X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

RiME fra Tequila Works


Reply
BeanoBeanoSkrevet 11/03-17 07:39, rettet 11/03-17 10:55 
Spillet har endeligt fået en dato, d. 23 maj på PS4, XB1 og PC, og Switch lidt senere. Spillet får også fysisk udgivelse.

Nyheden:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-08-rime-comes-out-in-may

Trailer:
https://youtu.be/h7EgPzwPu_8

De første 27 min gameplay:
https://youtu.be/BRtGWbq-o5E

Edit: Tequila Works (ikke Games), må gerne rettes af mod, sorry ;)

Edit 2: Tak.
WehnerWehnerSkrevet 11/03-17 10:46 
Lækker, lækker trailer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 11/03-17 13:45 
Håber de er til at stole på denne gang. Det scam de kørte med den oprindelige trailer plus at de tager 100kr ekstra for Switch-versionen giver en grim smag i munden.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-17 14:22 
Trailer scam?
JmogJmogSkrevet 11/03-17 14:31 
Spillet var oprindeligt en Sony eksklusiv titel og de præsenterede det på deres E3 konference med en lækker trailer. Sony fandt så senere ud af at traileren var fup - der var slet ikke noget spil. Det var target render lavet så det så ud som ægte gameplay og spillet var slet ikke i nærheden af så langt som de var blevet lovet. Reelt, der var kun den trailer.

De ophævede derfor kontrakten, hvilket er grunden til det er multiplatform nu. Det lykkedes dem så at finde en investor, som ville fortsætte financieringen efter Sony hoppede fra.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-17 15:14 
Det havde jeg ikke hørt om, hvor vildt :/
slk486slk486Skrevet 13/03-17 11:31 
At Sony ikke vidste traileren var fup er da ren spekulation, er det ikke?
j/k
JmogJmogSkrevet 13/03-17 15:58 
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg hørte det, men jeg vil tro det var noget på en industri podcast, hvor nogen havde hørt fra kilder i Sony, at det var grunden til de opsagde kontrakten.
3of193of19Skrevet 13/03-17 18:55 
Så nå det er andre der kaver target renders er det en skandale, og når de selv gør det er det almindelig praksis... typisk Sony hykleri.
JmogJmogSkrevet 13/03-17 22:28 
Ikke ligefrem det samme. Guerilla har næppe nogensinde tegnet en kontrakt og løjet om produktionsmilestones overfor dem der reelt betaler deres løn.
slk486slk486Skrevet 14/03-17 09:00, rettet 14/03-17 09:03 
Og så er det iøvrigt 12 år siden... Grib lige efter strå engang :D

@Jmog: Der må ihvertfald være en eller anden grund til de smed dem væk igen.
j/k
3of193of19Skrevet 14/03-17 10:44 
17 år :)
Never forget! #FF8fakePS2demo
SumezSumezSkrevet 14/03-17 11:05 
Så at fremvise et proof of concept i stedet for ingame gameplay er et "trailer scam"?

Jeg går også selv ind for at man kun fremviser hvad man som spiller faktisk skal regne med at se, men hvis det eneste man kunne vise i trailers var spillets status 100% som det ser ud på daværende tidspunkt i udviklingen, så tror jeg godt man kan regne med at samtlige trailers enten ville være rimelig kedelige, eller først eksistere når spillet alligevel er gået guld.
Umiddelbart synes jeg at det der vises i den nye trailer stemmer ret godt overens med det der blev vist på E3 i sin tid, så jeg kan ikke se problemet. Det er i hvert fald akkurat ligeså skamløs en Ico wannabe som det var dengang. :P Ikke at det forhindrer det i at se spændende ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/03-17 11:06 
Ha ha :D

Tager jeg helt fejl, når jeg synes jeg husker dansescenen fra PC demoen?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/03-17 11:52 
Sumez>
Så at fremvise et proof of concept i stedet for ingame gameplay er et "trailer scam"?

Historien/rygtet går på at de fik deres spil delvist finansieret af Sony baseret på vist "gameplay" som i virkeligheden var target-render og spillet var meget langt fra færdigt. Det er bedrag.

Om historien så passer har jeg lidt svært ved at tro. I så fald har Sony været temmeligt sløsede med at sikre at udviklerne rent faktisk havde et produkt inden de smed penge efter dem.
SumezSumezSkrevet 14/03-17 12:19, rettet 14/03-17 12:20 
Jeg tænker også der må ligge lidt mere i historien end bare det. Udover at Sony næppe smider penge i et produkt alene ud fra en trailer designet til offentlig PR (men omvendt næppe heller kræver en), så er de vel også, som en rimelig stor spiller i industrien, helt indforstået med at at sådan en trailer netop bare er PR, og aldrig nogensinde repræsenterer reel status på produktets udvikling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 05/05-17 10:52 
Spillet udkommer om 3 uger og man har bare intet hørt eller set for nyligt?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 10/05-17 19:53 
Gode nyheder. Spillet kommer nu til at koste det samme digitalt til Switch som på andre platforme. Fysisk udgave får soundtracket som downloadkode (værdi 10 dollars).
spectrespectreSkrevet 11/05-17 07:45, rettet 11/05-17 07:47 
Så et preview på Gamespot og de virker ret positive
http://youtu.be/ujV0tmHvACg

Spanien får også en collectors edition
RiME fra Tequila Works
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 08:53 
Lovende :D
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-17 11:35 
Første anmeldelse er ude: 9/10 i Edge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-17 23:00 
Jeg har spillet det små 2 timer i dag og det er ganske godt. Fint puzzle-platforming gameplay, på den lidt lette/ustressende side (indtil videre) hvilket er ok med mig. Smuk og stemningsfuld verden at udforske uden man holdes alt for meget i hånden. Ser ud til at levere en god oplevelse :)
BeanoBeanoSkrevet 29/05-17 10:27, rettet 30/05-17 08:02 
Så blev det gennemført på ca. 6-7 timer uden jeg jagede collectables eller udforskede alle hjørner af verdenen. Rigtig fin og smuk spiloplevelse, ikke ulig Journey, UBZU, etc. men med mere reelt gameplay. Sværhedsgrad i den nemme ende af skalaen og det har tydeligvis været intentionen at levere en emotionel oplevelse frem for et puzzle-tungt spil.
Framerate på PS4 er ret ujævn/juddery og styring føles en smule tung, men siden det ikke er et action-spil, er det ikke et kritisk problem.
Kan klart anbefales herfra.
millenniummillenniumSkrevet 29/05-17 11:09, rettet 29/05-17 11:10 
Kunne du ikke skrive, det "Rimer" lidt på Journey og ABZU ;-D

Badum-tss.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-17 11:14 
Nej det ville være RIMEligt plat.... ...tsssh!
DunwichDunwichSkrevet 30/05-17 00:22 
6 på Gamespot og IGN.
millenniummillenniumSkrevet 30/05-17 06:29 
Så det er ikke et spil med bred appel, men et aquired taste spil - hvilket er godt :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-17 06:54, rettet 30/05-17 06:56 
WehnerWehnerSkrevet 19/03-19 23:16 
Jeg har lige nappet den første time. Helt klart dejligt at spille og meget fint rent visuelt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 20/03-19 13:50 
Nogen der har set en platforms-sammenligning? Det er jo nok bedst på PC, men det ligner også noget der kunne være så hyggeligt at spille på Switch.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 20/03-19 15:31 
Jeg spillede det på PS4 Pro omkring launch og der var der enkelte steder framerate problemer svjh, muligvis kun juddering.
Om det er forbedret siden via patches ved jeg ikke men det bør ikke holde nogen fra at spille det, et rigtigt fint lille spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/03-19 18:39 
Lige netop Switch-udgaven kan jeg huske fik nogle prygl på grund af stor teknisk-fnidder da det udkom. Om det stadig er tilfældet ved jeg dog ikke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 20/03-19 22:32 
Des mere jeg spillede Rime, des mere savnede jeg Ico ... og lidt Journey. Synes ikke helt det er så enestående som det sigter efter at være. Især ikke hvis man har været igennem de to andre hovedværker som Rime tydeligvis læner sig op af.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 20/03-19 22:36 
Efter 2½ time, synes jeg klart, det er bedre end Journey. Jeg spillede Journey efter at walking sims var blevet udbredt, og jeg tror, det oprindelig bl.a. stod ekstra stærkt, fordi der ikke var ret meget konkurrence, da det udkom (hvilket naturligvis giver street cred i sig selv).

Jeg har MEGET svært ved at slippe RiME og komme i seng.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 21/03-19 10:15, rettet 21/03-19 10:16 
Jeg har købt en PC-key for 3,49 €, men er stadig fristet af en Switch-version.


Hmm.. måske den ikke er så slem længere?
Hvad sker der?
DunwichDunwichSkrevet 25/03-19 22:03 
Det ligger på Gamepass på Xbox One, så jeg tjekkede det på min X i en times tid.

Synes det er semi-kedeligt og virker underligt sjæleløst. Det er som om spillet tror det er langt mere interessant og kunstnerisk, end det egentligt er. Frameraten og den sløve styring, er heller ikke for heldigt. Det virker generelt som et af de der Unity spil, og bestemt ikke som et spil der er lavet på Unreal Engine.

Der var et par okay puzzles i den tid jeg legede med det, og måden man løste nævnte puzzles på, var osse fint fundet på. Men jeg ved bare, at når puzzles i starten er så åbenlyse, at så bliver der skruet op for de obskure af slagsen, senere i spillet - hvilket bla Gamespot også bekræfter mig i, i deres anmeldelse.

Men det har givet mig lyst til at spille Shadow of the Colossus igen, om ikke andet.
BeanoBeanoSkrevet 26/03-19 08:15 
Måske ikke originalt mht. gameplay men jeg syntes ikke det er sjælløst, tværtimod hvis man spiller det færdigt :)
WehnerWehnerSkrevet 02/04-19 22:28 
Jeg blev færdig her til aften, og det var overvejende en positiv oplevelse. Gameplaymæssigt er der fokus på puzzles, men de bliver aldrig for alvor svære, og jeg brugte ikke løsning en eneste gang. Det var lidt længere end forventet - tror jeg brugte næsten 10 timer - og det tabte lidt pusten de sidste par timer. Første og anden akt står stærkest.

Det er ikke et feelgood-spil, men det er walking sims sjældent...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 04/04-19 18:07, rettet 09/04-19 00:22 
Hvorfor kalder du Rime en walking sim?

Walking simulators

The Stanley Parable (2013) is a first-person walking simulator set in an office building.
Walking simulators are narrative games that generally eschew any type of gameplay outside of movement and environmental interaction that allow players to experience their story through exploration and discovery. The term "walking simulator" has sometimes been used pejoratively, but since has been come to be an accepted manner to call such games.[54][55] Walking simulators feature few or even no puzzles at all, and win/lose conditions may not exist. They allow players to roam around the game environment and discover objects like books, audio logs, or other clues that develop the story, rather than through dialog and cutscenes. Examples of walking simulators include Gone Home, Dear Esther, Firewatch, Proteus, Jazzpunk, The Stanley Parable, Thirty Flights of Loving, and What Remains of Edith Finch.[56][57]

https://en.wikipedia.org/wiki/Adventure_game#Walking_simulators
Login for at besvare
Username
Password
Remember me