X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Portable bluetooth speaker - anbefalinger?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 18/10-16 21:29 
Jeg er på udkig efter en solid portable bluetooth speaker, som har liiidt mere slagkraft end min lille SACKit, men gider heller ikke en monstrum. Der kommer altid nyere og bedre modeller, og nogle gange er der slagtilbud på lidt ældre modeller.

Kravene er:
- Ja, der skal være batteri og helst med en god ladetid.
- Til at have med i tasken
- Nem parring med iPhone
- Må gerne lyde af lidt mere end man umiddelbart tror.

Har blikket rettet mod:
- Sony SRS Xb3. Fordi prisen er god og den har fået monster ros, særligt pga bassen.
- Marshall Stockwell. Ser sej og ikonisk ud, men får lidt anmelder-klø for dens lyd og substans.
- Bose Soundlink Color - Fordi: Bose. Men umiddelbart synes anmeldelserne at tale for Sonys favør.
- Harman Kardon Esquire - Lille og flad, men tror ikke rigtigt dens dybde taler for nogen stor lydoplevelse.
- JBL Flip 3 - 360 sound (I think?) Men, igen, ser det ud til at flere foretrækker Sony.

Nogen der har en must-buy stående derhjemme eller andre anbefalinger...?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 19/10-16 01:06 
Hørte den her hjemme hos min far i weekenden:

http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/ultimate-ears-ue-roll-portable-bluetooth-speaker

Jeg har normalt intet tilovers for bt højtalere. De er for skingre, lyden er plastikagtig og bassen er enten for svag eller for mudret. Med Ultimate Ears kunne jeg slet ikke finde noget at kritisere. Altså mine gulvhøjtalere spiller selvfølgelig bedre, men hvis jeg havde hørt den før jeg så den, ville jeg aldrig have gættet, noget i den størrelse kunne spille så godt.

Jeg har ikke selv brug for en bt højtaler, men hvis jeg havde, så havde jeg købt sådan en på stedet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-16 01:39 
En kammerat var forbi med denne her på et tidspunkt:
http://www.pricerunner.dk/pl/267-3079246/Traadloese-hoejttalere/Bose-SoundLink-Mini-II-Sammenlign-Priser

Den overraskede mig ved første øjekast ret positivt, lyden var klar og bassen var imponerende fyldig for så lille en højttaler.

Min ven og jeg har ret forskellig musiksmag, så da vi var færdige med at høre hans rap smed jeg noget metal på i stedet og blev slemt skuffet over hvordan normalt gennemtrængende guitar i et nummer blev fuldstændig kvalt og næsten ikke til at høre. Jeg har faktisk aldrig oplevet noget lignende :/

Jeg undersøgte mulighederne for at slå evt. equalizer fra, men der var ingen at finde.

Ved ikke om det er typisk for alle Boses BT højttalere, men det er værd at have med i tankerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/10-16 08:39, rettet 19/10-16 08:40 
Mellemtonen mangler altid i de små højtalere.

Bose - better sound by marketing ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/10-16 09:33 
Bose soundlink mini II er typiske betragtet som den bedste i sin størrelse, men også med +500-600kr oveni tilsvarende speakers fra andre mærker.

Det kan nok være svært at finde en model som pleaser alles musiksmag. :)
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 19/10-16 12:19 
Jeg bruger en Beoplay A2, og den spiller fantastisk for sin størrelse, holder ca. 24 timers afspilning på en opladning og kan sættes i trådløs stereo-mode med andre Beoplay-speakers.

Det eneste negative er nok prisen, men ja - jeg ville stadig anbefale den :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-16 16:08 
millennium>
Det kan nok være svært at finde en model som pleaser alles musiksmag. :)

Ja min ven er rigtig godt tilfreds. Det er jo svært for mig at bedømme hans musik, men jeg synes ikke den kom til kort når den afspillede dét.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 19/10-16 21:09 
Tror ikke jeg vil spille så meget metal. :D Højst lidt The Killers og Garbage. Mere hårdt blir' det ikke.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 19/10-16 21:36 
Til pop vil den jeg anbefalede fungere fremragende. Jeg testede med noget ABBA og det lød fremragende.
millenniummillenniumSkrevet 26/10-16 20:46, rettet 26/10-16 20:49 
Jeg endte med en SONY srs-x33.

Passende størrelse til transport. Stilrent design. Gode reviews. Ret god lyd og bas, men mangler lidt at teste den i yderkanten.

Det var især med CDONs tilbud på 690,- at jeg faldt for den. Jeg er en frygtelig tilbudsjæger.

Jeg var dog tæt på en Ultimate Ears Roll 2, som pt er på tilbud i El Giganten for 799,- men ønskede mig noget lidt større.

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig