X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Game Awards 2016


Svar
jaesjaesSkrevet 17/11-16 11:57, rettet 17/11-16 12:09 
De nominerede er på banen igen. Selve showet vises den 1/12 (den 2/12 kl. 5.30 dansk tid).

Game of the Year:

Doom
Inside
Overwatch
Titanfall 2
Uncharted 4: A Thief’s End

http://thegameawards.com/watch/
http://thegameawards.com/nominees/

Undrer mig lidt over, at der er en separat indiekategori, når GOTY også kan være et indiespil. Når nu Inside er eneste indiespil nomineret til GOTY er det vel automatisk vinder af Best Independent Game *halvretorisk spørgsmålstegn*

EDIT: Har indsat dansk dato/tid.
SumezSumezSkrevet 17/11-16 12:01 
Kan ikke finde ud af at se listen over nominerede, men tænker det er vel samme koncept som med alle andre kategorier?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/11-16 12:06 
Dark Souls 3 mangler på listen :)
j/k
enfenenfenSkrevet 17/11-16 12:50 
Nu er Doom det eneste spil af de 5, jeg har spillet. Men hold da op, det var også en god campaign.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 17/11-16 14:15 
Må være første gang jeg har spillet alle de nominerede til Game of the Year. Svært valg i år, for de er alle fremragende.

Enten Uncharted eller Overwatch for mig.
jaesjaesSkrevet 17/11-16 20:46, rettet 17/11-16 22:30 
Sumez>
Kan ikke finde ud af at se listen over nominerede, men tænker det er vel samme koncept som med alle andre kategorier?

De fleste kategorier er for genrer eller spilelementer som grafik. BIG og GOTY er begge 'bedste uanset genre'. Så hvis Inside er det eneste indiespil som er godt nok til at være med i GOTY, må det vel per definition være bedre end alle andre i BIG. Det kan selvfølgelig være, at BIG-kategorien er med for at sætte fokus på indietitler, men det er stadig spøjst.

EDIT: 10 min. efter kom jeg til at tænke på, at det selvfølgelig er samme problemstilling ved genre-kategorier, så dem er jeg også imod :P

Man kan så argumentere for, at så er der ikke ikke så meget for en spilprisuddeling at diske op med... Et kompromis kunne være at have 10 spil nomineret til GOTY - så render man sjældnere ind i problemet. En fin bonus ved dette ville være, at med de tusindvis af spil der udgives hvert år, der er 5 spil også lige i underkanten til at repræsentere mediet ordentligt og fair.
JmogJmogSkrevet 18/11-16 00:35 
Hvorfor er der samme problemstilling ved genrer? At et spil er det bedste i år betyder jo ikke at det har den flotteste grafik eller lyddesign.
SumezSumezSkrevet 18/11-16 09:04 
Grafik og lyddesign er ikke spilgenrer :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/11-16 11:49 
Nåja, så lad os tage "actionspil" eller whatever. samme argument.
jaesjaesSkrevet 20/11-16 17:38, rettet 20/11-16 17:40 
Fordi, hvis spil x er eneste spil nomineret både til årets bedste spil og årets actionspil, så er det vel automatisk bedre end de øvrige actionspil og en vinder på forhånd. Og jeg synes det er underligt kende vinderen på forhånd.

Teoretisk kunne det være sådan, at dommerne lod et andet spil vinde årets actionspil, hvis de vurderede at x samlet var bedre, men ikke bedre i de parametre der normalt udgør et actionspil. Ikke umuligt de tænker sådan, men jeg synes bare, det vil være et halvsløjt argument - for at være nomineret til årets spil skal spillet vel være overlegent i både sin genre og som helhed.
JmogJmogSkrevet 20/11-16 18:06 
Det kommer vel an på hvordan man tolker kategorien. Betyder "bedste actionspil" at det er det spil med den bedste action eller det bedste af de spil der er nominerede. Altså bedste "spil".

Eksempel:

Vi nominerer Titanfall 2 og Uncharted 4 til "bedste actionspil". Jeg synes at Uncharted er det bedste af de to som spil, men jeg synes actionen i Titanfall 2 er bedst. Og derfor bør Titanfall vinde actionkategorien og Uncharted spilkategorien. For mig.
jaesjaesSkrevet 20/11-16 18:34 
Ja, det var det samme jeg mente i mit indlæg over dit - at de måske definerer på den måde.

Som jeg nævnt, synes jeg bare ikke, det er en specielt god måde at gøre det på - bedste actionspil bør, IMO, også være blandt året bedste spil. 'Action' er en parameter, ikke et kvalitetstegn. Du kan have verdens bedste moment-to-moment action, men elendigt banedesign og pacing.

Jaja, de vælger naturligvis ikke dårlige spil i genrekategorierne, så det handler mest om hvilke former for kompromis man vil indgå i denne her type prisuddeling. Jeg kan da også leve med genrekategorierne, men indie-kagorien synes jeg ikke man kan definere sig ud af. Der er ikke noget der hedder 'bedst til at være indie' :P
JmogJmogSkrevet 20/11-16 19:54 
Indiekategorien er fjollet, enig. Den ville kun give mening hvis indiespil var udelukket fra at deltage i "Årets spil".

Teoretisk set kunne et dårligt spil faktisk vinde "bedste actionspil", hvis der ingen gode actionspil var lavet et år. Ikke så sandsynligt, men vi har set noget lignende i filmverdenen. Der har været år hvor ingen af de nominerede til animeret film var mere end "ok underholdning" og så gik en middelmådig film hen og fik samme pris som for eksempel Inderst Inde, selvom kvalitetsforskellen var enorm.
millenniummillenniumSkrevet 21/11-16 09:00 
Er Danish Game Awards blevet nedlagt, efter alle (udover dem som drak sig tilpas fulde) bashede det show ned i undergrunden?
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-16 04:56, rettet 02/12-16 04:56 
Rygterne om Mads Mikkelsen (og Del Toro) i Death Stranding talte sandt.

https://youtu.be/u5ZgaD7Y-jM
SumezSumezSkrevet 02/12-16 07:38 
Svend, nu har du en pølse på hovedet igen!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-16 08:46 
Mads Mikkelsen er jeg ret ligeglad med, men Del Toro er super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/12-16 09:26 
Sumez>
Svend, nu har du en pølse på hovedet igen!

Det' muligt det' en mus. Den skal ik' herind!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 02/12-16 10:06 
https://www.youtube.com/watch?v=8UBzFFfRVag
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-16 10:37, rettet 02/12-16 10:40 
Men for fa'en det er en flot trailer, som efter sigende kører real time på Pro ;)
Og musikken er rigtig fed. Spændt på at se og høre mere.
j/k
slk486slk486Skrevet 02/12-16 11:31 
Så lige den nye Prey gameplay trailer. Spillet ser virkelig pirrende ud og ligner fuldstændig BIoshock in space. Selv button prompts ligner :) Om historien og atmosføren så kan matche, må tiden vise.
j/k
SumezSumezSkrevet 02/12-16 11:43 
"Bioshock in space"


:P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-16 12:20 
Ha ha :D Ja :)

Og "atmsofÆren"
j/k
SumezSumezSkrevet 02/12-16 12:36 
Det var ikke tænkt som en rettelse, men en hentydning til hvad Bioshock stammer fra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/12-16 12:44 
Hvor er det fedt at se mads på vej ind og lave video spil osse.
Hatten af!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 02/12-16 18:04 
Han har også virkelig det perfekte udseende til at spille skurk. Det er typecasting, men med god grund.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig