X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amazon Prime i Danmark


Svar
Per SPer SSkrevet 14/12-16 11:41 
Del gerne indtryk og vurderinger af Amazon Prime som nu kan streames fra Danmark.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 14/12-16 11:41 
Del gerne indtryk og vurderinger af Amazon Prime som nu kan streames fra Danmark.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
slk486slk486Skrevet 14/12-16 11:48, rettet 14/12-16 11:51 
Det vidste jeg ikke de havde åbnet for. I min bevidsthed er positioneret og motiveret til at konkurrere bedst med Netflix, modsat HBO der virker som om de er totalt stagneret.

Med en pris på 25,- er jeg rimelig fristet til at prøve det af.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 14/12-16 12:06, rettet 14/12-16 12:06 
slk486>
Det vidste jeg ikke de havde åbnet for.

Det er også kun lige sket i dag :)

Så mangler vi for alvor den ATV4 app :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 14/12-16 12:08, rettet 14/12-16 12:10 
Flatpanels.dk har kommenteret den officielle pressemeddelelse om lanceringen i Danmark (med links til tilbud osv).

- jeg formoder en adgang fra PS4 / Xbox i løbet af et stykke tid. Konsollerne er ikke omtalt i presseteksten vedr. Danmark.

Omtale af Amazon Prime på Flatpanels.dk
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 14/12-16 12:12 
Jeg har i øvrigt skrevet mig op udelukkende for The Man in the High Castle til at starte med, og for at få abonnementet til €3 selvfølgelig. Jeg skal også se Red Oaks med Craig Roberts. Men vi mangler altså en ordentlig strømming-app.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 14/12-16 12:49 
Det er også MitHC jeg er mest interesseret i, men vil nu også gerne se "TopGear".
j/k
enfenenfenSkrevet 14/12-16 13:08 
slk486>
Det vidste jeg ikke de havde åbnet for. I min bevidsthed er positioneret og motiveret til at konkurrere bedst med Netflix, modsat HBO der virker som om de er totalt stagneret.

Med en pris på 25,- er jeg rimelig fristet til at prøve det af.

7 dages free trial, hvis det er :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 28/12-16 04:25 
The Man in the High Castle og Red Oaks er begge rigtig gode serier. Dem må de gerne få 150 kroner for. Derefter skal der selvfølgelig flere boller på suppen. Sæson 2 af de førnævnte serier må de gerne snart smide op, og så skal jeg nok ha' tjekket Mozart in the Jungle ud en dag, når mine fine iTunes-købte serier ikke lige er i vejen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 28/12-16 10:52 
Men de har ikke UHD i DK endnu, ser det ud til - kan ihvertfald ikke få min skærm til at vise dem i andet end 1080p :(
j/k
NaieraNaieraSkrevet 28/12-16 12:34 
Man kan godt få UHD på grandturen på visse modeller af TV.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 28/12-16 12:45 
Det kørte ikke i UHD på mit Samsung ks7000 - desværre.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 28/12-16 12:57 
Du skal specifikt vælge UHD-versioner af afsnittene. Men hvis det ikke virker på dit tv, så virker det ikke. Det er derfor smart-tv er så smart!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 28/12-16 13:01 
Super smart! Ret sikker på jeg ledte efter UHD, men gjorde ikke helt vildt meget ud af det. Da jeg ikke ikke kunne finde noget specifikt info gik jeg bare ud fra det ikke var endnu :/
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/01-17 18:58, rettet 06/01-17 19:09 
Amazon Prime app skulle komme til SHIELD Android TV i løbet af denne måned :D

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1483669507

Edit: Nu kommer jeg i tvivl. De skriver Amazon Video, er det noget andet?
NaieraNaieraSkrevet 06/01-17 20:26 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 06/01-17 21:14 
Godt ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-17 11:10 
Har prøvet Amazon Prime via min XboxOne, satte dens land til England så kunne appen hentes via deres app side. Kan ikke finde den hvis den står på Danmark(?).
Mit spørgsmål er, er det rigtigt at så mange af de ting man kan se ikke kan streames til Danmark endnu?
Kan godt se The Grand Tour og The Man in the High Castle. Men der mange ting hvor jeg får besked om at det ikke kan streames pga det ikke er tilgænglig i Danmark. Samme sker hvis jeg prøver via en app på en tablet eller min PC.
NaieraNaieraSkrevet 07/01-17 13:11 
Appen skal hentes fra amerikansk eller engelsk butik på PlayStation og Xbox, så det er ikke dig der er noget galt med ;)

Amazon har tydeligvis ikke helt styr på deres crap endnu, så enkelte ting får man fejlmeddelelser på. Der skal styr på lortet, hvis jeg skal betale 50,- om måneden, når prøveperioden til 25,- om måneden er overstået.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/01-17 14:01 
I blander da Prime sammen med Amazon Video. Det er to forskellige tjenester

Amazon Prime: Amerikansk/UK tjeneste der inkluderer Amazon Video. Virker kun i Danmark med det indhold Amazon har lov til at vise i Danmark. Dvs kun de ting de selv producerer.

Amazon Video: Europæisk tjeneste som udelukkende indeholder streaming. Her kan man se det som Amazon har lov at vise i DK.

Med andre ord, ser det ud til de ikke har lavet appen til Xbox endnu.
NaieraNaieraSkrevet 07/01-17 14:09, rettet 07/01-17 14:12 
Bortset fra at den INTERNATIONALE (lanceret i mere end 200 lande i december) tjeneste hedder PRIME VIDEO :)

Udover på deres Fire TV-himstregimser, hvor det virkede i starten men løjerligt nok blev lukket for et par dage efter lancering af den internationale tjeneste, så virker det internationale abonnement med apps til UK/US Amazon Prime. For eksempel på PS3/4, Xbox One og Rokus streaming-dimser. Med en Roku Streaming Stick model 3500EU fik jeg i øvrigt tilsyneladende adgang til UK-udvalget, i stedet for det noget begrænsede internationale udvalg.

Jeg bruger selv PS4-appen, hentet med min gamle amerikanske konto. Jeg skal forblive logget ind med min amerikanske konto for at køre appen, men alt går jo så hurtigt på PS4, at det ikke gør noget videre at skifte konto. Jeg har bestilt den der licenserede PDP-fjernbetjening, da jeg ikke regner med, at Æble og Amazon finder ud af at få Apple TV 4-appen op lige med det samme. Jeg kan bare ikke klare at streame indhold med en controller :p

De må gerne lige få fingeren ud og få lagt High Castle og Red Oaks sæson 2 op snart...

Amazon Prime Video
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/01-17 14:29 
Sikke noget rod.

Jeg kan kun tilgå det egenproducerede indhold via appen på mit LG TV. Hvis jeg prøver at tilgå sitet med min Amazon-konto så opfører den sig som om jeg er en amerikaner på visit i Europa. Den siger decideret at mit indhold er begrænset fordi jeg geografisk ikke er i US.

Jeg gad vide om det havde været anderledes hvis jeg ikke havde brugt en eksisterende Amazon konto til at logge ind med. Nogen her der har signed up med en ny dansk konto og kan se det fulde indhold? Eller rettere afspille.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-17 14:35 
Ja det virker meget rodet.

Hjælper ikke at de kører reklamer for det på youtube hvor de skriver at danskere nu kan se Amazon Prime hvis det kun er Clarkson & Co plus lidt serier man kan se.
NaieraNaieraSkrevet 07/01-17 15:18 
Jmog>
Sikke noget rod.

Ja, jeg tror sgu heller ikke de selv har styr på lortet. Der skulle bare hurtigt profiteres og hentes kunder på The Grand Tour. Det kan jo ikke være meningen, at man med sin internationale konto skal kunne tilgå udvalget i USA eller England via browser eller f.eks. Roku, men det kan man altså, i hvert fald et stykke hen ad vejen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/01-17 15:22 
Greaseball>
Hjælper ikke at de kører reklamer for det på youtube hvor de skriver at danskere nu kan se Amazon Prime hvis det kun er Clarkson & Co plus lidt serier man kan se.

De lover jo ikke at du kan se alt hvad amerikanerne og englænderne kan se. Det er helt på samme måde som Netflix, selvom det selvfølgelig er fjollet, at Amazons egne produktioner ikke er tilgængelige i hele verden. På nuværende tidspunkt er der syv af deres egne produktioner, hvor kun Transparent og Mozart in the Jungle har deres anden sæsoner til rådighed. Derudover en samling andre tv-serier (med nogle ret gode imellem, hvis man da ikke allerede har set dem) plus et ret stort udvalg af film, som dog synes udelukkende at være af mainstream-typen der har kunnet streames andetsteds, købes på Blu-ray og ses på tv længe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 08/01-17 19:45 
Så kunne de lukke det bedre af. Smide et rødt kryds over titlen hvis du ikke kan se i dit land eller sorthvid billede. Et eller andet. Trail and Error når man kigger udvalget igennem er ikke det mest morsomme imho.
Det sagt, så er det sjovt at det gamle TopGear hold igen. Men vil ikke betale for efter min trail periode før de har lidt mere styr på teknikken her i DK.
JmogJmogSkrevet 17/01-17 19:52 
Så udløb min trial på den amerikanske og jeg kunne fint starte min trial på den europæiske. Med samme login.

Nu kan jeg tilgå alt indholdet. Til gengæld er der, på trods af det er samme app, nu ikke længere 4k og HDR. Besynderligt.
slk486slk486Skrevet 17/01-17 22:23 
4k og HDR er ikke tilgængeligt i DK så vidt jeg kunne se da min trial var aktiv.
j/k
JmogJmogSkrevet 17/01-17 22:31 
Jep. Det er det der ingen mening giver, når de tydeligvis kan streame 4k/HDR til Danmark.
NaieraNaieraSkrevet 17/01-17 22:33 
Man kan godt streame "4K" og HDR i Danmark hvis man har det rette TV. Udgaverne af TGT med højere opløsning findes i separate streams.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/01-17 22:54, rettet 17/01-17 23:28 
Jamen jeg HAR det rette TV.

Appen på mit LG TV:
US trial: 4k HDR
DK trial: 1080p
NaieraNaieraSkrevet 17/01-17 22:58 
Jeg ved bare, at det kan lade sig gøre. Jeg har i sagens natur ikke prøvet det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-17 22:01 
Prime Video er lige kommet på SHIELD TV (inkl den gamle boks) i DK også.
JmogJmogSkrevet 27/01-17 02:20 
Jeg har efterhånden fået et overblik over indholdet. Det er godt nok begrænset i forhold til Netflix. På under ti minutter kan man bladre samtlige film og serier igennem. Og en del af det findes også på Netflix. Regner med at afmelde det, når jeg har set det sidste af Grand Tour. Også en skam at det ikke er alt der er tekstet på engelsk. Top Gun har underligt nok kun tyske tekster. Spolefunktionen er også lidt gammeldags i forhold til thumb-previews på Netflix og så er det fjollet der ikke er 4K HDR på de danske streams.

Men at der ikke er nok til at have fast abonnement, det har jeg det egentlig fint med. Så vil jeg bruge det ligesom HBO og tegne abonnement når sæson 2 af Gran Tour kommer. (Black Sails og Game of Thrones er mine HBO serier).
NaieraNaieraSkrevet 27/01-17 03:14 
Der ér altså UHD og HDR på de danske streams. Det _kan_ altså lade sig gøre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 27/01-17 11:28 
Yup, kan tilslutte mig ovenstående HDR og UHD virker fint på de danske streams.
JmogJmogSkrevet 27/01-17 14:04 
Ja, men ikke på alle devices. Og siden samme app kan finde ud af 4k med et US abo og ikke med et DK abo, så er det næppe tv-fabrikantens skyld.
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 18:11 
Appen er nu kommet på Apple TV i DK, 3. gen og fremefter svjv.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 06/12-17 18:24 
Suk... Vi vil have den på Chrome.
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 18:26, rettet 06/12-17 18:26 
Ja de er kommet :-).
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 18:35 
Fint med deres app på flere platforme, men en skam deres HDR indhold er så smadret. Alt for mørkt og Goliath er specielt svær at se på :/
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 19:26, rettet 06/12-17 19:26 
Det synd tør dine øjne.
Man kan ikke få alt desværre.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 19:27 
På dansk?
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 19:29 
For 2 99 eu for man desværre ikke alt.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 19:31 
Underligt argument - så fordi prisen er lav skal man ikke ønske at HDR indhold ser ordenligt ud? smh.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-17 19:33 
Det synes jeg også er underligt. Hvis de understøtter formatet er det bestemt ikke for meget forlangt at det faktisk virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 19:57, rettet 06/12-17 19:58 
Men stadig til 2 99 eu når noget lyder til at være for godt et det sandt er det som regel jo :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 20:00 
Man er bedre stillet uden HDR, giver det mening for dig?
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 20:25, rettet 06/12-17 20:27 
Det ved jeg ikke med verden er desværre ikke perfekt ej heller alle selvskaber.
Og man klaeret det vel inden HDR kom? :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 06/12-17 20:34, rettet 06/12-17 20:35 
Du er da helt gone :D

Edit: Som jeg skrev, man er *ringere* stillet end SDR med HDR på deres platform. Prøv at følge med.
WonderboyWonderboySkrevet 06/12-17 20:36, rettet 06/12-17 20:37 
Nej :-) men enten kan da vælge at have Amazon Prime eller ikke hvis man ikke er tilfredes svære et vel ikke ? :-)
I love monster land
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig