X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

New Yorks bedste gaming-steder


Svar
millenniummillenniumSkrevet 18/01-17 09:30 
Jeg har 14 dage i NY til sommer, sammen med familien, og tænkte jeg absolut ikke kan rejse derfra uden at have set cremen af gaming-steder.... shops, museer, arcades, next gen og retro.

Er der nogen som har være på gaming-rundtur i NY? Jeg har helt sikkert ikke tiden til at besøge 10 forskellige steder, så vil hellere have måske tre steder på listen som passer til mit behov (og måske sønnen som er en Nintendo-freak). Gerne retro-shoppen hvor man kan gøre gode fund, den kæmpestore spilbutik med alt det nye, og steder hvor man kan spille arcades (eksempelvis Barcade har jeg hørt om).

Nogen der har erfaringer og gyldne tips?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/01-17 09:36 
Nintendo World Store i nærheden af Rockefeller Center vil nok være guf for en Nintendo-glad dreng. Den er meget børne-orienteret, men der er masser af sjov merchandise til gode priser.

Der er desværre ikke meget i form af "retro-shops". Dit bedste bud er nok J&L i China Town, men jeg har før opsummeret hvorfor den butik ikke er rar at handle i - den er nærmest en direkte modsætning til Ruben og Bobby.
Du har ikke direkte adgang til noget, alt er gemt væk bag disken som går hele vejen rundt om butikken, og den eneste måde at browse deres katalog er ved bogstaveligt talt at kigge i et katalog som udelukkende består af titler uden billeder. Det er hyggeligere at handle på eBay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/01-17 09:44 
Det er hyggeligere at handle på eBay.

Shit, det siger godt nok en del :o

Ærgeligt det er sådan - det kan de da ikke vinde mange kunder på.

Hvornår har du sidst været der? Jeg tænker der sagtens kunne være dukket flere op i løbet af de seneste år, ligesom mange andre steder.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/01-17 09:48, rettet 18/01-17 09:49 
Det er bestemt ikke usandsynligt. Man kan håbe det. :)
Helt generelt har fysiske forretninger i USA dog bare en noget anden kultur end i Danmark. Det hyggeligste for mig, dengang jeg var der, var faktisk at kigge i GameStop-forretninger, som derovre havde rigtig meget "retro" til salg. Det tror jeg dog ikke er tilfældet længere.

edit: minus tossede tastefejl
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/01-17 09:51, rettet 18/01-17 09:51 
Måske har det været værre fordi det var New York? De retro shops man ser rundt omkring på YouTube har da noget mere sjæl end den du beskriver ihvertfald :)

Edit: Æv ;)
j/k
3of193of19Skrevet 18/01-17 09:53 
Besøgte "8-bit and up" da jeg var i NYC forrige gang. Fed forretning med stort udvalg.

Link...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-17 09:59 
Skulle ligge en i massapequa i new york som hedder ; video game trading post.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 18/01-17 10:22 
Sumez>
Nintendo World Store i nærheden af Rockefeller Center vil nok være guf for en Nintendo-glad dreng. Den er meget børne-orienteret, men der er masser af sjov merchandise til gode priser.

Taaaaak det ryger helt klart på top 3 listen over sightseeings. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 07/07-17 11:37, rettet 07/07-17 11:45 
Rejser på søndag - hvad skal jeg kigge efter...? Tænker jeg vil prøve at finde unikke titler som mest kun findes i US, og måske derfor kan erhverves uden at skulle bakse med dyre forsendelser, f.eks. Contra 4, Retro Game Challenge og Metroid Prime Trilogy - Coll. edition.

Hvor meget "retro" er der egentlig i Gamestop butikkerne i NY...?

EDIT: Opdager til min store glæde, at vi skal bo i East Village, hvor der ikke er så langt til Video Games New York og 8 Bit and Up. Så behøver jeg ikke slæbe resten af familien med ind i butikkerne. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/07-17 12:05, rettet 07/07-17 12:26 
Købte Contra 4 fra VG+ med gratis forsendelse, men det er i hvert fald helt sikkert en US exclusive der bør ejes.

Andre interessante til DS er 999, SMT Strange Journey, Etrian Odyssey 2 og 3, og Monster Tale
edit: Dokapon Journey og Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/07-17 00:59 
Well, har været i Nintendo NYC (ret meget Disney'ish. Købte ikke noget. Og var en tur i Video Games New York i dag. Spøjs, roddet butik med sindssygt meget. Især Jap import. Priserne er ok.
Prøvede en Virtual Boy (imponerende tech faktisk) og købte Contra 4 sealed for 25 USD. God pris. De har flere af dem.
Skal måske tilbage der. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig