X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One S eller PS4 Pro?


Svar
nerosnerosSkrevet 16/11-16 11:18, rettet 16/11-16 11:36 
Hvis det er muligt at få en tråd uden fanboyisme omkring dette emne så here goes ;-)

Jeg har i de sidste par år ikke spillet på nyere konsoller heller ikke rørt min Xbox360 eller PS3 særlig meget. Retro spil har taget alt min tid, men nu er tiden inde til at købe ny moderne konsol. Jeg har længe drømt om at få fingrene i nogle af de nye spil, som er udkommet og kommer i den nærmeste fremtid.

Jeg har været rigtig glad for min Xbox 360 men synes også de eksklusive spil til PS3 har gjort at jeg måtte eje den konsol også.

Jeg synes virkelig en Xbox One S med mulighed for 4K blu-rays er en lækker kompakt lille sag med lidt flere muligheder end en PS4 Pro, og den er billigere med næsten 1000kr. Jeg er nok også mest til Xbox controlleren og den nye af salgsen siges at være rigtig god. Minus er de få spil til den jeg gider at spille, men det ændre sig måske?

Dog har PS4 fat i den lange ende med de fleste eksklusive spil og mere kraftfuld grafik, men er der virkelig så meget forskel på grafiksiden imellem de to konsoller?

Hvad synes i er den bedste maskine for pengene og hvordan ser i den nye generation af konsoller?

Jeg har ikke tid til at vente på Xbox Scorpio ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-16 11:47, rettet 16/11-16 11:50 
Jeg skal gerne prøve at remse forskellene op :)

PS4 Pro:
Langt kraftigere maskine end både PS4 og Xbox One S. Spørgsmålet er dog hvorvidt disse ekstra kræfter vil blive brugt på at lave højere opløsninger eller de vil blive brugt på at få spil til at køre bedre. Begge dele er win/win, men jeg håber at mange titler vil gøre det sidste.
Meget bedre udvalg af eksklusive spil.
Multiplatformspil kører næsten uden undtagelse bedre og/eller er flottere på PS4.
PlayStation Plus er bedre end Xbox Live Gold, da man får bedre spil hver måned. Desværre er det påkrævet for at spille online (gælder begge platforme).
Langt bedre, hurtigere, pænere og mere overskueligt dashboard.
Kan optage længere videoklip end Xbox One.
Mulighed for VR, hvis det var noget...?

Xbox One S:
Billigere.
Lidt bedre controller. Vi snakker dog ikke Saturn v N64, PS4'erens er fin så det bør ikke være derfor du vælger Xbox One.
Meget støjsvag (i hvert fald den almindelige Xbox One, ved ikke med S).
UHD BD-drev. Kun brugbart hvis du har et UHD TV, ellers har du ingen gavn af dette.
Hvis du er tosset med reklamer så vil du elske Xbox'ens dashboard.
"Jeg har faktisk slet ikke tid til at spille i dag..." siger du måske. Don't you even worry, for Xbox One har dig dækket ind, med install-tider du tror der er løgn! Du kommer med sikkerhed slet ikke til at spille før i morgen! Tak Xbox!
Loadtiderne i spil er også markant længere end på PS4.
Du kan tilslutte ekstern HDD for ekstra plads hvilket er nice.
Mange hyppige og langsommelige software updates til maskinen.

Konklusion: Hvis du bare MÅ spille Halo og Gears, så er det selvfølgelig en Xbox du skal gå efter. Hvis ikke, så hop på PlayStation-vognen. Tag det fra en der ejer samtlige mainstream konsoller der er udkommet herhjemme, Xbox One har så lidt kørende for sig at jeg næsten har fortrudt købet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/11-16 11:54, rettet 16/11-16 11:56 
Tak for info :-)

Hmm...ok haha ja men faktisk er jeg slet ikke så vild efter Halo 5 selvom det ser godt ud! Gears Of War 4 ser dødkedeligt ud, og jeg ejer ikke et 4K tv men muligheden er jo rar at have.

Kan det virkelig være så slemt med alt det install og update pjat på Xbox One tænker de må have forbedret det? Du er sikkert ikke den eneste som er blevet træt af det.

Det kunne godt lyde som om det er en PS4 jeg skal have i sidste ende :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-16 11:58, rettet 16/11-16 12:07 
De har intet forbedret med S hvad install-tider angår. Ingen pis, det tog over 5 timer at installere Halo 5 på min maskine da den også lige ville hente og installere en update på 32GB samtidig. Du kan læse lidt om mit Xbox-eventyr herunder:
http://www.playright.dk/forum/emne/35075-xbox-one-lancering?start=3411

Jeg glemte dog at nævne at Xbox One også har:
Kinect
Bagudkompabilitet med en håndfuld Xbox 360-titler, hvoraf nogle kører bedre end på original hardware.
Der medfølger vertikal stander til S, den skal købes separat til PlayStation.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/11-16 12:02 
Synes egentlig det er ramt meget godt - helt enig i punkterne generelt.
j/k
JmogJmogSkrevet 16/11-16 12:41, rettet 16/11-16 12:42 
Installtiderne er helt åndssvage. Medmindre man sætter sin konsol offline, så er man nødt til at vente på hele patchen downloades før man kan starte spillet.

Man kan egentlig se på det sådan her:

PS4: Du har en progressbar for installation og en for patchdownload. Når installationsbaren når til en vis tærskel (typisk 20%) kan du starte spillet. Patchdownload fortsætter i baggrunden.

X1: installation og patchdownload kombineres til en enkelt bar. Du kan starte spillet, når den er færdig. Og den installerer intet før den har hentet hele patchen.

Fra et opdateringsmæssigt synspunkt kan jeg godt se fordelen i at alting (venneliste, programliste, Achievementliste etc) er en app på Xbox One, men hold da op hvor er det irriterende når man skal navigere gennem konsollens menuer. Man føler man spilder tiden. På PS4 går alting bare hurtigere.
3of193of19Skrevet 16/11-16 12:51 
Hvis du ikke har lyst til at vente på Scorpio og ikke står og planlægger at købe en UHD BluRayafspiller, ville jeg også råde til en PS4 Pro nu og en Scorpio næste år.

Har du den mindste tanke om at købe en UHD afspiller, spring direkte til Xbox One S. 500 GB udgaven kan fås fra 2100kr med Battlefield 1 (medmindre den her side er en omgang skummel: https://computergrej.dk/xbox-one-s-500gb_1.phtml?google-analytics=UA-73071761-1&gclid=CjwKEAiApLDBBRC8oICb9NvKsg0SJAD9yOHsSt7WESGVtkEVNTAGubbipSzLIjAKbDCGyN5XIVIYJxoCkC_w_wcB )

Xbox som platform ser meget attraktiv ud i fremtiden, da stortset alle spil vil kunne drage nytte af Scorpio uden at kræve mere end en patch der piller ved max dynamisk opløsning, og som vi ser i aktuelle spil, er mange gamle titler allerede klar, derudover er backward compatibility sikret fremover, og bliver kun bedre (der er snak om evt at tilføje OG Xbox compat også)
I modsætning til PS4 Pro hvor spillet enten kører i "compatibility mode", hvor CPU'en drossles ned og GPU'en lukker for de ekstra kerner og drossler dem ned også, eller i de forskellige modes spillet nu tilbyder ift om man spiller på en 4k eller 1080p skærm. Mange 3rd party titler til PS4 vil ikke få en Pro patch, spillene er solgt og der er ingen penge i det ift omkostninger.

PS: Ang lodret stander, så følger den kun med nogle bestemte udgaver af Xbox One S (2TB launch modellen, special editions, f.eks.), og i modsætning til PS4, så kan One S ikke stå lodret uden stander (eller i det mindste er det ikke til at anbefale. den smalle profil og front USB porten som så er for oven øger risiko for at den vælter).
slk486slk486Skrevet 16/11-16 13:03, rettet 16/11-16 13:05 
Enig, bagudrettet vil der ikke være særlig mange titler, der får en Pro update, men... Du skal bestemt heller ikke regne med, at alle nuværende spil automatisk får et boost på Scorpio. De vil få samme kompatibilitets issues, som på Pro, hvis de bare gav slip. Eneste grund til vi ser det på S'en er at de kun har overclocket APUen en smule.
j/k
JmogJmogSkrevet 16/11-16 13:28 
"stortset alle spil vil kunne drage nytte af Scorpio uden at kræve mere end en patch der piller ved max dynamisk opløsning, og som vi ser i aktuelle spil, er mange gamle titler allerede klar"

Det er altså ikke sådan det hænger sammen. Fordi spil med dynamisk opløsning kører bedre på One S uden patch betyder det ikke at det samme er gældende på Scorpio. Scorpio er alt for meget hurtigere end One S til at de bare kan lade spillene udnytte det uden en patch. Det vil smadre kompatibilitet.

Vi kommer til at se præcist det samme med nonpatchede spil på Scorpio som vi ser nu på Pro.
3of193of19Skrevet 16/11-16 14:04 
Det kører uden de store problemer på en PC, og da Microsoft var så venlige at offentliggøre Scorpio over et år inden den udkommer kan udviklere nemt sørge for at deres spil er klar.
Selvfølgelig spil der pacer gameplay på CPU cycles kunne have problemer, men det er da noget der gik af mode for lang tid siden?
NaieraNaieraSkrevet 16/11-16 14:48, rettet 16/11-16 14:48 
Lissom med de normale udgaver af konsollerne vil jeg da anbefale at gå efter de eksklusive spil du helst vil spille. SKAL du bare have Forza normal og Horizon, så dur det jo ikke at købe den overlegne PS4 Pro ;)

I øvrigt mener jeg, at Dual Shock 4 er bedre end Xbox One controlleren. Især til FPS er travel på triggerne alt, alt for langt. Det resulterede i at jeg i Titanfall nogle gange simpelthen holdt op med at skyde, fordi jeg ikke lod knappen vandre helt ud. Det problem oplever jeg ikke på DS4, hvor travel simpelthen er kortere. Derudover vil jeg vurdere at min performance er lige så god.

Til Xbox One kan man selvfølgelig få Elite controller tingesten, men det koster jo alt sammen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 16/11-16 15:33 
3of19>
Det kører uden de store problemer på en PC, og da Microsoft var så venlige at offentliggøre Scorpio over et år inden den udkommer kan udviklere nemt sørge for at deres spil er klar.
Selvfølgelig spil der pacer gameplay på CPU cycles kunne have problemer, men det er da noget der gik af mode for lang tid siden?

Annoncere konsol i god tid betyder intet, hvis de ikke har devkits endnu. Og det er der intet der tyder på at de har.
3of193of19Skrevet 16/11-16 16:00 
Det er jo netop det pc arkitektur og dynamisk opløsning gør, at bare man sørger for at funktionen er i koden og så sørger systemet for at bruge ressourcerne effektivt. Det er noget udviklere allerede nu kan implementere i deres spil.
Finjustering vil kræve devkits, og mangel på samme har resulteret i nogle af de spil, hvor performance halter på Pro fordi udviklere ikke kendte til flaskehalse osv.
nerosnerosSkrevet 16/11-16 20:14, rettet 16/11-16 20:20 
Det er lidt vildt at fordi tv fladskærms-teknologien bare vælter frem af så bliver man nødt til at opgradere alle nuværende konsoller til at kunne følge med. Det skete f.eks slet ikke under sidste generation.

Det lyder jo ikke så rart med alt den vente tid det åbenbart tager at komme igang med sine Xbox One spil. Det tror jeg bare ikke jeg kan holde ud i længden.

Angående det med Xbox One S så følger der vist en ny model controller med, men ved ikke om det er en Elite?

Jeg er nu ret sikker på jeg køber en PS4 Pro da det nok i længden er den bedste løsning til mig.

Jeg synes nu stadigvæk at S'eren er super lækker i designet, og mon ikke Microsoft kommer efter det. Det håber jeg ihvertfald. Bliver spændende med Scorpio når den engang falder!

Tak for jeres ekspertise og detaljer plus input om de to systemer ;-) Det hjalp virkelig på min tvivl om hvad jeg skulle vælge sådan som det ser ud lige nu.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/11-16 21:01 
XB1S kommer med en revideret controller men ikke en Elite, med mindre der er en speciel bundle jeg har misset ;)
slk486slk486Skrevet 16/11-16 21:25 
Nope, Elite controlleren kan kun fås alene, eller med den gamle Elite model. Det er dog en helt fantastisk controller! :)
j/k
JmogJmogSkrevet 16/11-16 22:48 
Neros, "nødt til det" er måske lidt stærkt sagt, men vi oplevede faktisk noget meget lignende i sidste generation. Man behøvede ikke skifte til et HDTV, men konsollerne gjorde det til en RIGTIG god ide.

I den nuværende generation er det lidt omvendt og i mindre målestok. Det er langt mindre nødvendigt at opgradere til Pro end det var at opgradere til et HDTV.
nerosnerosSkrevet 17/11-16 09:55 
Jmog det har du faktisk ret i :-)

Ok så ingen Elite controller med Xbox One S.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig