X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VR-underlag (gulv)


Svar Sortering
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/10-16 22:00, rettet 25/10-16 18:39 
Jeg var i Netto den anden dag og faldt over deres såkaldte "skidsikker arbejdsmåtte" på 31,5 x 31,5 x 1 cm i 16 puslespilsdele/skumbrikker.

VR-underlag (gulv)

På det tidspunkt havde jeg ingen andre planer med den end til det fremstillede formål.

Jeg har så senere med HTC Vive følt det lidt "spøjst" at benytte VR med bare tæer på et trægulv i f.eks. en stue, hvor møbler og tæpper ryddes/rulles væk - det giver mig et "rent areal" på maks ca 2,8 x 4 m (hvis jeg flytter lidt ekstra ting - som en sofa! - ellers 2,8 x 2,8 m...orker ikke stille en sofa på højkant og flytte ind i et andet rum hver gang). Jeg ved, at nogen dedikerer et helt rum udelukkende til formålet. Det er der ikke lige mulighed for her.

Som alternativ, for at tilpasse sit rum lidt mere til VR (her med et underlag specifikt til VR), kom jeg i tanke om min puslespilsmåtte fra Netto. Den dækker kun 1,59 m2 (har brug for minimum 7,84m2). Netto havde ikke flere :(

Jeg har kigget på babymåtter, yogamåtter, arbejdsmåtter, fitnessmåtter, træningsudstyrsmåtter...you name it. Men puslespilsmåtter/skumbrikker må næsten være ideelle til et VR-spilområde af more or less varierende størrelse. Med dem kan man jo så tage fra og føje til alt efter ønsket spilområde.

Jeg endte med danskproducerede babymåtter, da de må være mere "nice" rent kemisk set end så meget andet (og fri for diverse Kinakemikalier!). :)

Dem jeg valgte er dobbelt så store - 6 x 60 cm - som dem fra Netto (der nok vil være en pine at skulle sammensætte og pakke væk efter hver omgang VR).

VR-underlag (gulv)

Har nogen prøvet noget tilsvarende (eller spiller også VR på trægulv, hoppeborg eller andet)?

Skumbrikkerne er ikke modtaget endnu, men bare rolig, jeg følger op på oplevelsen...om de smadrer mine knæ eller ligefrem virker skånende ;) ...og ikke mindst om de kan holde til en fuldvoksen mandsperson (på 90 kg+). :/

Basson kæmpe playmat i skum, 180 x 120 cm (bornebiksen.dk)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/10-16 06:21 
Jeg har kun PlayStation VR, så jeg har slet ikke gjort mig de overvejelser, men det lyder som nogen voldsomme oplevelser der er på PC hvis man skal være helt nøgen eller noget. :D

Jeg ville nok selv gøre som Penny Arcade og lægge en presenning ud, hvis jeg havde et PC headset.

VR-underlag (gulv)

Seriously: Meget god idé med den skumbriks, men jeg ved ikke hvor stødabsoberende den er hvis den er tænkt til børn. Håber den kan bruges :)
JmogJmogSkrevet 25/10-16 11:08 
Sikke noget pjat. Der er ikke nogen af os der nogensinde er nøgne, når vi spiller i VR. Vi har rigeligt med tøj på:
VR-underlag (gulv)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/10-16 12:31 
Egentlig bliver underlaget jo lige meget når man først er spændt op

VR-underlag (gulv)
enfenenfenSkrevet 25/10-16 14:24 
Lawnmover Man ftw
What is the Matrix?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 17:49, rettet 25/10-16 19:06 
Den filmiske VR-dingenot kræver, at der lidt højere til loftet end her ;) Med lidt god vilje kan man vel selv bygge noget tilsvarende. :D Btw, har villet gense Lawnmover Man i et stykke tid, men venter fortsat på den lange uncut-udgave (er ikke så heldig at have den på VHS).

Den kickstartede Virtuix Omni ($ 999) er vel pt det nærmeste, vi kommer noget i den retning, der løser problemet med manglende plads til at løbe og gå...

VR-underlag (gulv)

http://www.virtuix.com

Virtuix var med i seneste (årets sidste) So Ein Ding...

https://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/so-ein-ding-forar-2016#!/

Men HTC Vive giver jo stadig mulighed for god VR-indlevelse, så længe man bare er OBS på sine fysiske omgivelser (lamper, vaser, glasfugle og andet).

Darkbeat>
Jeg har kun PlayStation VR, så jeg har slet ikke gjort mig de overvejelser, men det lyder som nogen voldsomme oplevelser der er på PC hvis man skal være helt nøgen eller noget. :D

Blot bare tæer til \"roomscale VR\" :) ...eller indendørs gummisko, men de sætter måske mærker i trægulvet her. Med sokker på fejer jeg henover gulvet (eller fedter rundt)...virker helt åndssvagt :)

Jeg har endnu ikke spillet siddende i VR - det virker i hvert fald forkert med spil, der er designet til \"roomscale VR\".

Jeg afventer selv en PS VR i morgen, men Wuptis \"på lager\"-onlinestatus var nok misvisende (virker udsolgt hos mange). :/

Med HTC Vive er der lejlighed til at få lidt ekstra motion, men min underbo er nok ikke så glad for mit \"hopperi\" eller den fejende lyd henover gulvet sent om aftenen eller ud på natten :P

Darkbeat>
Seriously: Meget god idé med den skumbriks, men jeg ved ikke hvor stødabsoberende den er hvis den er tænkt til børn. Håber den kan bruges :)

Landede (allerede) i dag med GLS...

VR-underlag (gulv)

VR-underlag (gulv)

VR-underlag (gulv)

No shit = kraftig gummilugt...og ikke engang pakket ud af emballagen endnu :/ Der er 24 stk, så de bør måske luftes lidt på altanen inden brug - ender nu nok med at prøvekøre dem i aften med Serious Sam...med tøj inkl. sokker på...og nu er der også mulighed for at kravle lidt rundt eller lægge sig på maven og pløkke løs uden at indhalere støv fra gulvet (og i stedet snuse en kraftig gummilugt ind!). :)

Brikkernes tykkelse er ca 1,2 cm...puslespils-enderne kan måske gå fra hinanden ved at hoppe/spæne for meget rundt :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 17:50 
@Jmog - kan næsten kun være en japaner bag det headset? :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 25/10-16 17:51 
Du smader layoutet, igen :P
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 17:53, rettet 25/10-16 18:03 
Jeg opdaterer lige linket.

EDIT: Done...der skal et "-temp.jpg" for enden af Google Fotos-billedlinks (et tip fra deres supportsider).
EDIT2: ...hvilket kun virker til at fungere ved at uploade fra "photos.google.com" for derefter at gå til "get.google.com/albumarchive/", klikke på uploadede billede og kopiere billedadressen...

photos.google.com...

https://lh3.googleusercontent.com/4K7jBVSiuOxsDjERIkSFDmuv9F7hTzWgw0kIprmGY3nWLAXENKDbK-dl03iZR21TZF0t6-TJZ2EVKT0WSYryuiHIfJMDlv7msLGCRPofPMu-I_g30gbzEUIRy9G1GAp5lKfQbJzu1t3CTTvuj02ae6diImBfdk_Dp6Zuqvb0jdYXc614xfDZrqo2DfdZENJNdYmNeBS9fFH7v4QtM6kxc25h9R9Fnpf1Ogpp6lmGnMQXg64QkQ0uZ9w-Yd-JMa6gsDc_KEwguc5-WnulsGYlDn59tb3PoEM1D8eOOw8U_ZPshhkm6fTC2nwFTBb2HuTMYQjN9AMtZTIjjPUcjj6relwiC549aztie-Wgnc_juzeIp4WmcckJFqeuS8l5rB8QnK7NY9VpLQK23OHu3uz7gXzbet_FXuynjJiMAsUdcjAii4_LBZ-eey0C1WxbKF134d33dLtF7RxpbSUGT6MsxZdJgE0fOE2zpgpdxCutXhtG8HuJHgcOlUiWQ5sa9r7T-5YkT2ykgwl3fiZUKwfIp0F9NaGKWVriOOVUb7WsQoTvBXwLdP_wR_i1k3Nu_ANuwowfZ0UqqUR97T6PUSPJJBKHqOzRx4x8oF4ARTXsxEHQTGIZ=w1204-h903-no

get.google.com/albumarchive/...

https://lh3.googleusercontent.com/G5r7QFKqt-gTL71J22sWaQ2_LXMmXkLYA8QZb-WaTHNfRy2ZZvmFqgssu7D2EQIA5tpY-BZ2LtcUMw=w1920-h1080-no

Fikset link til [IMG]-tag...

https://lh3.googleusercontent.com/G5r7QFKqt-gTL71J22sWaQ2_LXMmXkLYA8QZb-WaTHNfRy2ZZvmFqgssu7D2EQIA5tpY-BZ2LtcUMw=w1920-h1080-no-temp.jpg
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OdinOdinSkrevet 25/10-16 18:00 
Hmm. Layoutet er stadig helt udknaldet her.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 18:02, rettet 25/10-16 18:04 
Spøjst...ser helt normalt ud her :/ Hmm...hvad med billederne i første indlæg?

EDIT: Virker det at slette browser-cache og opdatere siden?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 25/10-16 18:06 
Kan det være fordi billederne kræver login?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 18:17 
Indeed (dvs login på Google-konto - jeg loggede ud og billederne forsvandt, dog uden at fucke designet op).

Prøver at flytte billederne over i et delt album.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 18:56, rettet 25/10-16 18:57 
Google-billedlinks fikset (alle mine, I hope).

EDIT: Tråden ser sådan ud på min skærm ;)

https://lh3.googleusercontent.com/4FUH71wxx-wvU1V4m_EfTHOecBl-nFeDZeqZ9Tn9n9j5hLqqnQlBPhIpiF5-lK7O6oVOBeTwPvQrOA=w4000-no-temp.jpg
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 25/10-16 18:58 
Ser fint ud nu her ;)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-16 19:12 
Fik slettet sidste, måske vigtigste billede* (skulle være vist nu) fra indlægget og indsat et helt forkert :/

* https://lh3.googleusercontent.com/jMxIZMheN3ZkpVksv-TOWgFTZPookQiVNvxt3L2_a963V6MPMmq6xWNvmPIzaGA4ZSRI7IckMq65KQ=w1920-h1080-no-temp.jpg

Play-mat: Blødt og isolerende legeunderlag

FRI FOR: Formamid, formaldehyd, PVC og ftalater.

Underlaget kan også bruges til siddeunderlag, camping og træning!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig