X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reproduktioner


Svar Sortering
nerosnerosSkrevet 05/11-16 07:25, rettet 05/11-16 07:30 
Wehner>
Snob level er høj herinde, men det vidste du jo allerede inden, du læste tråden her :)

Jeg købte selv et X-Arcade solo stick engang i 00'erne troede det var the shit, men efter at have købt et Hori arcade stick Pro til min PS2 fandt jeg ud af at kvaliteten var meget højere her. Kunne udføre de forskellige combo'er og supers hurtigere i f.eks ... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
101 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
OdinOdinSkrevet 28/10-16 21:08 
Jeg har søgt i forum, men kunne ikke umiddelbart finde en tråd om emnet (en sød og velfriseret moderator skal dog være mere end velkommen til at byde ind her), så nu starter jeg én:

Uofficielle spil-reproduktioner. Hvad er jeres holdninger til dem? Er det aldeles faux pas, et nødvendigt onde eller helt OK? Har I købt nogle? Og i så fald hvilke?

Det er efterhånden nogle år siden at jeg indså, at hobbyen (gamle spil, forstås) var begyndt at blive for dyr for mig. Før i tiden havde jeg muligheden for at skifte mit fokus til en mindre populær platform, hvor spillene stadig var billige, men der er så mange samlere nu, at selv de få gode titler til upopulære platforme som Atari Jaguar og CDI snildt konkurrerer med nypriserne på moderne spil.

Jeg skal ærligt indrømme, at der var en tid for en del år tilbage hvor jeg så skævt til repro'er, men i takt med populariseringen af hobbyen er priserne på især de mest populære cartridgespil steget så radikalt i de senere år, at jeg efterhånden har accepteret repro'er som en valid måde at anskaffe sig en ældre titel, der ellers er økonomisk udenfor rækkevidde. Så længe spillet har en tydelig mærkning der angiver det som en reproduktion, al fald. Scammere der sælger repro til ågerpriser har jeg intet til overs for.

Det er dog ikke bare de dyreste spil hvor reproduktionerne har noget at tilbyde, synes jeg. En engelsk-oversat, patchet reproduktion kan være en rigtig god måde at opleve en teksttung titel, der i sin tid aldrig forlod Japan, f.eks. Eller for den sags skyld en titel der aldrig nåede at få en officiel udgivelse. Enkelte producenter går sågar den ekstra mil med at genskabe label, boks og manual ud fra det originale, japanske artwork i nydelig, coated kvalitet. Jeg anskaffede mig således i fjor en håndfuld flotte repro'er af henholdsvis Sweet Home (NES), Clock Tower (SNES), Snatcher (Mega CD) og Penn & Teller's Smoke & Mirrors (Mega CD), og håber at kunne føje en Earthbound (SNES) og Rondo Of Blood (PCE CD) næste år.

Der er helt sikkert et godt argument for at flashcarts giver bedre mening, når man nu alligevel skal smide penge efter flere uoriginale reproduktioner, så hvad er appellen? Discuss. ^_^
101 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig