X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Racerspil


Svar
jaesjaesSkrevet 10/01-17 18:51, rettet 10/01-17 19:21 
Da der ikke var et godt emne til mit spørgsmål, starter jeg en almen tråd til genren...

---

Jeg spiller Need For Speed: Hot Pursuit for tiden og er lidt skuffet, så søger anbefalinger til en god arcade-racer til PS4, X360 eller PS3.

Must have:
- Enten ren arcade eller arcade med et strejf realisme
- God styring og fysik
- Én stor eller flere mindre turneringer - altså ikke kun enkeltstående løb
- Baner - dermed ikke kun point-to-point-løb
- Sportsvogne - ikke ATV'er, motorcykler eller heste. Biler man har lyst til at køre tungen over

Nice to have:
- Jeg er fan af lidt gejl til køreoplevelsen. Det kan være genveje, hop, nitrogen, ting at samle op, lidt stunts, osv. Ikke våben - det ser jeg som en helt anden sub-genre :)

Nogle af mine favoritter gennem tiden er NFS4 og Ridge Racer Type 4 - men spillet behøver ikke ligne disse spil.
QQSkrevet 10/01-17 18:56 
Burnout Paradise!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 10/01-17 20:14 
Absolut, BOP var bedste rendyrkede arcade racer sidste generation.
Ellers Driveclub som er en fortræffelig sim-arcade racer, bedst sammenlignet med PGR spillene.
millenniummillenniumSkrevet 10/01-17 20:32, rettet 10/01-17 20:34 
Køb et Outrun arcade-kabinet. :D

Har ikke prøvet det, men hørte meget godt om Blur.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 10/01-17 23:20, rettet 10/01-17 23:21 
Hvad med de to nyeste Ridge Racer, er de noget værd?

Hølmkjær>
Burnout Paradise!

Beano>
Absolut, BOP var bedste rendyrkede arcade racer sidste generation.

Hmm, BP har kun point-to-point så vidt jeg kan se, og det lader heller ikke til, at der er turneringer, eller?

Har også set kritik der gik på, at spillet skulle gå over bord med shortcuts, da man selv bestemmer ruten i (nogle?) løb af alle byens gader.

Beano>
Ellers Driveclub som er en fortræffelig sim-arcade racer, bedst sammenlignet med PGR spillene.

Driveclub blev jeg lun på tidligere i dag - banerne ser virkelig flotte ud og giver minder om netop NFS4 og RRT4 ;)

millennium>
Køb et Outrun arcade-kabinet. :D

Har ikke prøvet det, men hørte meget godt om Blur.

Jeg gad godt spille Outrun Online Arcade, men det er taget af Marketplace :/

Blur er car-combat :P (men allerede på min liste til jeg bliver i det humør).
jaesjaesSkrevet 10/01-17 23:26 
Det her er i øvrigt en RIGTIG arcade-racer :D
https://www.youtube.com/watch?v=z9G1FzQ_5Sg

Racing Apex. Kan spilles med og uden våben. Det er på vej til computer og Wii U - vi må se mht. sidstnævnte.

Kan godt lide deres low polygon-stil :)
QQSkrevet 11/01-17 05:42, rettet 11/01-17 05:43 
jaes>

Hmm, BP har kun point-to-point så vidt jeg kan se, og det lader heller ikke til, at der er turneringer, eller?

Har også set kritik der gik på, at spillet skulle gå over bord med shortcuts, da man selv bestemmer ruten i (nogle?) løb af alle byens gader.

I den forstand er det utraditionelt ja, men også aldeles forfriskende. Jeg synes det fungerer fremragende og det stinker langt væk af arcade, sådan som jeg godt kan lide bilspil. Fysikken er helt i top og fartfornemmelsen er rigtig fin. I en eller anden forstand er hele verdenen én stor turnering, så det savnede jeg ikke.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
spectrespectreSkrevet 11/01-17 07:40 
Varme anbefalinger til Xbox 360:
Burnout 3: Revenge:
Det sidset klassiske Burnout spil uden alt det open world gøgl. Det eneste klassiske Burnout spil udgivet i HD.

Project Gotham Racing 4:
Perfect blanding af arcade og realisme. Hælder dog en hel del til arcade. Flotte biler/baner, kudos for at køre retarderet og så ser det sindsygt godt ud. Havde f.eks. sne/regn før Forza osv. brugte det.

Forza Horizon 1:
Ligesom PGR4 så er det en blanding af arcade og realisme, men hælder en del til arcade. Hele festival atmosfæren i spillet er ret god og man kører rundt og stiger i "rang" for at køre mod sværere modstandere ala Need for Speed Most Wanted. Grafikken er vildt flot og så var jeg ret glad for de special event der var hvor man kørte en gammel mustang mod et gammelt P-51 Mustang fly.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 11/01-17 08:58, rettet 11/01-17 09:00 
Lidt udenfor kategori, men jeg havde en fest med Motorstorm Apocalypse.

Det var fuldstændig umuligt at indlære de gode ruter på de brede baner. Man måtte køre RENT på instinkt. Og så var der nogle baner som bare har brændt sig fast på nethinden, især rooftop banen hvor man bare fræser gennem smadrede kontormiljøer og springer mellem skrøbelige højhuse.

Men ja, der er både ATV'er og MX med.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 09:20 
Ja den må vi ikke glemme - enorm underholdende racer fra Evolution Studios :)
QQSkrevet 11/01-17 10:50 
Ellers kan du jo altid hive din 64'er frem til en omgang Beetle Adventure Racing. Meget af min barndom gik tabt i det spil.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 11/01-17 11:30 
Ironisk nok var den fedeste arcade-racer til Amiga sjovt nok "bare" en mellemsekvens i Batman - The Movie. :)

Kan huske jeg ofte spillede den bane og lod mig dø lige inden målstregen, bare for at spille den igen og igen.

Racerspil
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 11/01-17 12:43, rettet 11/01-17 12:45 
Så vil jeg da kaste en anbefaling af Need for Speed: Most Wanted (2012) spillet, nu du ikke lader til at have noget imod serien.

Most Wanted er et Criterion-spil (Burnout), i modsætning til Hot Pursuit, som du har haft gang i.
Det spiller fantastisk IMO :)


spectre>
Varme anbefalinger til Xbox 360:
Burnout 3: Revenge:
Det sidset klassiske Burnout spil uden alt det open world gøgl. Det eneste klassiske Burnout spil udgivet i HD.

Enig, det ville jeg også selv have foreslået :)
(Revenge er faktisk en 4'er - 3'eren er Takedown :P)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 11/01-17 13:10, rettet 11/01-17 13:11 
millennium>
Ironisk nok var den fedeste arcade-racer til Amiga sjovt nok "bare" en mellemsekvens i Batman - The Movie. :)

Kan huske jeg ofte spillede den bane og lod mig dø lige inden målstregen, bare for at spille den igen og igen.

Hookturning var sjovt i Batman, men Lotus Esprit Turbo Challenge var kongen på Amiga. Især toeren :-)
Racerspil

Og Supercars II. Hold fast hvor var det sjovt med topdown gameplay og missiler der kunne skydes ud af både front og bag.
Racerspil
millenniummillenniumSkrevet 11/01-17 13:18 
Åhh jeg savner SuperCars II. Det var så fedt et 2player spil.

Og korrekt, Lotus II var for vild, men i to år forinden var Batmans bilspil cremen af racerspil.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 11/01-17 14:52 
Damn, der flashede lige en masse minder fra dengang i start 90'erne hvor vi spillede 4 player Lotus II på 2 Amiga 500'er.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 11/01-17 14:59 
Crazy shit: Dengang spillede vi racer-spil med et ikke-analogt joystick. Can you imagine? :D
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 11/01-17 21:47, rettet 11/01-17 21:50 
Tak for gode indspark.

Min arcade-racer-indkøbsliste ser nu sådan ud (i nogenlunde prioriteret spille-rækkefølge):

Ridge Racer 7
Sega Rally (Revo)
Burnout Revenge
San Francisco Rush 2049 (via Midway Arcade Treasures 3)
Split/Second

Indimellem vil jeg forsøge at presse en eller to af de mere "frie" open world-spil. Burnout Paradise, NFS: Most Wanted (2012), Forza Horizon eller NFS: Rivals.

millennium>
Lidt udenfor kategori, men jeg havde en fest med Motorstorm Apocalypse.

Jeg har haft Motorstorm: Pacific Rift på min liste nogle år - tror jeg vælger det over Apocalypse,

Hanky>
Most Wanted er et Criterion-spil (Burnout), i modsætning til Hot Pursuit, som du har haft gang i.

Nej, Need for Speed: Hot Pursuit (2010) er også Criterion ;)

Politijagterne i spillet er rigtig sjove, og jeg fortryder ikke mit køb, men mange af de øvrige løb og events er lidt meh. Og så er det nok den dårligste brug af open world jeg har prøvet - der er INGEN gameplay i denne mode; den er ren glorificeret testbane-halløj. Totalt spild, IMO.
HankyHankySkrevet 11/01-17 23:59 
Du har helt ret :)

Jeg kan personligt bedre lide Ridge Racer 6 til Xbox 360 over 7'eren til PS3. Det er i bund og grund samme spil, men 7'eren ser mere sterilt ud, mindre power på farverne og teksturene sammenlignet med 6'eren. Der findes rigeligt med comparison billeder på nettet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-17 00:21 
Men det kører 1080p vs 720p. Omend med færre grafiske detaljer som følge :)

Køb i øvrigt Sega Rally Revo på Xbox. PS3 er fra før der kom rumble i controlleren så det mangler i spillet. Heller ingen mulighed for custom soundtrack og musikken er ikke super spændende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 12/01-17 09:05, rettet 12/01-17 09:05 
jaes>

millennium>
Lidt udenfor kategori, men jeg havde en fest med Motorstorm Apocalypse.

Jeg har haft Motorstorm: Pacific Rift på min liste nogle år - tror jeg vælger det over Apocalypse,

Jeg spillede også begge, både Pacific Rift og Apocalypse. Rift var super godt, men synes absolut Apocalypse vandt med adskillige banelængder.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 12/01-17 09:16 
Hanky>
Jeg kan personligt bedre lide Ridge Racer 6 til Xbox 360 over 7'eren til PS3. Det er i bund og grund samme spil, men 7'eren ser mere sterilt ud, mindre power på farverne og teksturene sammenlignet med 6'eren. Der findes rigeligt med comparison billeder på nettet.

Tænk, jeg synes det lige omvendte - RR6 var Gears of War udgaven af RR, med kedelige farver og tracks :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/01-17 09:18 
millennium>
Jeg spillede også begge, både Pacific Rift og Apocalypse. Rift var super godt, men synes absolut Apocalypse vandt med adskillige banelængder.

Samme her - de spiller meget forskelligt trods Motorstorm navnet.
spectrespectreSkrevet 12/01-17 10:50 
Need for Speed Hot Persuit (2010) er det absolut bedste NFS efter min mening. Der er bare smæk på fra start til slut og det var ret fedt med det der gøgl der holdt styr på ens venners tider osv.

Jeg kan også rigtig godt lide Sega Rally Revo, men man skal godt nok vænne sig til den måde bilen styrer på, visuelt. Det er som om at bilen bliver i midten af skærmen og drejer om sin egen akse. Øjnene skal lige bruge et par spil før man vænne sig til det da dette gør, for mig ihvertfald, at man fejlbedømmer afstand/fart. Kører man i 1st person lægger man ikke mærke til det. Det er også super fedt at banen ændrer sig når man kører og tidligere hjulspor giver ekstra vejgreb.

Sega Rally Online Arcade er bedre, selvom det er en nedkogt udgave der er meget tro mod Sega Rally 3 arcade udgaven, men de har "fixet" styringen.

Og alle skal spille Outrun 2/SP/Coast2coast/online arcade. Hvis man ikke fangede det på XBLA/PSN, og ikke vil/kan leve med PS2/Xbox udgaverne så find det til PC hvor det kan findes ret billigt til omkring £2-5. Kræver intet af din PC.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 12/01-17 10:54 
Du har så evig ret vedr. Outrun 2!

Var ikke klar over styringen var anderledes i Sega Rally Online Arcade, men man kan virkelig køre godt, når man har vænnet sig til styringen i Revo. Må lige prøve Online Arcade af :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/01-17 10:57, rettet 12/01-17 10:59 
Jeg savner helt klart noget Outrun 2017, som gør ære af sin arcade-oprindelse kombineret med nutidig gfx. Lidt ligesom det After Burner Climax til PS3, som havde den helt rigtige arcade-følelse og simplicitet. Nærmest som at sidde i cockpittet igen i City2s spillehal. :D

I sommers havde jeg også fornøjelsen af, atter at være i Outrun-sædet på den originale maskine.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 12/01-17 16:42 
Noget af det fede ved at lede efter nye spil er al den "research" man kan tillade sig at bruge tid på - Lord Karnage laver fx nogle gode racing-anmeldelser.
https://www.youtube.com/user/InecomCompany/about

Og så faldt jeg over de her to perler hos DigitalFoundry, som jeg vil anbefale - begge er en blanding af teknisk analyse og spilhistorie.

"DF Retro: Daytona USA and Why Frame-Rate Has Always Mattered"
https://www.youtube.com/watch?v=Tv_GQNh9D68

"DF Retro: Ridge Racer 5 and Ridge Racer Type 4 PS2/PS1"
https://www.youtube.com/watch?v=TGTR0G2xC1E

- DF Retro er en hel serie. Her er playlisten:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLY9cZ8nX4xmlpd1RE8_toocbU9cND7U-A

Hanky>
Jeg kan personligt bedre lide Ridge Racer 6 til Xbox 360 over 7'eren til PS3.

Konsolkongen>
Men det kører 1080p vs 720p. Omend med færre grafiske detaljer som følge :)

slk486>
Tænk, jeg synes det lige omvendte - RR6 var Gears of War udgaven af RR, med kedelige farver og tracks :)

Tak for forvirringen :P

Kiggede faktisk sammenligninger i går, og grafisk er det hip som hap for mig, men RR7 skulle have mere indhold, derfor skrev jeg dette spil på.

Konsolkongen>
Køb i øvrigt Sega Rally Revo på Xbox. PS3 er fra før der kom rumble i controlleren så det mangler i spillet. Heller ingen mulighed for custom soundtrack og musikken er ikke super spændende :)

Godt at vide, tak.

millennium>
Jeg spillede også begge, både Pacific Rift og Apocalypse. Rift var super godt, men synes absolut Apocalypse vandt med adskillige banelængder.

Beano>
Samme her - de spiller meget forskelligt trods Motorstorm navnet.

Ok, jeg skriver dem begge på :)

spectre>
Sega Rally Online Arcade er bedre, selvom det er en nedkogt udgave der er meget tro mod Sega Rally 3 arcade udgaven, men de har "fixet" styringen.

Og alle skal spille Outrun 2/SP/Coast2coast/online arcade. Hvis man ikke fangede det på XBLA/PSN, og ikke vil/kan leve med PS2/Xbox udgaverne så find det til PC hvor det kan findes ret billigt til omkring £2-5. Kræver intet af din PC.

Sega Rally Online Arcade er også taget af Marketplace, men har tænkt at tjekke, om det evt. er udgivet fysisk.

OutRun 2006: Coast 2 Coast er en mulighed, men nok først ved næste pc - min nuværende kan godt køre spil fra 2006 flydende, men så er blæseren i Xbox 360 Launch Edition Mode.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-17 17:09 
Dansk Folkeparti: Retro.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 12/01-17 17:29 
I visse markeder kaldet Mogens Glistrup's Revenge.
slk486slk486Skrevet 12/01-17 20:36 
Tilgengæld understøtter Sega Rally PS3 Logitechs GT wheel åh så dejligt. Fuck det er en fed fornemmelse i det spil! :)

Sega Rally Online Arcade er desværre ikke udgivet fysisk :(
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/01-17 20:47 
Øhm har Dirt Showdown været nævnt? Det er jo en arcade-spinoff af Codemasters serie. Bemærk: Arcade.

Jeg spillede det rimeligt intenst i en periode på PS3.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 12/01-17 22:02 
Dirt Showdown er i øvrigt gratis på Humble Store lige nu.
jaesjaesSkrevet 13/01-17 16:15 
Lurede også lidt på Showdown forleden, men synes banerne virkede lidt ensformige.

Men ser ok sjovt ud, lidt som en slags Shox x Destruction Derby. Savner nu lidt EA Sports Bøøøg.
jaesjaesSkrevet 20/01-17 16:15, rettet 20/01-17 16:28 
Nå, men jeg tog en lille pause fra arcade-racere efter Hot Pursuit og vendte tilbage til GT6, som jeg spillede 8-10 timer i 2015. Det er nu ret godt. Men det er vel meningen, at spil primært skal være afslappende - efter ca. 2. løb i første obligatoriske championship kunne jeg bogstaveligt talt sænke skuldrene 5-10 cm., og i 3. eller 4. løb var de ømme som efter en hård massage ;)

Og følelsen af at kende en bil godt, skam-tune den, for derefter opleve at den kører totalt anderledes, så man hamrer af banen. Jeg elsker det.

Der er kommet mange patches siden launch i 2013, så hvis nogen ikke gad det dengang pga. en feature eller et problem, så svarer/kigger jeg gerne om det er blevet ændret siden.

Vision Gran Turismo er i øvrigt ret fascinerende - jeg synes nyere super cars kan være lidt sterile, men her får designerne mere frit spil, da bilerne jo er virtuelle. I de små dokumentarfilm kan man se, at teamsne samtidig tager det meget seriøst, og griber processen an sort set, som var det en rigtig bil, der skulle produceres.

---

Noget andet... Mario Kart 8 eller Sonic & All-Stars Racing Transformed? Eller er det for dramaskabende at spørge om :P

All-Stars behøver ikke nødvendigvis at være til Wii U.
BeanoBeanoSkrevet 20/01-17 16:25, rettet 20/01-17 16:25 
All-Stars Transformed er bedst imo. Nup roligt Wii U versionen da det er den bedste konsolversion svjv.
SumezSumezSkrevet 20/01-17 17:01 
Vil nok sige at det er næsten hip som hap om du vælger det ene eller det andet. Der er heller ingen skam i at købe begge to.

MK8 synes jeg er lidt mere solidt, men det er nærmest ren multiplayer racer, der er ikke meget singleplayer-indhold. All-Stars Transformed har til gengæld en kanongod singleplayer-mode. De er begge supergode, så du skal ikke skamme dig over at spørge. Hvis MK8 ikke stadig havde sine alt for tossede catch-up mekanismer (blue shell), havde det dog været en klar vinder. På den anden side, hvis All-Stars havde lidt bedre items (især defensive), tror jeg at det ville sætte sig solidt på sejrstronen i min bog. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/01-17 17:03 
Enig, man går ikke galt i byen med MK8 ;)
jaesjaesSkrevet 20/01-17 22:18 
Jeg nejer pænt for hjælpen. Med mindre der udkommer en masse gode kart racers de næste par år, regner jeg også med at spille dem begge. Det var mest med tanke på, hvilket spil jeg skulle starte med.

Sumez>
De er begge supergode, så du skal ikke skamme dig over at spørge.

Jeg skammer mig ikke; jeg tænkte drama som i Nintendo vs. Sega. Selvfølgelig ment med et glimt i øjet, for de fleste herinde virker for gamle/fornuftige til det pjat :) At der tidligere var lidt drama herinde mht. de to firmaer blandt nogle personer, satser jeg på er fortid ;)
jaesjaesSkrevet 03/11-18 14:19 
GRIP: Combat Racing - den der "efterfølger" til Rollcage der var på Kickstarter for nogle år siden - udkommer 6/11 til XBO, PS4, Switch og pc. Får en fysisk udgivelse i starten af 2019 på XBO. De første anmeldelser er ganske positive.

Ny trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=DdxZlSe75j8
jaesjaesSkrevet 20/08-19 21:03 
Gameplay fra det kommende Need for Speed: Heat.
https://www.youtube.com/watch?v=ELkZgYzuMlY

Hooket denne gang er lovlige løb om dagen og ulovlige om natten.

På papiret virker det ganske lovende, men de to sidste i serien har ikke fået den vilde positive kritik. På den anden side ville det være underligt med tre nitter i træk i så stor en serie.
BeanoBeanoSkrevet 21/08-19 19:40 
Ligner det typiske MTX/lootbox helvede som EA har spist os af med de sidste par år :(
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/08-19 22:10, rettet 21/08-19 22:11 
Spyttede de nu bare en remake (eller sågar bare en remaster) af NFS Underground 1+2 på gaden, så sørgede min indre teenage-brian hurtigt for, at smide nogle penge efter EA. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 22/08-19 07:46, rettet 24/08-19 11:58 
Det skulle få MT men ikke loot boxes:
https://www.pcgamer.com/uk/amp/need-for-speed-heat-will-never-have-loot-boxes/

Hvis det bliver grindy skal jeg ikke have det. Er det derimod MT som tilgodeser de som vil have den ekstra mulighed, kan jeg normalt godt leve med det. Giver det fordele i MP, så kommer det an på, om jeg synes MP virker spændende i spillet.
BeanoBeanoSkrevet 22/08-19 08:09 
Hvad med online-krav i single player?
jaesjaesSkrevet 24/08-19 11:57 
Man kan spille offline. Måske med en lille ulempe alt efter præferencer og udførelse - vi må se når der kommer mere info :)

https://twinfinite.net/2019/08/need-for-speed-heat-no-always-online/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-19 13:05 
jaes>
Det skulle få MT men ikke loot boxes:
https://www.pcgamer.com/uk/amp/need-for-speed-heat-will-never-have-loot-boxes/

Hvis det bliver grindy skal jeg ikke have det. Er det derimod MT som tilgodeser de som vil have den ekstra mulighed, kan jeg normalt godt leve med det. Giver det fordele i MP, så kommer det an på, om jeg synes MP virker spændende i spillet.

Det bliver med garanti grindy. Microtransactions kan ikke rigtig implementeres i et spil uden det går ud over balancen, for så ville de ikke appellere til nogen. Især ikke når EA står bag. De vil tjene stygt på lortet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-19 14:13, rettet 24/08-19 14:13 
Ja, det er ikke tilfældigt, at spil er blevet super grindy i samme periode som service og microtransactions tankegangen har taget over. Og ved siden af det, er der alle de andre påvirkninger, microtransactions har på designet, fra implementering af mekanikker, som ikke ville være der ellers, til opbygningen af menuer, påtrængende reklamer og multiple valutaer mm. Tag fx det nye Gears 5, som The Coalition svarer sådan her til, da de bliver spurgt om hvor vidt debatterne omkring lootboxes, har påvirket opbygningen af deres microtransactions:

"We had made that decision before all that happened," Cleven said. "We were sort of reading the tea leaves, I guess, and we were one of the earliest to adopt card packs inside our game. We thought we'd done it quite elegantly in Gears 4 -- some people liked it, some people didn't. There were other companies and other games that would have done it differently that people were less happy about.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-08-21-gears-5-ahead-of-the-industry-on-monetising-without-loot-boxes

De prøver at få det til at se ud som om, at de er foran kurven med at være spiller venlige, men når man tænker over det, er svaret vel så tæt på, som man kan komme en indrømmelse, man aldrig får, af at det kort spil der er proppet ind i spillet, ikke ville være der, hvis det ikke var for microtransactions. Det vidste vi selvfølgelig godt i forvejen, for man kunne jo sige sig selv, at der ikke er noget i serien, der ligger op til at man skal samle tilfældige kort drops, som så kan skilles af og craftes om til andre, så man kan få diverse in-game bonusser til sine karakterer. Det er der selvfølgelig kun for at de kan sælge mobilspils-agtige boosters, der i en kort periode giver dobbelt indtjening af deres matadorpenge til spilleren.

Og sådan er det jo. I praksis bliver den slags nærmest aldrig implementeret, uden at påvirke designet i gennemgribende grad.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-19 15:11 
Det værste er at trods den negative fokus der har været på lootboxes den seneste tid, så har det jo vist sig at virke så godt for spilindustrien at de har fået den gennemsnitlige naive forbruger til at tro at det er en nødvendighed for overhovedet at lave spil i dag. Jeg har flere gange hørt nonsens som at spil er alt for dyre i dag (trods markedet er uendeligt meget større end da jeg var barn) så lootboxes, microtransactions og DLC i hoved og røv er givet for at økonomien overhovedet kan hænge sammen for udviklerne.
Det er primært de allerstørste firmaer der er de værste og gang på gang spænder skruen for at se hvor meget de kan trække ud af deres kunder, og de firmaer lider sgu ingen nød. Sikke en gang fis :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 25/08-19 21:59 
Konsolkongen>
Det bliver med garanti grindy. Microtransactions kan ikke rigtig implementeres i et spil uden det går ud over balancen, for så ville de ikke appellere til nogen. Især ikke når EA står bag. De vil tjene stygt på lortet.

Det kan godt laves som en bonus, dog mest set i spil der sælger kosmetiske elementer som MT - så ja, du har ret i, at der er en relativt stor fare for det :)

Det værste er at trods den negative fokus der har været på lootboxes den seneste tid, så har det jo vist sig at virke så godt for spilindustrien at de har fået den gennemsnitlige naive forbruger til at tro at det er en nødvendighed for overhovedet at lave spil i dag. Jeg har flere gange hørt nonsens som at spil er alt for dyre i dag (trods markedet er uendeligt meget større end da jeg var barn) så lootboxes, microtransactions og DLC i hoved og røv er givet for at økonomien overhovedet kan hænge sammen for udviklerne.
Det er primært de allerstørste firmaer der er de værste og gang på gang spænder skruen for at se hvor meget de kan trække ud af deres kunder, og de firmaer lider sgu ingen nød. Sikke en gang fis :(

Har du links? For det meste jeg har læst om emnet tyder godt nok på, at omkostningerne er steget en del mere end både de konkrete og potentielle indtægter.

Det sagt, er der slet ikke nogen tvivl om, at mange større firmaer kalkulerer med at presse citronen mest muligt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-19 22:53, rettet 25/08-19 22:59 
Jeg har ingen links på hånden, men hvis det var en absolut nødvendighed burde det også høre sig til hos de lidt mindre firmaer, som det tydeligvis gør hos de allerstørste. Man kan undre sig over at firmaer som Sega og Nintendo (som endda er pænt store) stadig kan lave spil uden og tydeligvis tjene penge alligevel.

Ingen tvivl om at omkostningerne er steget meget på spil siden vi var børn, men det potentielle marked er også samtidig eksploderet. Hvis deres spil alligevel ikke sælger nok til at tjene sig ind bør de seriøst genoverveje deres strategier. GTAV og Red Dead 2 er vel nogle af de allerdyreste titler at udvikle, men har solgt så ufatteligt mange eksemplarer og tjent sig selv hjem så mange gange at microtransactions bestemt ikke hører hjemme her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig