgivelse.

Nej, det er heller ikke noget jeg er interesseret i, jeg siger bare, at fristelsen til at bruge rewind ikke er funktionens problem :)

Who cares om nogen gør brug af "snyd" eller ej?
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/03-17 11:18 
I må godt lige skrive her, hvis i ser det kommer i retail :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 16/03-17 11:36 
slk486>
Who cares om nogen gør brug af "snyd" eller ej?

Jeg er principielt ligeglad.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-17 18:20, rettet 16/03-17 18:21 
Hvorfor overhovedet købe og spille spillene hvis man ikke gider spille dem som oprindeligt tiltænkt?

Hvis man ikke gider så kan man da se et let's play på YouTube :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/03-17 20:27, rettet 16/03-17 20:31 
Måske kan man rent faktisk godt lide gameplayet, har nostalgiske minder om at have spillet det og vil gerne opleve noget af det igen. Og er blevet voksen, har fået børn og en hverdag der ikke er kompatibel med at bruge tid på at mestre et spil. Men vil stadig gerne spille det.

Totalt fjollet at sige man lige så godt kunne se en video frem for at spille med hvad der reelt er et quicksave-system. Folk spiller for at spille. For at føle det var dem der klarede spillet.

Hvorfor skulle der være noget galt i det? Det er da langt bedre at nogen spiller på super easy mode fremfor aldrig at spille.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-17 21:46 
Hvis man får fornemmelsen af at man selv klarer spillet, samtidig med at man har snydt sig igennem, så er man godt nok let at gøre tilfreds :)

Hvis man netop vil genopleve spillene, så giver det ingen mening at spille dem på en helt ny måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/03-17 22:26, rettet 16/03-17 22:57 
Det kan være man rewinder ved en enkelt bos i ny og næ, fordi man ikke har overskud til at genspille hele banen. Det kan jeg sagtens forstå, hvis man har ikke har så meget spilletid. Jeg har ikke selv noget ønske om at gøre det, men med den ekstremt begrænsede spilletid jeg desværre har, kan jeg sagtens sætte mig ind i det.
I dette tilfælde tror jeg dog det er tilføjet for at "føje" de yngre generation af gamere, der ikke er vokset op med en ordentlig sværhedsgrad ;)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/03-17 07:20 
Det kan være man rewinder ved en enkelt bos i ny og næ


Det er faktisk også min erfaring, især på Tinder hvor éns matches ofte skriver "Nej, hov det var en fejl. Tilbage! Rewind!" :D
slk486slk486Skrevet 17/03-17 08:41 
Ja, du ER en boss :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/03-17 09:39 
En Bo's :D
BlumarinaBlumarinaSkrevet 18/04-17 18:48 
Spillet er udkommet i dag på PlayStation Store og koster 159kr.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig