X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDBaseT er 4K video via 8P8C (RJ-45 ethernet)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 29/10-16 20:55, rettet 29/10-16 21:02 
Mest af alt et lille heads up fordi jeg selv blev overrasket over at noget så fint allerede eksisterede.

Kort fortalt kan en HDBaseT afsender lave et op til 4K HDMI signal ukomprimeret om til noget der kan sendes op til 100 meter igennem standard ethernet kabler til en modtagerboks der så laver det tilbage til HDMI signal igen.

Læs mere om den her:
https://en.wikipedia.org/wiki/HDBaseT

Der fåes allerede dimser og switche i handelen, men de desværre ikke helt bilige endnu:
http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=hdbaset


Er der nogen herinde der allerede har erfaringer med HDBaseT?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/01-18 10:45 
Står lige og skal til at købe en HDBaseT extender, og ville lige høre om der er nogen der i den mellemliggende tid har haft erfaringer med teknologien, evt. kan give råd til at undgå ærgrelse.

I første omgang kigger jeg efter et simpelt extender setup, sender + modtager med power over hdbaset, og altså ikke en af de relativt dyre switches.

Nogen bud?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/01-18 10:54 
Lidt googling senere, ser jeg at der findes en dims til $250 der kan køre 4K@60HZ 4:4:4 op til 40 meter.

Den må jeg prøve at få fat i =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 02/01-18 14:43 
Lyder fedt til mange forskellige setups. Måske ikke lige til gaming (to gange konvertering kan ikke være godt for display lag).
dRxLdRxLSkrevet 02/01-18 16:08 
Fuck ja, har helt glemt at overveje lag... Vi får se hvor galt det bliver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/01-18 16:54 
Åbenbart 10 microsekunder, men så spørger jeg mig selv om de kun tæller transmissionstiden i kablet, eller om omformning i afsender og modtager også er regnet med. Noget der taler for at det kunne gå hurtigt er at hdbaset er ukomprimeret.

Fra den linkede faq:

What kind of latency can I expect in video transmission?
Latency is the measurable time that it takes a signal to get from one point to another. HDBaseT adds virtually no latency to the signal – less than 10 microseconds over 100m of cable.

(One microsecond (μs) equals to one millionth (1/1,000,000) of a second. One microsecond is to one second what one second is to 11.6 days.)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 05/06-18 23:18, rettet 05/06-18 23:31 
Så fik jeg ikke endelig installeret min hdbaset sender og modtager rigtigt i huset.

HDBaseT er 4K video via 8P8C (RJ-45 ethernet)

Har selvfølgelig testet dem da jeg modtog dem i starten af året, men det var først i dag at jeg fik dem afprøvet hvor de løber hele vejen fra stuen til krydsfeltet på anden sal og tilbage til et stik oppe under loftet ved projektoren i stuen.

Tror det samlede kabeltræk er over 30 meter (præcist hvor meget mere skal jeg regne på for at kunne sige) og jeg måtte ændre lidt i hvilke stik jeg valgte at bruge og udskifte et 5 meter fladt ethernet kabel med et andet jeg havde liggende, før signalet ville gå igenne, men da det først kom var det lige som det skulle være.

I selve stuen er det måske 10 meters hdmi kabel der er sparet ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig