X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

S: Sony HMZ-T1 Personal 3D Viewer


Svar
JmogJmogSkrevet 11/01-17 22:57, rettet 11/01-17 23:00 
S: Sony HMZ-T1 Personal 3D Viewer

Har du et lille TV? Måske kunne billedkvaliteten være bedre? Har du aldrig prøvet ægte 3D stereoskopi og tror biograferne leverer det bedste teknologien har at byde på? Er en projektor upraktisk, men du vil gerne have en hjemmebio til dig selv? Så er det her et godt bud.

Det er headsettet og breakout boksen - begge deler virker perfekt. Man slutter breakout boksen ind som mellemled mellem HDMI kablet der ville gå fra X til dit TV. Headsettet sluttes til breakoutboksen. Er breakoutboksen slukket, får TV'et billedet fra dine kilder. Er den tændt, så kommer billedet ind i headsettet og så har man via de to 0,7 tommer OLED paneler i headsettet hvad der svarer til at sidde 3,5 meter fra et 120" billede. Med perfekt 3D, hvis man føder den en 3D-kilde, da hvert øje har et unikt billede, så der er nul crosstalk, uskarphed eller nedsættelse af lysstyrke, som der er i biografen eller på 3D TV og projektorer. Der er høretelefoner (bløde puder) indbygget i headsettet. Pupilafstand kan sættes via en slider i bunden af headsettet.

De to paneler er på 1280x720 (720p) hver. I en tid med 1080p og 4k skærme lyder det jo ikke af meget, men pixelstrukturen er bestemt ikke særligt tydelig, da det er en meget høj DPI, når man ser på størrelsen af panelerne. Ca. 5 gange større end en iPhone 6 Plus. Billedkvaliteten er fremragende og kilometre fra for eksempel et VR headset. Det føles ikke som en nedgradering i forhold til et TV. For de fleste mennesker vil det føles som en opgradering.

Headsettet kan modtage opløsninger såsom 480i/p, 576i/p, 720p og 1080p i både 2D og 3D. Det er kompatibelt med diverse 3D formater såsom det brugt på 3D Blurays, PS3, Xbox 360, PS4 etc. Jeg har selv haft det kørende i et setup, hvor jeg havde alle mine konsoller sluttet til en receiver (nogle af dem via en HDMI switch som var sluttet til receiveren), hvorefter receiverens HDMI ud var sluttet til HMZ'ens breakout box som sluttedes til TV'et. Det virkede uden problemer.

Tjekker du anmeldelser vil du se at de fleste er enige om at headsettet godt kan være anstrengende i længden fordi vægten er koncentreret på din pande. Jeg har købt nogle straps og monteret på headsettet (de kan fjernes igen), så vægten er på toppen af hovedet og bøjlen i nakken er meget blødere.

Pris: 1000kr. Kun afhentning ved Bellahøj Kbh NV.
XsaneXsaneSkrevet 12/01-17 07:22 
Kan man prøve Før man køber
JmogJmogSkrevet 12/01-17 08:13 
Jada. Send mig en pm om hvornår du kunne tænke dig at komme forbi. Jeg er hjemme efter 18 på hverdage og hele den kommende weekend.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig