X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Dishonored 2


Reply
millenniummillenniumSkrevet 12/02-17 19:50 
Ok, så opretter jeg en selvstændig tråd til Dishonored 2. Ingen tvivl om at jeg har haft kæmpe forventninger til det spil, efter Dishonored røg direkte ind på pladsen som en af mine bedste spiloplevelser i nyere tid.

Har lånt Dishonored 2 på biblioteket i en måned. Gider ikke købe det før der kommer en edition med alle extras.

Nu nået til 4 mission og skal til at konfrontere Clockwork Soldiers.

Indtryk so far...

- Måske er jeg lige lidt stealth rusten, men det føles en kende mere svært end det forrige. Vagterne er mere sensitive, på mærkerne og sværdkampe føles næsten som selvmord - indtil man lige får styr på sin timing. Det er jo et spil hvor ét slag fra modstanderen kan betyde instant død.

- Der er igen meget historie og del-historie med. Måske for meget, men, man kan jo bare ignorere de utallige breve, aviser, bøger, tankelæsninger og dialoger der er strøet ud over scenerne.

- rotterne er ikke længere efter mig, men den nye plague, bloodflies, er satme ikke rare at støde ind i. Den klamme oplevelse at hoppe ind i et rum, for at finde runer, og så opdage at rummet er overtaget af bloodflies. Yikes!

- oplevede nogle frame-rate problemer da jeg sad på en motorbåd og kiggede ud over byen (too many details), men 98% af tiden kører det flot og smooth. Det virker bare som om motoren har lidt svært ved at takle et stort område med mange detaljer.

- Far reach magien har også drillet mig lidt. Nogle gange laver jeg bare en tumpet ting, fordi min far reach ikke lige landede som jeg forventede.

- Jeg var kæmpe fan af Dishonored 1, og kan mærke grebet atter lukker sig omkring mig. Det er godt!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-17 20:09 
Tak for indtryk, jeg har det selv i min "skamstak" ;)

Hvilken platform spiller du det på?
millenniummillenniumSkrevet 12/02-17 21:16, rettet 13/02-17 19:49 
PS4. Det er ret utroligt - Dishonored 1 på PS3 fik noget kritik for screen tearing, og jeg synes altså jeg ser de samme småproblemer i 2'eren.

EDIT: Ingen andre som er gået i gang med det? Altså, det er jo et klasse spil. Drop nu det Call of Duty hejs! :-D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/02-17 10:47 
Flere indtryk...

Clockwork Soliders kræver en anden taktik end hvad man normalt mødte i Dishonored. De er nogenlunde sammenlignelige med Tallboys fra 1'eren (som man ofte helst undgik) bortset fra de er mere mobile, går indendørs, kan se forud/bagud og man kan bruge en helvede masse ammo på dem.

Den bedste metode jeg har opdaget indtil videre er, at angribe dem fra oven (såfremt det er muligt) og trykke R2 i faldet. Ved første angreb fjerner man hovedet på den, og andet angreb dør den. Så har man neutraliseret den, uden at spilde ammo.
Hvis det ikke er muligt at angribe fra oven, så er pistolen bedste middel, men det kræver mange kostbare skud, fordi alle fire arme skal skydes af før den sprænger sig selv. Det er endnu ikke lykkedes mig at neutralisere en Clockwork Soldier med sværd alene.

Køb Dark Vision hurtigt, og gerne udvid den som noget af det første. Med standard Dark Vision kan du se fjender gennem mure, hvilket er piv nødvendigt når du skal snige dig op bagfra. Med udvidelsen kan man også se Clockwork Solders, hvilket får stor værdi i 4. mission. Og husk at bruge en Far Reach for lynhurtigt at placere sig bag en fjende, så man kan neutralisere vedkommende. Det er effektivt!

Dishonored 2 er, ligesom sin foregænger, et mere kvalitativt spil. Det er ikke store områder man bevæger sig i, men kompakte miljøer som til gengæld har meget dybde, mange funktionelle detaljer og mange rum. Der er ikke noget fyld i miljøerne. Jeg synes dog der er lidt hang til trial-and-error, hvor jeg bare overrumples af uventede fjender, og må tage en om'er efter game over. (Man straffes lidt hårdt af loading tiden). Synes generelt ikke jeg døde så meget i Dishonored, fordi jeg var ukuelig tålmodig og meget neurotisk, mens Dishonored 2 lige kræver noget ny tilvænning.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 18/02-17 07:40 
Er tråden blevet til min personline spildagbog..? :D

Havde et par uheldige oplevelser da jeg, efter et dødsfald, blev spawnet lige foran to fjender som opdagede mig med det samme. Det synes som en fejl. Spillet burde trække en lidt tilbage, så man kan få en ny chance til at snige sig igennem eller kæmpe - hvad man end foretrækker.

Jeg klarede mission 4 umanerlig klodset og endte med røde streger og en høj kaos level, så jeg besluttede mig for at gå til 5. mission med en noget mere sober tilgang. Overvejende, afventende, tålmodig og taktisk. Lidt over 2 timer til én mission gør at man virkelig lærer miljøet at kende. Det er en ret "klassisk" Dishonored mission med sektioner bestående af mange niveauer (alt mellem gadeplan og hustage) og flaskehalse af bevogtede porte og wall of light, som gradvist bringer en ind i en bygning, hvor man skal finde sit mål. Og derefter tilbage igen. Særligt på hjemvejen kan man blive utålmodig og vil bare tilbage. God mission med mange interessante sub goals.

Man møder rum hvor man må tage kampen op mod bloodflies, som åbenbart er bedst at bekæmpe ved at brænde deres nests. Granater eller ildpile er en god ting at have med.

Klarede ellers missionen flot, men lige til sidst fik jeg for mange spottings på kort tid. Ikke så mange direkte konfrontationer, men en del stealth kills var "nødvendigt". Så er det godt at have den kraft som forvandler offeret til aske hvis man snigmyrder dem. Min kaos level er stadig høj. :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/02-17 11:16 
Sjette mission klaret, tre tilbage, og igen følte jeg mig som en skidefuld elefant på rulleskøjter i en mingvasebutik. Det er altså den dejlige egenskab Dishonored har for den neurotisk spillertype. Man kan gennemføre en mission, og samtidig havde det ret dårligt med sig selv. :) Hvilket opfordrer til en om'er, uden ligefrem at straffe spilleren.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 24/02-17 21:49 
Kære P:R dagbog, syvende mission bestået.

Kun fire drab og en del spottings, men min kaos level er stadig høj.

Historien har udviklet sig meget positivt. Synes de har formået at gøre den mere interessant og bruge dets univers super godt med afsløringen af baggrunden bag din nemesis. Syvende mission var "interessant" på en lidt mærkelig måde. Det er en konceptuel level, hvor de har vendt kortene og indfører en helt anden spilmekanik, mens man ikke kan bruge alle de tillærte egenskaber fra forrige missioner. Lidt øv, for det virker lidt for styrrende og dikterende, selvom det egentlig er ret godt skruet sammen. Spil spillet og du forstår hvad jeg mener.

Det er en svær 2'er, og indtil videre har det ikke formået at overhale 1'eren - men det var også en ren 10/10 IMO.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 12:16, rettet 10/04-17 12:19 
Der er en ret stor demo ude på alle platforme og det kan også fåes til halv pris digitalt i meget kort tid endnu. Prøvede Xbox One udgaven som virkede til at have input lag. PC versionen er fri for dette, men har en mærkelig performance profil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-17 13:24 
PS4-versionen skulle også have input lag, i hvert fald ved launch. Ved ikke om det nogensinde blev rettet, jeg mistede al interesse da jeg hørte det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 10/04-17 14:27 
Nope, det er ikke rettet. I hvert fald ikke sidste måned.

Det er kun i særlige miljøer det sker. Ikke noget der spolerer det eminente gameplay.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 18:06, rettet 10/04-17 18:06 
På XO var det konstant, men spillet virkede stadig totalt opslugende, ligesom det første. Er der nogen grund til at vælge den ene karakter, frem for den anden?

Jeg gik med Emily, da der stod noget med hun bla var trænet i stealth og det synes at spille som det første alligevel. Hun er godt nok stærk den lille pige, sådan som hun med en arm bærer rundt på fuldvoksne mænd slynget over skulderen, der ofte ser ud til at veje det dobbelte af hende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 10/04-17 19:20 
Synes kun jeg oplevede input lag i bådscenerne, hvor der er animerede bølger (vildt flotte) og store byer i baggrunden med mange detaljer. Så snart man spiller i byerne er det helt fint (på PS4).

Ja, jeg valgte også Emily, som den første. Ved ikke hvorfor. Måske fordi Corso var lead i 1'eren, og jeg fik bare lyst til at prøve en anden vinkel.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-17 19:48 
Jeg tror ikke vi snakker om det samme :) Input lag er ikke framerate drops. Det er forsinkelse i forhold til hvornår spillet reagerer på controller inputs.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 10/04-17 20:02, rettet 10/04-17 20:18 
Så oplevede jeg intet af det på PS4. :)

Troede vi talte om screen tearing. Doh.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 31/01-18 10:54, rettet 31/01-18 10:55 
Så er jeg tilbage i Dishonored 2, denne gang med Corvo som karakter og med mit objective at få en mindre dark ending og færre kills. Var lidt i tvivl om 'drab' på clockwork soldiers betragtes som et kill, men det gør det ikke iflg. reddit, og hvis man opgraderer sit sværd kan man åbenbart slukke dem med ét drop kill.

Har dog stadig valgt at modtage The Outsiders Mark (vildt - kan man virkelig gennemføre det uden magi, eller spiller det mon anderledes??).

Det er en tilfredsstillende oplevelse at genbesøge de samme locations, prøve varierende metoder (gad vide hvad der så sker senere i historien?) og opsøge nye ruter. Stadig vildt så meget man kan opdage hvis man lige søge en alternativ vej, åbner en dør og ser hvad der gemmer sig.
The medium is the message.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me