X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Run


Svar
JmogJmogSkrevet 15/12-16 21:41 
Andre der har prøvet det? Da jeg femte gang i træk gennemspillede bane 1-1 for at se om ikke jeg kunne få en højere score var jeg klar over at det virkelig er noget særligt blandt mobilspil. Det er dødsjovt og oser af charme. Jeg har ikke låst op for/købt resten af spillet endnu, men det kommer jeg helt sikkert til for det er ganske vanedannende. Skal dog liiiige have forbedret min score på de tr... Se hele indlægget
108 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 15/12-16 21:41 
Andre der har prøvet det? Da jeg femte gang i træk gennemspillede bane 1-1 for at se om ikke jeg kunne få en højere score var jeg klar over at det virkelig er noget særligt blandt mobilspil. Det er dødsjovt og oser af charme. Jeg har ikke låst op for/købt resten af spillet endnu, men det kommer jeg helt sikkert til for det er ganske vanedannende. Skal dog liiiige have forbedret min score på de tre første baner inden jeg går videre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-16 21:45 
Det er okay. Sikkert det bedste af sin slags. Men 79kr og så micro transactions oveni... arrrr :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/12-16 22:11 
Der er ingen microtransactions forstået på den måde at man køber ekstra mønter, tickets ect.
Det eneste betaling der kommer efter de 79kr er for nye baner.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-16 22:19 
Okay jeg troede det var micro transactions at man enten skulle vente på trickets eller købe dem. Det er stadig mega fail at man køber spillet og så er tvunget til at vente alligevel for af kunne spille Rally mode :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 15/12-16 23:10, rettet 15/12-16 23:10 
Man får en ret kraftig strøm af tickets i starten, 10 per verden man klarer, 2 for hver bane man får alle pinke mønter på, nok mindst det samme for de næste to sæt. Derudover er der bygninger man kan bruge hver 8. time til ekstra tickets.
Man KAN købe ekstra tickets med Mario mønter man får fra daily/weekly missions og andre ting som linke venner osv, men priserne på det ser ikke ud som om det er meningen man skal grinde tickets den vej.
Man kan ikke købe tickets for penge.

Har pt 48 tickets (efter verden 2 clear) så må man se hvordan det går :)
JmogJmogSkrevet 16/12-16 03:01 
Folk må meget gerne adde mig via nedenstående friend code. Jeg trænger til at have nogen på highscorelisten, som jeg kan konkurrere med.

7938-2913-8878
3of193of19Skrevet 16/12-16 10:24 
God ide!
9446-6485-5591
slk486slk486Skrevet 16/12-16 10:31 
Og always online drm ovenihatten.
j/k
KamekKamekSkrevet 16/12-16 10:44 
Tilføj gerne mig :-)

8535-9954-6202
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 16/12-16 13:36 
slk486>
Og always online drm ovenihatten.

Enten er Nintendo vildt kreative med de navne modstanderne i Toad Rally har eller også er det ægte menneskers ghosts man løber mod. Det kunne være forklaringen (udover pirateri paranoia).
3of193of19Skrevet 16/12-16 13:51 
Det ER andre spillere man løber imod.
QQSkrevet 16/12-16 13:56 
2971-0142-8443
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 16/12-16 16:45 
Prøvede lige at hente det til iPad og det spiller overraskende godt, dammit. Men har svært ved at overskue hvad man får for de kr 79,- som de vil have man betaler ved 1-4?
KamekKamekSkrevet 16/12-16 16:47, rettet 16/12-16 16:50 
Man unlocker de resterende baner i hvert fald - ved ikke om der er yderligere :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 16/12-16 16:50 
Ok, det virker fair. Men online kravet bør patches væk imo.
JmogJmogSkrevet 16/12-16 17:10 
Ser ud til man også optjener de points som vil kunne bruges til DLC og rabatter på Switch spil.
3of193of19Skrevet 17/12-16 00:22 
Mjaaa, det tror jeg ikke helt. Det er Mario mønter man får via MyNintendo, og de kan bruges til consumables i SMR. Rabat mønter til andre Nintendo goodiebag er sølv og guld.

I øvrigt må jeg desværre konkludere at Toad Rally er temmelig uspilbart på en iPhone 5. Alle de irriterende effekter får spillet konstant til at hakke så man misser hop. Ville ønske man kunne slå alt det larm fra.
JmogJmogSkrevet 17/12-16 00:57 
Der er faktisk grafiske indstillinger i spillet. Har dog ikke prøvet at skrue ned. Kører perfekt på 6 Plus.
3of193of19Skrevet 17/12-16 01:00 
Har prøvet, men det ser bare ud til at få spillet til at hakke endnu mere for at spare strøm.
JmogJmogSkrevet 17/12-16 01:29 
Ohh, de skruer ned for framerate? Yikes!
spectrespectreSkrevet 17/12-16 10:46, rettet 17/12-16 11:37 
Kan det passe at man skal unlocke for hvert device man har?

Jeg købte det til 79,- på min iPhone og da jeg kom hjem og ville spille på min iPad så skulle jeg betale 79,- ved 1-4? Er købet ikke bundet til sit apple-id ligesom alt andet?

edit:
man skal linke til sit nintendoID og så spiller det på alle devices
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
solid snakesolid snakeSkrevet 17/12-16 19:10 
Jeg kan ikke vurdere om det er 79kr værd og købe resten af spillet, fordi det er en ny måde og spille Mario på, og jeg er nok mere til den gamle stil, hvor du selv kan bevæge dig rundt.

Men efter og have spillet de 3 baner flere gange, for og få de 5 mønter i 3 forskellige slags, taber jeg allerede lidt lysten til mere.

Sker der noget nyt i de næste baner, eller fortsætter spillet i samme stil?
I så fald bliver det nok et Mario spil, jeg vælger ikke og købe.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
3of193of19Skrevet 17/12-16 20:07 
De senere baner er mere komplicerede og interessante. Men jo, det og så Toad Rally er gameplay loopet.
JmogJmogSkrevet 17/12-16 22:24 
Toad Rally og det at se om jeg kan slå venners score er mit loop.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 03:56, rettet 18/12-16 04:11 
Folk er godt nok hårde ved spillet under reviews på app store. Nogle enkelte fordi spillet ikke vil virke på deres hardware, men de fleste er stærkt utilfredse over prisen.
Det er måske ikke så underligt når man tænker på mængden af spil man kan få smidt i nakken på platformen, uden at lægge en krone. Bevares, det er næsten udelukkende det argeste lort, men når folk er vandt til priserne virker dette voldsomt :)

Jeg havde også regnet med at spillet ville være gratis med free to play elementer (jeg har slet ikke fulgt med). Jeg ville ikke have noget imod at købe, men jeg føler at prisen er for høj i forhold til indholdet og det er for sindssygt at det stadig plages af free to play-mekanikker, hvor man risikerer at skulle vente på spiltid, selv når man har købt. Det er bare ikke i orden.

Måske det havde været bedre hvis de var gået ren free to play? Jeg ville i hvert fald have spillet det mere, men jeg ville omvendt heller aldrig smide penge efter F2P-modellen :)

Edit: Rally mode er ubalanceret lader det til. Når man dræber nok af én type fjende så giver den fremadrettet flere mønter. Med mindre at spillet sorterer og matcher imod andre spillere der har de præcis samme levels, så giver dette ubalance. Jeg tror det ikke, for så vil det fragmentere spillerne på ret mange forskellige måder. Det er da dumt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-16 05:07 
Jeg har endnu ikke ventet på spiltid til Toad Rally, som er det eneste mode hvor det teoretisk kunne ske. Det er et totalt nonissue.

For folk med f2p allergi er det her den bedste form for mobilspil man kunne ønske sig. Der er mange timers oldschool score attack i det. Spillet er langt fra dyrt. Folk er bare automatisk nærrige fordi det er på en mobil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 07:10, rettet 18/12-16 07:10 
Teoretisk? Hvis eneste måde at få tickets på efter komplet gennemførsel, er at være heldig med minispillene, så er det åbenlyst at det vil ske. Især taget i betragtning af hvor kort tid et Rally-spil tager. Tickets bliver da ædt op på ingen tid.
Med mindre at der er andre måder der garanterer at man får tickets nok hver dag, så begrænser de altså hvor meget du kan spille Rally-mode og det er noget fis når man har betalt for spillet.

79Kr er mange penge når man kigger reelt indhold og gameplay. Især hvis man sammenligner med andre Mario-titler hvoraf jeg stadig har mange til gode. Her er ofte meget mere at komme efter og prisen er ikke så mange gange højere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 18/12-16 07:55 
Hvordan er 79 kr mange penge, for et komplet Mario spil, indeholdende 6 fulde verdener, med det samme gameplay vi altid har spillet, men givet langt flere penge for? Jeg forstår ikke dit argument med "Her er ofte meget mere at komme efter og prisen er ikke så mange gange højere.", for der er nøjagtigt det samme at komme efter, og prisen ER mange gange højere. I 2D Mario, løber man fra venstre mod højere, og hopper - bla på platforme. Det du laver i nærværende Mario spil, er det samme du laver i andre 2D Mario spil.

Og 79 kr for 6 fulde verdener - som ofte er det samme antal verdener, SVJV, i andre 2D Mario spil - er peanuts. Folk brokker sig udelukkende fordi det er et mobilt spil, som de forventer enten at få gratis, eller til max 8 kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 13:23 
Har du overhovedet prøvet spillet?
Ja, det er seks verdener, men kun fire baner i hver. I stort set alle Mario-spil siden 3'eren har der været mange flere :p
Gameplayet er heller ikke det samme. De gamle spil bruger flere knapper og D-paddet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-16 13:57, rettet 18/12-16 13:57 
Til gengæld er der vild replayvalue i hver bane. I andre Mario spil handler det om tilfredsstillelsen ved at gennemføre banen eller at få de tre guldmønter. Derefter går man typisk videre. I Run handler det om at få maksimeret det antal af almindelige mønter man samler og dermed slå sine venners score.

Jeg har spillet bane 1-1 og 1-2 noget i retning af 50 gange nu, fordi jeg VIL slå Kameks score på dem og blive nummer 1. Jeg er ikke det mindste træt af banerne endnu. Jeg er totalt fokuseret på at forbedre min performance.

Det indebærer i øvrigt også at jeg går efter at få alle de farvede mønter, hvilket giver tickets. Og der er tre typer farvede mønter. Inden banestart vælger man hvilken farve man går efter og det påvirker faktisk geografien i banen. Så alle baner findes i tre forskellige udgaver.

Der er mange timers underholdning og det endda INDEN man betaler de 79kr for at mangedoble indholdet. Det er mindre end hvad en biografbillet koster.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 13:59, rettet 18/12-16 14:02 
Biograf-billetter koster også for meget :)

Bliver du ved med at unlocke tickets hver gang du får alle fem pink mønter i første bane, eller er det kun første gang? For så hjælper det intet.

Jeg kan dog sagtens forstå dit argument med High scores som der er meget større fokus på end tidligere. Jeg synes dog ikke nødvendigvis at det gør op for høj pris og manglende indhold. Men det afhænger naturligvis af om spilleren selv har interesse i det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-16 14:13, rettet 18/12-16 14:13 
Det er selvfølgelug individuelt om man går op i highscores, men selv uden det er det stadig flotte og veldesignede baner som er sjove at spille. Hvis man har bygget en hytte med bonusspil i sit Kingdom kan man i øvrigt hver dag vinde tickets i det. Hver gang man gennemfører en world får man tickets. Derudover er der tickets som kan indkasseres for at gennemføre Mynintendo missioner. De indbefatter ting såsom at adde en ven, gennemføre en verden etc. Hver dag, når man spiller Toad Rally indkasserer man points som kan bruges til at købe tickets.

Jeg har endnu ikke købt tickets og jeg har over 40. Og det er efter jeg grovspillede Toad Rally i går.
JmogJmogSkrevet 18/12-16 14:15 
Konsolkongen>
Bliver du ved med at unlocke tickets hver gang du får alle fem pink mønter i første bane, eller er det kun første gang? For så hjælper det intet.

Det ved jeg faktisk ikke. Efter jeg fik de fem pink mønter gik jeg efter de to andre typer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 14:18, rettet 18/12-16 14:22 
Men så fortæller det intet at du har 40 tickets når du aktivt gør hvad du kan for at skrabe så mange sammen som muligt på én gang. Altså hvis man ikke kan blive ved med at unlocke.
Minispillet i huset er i øvrigt kun 50% chance for at få en ticket.

Edit: Man får ikke flere tickets ved at finde alle mønter igen. Ikke i den gratis version i hvert fald.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-16 14:36 
Jamen jeg går skam slet ikke efter at få tickets. De kommer bare automatisk via alle de ting jeg gør for sjov.

In other news: Kamek er endelig slået på 1-1! For satan jeg begyndte at tvivle på det kunne lade sig gøre, men det lykkedes mig at slå ham med to sølle mønter.
KamekKamekSkrevet 18/12-16 15:34 
Argh! Så må jeg i gang igen ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 18/12-16 21:23 
Konsolkongen>
Men så fortæller det intet at du har 40 tickets når du aktivt gør hvad du kan for at skrabe så mange sammen som muligt på én gang. Altså hvis man ikke kan blive ved med at unlocke.
Minispillet i huset er i øvrigt kun 50% chance for at få en ticket.

Edit: Man får ikke flere tickets ved at finde alle mønter igen. Ikke i den gratis version i hvert fald.

du får 2 mini spil til som du kan lave hver 8. time når du har nogen flere Toads. Det ene af dem er rent skill-baseret og kan sagtens give 4-5.
Slots har jeg kun prøvet én gang indtil videre, men de der Mario Slots mini spil plejer at være til at mestre og den vil give 2-5 når man kan finde ud af den.
Jeg kom faktisk til at maxe mine Tickets ud med 99 idag da jeg sad og jagtede lyserøde mønter i pauserne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-16 21:39, rettet 18/12-16 21:40 
Det der er i demoen er hverken slots (som i enarmede tyveknægte formoder jeg) eller skilbaseret, så jeg er ikke helt med på hvad du mener. Det her er et hvor man vælger en rute og så er der 50/50 chance for at få en ticket. Det har ikke meget med skills at gøre :)

Edit: Opdagede lige at du skrev "to minispil TIL" så gav det mere mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 19/12-16 12:09 
De to andre minispil kræver at man har et vist antal ikke-røde Toads, så de kan ikke låses op før man spiller Toad Rally i de senere verdener.
3of193of19Skrevet 19/12-16 12:45 
Fik også lige låst op for den "brede" ? Blok, der her første gang indeholdt 5 Rally Tickets. Hvis den opfører sig som den lille ? Blok, der giver 100 guldmønter (eller er det 1000?) flere gange i døgnet burde der ikke være fare for at løbe tør for billetter foreløbigt (medmindre jeg bare spammer Toad Rally)
3of193of19Skrevet 19/12-16 21:04 
fik 20 tickets anden gang, så man kan vel sagtens sige at Tickets er balanceret til ikke at løbe tør for folk der ikke er super hardcore (og jeg mangler stadig at åbne op for den store ? blok, som nok har endnu mere indhold.
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-16 21:35 
Jeg har lige søgt om venskab med jer der har opgivet jeres id, så jeg kan se hvor gode i er i Mario Run. ;-)

Mit id er 1376-9534-4901
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DunwichDunwichSkrevet 20/12-16 23:30 
Jeg har tilføjet alle her i tråden.

9181-7553-8055
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-16 17:03 
Hold da op hvor folk hader det her på app store :O Jeg forstår brokken over DRM og prisen, men det er jo ikke et dårligt spil.

Ifølge en artikel jeg læste har spillet solgt under forventning fra Nintendo.
Det viser vel om noget bare hvor forskellig brugergruppen af iOS-titler er sammenlignet med den traditionelle Nintendo-spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/12-16 17:08 
Et eller andet sted kan jeg kun være tilfreds hvis det sælger dårligt. Det fortjener måske bedre, men ville heller ikke bryde mig om at se Nintendo gå mobilspil-vejen fordi det er der pengene er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-16 17:37 
Den tanke havde jeg også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 21/12-16 18:16 
Der er jo næppe den konklusion de tager.
Istedet for at man tager et beskedent beløb for et komplet spil prøver de måske så at sælge Super Mario Run 2 som freemium titel hvor man så skal betale tre gange så meget i det lange løb.
Heldigvis har jeg et abonnement med fri data fra arbejdet, så har ikke selv nogen problemer, det er objektivt set det langt større problem med Super Mario Run.
JmogJmogSkrevet 21/12-16 18:21, rettet 21/12-16 18:23 
Det kan faktisk have den modsatte effekt. At Nintendo indser, at der ikke er penge i at lave "rigtige" spil uden microtransactions til mobil og istedet gør hvad alle andre gør og scorer kassen med en titel hvor der er timere, betalte consumables etc.

Super Mario Runs succes var eneste håb for at ledelsen hos Nintendo kunne sige til bestyrelsen "Se! Vi kan tjene kassen på at lave rigtige spil til mobil også. Vi behøver ikke lave det samme konsumerfjendske afhængighedsskabende crap som andre".

Nu vil aktionærerne bare presse endnu mere på for at Animal Crossing og Fire Emblem prostituerer sig selv i deres kommende mobilinkarnationer.

I tager grueligt fejl hvis i tror Super Mario Run var en test af om Nintendo bør lave mobilspil. Det var en test af om Nintendo bør lave mobilspil rettet mod gamere der foretrækker en oldschool betalingsmodel. Testen viser at det bør de ikke, så nu er der kun to muligheder:

1: Nintendo skifter gradvist over til at deres mobilspil skal være pay to win ligesom alt det andet der tjener kassen på appstore.

2: Nintendo udgiver Fire Emblem og Animal Crossing som "ægte" spil på appstore til en premiumpris. Den nuværende ledelse hos Nintendo fortsætter den konsumervenlige linie i deres mobilspil indtil faldende aktiepriser får aktionærerne til at kræve deres afgang. Hvorefter den nye ledelse med det samme skifter til mulighed 1. Og meget muligt dropper egenproduktion af hardware, går ren third party og udlejer IP til andre firmaer.

Husk på at det er DENA i samarbejde med Nintendo som udvikler spillene. DENA ved udmærket godt hvad der sælger bedst og har fra starten prøvet at overbevise Nintendo om at de ikke bør lave spil målrettet mod gamle nisser som os. Nu er det ikke bare DENA men også ejerne af firmaet, som presser på for at lave mobiltitler af den slemme slags.
SumezSumezSkrevet 21/12-16 18:24, rettet 21/12-16 18:24 
Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvilken betalingsmodel Nintendo kører på deres mobilspil :) Jeg har alligevel absolut ingen interesse i sådan nogle spil hvor man løber automatisk og kun skal trykke for at hoppe. Spillet lyder sådan set meget sjovt, men det er Angry Birds også - det er stadig spil designet omkring et formål som tidsfordriv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/12-16 18:37 
Du bør være MEGET interesseret i hvad slags mobilspil de laver. Hvis de går over til at lave freemium-titler og scorer kassen på det, så får vi Konami-syndromet: Ledelsen har et ansvar overfor aktionærerne, hvilket er at maksimere profit. Hvordan skal de kunne retfærddiggøre at bruge ressourcer på almindelige konsolspil med indtjening x, når samme ressourcer kunne bruges på ti freemium mobilspil med indtjening x gange 100?
108 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig