X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nioh fra Team Ninja


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 02/02-17 21:36 
Spillet udkommer om få dage til PS4, så vist på tide med en tråd.

Ligner noget som vil appellere til Dark Souls og Bloodborne fans, har fået pæne anmeldelser indtil videre.

Metacritic link:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/nioh

Første 20 min. gameplay (naturligvis spoiler):
https://youtu.be/PUFGpzu8Mss

DF analyse:
https://youtu.be/PUFGpzu8Mss
SumezSumezSkrevet 03/02-17 08:33 
Jeg besluttede mig endelig for at få prøvet demoen sidste uge, da alle folk snakker positivt om den, efter at have downloadet den helt tilbage da den udkom.
Men man må åbenbart ikke spille den længere!? Hvad satan er formålet med sådan en praksis? Vil de ikke sælge deres spil? Det er endnu dummere end det Nintendo gør med deres 3DS-demoer >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/02-17 09:33 
Ja der er lidt ærgerligt. Deres demo fungerede som beta test svjv, så kan være de mener den ikke længere er repræsentativ for den endelige udgave?
Håber de kommer med en ny "final" demo senere.
SumezSumezSkrevet 03/02-17 10:10 
Ditto, det vil være det eneste der kan forsvare det. :) At dømme efter feedback, har den demo hentet rigtig meget salg til dem, så at trække den virker som et rigtig dumt træk. At man så overhovedet KAN trække den fra folk der allerede har downloadet den, synes jeg er en smule ulækkert...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/02-17 10:15 
Generelt kunne jeg godt tænke mig at man kunne blokere updates pr. titel, men kommer aldrig til at ske :(
JmogJmogSkrevet 03/02-17 13:57 
Performance er efter sigende en del bedre i den færdige udgave, så jeg kan egentlig godt forstå de ikke vil have alfademoen liggende som reklame for spillet.

Optimalt skulle de egentlig bare lægge en demo ud baseret på den nye kode.
nerosnerosSkrevet 03/02-17 18:21 
Jeg glæder mig til det. Et af de spil jeg har set frem til efter købet af min PS4 Pro som jeg aldrig spiller på..
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/02-17 18:52 
Giant Bomb's quick-look:
https://youtu.be/sQutS4lc-xo
PapandPapandSkrevet 12/02-17 11:15 
Det er super godt og puster virkelig Souls serien / Bloodborne i nakken! Jeg har klaret de 2 første bosser og den første side mission. Der er stjålet med arme og ben fra Soulsbourne, men Nioh kommer alligevel med så meget nyt at det giver et friskt pust.

Andre der spiller det?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 12/02-17 11:19 
Jeg ser mega frem til at spille det, dog venter jeg til det dropper i pris :) Men det ser nu ganske godt ud, ingen tvivl om det!
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 17/02-17 22:13 
8 bosser klaret samt en række sidemissioner. Det er fortsat et fantastisk spil, som ikke kun låner fra Soulsborne, men også fra spil som Diablo og Borderlands.

Jeg kan læse i flere anmeldelser og artikler at Nioh skulle være endnu sværere end Soulsborne. Det er jeg bestemt ikke enig i. Man har et helt arsenal af muligheder for at ændre tilgang til en boss fight, så hvis den ene metode ikke virker, så er det bare at prøve med noget andet. Jeg klarer sjældent en boss i første forsøg, men når jeg først har set den an, så kan jeg hurtigt justere på et par ting til andet forsøg og så går det som regel.

Nioh formår også at være sit eget spil og kommer med en masse nyt. Anmeldelserne får det til at lyde unødvendigt komplekst, hvilket jeg på ingen måder synes er tilfældet.

Anbefales!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GoodtimesGoodtimesSkrevet 12/03-17 14:01, rettet 12/03-17 14:02 
Efter at have klaret de første fire områder, kan jeg kun bekræfte, at det er et virkeligt godt spil med masser af indhold.

Nioh er et intenst actionspil, der giver kamp til stregen, og stor tilfredsstillelse, når det lykkes at nedlægge hårde fjender på elegant manér. Level up og bedre udstyr gør, at man altid kan "grinde" når det ser sort ud, men i sidste ende er det gode reflekser, parader og udnyttelse af de forskellige tricks, der gør forskellen. Gode stats er aldrig i sig selv nok, for *så* overpowered bliver man heller ikke. Der er dog lige "sloth talismanen", som kan være en enorm hjælp - uden den var jeg næppe kommet så langt.

"Tordenhunden" står dog stadig som det sted, hvor det så allermest håbløst ud. Jeg må indrømme, at ingen af de senere bosser har været helt så overvældende.
PapandPapandSkrevet 17/03-17 10:58 
Så er jeg ved at være igennem. Mangler bare finalen og epilogen. Har klaret alle sidemissioner samt tilgængelige twilight missioner, lige på nær et par af Dojo udfordringerne, som for alvor kræver at man holder tungen lige i munden. Som Soulsborne veteran har sværhedsgraden ikke givet mig alt for mange problemer. Jeg har klaret alle main bosserne alene, men enkelte blev med hjælp fra sloth talismanen, som nok er en anelse for nyttig. :P

Omvendt har jeg dog ikke brugt meget tid på min/max af mit build og jeg er nok et par levels under det anbefalede, så der er givetvis meget at hente endnu. Jeg er også ubrugelig til at parry (det er jeg også i Soulsborne) og jeg bruger næsten ingen combos, da jeg ikke kan huske alle de knappekombinationerne. Taktikken er at danse som en sommerfugl og stikke som en bi, det virker glimrende. :D

Tordenhunden fik jeg i øvrigt ned i første forsøg både i main missionen og siden i en twilight mission, men i den skide Dojo udfordring river den mig rundt, så jeg nu foreløbig har givet op. Hino-Enma, spillets 3. boss, gav mig en del problemer og det tog i hvert fald 10 forsøg at få styr på hende.

Spillet har været en fantastisk oplevelse og den samlede pakke er fuldt på højde med Soulsborne. 9/10.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 02/10-17 15:05 
Kommer næste måned på Steam inkl. alt DLC og enhanced graphics:

https://mobile.twitter.com/koeitecmoeurope/status/914837348243959808
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 02/10-17 15:16 
Cool! Jo flere der får adgang til spille, jo bedre :)
j/k
SumezSumezSkrevet 20/06-18 01:57, rettet 20/06-18 01:58 
Er lidt overrasket over Nioh, nu hvor jeg endelig er kommet i gang med det - både på godt og ondt.

Jeg havde indtrykket af at det var et friskt take på Dark Souls-konceptet, med sine egne originale tilføjelser, men umiddelbart virker det bare som en mindre gennemført udgave af samme koncept.

- I stedet for én veldesignet sammenhængende verden, har vi en missionopdelt struktur på et kedeligt landkort
- I stedet for den stemningsfulde mystik og den konstante plagen af det uklare, har vi klassiske Team Ninja-scener hvor figurer spiller smart kombineret med portrætter og walls of text der forsøger på at opsummere uinteressante klankrige, der berør praktisk talt intet i selve spillet.
- I stedet for at hver eneste skat man finder spillet sin egen unikke rolle, drukner vi i klassisk "random loot", der for det meste bliver ignoreret indtil man bliver tvunget til at scrolle gennem hundredevis af rustninger i salgs-menuen for at rydde op.

Men når det så er sagt, så er de dele der følger Souls-formlen gjort rigtig godt, og jeg er overrasket over HVOR meget det kopierer forlægget, helt ned til bestemte items der er fuldstændig det samme, bare med et andet navn. Spillet er et rimelig pragtfuldt eksempel på at andre end From sagtens kan få konceptet til at fungere, og et bevis på at hele den gennemførte pakke ikke er nødvendig for at det stadig kan blive et rigtig godt spil.

Har klaret den første region nu, og umiddelbart er banerne voldsomt meget nemmere end det typiske Souls-spil. Man kan nemt dø hvis man kommer til at fumle, men det meste af tiden vader jeg frem uden problemer, og checkpoints og genveje er så hyppige, at et dødsfald sjældent føles som et setback overhovedet.
Til gengæld synes jeg bosserne er konsekvent meget sværere! Bortset fra ham sværd-manden nede under templet, der var nem nok, så har jeg brugt utallige forsøg på de fleste af dem. Navnligt den anden boss (ham med kæde-kuglerne på skibet) måtte jeg gå fortvivlet i seng over i går, og brugte så det meste af morgenen på at danse med i dag, efter at have tyet til internettet for strategier. Og "lynhunden" var jeg godt nok også tæt på at give op ved. Der skal virkelig ikke gå meget galt, når samtlige bosser kan slå dig ihjel med to slag (der ofte kommer lige i rap).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/06-18 14:54 
Er rimelig fænget af spillet, og både dets styrker og svagheder står skarpere jo længere man kommer i det. Det værste problem det har, er udven tvivl at de ekstreme ligheder med Dark Souls gør det helt umuligt ikke at sammenligne de to spil.

Det har fuldstændig fanget det gennemførte våben-kamp fra Souls-spillene, og boss-kampene er stadig et højdepunkt, og efter min mening ofte bedre end dem fra From's serie. Level designet har også taget en stor bid ud af From's bog, med præcis de samme styrker som de bedre områder i deres spil, og indtil videre ikke rigtig nogen voldsomt svage øjeblikke. Men det er godt nok også meget plaget af den typiske "padding" man ofte ser i moderne AAA-spil, hvor de samme områder genbruges igen og igen til nye missioner, hvilket kan blive enaverende i længden. Jeg overvejer lidt at skippe side missions fuldstændig.

Efter første "kapitel" bliver bosserne "heldigvis" også noget nemmere. Stadig udfordrende, men meget mere overkommelige end især Onryoko og Nue. Kæmpefrøen var dog en stor væg for mig, der tog uendeligt mange forsøg, indtil jeg (for første gang) prøvede at skifte til et andet våben, der var bedre til at blokere. Til sammenligning gik Ogress ned i første forsøg.

Er der nogen der har spillet med regelmæssige skift mellem forskellige stances? Det virker som om spillet lægger op til det, men min erfaring er pt. at jeg bliver bedre til spillet næsten udelukkende via bedre kendskab til min kampstil og de forskellige animationer, og hvis jeg prøver at skifte til en anden stil f.eks. for at prøve en anden tilgang til en bosskamp, vil jeg -altid- klare mig dårligere fordi jeg ikke er vant til andre stances end "Low".
Da jeg mødte en ny Onryoko senere i spillet, var det meget tydeligt for mig at han var blevet nemmere fordi jeg følte at jeg havde bedre kontrol over den kampstil, i modsætning til det første møde med ham (på første bane efter introen) hvor jeg var nødsaget til at skifte til "High" stance for at kunne få nok skade ind i de minimale åbninger han har i sin første form.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/07-18 00:20, rettet 12/07-18 00:20 
Lidt interessant. Det er tydeligt nok at spillet historie bygger omkring ægte historiske figurer fra sengoku-periodens afslutning, tilsat et par englændere man har hørt om (John Dee og Edward Kelley), men af en eller anden grund havde jeg ikke overvejet at spillets hovedperson også er taget fra virkelighedens historie. :O

Bortset fra alt det med dæmoner og magiske sten, virker det ret tæt på den "officielle" historie.

https://en.wikipedia.org/wiki/William_Adams_(sailor)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig