X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kviklån


Svar
MandrilfanMandrilfanSkrevet 21/10-16 13:06 
Hej venner!

Er der andre som skal have den nye playstation? Jeg har tænkt mig at købe den nye ps når den udkommer.
Jeg har overvejet at tage et lån hvis jeg ikke har råd når den udkommer haha.. Har blandt andet kigget på https://justmoney.dk/ og forskellige andre sider..
Men jeg ved ikke, skal jeg holde mig helt fra at tage kviklån? Jeg kan bare ikke vente med at købe den :D

Advice please :D
--Skrevet 21/10-16 13:18 
:D?
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 21/10-16 13:24 
Den er virkelig ikke værd at tage et forbrugslån for. Især hvis du har en PS4 i forvejen.
millenniummillenniumSkrevet 21/10-16 14:10, rettet 21/10-16 14:13 
In short: ALDRIG tage et kviklån. Så kan du lige så godt låne penge af organiseret kriminalitet.

1) Tal med din bankrådgiver om en kassekredit eller lign.

2) Hvis ikke 1) er muligt, så lad være med at købe noget og spar op!

Kviklån is a disease. I'm the cure.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 21/10-16 14:26 
Helt enig. Intet er værd at tage kviklån for.

Tænk over det. Du gør det fordi du ikke har råd til den. Og ender med at betale langt mere end den kostede til at starte med.
WehnerWehnerSkrevet 21/10-16 15:33, rettet 21/10-16 15:34 
Jeg har tilladt mig at ændre titel på emnet, da jeg har en idé om, hvad tråden her kommer til at handle om :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
zeldamnzeldamnSkrevet 28/03-18 12:01, rettet 04/04-18 14:52 
Synes ikke du skal gøre det. Tog selv beslutningen om at et kviklån, tror det var fra https://nordicbanker.com/dk og det er en svær økonomisk situation at sætte sig i.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/03-18 21:30 
Jeg tilslutter mig hylekoret. Hold dig langt væk fra kviklån. Det er lidt i samme liga som at duske en havneluder uden beskyttelse. Spar op i stedet, eller sælg noget andet, du ejer af tilsvarende værdi. Du kan kun slippe afsted med at låne penge uden at blive pulet i numsehullet efterfølgende, hvis der er tale om summer så store, at det går hen og bliver politisk.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/03-18 00:28 
Forrige indlæg er vist bare lavet for at personen/robotten kunne bakke en side op med flere links rundt omkring... Blackhat SEO
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/03-18 02:19 
Jeg tænkte præcis det samme.
Hvorfor ellers puste liv i en halvanden år gammel tråd, der ligger så fjernt fra alt der ellers snakkes/skrives om herinde?


Tak for at fjerne linket, og ødelægge nogens klamme forsøg på spare lidt penge, frem for at købe annonce/boost hos Google. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/04-18 22:51 
Haha shit, jeg havde slet ikke set, at det var en gammel tråd xD

Raser mod åbenlys navitet og understeger i samme ombæring min egen...
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/04-18 06:46 
Det går nok. Kviklån er ikke mindre dumme, om det er en ny eller gammel tråd. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 02/04-18 08:43 
Jeg finder det ekstremt tragi/komisk, hvordan kviklån appellere til folk uden økonomisk sans what so ever -_- Når jeg hører reklamer for det lort i radioen, med punchlines som "Ekspressbank - Lev som du vil!" og en af de andre udbydere, som kalder det "Lån for de handlekraftige".

For tid tilbage var omdrejningspunktet hvor HURTIGT man kunne få pengene på kontoen. "Du har dem samme dag!" m.m. Her sidst havde en af udbyderne været så genial at spille på det sociale "Alle får den samme rente".

Lidt i samme båd, som de reklamer som opfordrer til at man bør gøre sit liv lidt mere spændende med en affære.

Føj!

/rant off
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 02/04-18 09:15 
Enig. Der er markedsføringsrestriktioner for tobak, alkohol og bookmaking, mens kviklån-firmaer uhindret får lov til at blæse deres kampagner i hovedet på mindre begavede folk, selvom dette produkt kun er én ting for forbrugerne: Skadeligt. Nærmest alle andre financielle virksomheder har en rådgivningspligt, så hvorfor får kviklån-mafiaen lov til bare at lyve sig frem.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/04-18 10:59 
m1chelsen>
"Lån for de handlekraftige".

Jeg havde en kollega med i bilen, første gang jeg hørte det slogan i radioen, og vi var begge ved at brække os i lårfede stråler. Både fordi, det er så uhæmmet slesk, men også fordi, man med det samme kan forestille sig det hav af egocentrerede tosser, der gladeligt hopper i med hovedet først *suk*... Folk, som påstår, at mennesker er mere avancerede end andre dyr skal virkelig_seriøst_lukke_røven.

Og så har jeg vist også snart nået min rant-kvote :D
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 02/04-18 12:32 
millennium>
Nærmest alle andre financielle virksomheder har en rådgivningspligt, så hvorfor får kviklån-mafiaen lov til bare at lyve sig frem.

Borgerlige regeringer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 02/04-18 16:11 
Nå ja.

... Med deres store-fisk-spiser-små-fisk princip: “Hvis man er dum nok til at blive narret, så er man selv ude om det”.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig