X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Odyssey


Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/01-17 19:45 
Trailer fra præsentationen af Nintendo Switch:

https://www.youtube.com/watch?v=5kcdRBHM7kM

Eurogamer kigger nærmere på traileren:

Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
74 emne(r).
« < 1 2

Svar
BlumarinaBlumarinaSkrevet 14/01-18 20:13 
Jeps, det kan godt passe. Sådan er spillet bygget op.
3of193of19Skrevet 14/01-18 21:53 
De fleste verdener kræver en bestemt trigger for at komme videre, besejre en boss for det meste.
Og nogle gange, som i New Donk City kræver det at bestemte missioner eller måner samles.
spectrespectreSkrevet 23/06-18 10:57 
Er det kun mig der synes at det her Mario spil er det nemmeste Mario til dato?

Jeg ved godt at det nok er mere udfordrende at samle alle måner i spillet, men jeg sidder og spiller med min datter på 9år, som bruger 99% af sin gaming tid på en tablet, og hun flyver bare igennem verdenerne. Vi er pt. kommet til Ruined Kingdom og det har taget ingen tid. Hendes største problem indtil videre er at gennemskue boss'ernes mønstre.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 23/06-18 11:21, rettet 23/06-18 11:21 
Nej, jeg er helt enig - synes det var et spøjst valg fra Nintendo. Som om de bevidst gjorde det mere causal.

Man bliver overøset med succesoplevelser, og det er engagerende at finde secrets, men helt ærligt så var jeg aldrig rigtig udfordret.

Ikke ligesom de tidligere Mario spil, hvor man nogle gange sidder med en controller knuget i hånden, fordi man lige skal forbi det kritiske sted i en level.

Sønnen (12år) havde 100% indenfor 14 dage.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/06-18 10:25 
Ikke ligesom de tidligere Mario spil, hvor man nogle gange sidder med en controller knuget i hånden, fordi man lige skal forbi det kritiske sted i en level.

Det er vist næsten 30 år siden Mario sidst var sådan :\
Men hvis Odyssey er nemmere, selv i forhold til Galaxy-spillene, så er det helt sikkert en skuffelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/06-18 15:11 
Helt klart nemmere end Galaxy. Som indikeret: Det er som om Nintendo har satset på noget andet end sværhedsgrad i Odyssey. Det er hyggeligt og eksplorativt, men ikke svært.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/06-18 15:57 
Præcis den beskrivelse ville jeg bruge om Galaxy :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-18 11:47 
Klarede du denne bane på første forsøg?

Luigi's Purple Coins
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/06-18 11:51, rettet 25/06-18 11:52 
Nej, tror det tog to eller tre? Har hørt flere brokke sig over den før, men det er vist bare fordi de lader sig stresse af gulvet der forsvinder. Man har ret meget tid før man behøver flytte sig, så der er en temmelig stor fejlmargin.

Men ja, der kommer et par baner til allersidst i spillet der kræver lidt mere, men det er meget få, og i det store hele er der intet der er særlig svært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-18 12:30 
Hvis det er holdningen, så kan du gennemføre Odyssey 100% udelukkende med fødderne på controlleren :D

IMO var Galaxy "svært" som et hvilket som helt andet AAA storspil. Om det er Batman Arkham City eller Mario Galaxy, same-o same-o.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/06-18 12:41 
Det passer ikke, der var flere missioner i Arkham-spillene der kræver en del koncentration, indlæring og gentagende forsøg for at komme igennem. Sad nok aldrig decideret fast, men det er heller ikke "lal rundt" på samme måde som de nyere Mario-spil.

Det er rigtigt at der er langt mellem udfordringen i moderne AAA-spil, men jeg tænker at dette typisk i større grad er en konsekvens af lave konsekvenser ved fejl (f.eks. konstante checkpoints, respawns, regenererende hit points), ressourcer der kan trvialisere udfordringer, og "rpg elementer" der tillader grind fremfor praktisk øvelse.
Jeg synes stadig der er mange moment-to-moment øjeblikke der er udfordrende i sig selv, selvom spillene overordnet set ikke nødvendigvis er svære. Et godt eksempel er Shadow of Mordor - der er ret stor sandsynlighed for at du dør igen og igen, det er bare aldrig noget der forhindrer dig i at bevæge dig videre i spillet, modsat i et spil som f.eks. Dark Souls, hvor hver eneste checkpoint er en væg indtil du overkommer næste udfordring.

Mario er ultra-casual, og har været det længe, men skuffende at det er gået endnu længere i den retning. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/08-18 13:51 
Er godt 200+ måner inde i Odyssey nu efter kun at have haft det i et par dage.
Kan virkelig godt lide det, men det er godt nok meget mere Banjo-Kazooie/Tooie end det er Mario. Eller måske Mario Sunshine 2?
Det kan aldrig komme op på Galaxy's niveau, men i forhold til hvilken type spil det er, så kan det nærmest ikke gøres bedre. Produktionskvaliteten er helt i vejret, og jeg har sjældent oplevet et spil der bare flyder så smidigt. Alt er behageligt, og styringen er lige akkurat "autopilot" nok til at man aldrig er bange for at gøre noget lidt forkert, men stadig føler at man har kontrol. Det er en kunst som Nintendo har forfinet gennem flere årtier, og det kommer virkelig til udtryk her. Selv de enaverende tutorials og handholding kommer ikke i vejen for oplevelsen.

Mht. sværhedsgraden så synes jeg såmænd at det er meget på niveau med Galaxy. Har folk glemt hvordan Galaxy var? Jeg tror jeg dør i Odyssey ca. ligeså ofte/sjældent som jeg gjorde i Galaxy, men hvor man i Galaxy havde en fuldstændig redundant ekstralivs-beholdning som sjældent lå under tre cifre, så bruger Odyssey den praktisk talt ligegyldige "konsekvens" at man mister ti mønter. Resultatet er selvfølgelig det samme - du kan ikke "fejle" spillet, men nogle gange skal du prøve en "mission" et par gange før du klarer den. Spillets fokus ligger ikke i udfordringen, men i underholdningen i at udføre den.
Jeg savner helt klart et spil i denne type der tør vise nogle tænder, men det er selvsagt at det aldrig bliver Mario. Odyssey er naturligvis et casual-spil, men det er heller ikke så overfladisk nemt at det bliver ligegyldigt. Den der 6-HP opgradering kunne de dog nok godt have skrottet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/08-18 14:25 
Jeg ved godt teenagere har alt for meget fritid, men i forhold til min Mario-fan søn (som var 14 år på dét tidspunkt spillet udkom) er der IMO noget helt galt med spillets value-for-money. Og her taler jeg naturligvis ikke om produktionsværdi som er hver en øre værd, men derimod hvor hurtigt man kan få tømt spillet for potentiale.

- Et halvt års hype op til release.
- Day one purchase for 400kr (var det ikke prisen?)
- Efter fire dage var det gennemført.
- Efter ti dage var det 100% tømt for måner.

Hverken Donkey Kong Country eller Rayman har han været i stand til at malke for alt så hurtigt. Det virkede simpelthen som om Odyssey var gået alt for hårdt ind på almenheden, og glemte de dedikerede Mario-veteraner der har spillet SMW, Mario64, Sunshine og Galaxy (Som indrømmet er blevet gradvist nemmere og nemmere).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/08-18 15:06, rettet 20/08-18 15:08 
Det skal jeg nok kunne kommentere på efter jeg er igennem det, men indtil videre virker det som om at spillet nærmest flyder over med "value". :)
Men jeg kan forestille mig at spillets fokus på udforskning over gameplay (ie. Sunshine over Galaxy, eller Banjo-Tooie over Kazooie) fjerner noget af genspilningsværdien. Da jeg kom igennem Galaxy spillede jeg hele spillet igennem igen med det samme, fordi det var sjovt. Jeg har svært ved at forestille mig det samme i Odyssey.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/08-18 08:40 
Ditto. Jeg er startet forfra på Galaxy tre gange. Og Luigi’s Mansion endnu flere gange :D Det er fordelen ved spil som er lineært fokuserede og oser af charme.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-18 10:22, rettet 13/10-18 10:22 
Kan det passe at Odyssey aldrig blev patched, så man kan lave alle bevægelser uden motion control? Jeg bryder mig overhovedet ikke om joy-con controllerne, der nærmest er alt i vejen med, så ville foretrække pro controlleren, men det giver ikke så meget mening, hvis der er flere bevægelser og måner, der ikke kan laves og fåes med den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 13/10-18 10:49 
Jeg har udelukkende spillet det med pro controlleren og fået samtlige måner - så har ikke oplevet problemer med det.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-18 10:52 
Men så er der jo en del bevælgelser, man ikke kan lave. Hvordan omgår man så dem?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 13/10-18 10:58 
Man kan lave de samme bevægelser med pro controlleren - men jeg mindes det virkede lidt klumset (det er er snart et år siden jeg spillede det).

Der er en video her med hvordan man udfører de motion-specifikke bevægelser på YouTube.

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KamekKamekSkrevet 13/10-18 11:00 
- og der er en længere artikel om det på Kotaku også :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-18 11:15, rettet 13/10-18 11:34 
Fedt og mange tak skal du have. Det var mit indtil videre eneste kritikpunkt ved spillet, at være tvunget til at benytte joy-cons og motion controls. Dog ærgeligt at det sidste er umuligt at slippe for.

Jeg skifter til pro controlleren ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/10-18 12:11 
Udover et par måner (sådan ca. 3-4 stykker) meget sent i spillet er jeg ikke stødt på noget der kræver motion controls, så det er nok ikke den værste hovedpine. Og selv med dem er jeg i tvivl om jeg gjorde det "rigtigt". Det virker som om de primært er placeret der for at bryde spillets normale regler, lidt ligesom det der skulderknap+angreb dash man kan lave i luften, som kan sequence-breake kæmpe stykker af en bane. Glæder mig til at se speedruns af det spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-18 13:14, rettet 13/10-18 13:47 
Sumez>Udover et par måner (sådan ca. 3-4 stykker) meget sent i spillet er jeg ikke stødt på noget der kræver motion controls, så det er nok ikke den værste hovedpine.

Jeg bryder mig ikke om motion controls i den her type spil, så jeg ser det som et problem, at der tilsyneladende er mange bevægelser, man slet ikke kan udføre uden. Tag fx i den første verden, hvor man kan overtage frøerne. Der ligger der en måne højt oppe i luften. Spillet forklarer dig øjeblikkeligt, når du overtager frøen, at du kan hoppe normalt ved at trykke b, men lave et særligt højt hop, ved at ryste controlleren. Med et normalt hop når man ikke op til månen, men med rystehoppet får man den med det samme, fordi man hopper højere. Så kan det godt være, der er speedrunagtige måder at omgå manglen på den bevægelse uden motion controls - som spillet lige har forklaret er måden at tage månen på - men det er da ikke ideelt at mangle (igen: tilsyneladende mange) bevægelser og så hele tiden skulle finde på måder at kompensere. Det ville være ligesom, hvis control A i et bilspil tillod dig at køre 120km/t og control B kun 100km/t og folk så sagde, at man sagtens kunne vinde med control B. Jojo, men du sidder stadig og kompenserer for en mangel.

Og lad mig endelig pointere, at det her ikke handler om sværhedsgrad. Kan godt fornemme spillet er let. Det er mere det med at Nintendo til stadighed bliver ved med at presse gimmicks ind i spillene. De kunne som det mindste give muligheden for at lave alle bevægelser uden motion controls, for dem som finder dem mangelfulde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/10-18 18:51, rettet 26/10-18 18:52 
Sumez>
Glæder mig til at se speedruns af det spil :)

Du ved det sikkert allerede, men det blev speedrunnet på sidste SGDQ og kommer også i nat på deres mini ekstra event:

https://youtu.be/1b37FvBpujI
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
74 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig