X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: Rogue One (med spoilers)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/12-16 21:56 
Tråd til diskussion af filmen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 18/12-16 18:27 
SÅ er jeg også med i Rogue One Spoiler klubben :D

Hvad synes jeg så?

Det gode:
- Beskidt og ret gritty - passer godt til ambitionerne om en mere mørk historie med centrale dødsfald. Hovedpersonerne til sidst .. det havde jeg ikke lige regnet med, selvom det passer bedst til helheden.
- Fik virkelig forklaret årsagen til sikkerhedshullet i Dødstjernen på en raffineret måde.
- Finder sin form som spinoff meget godt, bl.a. med andet musik og anden intro.
- Mere hard core action med ret meget krigstema.

Det knap så gode:
- Nogle af karaktererne var mere irriterende end godt. Den blinde mand og hans sidekick brød jeg mig ikke om.
- Computeranimerede ansigter til Tarkin og Leia. Det er godt lavet, men skiller sig alligevel ud ift. real live actors. Vores kritiske blik - suk.
- Selvom de brugte James Earl Jones til Darth Vaders stemme, synes jeg alligevel han lød underlig.
- Der er stadig lige en tand for meget shaky cam for min smag.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/12-16 20:33, rettet 18/12-16 20:33 
Jeg savner noget motivation for "the imperial pilot". Hvorfor vender han Imperiet ryggen? Hvordan blev han overtalt, etc. Virker lidt for happy go lucky. I VII fik vi en plausibel forklaring.
j/k
3of193of19Skrevet 19/12-16 01:32 
I starten blev han overtalt af Galan Erso.
Hans motivation senere er lidt af et mysterium, men han blev jo også "undersøgt" af den der tentaklede hjernesuger.
millenniummillenniumSkrevet 19/12-16 09:08, rettet 19/12-16 09:09 
Der er både lidt karakterer og scener som jeg ikke synes bidrog til helheden, netop den blinde "Jedi", Chirrut Imwe, og hans ven. Og når de så bliver aflivet senere, så kan jeg slet ikke se meningen med dem, Men, også hjernesugning af piloten, havde ikke (så vidt jeg opdagede) noget pay-off overhovedet, og selve karakteren manglede også noget baggrund.

Men, det er fodfejl i forhold til de ting som fungerede godt.

Min 12årige søn synes også der var ret mange af de gode som døde. Well, nærmest dem alle sammen O_o
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/12-16 09:23, rettet 19/12-16 09:26 
3of19>
I starten blev han overtalt af Galan Erso.
Hans motivation senere er lidt af et mysterium, men han blev jo også "undersøgt" af den der tentaklede hjernesuger.

Ja, man får at vide at han blev sendt af Erso, men det er ikke motivation i sig selv. Hvilke knapper er der blevet trykket på? "Hey du! Imperiet er i virkeligheden ondt, så smut lige over til den her ekstreme terrorist, med en besked fra mig".
j/k
slk486slk486Skrevet 19/12-16 09:24 
millennium>
Min 12årige søn synes også der var ret mange af de gode som døde. Well, nærmest dem alle sammen O_o

Det er ikke unikt for din søn, at han synes det ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/12-16 14:02 
slk486>
3of19>
I starten blev han overtalt af Galan Erso.
Hans motivation senere er lidt af et mysterium, men han blev jo også "undersøgt" af den der tentaklede hjernesuger.

Ja, man får at vide at han blev sendt af Erso, men det er ikke motivation i sig selv. Hvilke knapper er der blevet trykket på? "Hey du! Imperiet er i virkeligheden ondt, så smut lige over til den her ekstreme terrorist, med en besked fra mig".

Til en kommende spinoff film, der handler om hvordan Erso får overtalt piloten. ;)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-16 14:26, rettet 19/12-16 14:27 
millennium>
Men, også hjernesugning af piloten, havde ikke (så vidt jeg opdagede) noget pay-off overhovedet

Jeg undrede mig også meget over netop det. Fair nok med baggrunden, for det var ikke hans film, men setups uden payoffs er altså lidt spøjse.

I øvrigt enig i dine betragtninger om de to asiater. Der er vist heller ikke nogen tvivl om, hvorfor de var $kr€v€t ind...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 19/12-16 17:17 
Star Wars: Rogue One (med spoilers)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/12-16 20:58 
Så fik jeg også set giraffen. Var ikke specielt imponeret. Men jeg er også fløjtende ligeglad med fan-service...

Følte lidt det samme som da jeg så Terminator Genisys. Masser af henvisninger til mindeværdige ting i tidligere film, men absolut intet mindeværdigt at tilbyde i sig selv. Terminator Genisys var dog væsentligt mere vellykket mht. CGI-ansigter :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/12-16 10:13 
Jo mere jeg tænker over filmen, jo mere ligeglad bliver jeg med den, og samtidig småfornærmet jo oftere jeg ser folk kalde den "den bedste Star Wars film siden Empire", hvilket er skudt så lang forbi som det overhovedet kan være, og en virkelig ufortjent tilsvining af Jedi.
Jeg vil faktisk gå så vidt som at påstå at prequel-filmene havde mere at byde på, omend der ikke er nogen tvivl om at Rogue One stadig er væsentlig mere underholdende at se på.
Faktisk synes jeg R1 hjælper med til at cementere hvor godt jeg i virkeligheden kunne lide The Force Awakens, som fuldstændig problemfrit formår at introducere en række nye sympatiske figurer og situationer som man rent faktisk føler sig nogenlunde investeret i.

Red Letter Media rammer (igen) hovedet lige på sømmet, og bekræfter at jeg ikke står alene: https://www.youtube.com/watch?v=Kc2kFk5M9x4
Synes de er lige lovlig hårde på nogle elementer, f.eks kunne jeg meget godt lide de to kina-fokusgruppe-figurer, men jeg synes de har ret når de kalder filmen for en flot fanfilm. Den absurde mængde fan-pandering er faktisk tåkrummende.
Folk klagede over fanservicen i TFA, men jeg synes den var gjort smagfuldt og diskret nok til at give mening i sammenhængen. R1, til sammenligning, slår dig konstant over hovedet med "HEJ KAN DU HUSKE DET HER FRA STAR WARS".
I sidste ende er det altafgørende problem i filmen dog ganske enkelt ingen af figurerne bliver introduceret på en måde der formår at gøre os interesserede i dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/12-16 10:55 
Ja, Rogue One var virkelig god :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/12-16 11:08 
Måske en lidt (well, meget) subjektiv rejection af Rogue One, Sumez ;)

F.eks. så var jeg skam _personligt_ meget engageret i hovedpersonen, Jyn, men også Orson Krennic som den ambitiøse Imperial politiker, der ender med at blive fældet af Tarkin. Han var også en interessant karakter hvor jeg forstod at aflæse og indleve mig i hans motiver.

Og rent _personligt_, så synes jeg overhovedet ikke der var meget fanservice i R1. Herregud, en replik hist og her, men ikke den følelse jeg ofte har, når filmproducenterne bevidst bruger min nostalgiske svaghed til deres fordel. Synes helt omvendt at Rogue One faktisk forstod at distancere sig fra sin origin, lige indtil de sidste par minutter.

Derfor tilmelder jeg mig ikke rigtigt mængden af "os" der ikke bryder sig om Rogue One - men heller ikke dem som sammenligner den med Empire Strikes Back.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/12-16 11:28, rettet 20/12-16 11:29 
Min holdning er subjektiv, men at Jyn fuldstændig mangler karakterisering har jeg voldsomt svært ved at se som andet end et meget tydeligt faktum. Og det samme med den fuldstændig absurde mængde fanservice og referencer.

Det virker som om filmen lægger op til at hun skulle have haft en baggrundshistorie som både ville have givet styrke til forholdet til hendes far, men også opbygget Saw Gerrera som figur og rent faktisk givet noget formål til scenerne på Jedha. Jeg skyder på at det har været der, men er blevet skrottet undervejs for at holde filmen i spillefilmslængde. Der er for mange setups uden payoffs (f.eks. det hjernesugende monster), og for mange payoffs uden setups (f.eks. Mads Mikkelsen-hologrammet og Saw's selvopofring). Det er ikke en subjektiv holdning, det er bare mangelfuld historiefortælling, og som RLM flere gange påpeger, var filmen ellers velgjort, og kunne meget nemt have været meget bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/12-16 11:38, rettet 20/12-16 11:39 
millennium>
Det gode:
- Beskidt og ret gritty - passer godt til ambitionerne om en mere mørk historie med centrale dødsfald. Hovedpersonerne til sidst .. det havde jeg ikke lige regnet med, selvom det passer bedst til helheden.
- Fik virkelig forklaret årsagen til sikkerhedshullet i Dødstjernen på en raffineret måde.
- Finder sin form som spinoff meget godt, bl.a. med andet musik og anden intro.
- Mere hard core action med ret meget krigstema.

Det knap så gode:
- Nogle af karaktererne var mere irriterende end godt. Den blinde mand og hans sidekick brød jeg mig ikke om.
- Computeranimerede ansigter til Tarkin og Leia. Det er godt lavet, men skiller sig alligevel ud ift. real live actors. Vores kritiske blik - suk.
- Selvom de brugte James Earl Jones til Darth Vaders stemme, synes jeg alligevel han lød underlig.
- Der er stadig lige en tand for meget shaky cam for min smag.

Der er rigtig mange af overstående pointer jeg er fuldstændig ufortstående overfor, og føles fuldstændig omvendt af hvordan det ser ud i virkeligheden. Jeg vil ikke udelade at det kan være værd at se filmen igen for et andet perspektiv, men min egen punktopstilling ville nok se således ud:

Det gode:
- Underholdende figurgalleri. Jeg kunne især godt lide de to kinesere, som havde meget personlighed og var svære ikke at holde af.
- Darth Vader var gjort helt perfekt, og føltes som "Darth Vader" og ikke som Anakin Skywalker. Han blev reetableret som den faretruende figur vi kender fra A New Hope og Empire.
- Flot instrueret film, med medrivende actionsekvenser og en mere "jordnær" synsvinkel på mange af de krigssekvenser vi forbinder med Star Wars

Det knap så gode:
- For pæn og ren - Vil gerne være en afstikker-historie, men spiller alt for sikre kort, og tør ikke gøre noget udover det vi forbinder med en klassisk familievenlig Star Wars-historie, hvilket forhindrer den i at finde sin form som spinoff.
- Alt for udbasuneret uddybning af plotpointer der altid har været tiltænkt som bagateller i den originale trilogi. Jeg er helt nede med at der har været en hårrejsende spændende mission med det formål at skaffe planerne til Dødsstjernen, men hele vinklen med at Mads Mikkelsen bevidst har designet en svaghed i rumstationen for at få hævn over imperiet føles som tåkrummende og overflødig fan-canon i bedste "Det var Anakin der byggede C-3PO"-stil..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/12-16 11:39 
Et mærkeligt tilfælde hvor analytikere på den ene side fremhæver problemer i grundkonstruktionen som egentlig burde argumentere for filmens (lave) kvalitet, mens jeg på den anden side havde en engagerende og positiv biografoplevelse, som stadig er intakt. :)

Jeg kan ikke rigtigt overbevises om andet.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/12-16 11:48 
Første gang jeg så den (har set den 3 gange nu) havde jeg lidt problemer med starten, de hoppet for meget rundt på planeterne.
Men det blev bedre nu , da jeg tog ind og så den igen.
I dag har jeg ingen problemer med filmen, og er langt oppe som være en af de bedste star wars film.

Og skal nå at se den igen, før den stopper med at køre i biffen. :)

Jeg er vild med at i en fucking disney film. Dør alle heltene :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 20/12-16 11:49, rettet 20/12-16 11:50 
Ja, det er super fedt og lettere uventet, at alle dør. Jeg sad til sidste øjeblik og tænkte "hvem har vi glemt, som swooper ind lige om lidt og samler dem op" :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/12-16 12:35 
En anden positiv ting, som jeg har glemt at fremhæve: Kunne virkelig godt lide hvordan Darth Vaders farlighed var skruet i vejret. Har aldrig set en så bister side af ham før.
Måden hvordan han bare moser sig gennem oprørerne til sidst, krøller dem sammen, skærer sig igennem dem og kaster dem op i loftet, det var var rigtig Vader-evilness, uden alt det lorteakrobatik fra episode I - III
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 21/12-16 00:01 
Det er ganske så vellykket en film. Hele sidste kamp på, omkring og over Scarif, er iscenesat, instrueret og klippet forbilledligt flot. Jeg var glad for Force Awakens, og føler det er den bedre film, men lige præcis vægten mellem rumkamp og folk på jorden i den afgørende del, fik den aldrig løftet. Her synes jeg vi rammer noget, som er på meget højt niveau.

Hvordan man og nogle reagerer på karakterer orker jeg ikke at gå ind i, jeg kan registrere det, men kun afmåle min egen enig- eller uenighed der i. Personligt, synes jeg filmen får en del ud af ikke så meget. Jyn lader til at være en karakter der handler, ikke taler og ikke lytter, det vises også som et træk i hendes mor. Jeg synes det giver dramatisk mening, omend er en smule tyndt, men intet der generer mig.

Jeg må dog sige, at kalde de to asiatiske karakterer, som ren fanservice til Kina, som en kommentar, er en anelse sølle. Jeg synes de er ret interessante tilføjelser til universet, der bare ikke får tid nok. Det er to asiatisk filmlegender, der leger med, jeg kan godt lide det aspekt.

Det er også interessant at kradse lidt i, hvor meget der må være skudt om. Fra trailere ser vi Cassian og Jyn løbe igennem ground level af tårnet, samt vandet hvor de undviger AT-ATs, hvor hun har harddisken spændt på sig. Mit bud er, at de overlevede i det oprindelige klip.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 21/12-16 02:46 
Det må godt nok også være begrænset hvor meget det giver af mersalg i Kina at der er asiatiske skuespillere med her. Jeg mener, mon ikke det sælger nok i sig selv at der står "Star Wars" på plakaten.
slk486slk486Skrevet 21/12-16 07:00, rettet 21/12-16 08:06 
Det er også interessant at kradse lidt i, hvor meget der må være skudt om

Især fordi den oprindelige slutning skulle have været mørkere. Tænker det er usandsynligt de overlevede med det in mente :)
j/k
la0sla0sSkrevet 21/12-16 07:59 
Har Gareth Evans ikke sagt det modsatte? At den var lysere? At der var en version hvor Jyn overlevede?
Hvad sker der?
slk486slk486Skrevet 21/12-16 08:07, rettet 21/12-16 08:59 
Jo, du har sgu ret. Han troede originalt, at Disney ville have en lysere slutning, men fik grønt lys til at slå dem alle ihjel. Good for you, Disney! :)

http://www.theverge.com/2016/12/20/14022380/rogue-one-ending-original-different-gareth-edwards
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/12-16 08:56, rettet 21/12-16 08:56 
Gareth Evans "Can I please let everyone die at the end...?"

Disney bestyrelse "Well..... okay"

:-D
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 21/12-16 10:03, rettet 21/12-16 10:05 
Nu har jeg set den for anden gang (en gang med familien i 2D og igår i IMAX med kollegaer). I rummet synes jeg IMAX var bedst, men ellers så foretrækker jeg stadig 2D, synes der er mange detaljer der tabes i 3D hvor du ikke selv kan vælge hvad du fokusere på.

Jeg brød mig ikke så meget om Jyn, jeg tror ikke det er skuespilleren, mere dialogen. Modsat en kommentar længere oppe, så synes jeg piloten havde en rimelig (med hans begrænset baggrund) motivation, hvor jeg der i mod synes at Jyn skiftede super hurtigt og så var den der tale i Oprørets HQ totalt latterlig, virkede som en helt anden person, lugtede meget af at man lige skulle lave hende til en Heltinde, som folk kunne støtte op omkring.. Der ville en omgang hævntørst have været meget mere passende til hendes baggrunds historie og generelle karakter. Et surt opstød over mangel på aktion, som var prompten til at selv at tage afsted, det ville have været meget mere troværdig.

Jeg synes noget fan service var fin og andre ting tvunget ind med en hammer (Stormtropperne der snakker om T-15 udfasningen f.eks.). Ellers er jeg meget enige med en del af de andre kommentarer, Saw underbrugt, god Darth Vader. Havde heldigvis ikke et stort issue med Tarkin og Leia, men kan godt følge dem som har.

Noget der pissede mig meget af (udover Jyn's tale), var noget virkelig småt og åndsvagt, men jeg kan simplehen ikke abstrahere fra den måde man glemte at folde vingerne ud på deres rumskib. De gør det første gang de letter fra Yavin og ellers ikke. For så rigtig at gnide salt i såret, så et ligende skib i angrebet på Scarif benytter vingerne og folder dem ind når de flyver lavt over jorden. Det er meget klart at designet er at vingerne er til brug i atmosfæren, ihvertfald når man flyver op fra eller ned til en planet. Ja! jeg ved det godt!, men det er en af de der ting, hvor når man først ser det, så ser man det hele tiden.

Jeg havde ikke noget imod at det var en planlagt fejl/svaghed i den første Dødsstjerne som gjorde den var så sårbar. Hvilket sikkert var fjernet/løst i den anden Dødstjerne, som gjorde det endnu mere kritisk at den blev ødelagt inden den blev færdiggjort. Meeeeen det kan også bare være min hjerne forestrækker det plot hul blev lukket :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 21/12-16 10:07, rettet 21/12-16 10:07 
så synes jeg piloten havde en rimelig (med hans begrænset baggrund) motivation

Cool, hvad er hans motivation?
j/k
DarkenDarkenSkrevet 21/12-16 10:32, rettet 21/12-16 10:36 
Hans motivation er at Galen har overtalt ham til at det Imperiet gør er forkert (at bygge en rumstation, hvis våben er bygget til at ødelægge hele planeter) og han kan (som han forklarer i filmen), råde bod og gøre en forskel (selvom jeg nu synes det er lige hårdt nok, når han nu blot er en fragt pilot, også selvom det nok er de der kryper krystallerne han har fragtet). Igen, vi kender ikke nok til ham til at vide hvor lang tid, Galen har brugt for at overtale ham og om han allerede inden da havde sine egne tvivl Imperiet. Han er desperat for at komme i kontakt med Saw, så det virker meget som at Galen direkte har gjort ham bange, meget meget bange.

Jyn derimod ser sin mor dø og sin far slæbt væk, vi lærer at Saw har trænet hende til at være en soldat i Oprøret og efterlader hende (som hun ser det), hun er (forståelig nok) ret pissed og vil ikke have noget med Oprøret at gøre, men får chancen til at redde sin far (Oprøret kan stadig rende hende et vist sted), han dør (buh huh) og hun finder ud af at Cassian havde ordre på at dræbe hendes far, gør det ikke, men han dør til Oprørets angreb (hele formålet med angrebet var at dræbe hendes far). Og pludselig, skal vi stå sammen og bla bla bla. Bullshit, hun ville have langet ud verbalt og især været efter dem for at dræbe hendes far. Og når de så ikke vil angribe Scarif, så vil hun have stormet ud af rummet, hvorefter Cassian så hjælper hende med at finde ligesindet folk til at tage med til Scarif... Det ville have givet så meget mere mening og været langt mere tro til hendes karakter... som jeg ser det :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 21/12-16 10:47, rettet 21/12-16 10:50 
Bare at blive overtalt er ikke motivation. Det ville være alt for risikabelt at gå hen til en tilfældig pilot, så der må have været noget Galen kunne bygge på. Råde bod på hvad? Han havde det dårligt med at have bombet en landsby? Hans mor blev kvalt af Vader? Et eller andet plausibelt ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/12-16 11:08 
Well, den infamøse pilot, som vi diskuterer så meget, repræsenterer også en persontype vi aldrig rigtigt har stiftet bekendtskab med i tidligere SW film: Arbejderen.

Måske inspireret af samtalen fra Clerks?? :-D

"My friend here's trying to convince me that any independent contractors who were working on the uncompleted Death Star were innocent victims when it was destroyed by the Rebels."
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 21/12-16 12:01, rettet 21/12-16 12:08 
Han kommer ikke bare gående og siger hey lad mig lige snakket med Saw. Han bruger selv udtrykket "make amends" og igen som jeg skriver så kender vi ikke nok til hans baggrunds historie, men hans karakter giver mærkbar udtryk for at skræmt for vid og sans og vil oprigtigt prøve at gøre en forskel. Galen kunne meget vel have brugt år på ham, vi ved det ikke, men igen jeg synes han er noget mere troværdig end Jyn (netop fordi vi kender mere til hende og derfor kan sætte spørgsmålstegn ved hendes karakter).

Og som Millennium skriver, så er han arbejder klassen, hvilket jeg synes langt hen af vejen i Star Wars universet, betyder du gør hvad du får besked på og ikke stiller spørgsmål. Piloten står ved samle båndet og ved reelt ikke hvad det er der bliver samlet og hvad det skal bruges til, han udfører blot sit arbejde og får sin løn.

Lige på det punkt fandt jeg det først lidt underligt at ham der åbner porten for vores helte efter de er landet på Scarif, at han ikke sætter spørgsmål ved hvor mange der gik om bor skibet og hvor mange kom ud, men så det næste sekund, så tænkte jeg på bus chaufføren som "kigger" på dit bus kort.... hehe
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 21/12-16 12:25 
Jeg er enig med Darken her, jeg synes ikke piloten savner motivation, især ikke i samme grad som størstedelen af de andre figurer. Du kan sagtens have arbejdet for imperiet selvom du ikke deler deres ideologi, ligesom du også kan arbejde for staten i Danmark uden at være skidevild med Lars Løkke.

Vi skal tænke på at Pre-ANH Star Wars er et univers hvor "imperiet" er de facto regeringen. Hvis du er militærpilot er du det for imperiet. Måske har du ikke engang tænkt over det "politiske" aspekt? Rebellerne er en hemmelig oprørsgruppe som mange ikke engang har hørt om - det inkluderer selv Luke Skywalker der i begyndelsen af Episode 4 gik med planer om at blive pilot i imperiet. Det nævnes selvfølgelig kun flygtigt, og fylder ikke særlig meget, men der er da en https://www.youtube.com/watch?v=vYpa6OpCe-Y]rimelig berømt fraklippet scene[/LINK]" target="blank">rimelig berømt fraklippet scene hvor Biggs fortæller Luke om rebellerne og hvorfor han bør slutte sig til dem i stedet for imperiet.

Det er en tilgangsvinkel jeg godt kan lide Rogue One tager, selvom den hurtigt glemmer det og taber det på gulvet uden at samle det op igen - Jyn introduceres faktisk som en figur der går sine egne veje og heller ikke har taget stilling før hendes omvending da hun ser sin far blive slået ihjel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/12-16 12:31, rettet 21/12-16 12:39 
Jeg savner ikke motivation for hans arbejde for imperiet - det er ligegyldigt. Jeg savner motivation for at han lige pludselig er så vildt efter at gå til den anden side... "Råde bod".

Lukes motivation kommer af det han faktisk oplever.

men så det næste sekund, så tænkte jeg på bus chaufføren som "kigger" på dit bus kort.... hehe

Ha ha, ja :D
j/k
SumezSumezSkrevet 21/12-16 12:39, rettet 21/12-16 12:40 
Well pointen er at det ikke usandsynligt at han ikke er skide loyal mod imperiet. Det er vel i grunden ikke usandsynligt at størstedelen af dem der "nu" tilhører alliancen startede med at arbejde for imperiet inden det gik op for dem at man bør prøve at gøre noget ved styret? Han er bare en af mange. Han har arbejdet på samme base som Mads Mikkelsen, så jeg synes også det er rimelig indforstået at de har noget historie sammen. I det hele taget fremstår hele den base ikke voldsomt loyal overfor imperiet, men igen - arbejde er arbejde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/12-16 13:15 
Star Wars: Rogue One (med spoilers)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 21/12-16 13:32, rettet 21/12-16 13:37 
Der er vist bare forskellige huller vi vælger at lukke selv, eller bide mærke i - jeg havde feks. generelt ingen af de personproblematikker, som andre har nævnt :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 14:18 
Måske har piloten også oplevet noget. Næppe så markant som Lukes oplevelser, men lidt måske mere i retning af Finns? Det er ok med mig, at det ikke vises. De kan ikke alle være hovedpersonen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 21/12-16 14:23 
Ja, det er jo det jeg fisker efter :) Det var ikke nok for mig, da han udfylder en meget central rolle i historien.
Ligegyldigt - pet peeve;)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 14:31 
Ja, vi har lidt forskellige. Helt klart en langt fra perfekt film som alligevel er værd at se og måske efterlader et bedre indtryk, end de enkelte dele egentlig retfærdiggør.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 14:32 
Sumez>
...Luke Skywalker der i begyndelsen af Episode 4 gik med planer om at blive pilot i imperiet. Det nævnes selvfølgelig kun flygtigt, og fylder ikke særlig meget, men der er da en https://www.youtube.com/watch?v=vYpa6OpCe-Y]rimelig berømt fraklippet scene[/LINK]" target="blank">rimelig berømt fraklippet scene hvor Biggs fortæller Luke om rebellerne og hvorfor han bør slutte sig til dem i stedet for imperiet.

Utroligt at klippet ikke kom med, når de spiller så godt :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 21/12-16 14:37, rettet 21/12-16 15:08 
Før det var at finde på youtube, var der er faktisk flere der hårdnakket fastholdt, at klippet eksisterede, fordi de husker scenen fra dengang de så filmen i biografen i '77. Det er vist rimelig velkendt at der var lidt forskellige klipninger rundt omkring, så det er ikke helt usandsynligt, at det faktisk var med i nogle biografer :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 14:48 
Jmog>
Det må godt nok også være begrænset hvor meget det giver af mersalg i Kina at der er asiatiske skuespillere med her. Jeg mener, mon ikke det sælger nok i sig selv at der står "Star Wars" på plakaten.

Nope. Man skal ikke undervurdere China placement.

For example "Rogue One: A Star Wars Story" prominently features China’s Donnie Yen and Jiang Wen — perhaps a strategy to recover from the weak Chinese response to "Star Wars: The Force Awakens."


Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/12-16 14:49 
Ja, det står uddybet i øverste kommentar på videoen. Det er dog ret tydligt at der her er tale om en tidlig "rå" udgave, uden retouchering, efter-dubbing eller yderligere klipning. Mark Hamill spiller ikke bedre i resten af filmen, men redigeringen er bedre til at skjule det ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/12-16 15:18 
Hvis man virkelig bare sad og tænkte "China placement", så har man sgu for lidt at se til i livet :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/12-16 15:37, rettet 21/12-16 15:38 
Ja, China placement er måske lige stivnakket nok. Var Karakte Kid også lavet for at sælge US film i det kinesiske marked? Det skal vel helst være sådan, at en asiat kan få lov til at optræde i en US film, uden anklager om kommerciel taktik.

Synes mere når hele filmens look-and-feel føles forceret asiatisk'ish, at china placement er en berettiget anklage.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-16 15:39, rettet 21/12-16 15:39 
Nåh det ved jeg nu ikke. Jeg tror det er rimeligt alment at appelere til det marked efterhånden og de havde samme konklusion i Half In The Bag. Personligt er jeg flintrende ligeglad for jeg kan godt lide Hong Kong cinema så de må gerne reklamere for Tsing Tao og Tiger Beer alt det de vil i Hollywood film.

Synes mere når hele filmens look-and-feel føles forceret asiatisk'ish, at china placement er en berettiget anklage.

Journey to the Space West? :D
millenniummillenniumSkrevet 21/12-16 15:43 
Den kommende "The Great Wall" med Matt Damon. :-D

Måske også de sidste par Transformers film, som havde så overdrevet meget fokus på kæmperobotter i akrobatisk kamp, at det nærmest mindede om noget japansk anime.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 16:18 
slk486>
Hvis man virkelig bare sad og tænkte "China placement", så har man sgu for lidt at se til i livet :D

Lad os kalde det "overskud til at observere tidens strømninger."
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 21/12-16 16:19 
Jeg kan virkelig heller ikke se, hvorfor folk har det så stramt over det. Det er jo naturligt, når pengene er der. Og de folk der betaler vil selvfølgelig gerne se folk de kan relatere til.

Det er også ofte hvide mænd på 30/40+ der er sure over det. :)
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 21/12-16 16:23 
At have det stramt med det eller ej handler om følelser og smag. Hvorvidt det er til stede handler om noget helt andet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
169 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig